Pulsar 150 ns ile 200 ns arasında kaldım? Yarına kadar karar vermem lazım yardım...
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar başlangıç motoru YBR 125 dedim, Bajaj 150 ns olsun derken işyerinden arkadaşım 200 ns al dedi. Şu an YBR 125 tamamen elendi yarın bayiye gidip motorumu almaya gideceğim.
200 ns'in 50 cc fazlası, arka fren kampana yerine disk, hava soğutma yerine sıvı soğutma ve teker, jant büyüklüğü var.
Bu özellikler gerçekten 2 bin lira eder mi?
Motor hayatıma dahil olduktan sonra hayatımın en önemli objesi olacak. Uzun yol filan da yapmayı düşünüyorum. Uzun yol için 150 ns yetmez 200 ns al mı dersiniz?
Reklamlar
-
lostmymindd adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar başlangıç motoru YBR 125 dedim, Bajaj 150 ns olsun derken işyerinden arkadaşım 200 ns al dedi. Şu an YBR 125 tamamen elendi yarın bayiye gidip motorumu almaya gideceğim.
200 ns'in 50 cc fazlası, arka fren kampana yerine disk, hava soğutma yerine sıvı soğutma ve teker, jant büyüklüğü var.
Bu özellikler gerçekten 2 bin lira eder mi?
Motor hayatıma dahil olduktan sonra hayatımın en önemli objesi olacak. Uzun yol filan da yapmayı düşünüyorum. Uzun yol için 150 ns yetmez 200 ns al mı dersiniz?
Uzun yol yapacaksan kesinlikle 200NS al. Zaten şöyle bi durum var 150NS şehiriçi kullanıma, 200NS de şehirdışı kullanıma daha uygun. Düşük hızlardaki torku 150NS'nin daha iyi gibi.
-
Fiyat farkı 2000 liradan fazla da olsa değer derim ben. 200 NS şehir içinde de üzmüyor, şehir dışında da bayılmıyor, daha doğru bir tercih olur bence.
-
Tir otobus veya baska uzun arac sollaman gerekecekse, 200. Gerekmeyecekse 150 de yeter. Ama 200 uzun vadede daha karli olur. 150 cok cabuk sana yetmemeye baslar. 200 alsan keske 150 alsaydim demezsin. Ama 150 alsan keske az daha verip 200 alsaydim dersin.
-
ciddi farklar var hocam
enjeksiyon
sıvı soğutma
3 buji
arka fren disk
daha fazla beygir ve tork
ayrıca lastiklerde daha kalın.
paranız hazırsa sorunun cevabı 200.ama 5 6 bin liram var biraz zorlanıcam diyorsanızda ns150 elinden geleni yapar bence.plaka ve sigorta fiyatlarınıda hesaba dahil edin kararınızı verin.uzun yolda 2 motordada rahat edersiniz ama artçı alır yokuş çıkmaya başlayınca keşke diyebilirsiniz.
-
Başlangıç motorunsa 150 al. Çocuk oyuncağı değil bu. Yapmayın.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Başlangıç motorunsa 150 al. Çocuk oyuncağı değil bu. Yapmayın.
Atilla Bey'e katılıyorum. 200 NS'de +50 cc, enjeksiyon ve 3 bujinin getirisi var. Redline'a girmeden 135 km yapıyor. İlk motorun olacaksa, 200 NS'i hiç tavsiye etmem. Ben 52 yaşımda iken motora başladım, 2 yıl 100 cc.lik Mondial cub ile 10.000 km yaptım, sonra CBF 150 aldım, 1.000 km sonra CBF'i sattım ve Pulsar 200 NS aldım. 50 yaşın üstünde olduğum ve otomobil kullanımından gelen trafik okuma birikimim nedeni ile kazasız atlattım, ancak çok zorlandım. Ama yaşın gençse ve 200 NS ilk motorun olacaksa, kesinlikle uzak durmalısın.
-
200ns den ilk motor olmaz, olmadık yerde gaz açarsın duramaz girersin bir tarafa, yeni başlayana gelmez.
-
Atilla abiye katılıyorum , tamam vasat altı bir sürücüyüm ama 50000 km Ybr125 tecrübesi ile Bajaj 200Ns'e binince afalladım hatta motoru gündüz götürmedim eve sabah erken saatlerde götürdüm.Ayrıca commuter motorlarda neden kampana fren olduğunu da çözdüm.Bajaj Pulsar'ın arka fren balatalarını 6000 km'de bitirdim şehir içi otoyol kullanımında ayak sürekli frende kullanınca , Bereket orijinal parça fiyatları ucuz ybr'de ne para bayılmıştım balatalara.Birde 150ns ciddi satacak pek şikayetçi görmedim bu motoru alıp kullananlardan.
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Başlangıç motorunsa 150 al. Çocuk oyuncağı değil bu. Yapmayın.
-
İlk motorum olarak 150 ns aldım. İnsanlar gerçekten önemli bir noktanın farkında değiller. 2bin lira var ağbicim yaa enjeksiyonlu sollamada rahat edersin rahat rahat rahat da rahat... Canınız ortada, ilk motorunuz, 200ns henüz kulandım ve motor 5 saniyede yaklaşık 80 kilometre hıza çıkıyor. Başlangıç motoru değil. Yapmayın etmeyin. 150 ns bile başlangıç için fazlasıyla güçlü ve atik bir makina. 17 beygirden bahsediyoruz, tabiri caiz ise köpek gibi gidiyor. (Başlangıç motorlarına göre) Otoriteler 17 beygir bile fazla diye söylerken gidip te 24 beygirlik bir makina denemeyin.
Motoru düzgün öğreneyim, öğrenirken de altımda hızlı makina olsun,öğrenince değiştiririm diyorsanız 150.
Daha uzun kullanırım, uçmayı severim, DAHA ÇOK riski göze alırım derseniz. 200
-
-
Öncelikle cevaplar için teşekkürler.
Ben aktif olarak bisiklet ve araba kullanıyorum. Ama dediğim gibi motor tecrübem yok. Yaşım 28, kamuda çalışıyorum. Belli bir olgunlukta olduğuma inanıyorum. Ama benden daha yaşça büyük motorcular 150 ns demiş. İbre şimdilik ona kaydı ama sabah kadar değişir mi bilemem. 😄 En büyük korkum 150 ns alarak uzun yol yapamamak(veya yaparken neden 200 ns almadım serzenişi) olacak.
-
ilk motor olmaz, en basitinden ön arka disk fren 200ns de, 150 de ise arka kampana, disk fren arkada çabuk kitler, tekeri kitlenmiş bir motoru idare edebilecek deneyime sahipmisin, deneyimlerden biri budur..
frenlemeyi dozajlamayı nerede hangi yol ortamında nasıl frenin tutacağını nasıl frenleme yapman gerektiğini çözemediysen ani frende, ve yeterli mesafen yoksa %80 yerdesin, veya arabanın arkasında.. bunun tartışması yok.
(bu düşüşler bazen düşük süratte bazende yüksek süratte olabilir, işte bu çizgi senin hangi kazalarda sakatlanacağını, vefat edeceğini, motorun sana göre olmadığını anlayacağın çizgidir, o yüzden ilk motorun güçsüz olması işi çözene kadar hayatta kalmanı sağlar, zevk almanı sağlar, hataları affeder deriz, sıyrıklarla kurtarırsın..)
150ns kampana, ani ve sert frende seni korur sıkıntı açmaz kitlemesi zordurda, disk frende öyle değil..
ön disk frende bile sert fren yaptığın an ön teker atar seni üstünden, sağa yada sola yapışırsın, hele hafif eyimli ön fren yaparsan yandı gülüm keten helvam..
-
lostmymindd adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevaplar için teşekkürler.
Ben aktif olarak bisiklet ve araba kullanıyorum. Ama dediğim gibi motor tecrübem yok. Yaşım 28, kamuda çalışıyorum. Belli bir olgunlukta olduğuma inanıyorum. Ama benden daha yaşça büyük motorcular 150 ns demiş. İbre şimdilik ona kaydı ama sabah kadar değişir mi bilemem. 😄 En büyük korkum 150 ns alarak uzun yol yapamamak(veya yaparken neden 200 ns almadım serzenişi) olacak.
Uzun yolda 120 ile rahat rahat gidiyorum. 150 ns, ön siperlik kullanıyorum. (Uzun cam)
Yolda sol şeritten kaptıran cbf 150 ler 150ns lerden 6 beygir düşük.
-
NoWyld adlı üyeden alıntı
Uzun yolda 120 ile rahat rahat gidiyorum. 150 ns, ön siperlik kullanıyorum. (Uzun cam)
Yolda sol şeritten kaptıran cbf 150 ler 150ns lerden 6 beygir düşük.
hocam yokuşlarda nasıl çekiyor? kaçla gidebiliyorsunuz ve kaç kilosunuz
-
Bisiklet tecrübeniz iyiyse 200'lük alabilirsiniz bence. İyi bisikletiniz varsa, aktif olarak kullanıyorsanız, trafiğe sık çıkıyorsanız zaten fren kullanımı, takip mesafesi gibi olayları biliyorsunuzdur. Rodaj süresince de sakin kullanarak, bol pratik yaparak 200'lüğü kontrol edebilirsiniz.
Ama bisikleti ayda yılda bir sahilde gezmek için kullanıyorsanız 200'den uzak durun.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Uzun yol yapacaksan kesinlikle 200NS al. Zaten şöyle bi durum var 150NS şehiriçi kullanıma, 200NS de şehirdışı kullanıma daha uygun. Düşük hızlardaki torku 150NS'nin daha iyi gibi.
Son cümlede söylediğin teknik anlamda mümkün değil. 200 ns in 4000 devirde verdiği tork 150 ns in 4000 devirde verdiği torktan daha fazladır. Bi dyno grafigi alınsa bu sayısal olarak açıkça görülür.
sadece üst devirlerde patlama yapıp beygiri 2 katına vurduğundan alt devirler sanki güçsüzmüş gibi gelir. Muhalefet gibi olmasın kullanmadım ama 150cc olup 17 beygir olduğunu iddia eden bir motor alt devirde iyi tork vermesi pekde mümkün değil gibi
-
kardeşim 150 alacağına 200 cc al farkı uzun yolda anlarsın bence
-
200NS ile olmadık yerde gaz açamazsınız. Ben hızlanabilmak için 2-3 vites küçülttüğümü bilirim. 6000 devir altında 125'lik bir motordan farksız hızlanması var.
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Son cümlede söylediğin teknik anlamda mümkün değil. 200 ns in 4000 devirde verdiği tork 150 ns in 4000 devirde verdiği torktan daha fazladır. Bi dyno grafigi alınsa bu sayısal olarak açıkça görülür.
sadece üst devirlerde patlama yapıp beygiri 2 katına vurduğundan alt devirler sanki güçsüzmüş gibi gelir. Muhalefet gibi olmasın kullanmadım ama 150cc olup 17 beygir olduğunu iddia eden bir motor alt devirde iyi tork vermesi pekde mümkün değil gibi
O motor gerçekten 17 beygir değil, yabancı kaynaklara göre gücü 15.5 beygir civarı deniyor. Yamaha'nın 15.8 beygirlik bizde satılmayan bir naked motoru ile aynı performansa sahip. Maksimum torku 5000 devirden sonra başlar 150NS'nin, 200NS'de ise 7000-7500 devirden sonra güç geliyo
-
pea adlı üyeden alıntı
Bisiklet tecrübeniz iyiyse 200'lük alabilirsiniz bence. İyi bisikletiniz varsa, aktif olarak kullanıyorsanız, trafiğe sık çıkıyorsanız zaten fren kullanımı, takip mesafesi gibi olayları biliyorsunuzdur. Rodaj süresince de sakin kullanarak, bol pratik yaparak 200'lüğü kontrol edebilirsiniz.
Ama bisikleti ayda yılda bir sahilde gezmek için kullanıyorsanız 200'den uzak durun.
Geçen sene 9 ayda bisikletle 1500 km yol yaptım. Motoru alınca kendimi eğitmek için elimden geleni yapacağım. Mesela şehir içine uzunca bir müddet çıkacağımı sanmam. 😊
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)