Motosiklet için hangi loctite alınmalı?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. 0 bir motosiklet alıyorum ancak demonte olarak geliyor. Grenaj,ayaklık,vites gibi şeyleri ben monte edeceğim. Madem ben yapıyorum en iyi şekilde olsun diyerek loctite lama kararı aldım ancak kendi sitesinde bile çok fazla seçenek var. Bu konuya hakim kişiler var mı acaba? Hangi türden almalıyım? Yada grenaj vidalarına farklı, vitese farklı loctite mı kullanmalıyım?
Reklamlar
-
Loctite 271 kullanabilirsin
-
cahilliğimi mazur görün loctite nedir
-
snappy x adlı üyeden alıntı
cahilliğimi mazur görün loctite nedir
vida kilitleme yapıştırıcısı.
Arkadaşın önerdiği 271 iyidir.
-
Googlelladım Anladığımız dildeki tercümesi bir tür japon yapıştırıcı
-
234 kullanın, Zaten google den aradığınızda özellikleri yazıyor ona göre alın yoksa sonra vidaları sökemezsiniz.
-
243 kullanıyorum, tavsiye ederim.
-
271 de 243 te bu iş yapılmış loctite lar. bulabildiğimi alacağım teşekkürler
-
271 çok kuvvetli yapıştırır. Kullanmadan önce iki kere düşün derim.
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Googlelladım
Anladığımız dildeki tercümesi bir tür japon yapıştırıcı
Japonla alakası yok. Japon Cyanoacrylate.
Mavi Loctite alın (243), kırmızı (271) değil. Bir gün sökmeyi düşündüğünüz şeye Kırmızı kullanmayın, çıkarmaya çalışırken parça kırılabilir.
-
snappy x adlı üyeden alıntı
cahilliğimi mazur görün loctite nedir
Esasında 'Lock tight' yani 'Sıkı kilitleme(yapıştıma). Loctite ise bir marka
-
Mersin İl Temsilcisi
Bunca yıl motosiklete bineriz de arkadaş böyle bir şeyi hiç dert etmedim. Varsa bir gereği, fabrikadan öyle çıkardı. Yalama olmamış dişlere ne bu eziyet...
Bence bu, para ve vakit bolluğundan..
Yanı sanırım ki bence öyle
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Bunca yıl motosiklete bineriz de arkadaş böyle bir şeyi hiç dert etmedim. Varsa bir gereği, fabrikadan öyle çıkardı. Yalama olmamış dişlere ne bu eziyet...
Bence bu, para ve vakit bolluğundan..
Yanı sanırım ki bence öyle
Motosikletlerin servis manuellerini incelediğinizde LT simgesine (loctite) sıkça rastlarsınız.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Bunca yıl motosiklete bineriz de arkadaş böyle bir şeyi hiç dert etmedim.
Varsa bir gereği, fabrikadan öyle çıkardı. Yalama olmamış dişlere ne bu eziyet...
Bence bu, para ve vakit bolluğundan..
Yanı sanırım ki bence öyle
Fabrikadan öyle çıkıyor zaten
Örnek: Fren diskini tutan vidalar.
-
tinerci adlı üyeden alıntı
271 çok kuvvetli yapıştırır. Kullanmadan önce iki kere düşün derim.
271 e yüksek gerilim altında çalışan vidalar için denmiş onu kaçırmışım. 243 tercih edeceğim.
yürekçe adlı üyeden alıntı
Bunca yıl motosiklete bineriz de arkadaş böyle bir şeyi hiç dert etmedim. Varsa bir gereği, fabrikadan öyle çıkardı. Yalama olmamış dişlere ne bu eziyet...
Bence bu, para ve vakit bolluğundan..
Yanı sanırım ki bence öyle
Bunu kanuni cross sahibiyken vitesimin düşmesiyle öğrenmiştim. Arkadaşların dediği gibi frenlerde fabrika çıkışı böyle. Çinli motosikletlerin sağından solundan ses gelmesinin de en büyük sebeplerinden biri. Vidanın düşmesi gerekmez az birşey gevşediğinde insan kafayı sıyırır bulmak için.
25 lira birşey alın deneyin. (bu arada litre fiyatı 1400 tl) En basitinden aynalarınız gevşiyorsa artık gevşemez
-
ben bir de yol şartlarını beklemenizi öneriyorum arkadaşlar. Yani motosikletinizi yola vurmadan en az 1500-2000 kilometre yapmadan loktaytı ben doğru bulmuyorum. Bunun mantığı olarakta şöyle düşünüyorum. Mesela demonte motosikletinizi montaj yaptınız. Ancak ne maşası ne ön düzeni ne motor aksamını taşıyan yükü taşıyan civataları henüz ne gerilme ne burkulma ne de darbe görmedi. Zaten esasen yeni motosikletlerin ilk etapta civatalarının gevşemesi bahsettiğim kuvvetler neticesinde metalin tekrar şekil alması ile oluşuyor. 2000 kilometre kanımca yeterli bir mesafe bu mesafede tüm motosiklet parçaları çekicin örste demiri dövdüğü gibi her darbeyi alır ve dayanımı artar. Sonrasında motosikleti iyice sıkıp yapılacak loktayt bana daha uzun süreli ve olumlu olur gibi geliyor.
-
Threadlock vida kitleyici, mavi orta sertlikte alınmalı yani sökülebilir, çok az bir damla kafidir sonra çok üzülürsünüz açarken vida koparsa bundan daha önemlisi tork anahtarı kesinlikle kullanılması gerekir vida tutucudan daha önemlidir.
-
pardon arkadaşın dediği gibi 243, 234 yazmışım.
-
Kesinlikle 222 Pembe kullanılmalı. Öbür numaralar çok sert hele kırmızı olanı sürdüyseniz kesseniz bile çıkaramazsınız.
-
222 kullanılmalı diye bir yerde okumuştum
http://www.gorguluhirdavat.com/dosyalar/LOCTITE%20TDS%20222-EN.pdf
http://www.gorguluhirdavat.com/dosyalar/loctite%20222%20msds.pdf
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)