Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

TUİK VERİLERİ (2016 OCAK-ŞUBAT-MART)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli arkadaşlar;

    2016 yılı ilk 3 ay TUİK verileri gelmiştir. Bu veriler ışığında motor sever arkadaşlarımı bazı detaylar konusunda aydınlatmak, merak ettikleri sorulara cevaplar vermek, tercihlerinde doğru kararlar vermesine yardımcı olmak istedim.

    Ülkemizde maalesef otomobil sayısındaki artışa paralel bir artışı motosiklet sektöründe yaşayamıyoruz. Özellikle 2016 yılında fahiş oranda artan sigorta maliyetlerinin olumsuz yansımaları görünüyor. Bu sıkıntımızı her mecrada dillendirmeye çalışıyoruz. Bugün ülkemizde kayıtlı otomobil sayısı 10.694.597 adede ulaşmışken bu sayı henüz motosiklette 2.942.174 adettir. Kişi başına düşen motosiklet sayısında 100 kişiye 3,68 ile halen oldukça düşük seviyededir.

    Bununla birlikte sektörde seçicilik artıyor ve verilerden de görüleceği üzere müşteri taleplerinde değişim açıkça görülüyor. Bu değişimin önümüzdeki yıllara damgasını vuracağını söylemek abartılı olmaz.

    Kalite ve yüksek teknoloji-uygun fiyat-satış sonrası hizmet desteği-yedek parça bulunabilirliği-yakıt tasarrufu-ikinci el değeri…
    Bu talepleri karşılayabilen markalar önde olacak öngörüsünü rahatlıkla söyleyebiliriz. Her hâlükârda bu durum motor severlerin lehine olacaktır.

    Dün paylaştığım bir veride düzeltme yaptım. Tekrar sizleri verilerle baş başa bırakıyorum.

    Saygılarımla…





    mephamd, S6453, kdiner ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Değerli Ekrem Abimiz;
    Trafik Sigortasi!, ÖTV, MTV, Plaka-Ruhsat masrafı ve Ehliyet masrafı derken inanılmaz paralar ödüyoruz. Hele Trafik sigortası bardağı taşıran son damla oldu. Eğer bize gerekli ayrıcalıklar sağlanırsa biz o zaman Avrupayı yakalarız. Bu konu hakkında kendi gözlemlerimi kısaca aktarmak istiyorum, Şuan ülkemizde motosiklet kullanan 3 grup insan profili var.

    1.Profil motosikleti zevk/hobi için kullanan gruptur, bunların amacı bellidir ve en sadık müşteri grubudur, Çok büyük fiyat artışları olmadığı sürece motosiklet ile bağlarını kesmez, zamanla motosikletini yenilerler.

    2.Profil ise motosikleti iş amacıyla kullanan kurye vs olan gruptur, bunlarında sayısı bellidir, Maliyet artışlarına rağmen sayıları çok azalmaz.İşleri yolunda gittiği sürece sadıktırlar.

    3.Profil ve en önemli profil ise motosikleti ulaşım amacı için kullanan ve ekonomi yapmak isteyen gruptur. Maliyet artışları konusundaki en hassas gruptur. Almaya niyetlenir ama yüksek maliyetleri gördüğü an vazgeçebilir. Bu konuda hiç sadık değildir, Fiyat artışları konusunda anında tepki gösterir ve motosikleti bırakabilir.

    Eğer gerçekten bir büyüme istiyorsak 3.Profil deki insan grubunu kazanmamız lazım, Yoksa 100 kişiye 3,68 sayısı yerinde saymaya devam eder. En fazla %4 leri görebiliriz. Biraz fazla yazdım kusura bakmayın Hakkınızı Helal edin
    EverHarD*, Nathan ve NoWyld bunu beğendiler.

  3. #3
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Adamlar az yaksın diye motora biniyor.
    ZTS hesaba dahil olunca bu motorun yakıtı neredeyse lüx bir arabayla aynı orana geliveriyor.
    Ekonomi felan kalmıyor.
    EverHarD* ve Mengu16 bunu beğendiler.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  4. #4

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı Blindfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli Ekrem Abimiz;
    Trafik Sigortasi!, ÖTV, MTV, Plaka-Ruhsat masrafı ve Ehliyet masrafı derken inanılmaz paralar ödüyoruz. Hele Trafik sigortası bardağı taşıran son damla oldu. Eğer bize gerekli ayrıcalıklar sağlanırsa biz o zaman Avrupayı yakalarız. Bu konu hakkında kendi gözlemlerimi kısaca aktarmak istiyorum, Şuan ülkemizde motosiklet kullanan 3 grup insan profili var.

    1.Profil motosikleti zevk/hobi için kullanan gruptur, bunların amacı bellidir ve en sadık müşteri grubudur, Çok büyük fiyat artışları olmadığı sürece motosiklet ile bağlarını kesmez, zamanla motosikletini yenilerler.

    2.Profil ise motosikleti iş amacıyla kullanan kurye vs olan gruptur, bunlarında sayısı bellidir, Maliyet artışlarına rağmen sayıları çok azalmaz.İşleri yolunda gittiği sürece sadıktırlar.

    3.Profil ve en önemli profil ise motosikleti ulaşım amacı için kullanan ve ekonomi yapmak isteyen gruptur. Maliyet artışları konusundaki en hassas gruptur. Almaya niyetlenir ama yüksek maliyetleri gördüğü an vazgeçebilir. Bu konuda hiç sadık değildir, Fiyat artışları konusunda anında tepki gösterir ve motosikleti bırakabilir.

    Eğer gerçekten bir büyüme istiyorsak 3.Profil deki insan grubunu kazanmamız lazım, Yoksa 100 kişiye 3,68 sayısı yerinde saymaya devam eder. En fazla %4 leri görebiliriz. Biraz fazla yazdım kusura bakmayın Hakkınızı Helal edin
    Değerli Blindfire; görüşlerinize % 100 katılıyorum. Çok enteresan bir şekilde pazartesi günü Ahaber'de İŞİN SIRRI canlı yayın programında aynı şeyleri söyledim. Teşekkür ederiz...

    http://www.haber24.com/konuk-kuralkan-genel-mud-ekrem-ata-konu-motosiklet-sektoru-haberi-1461717

  5. #5
    EverHarD* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Honda Cb 125 Ace & HONDA Activa 100
    Hocam ortalık kızışıyor eli yüzü düzgün motorlar arabadan pahalı hale gelmeye başladı

    Önceden 5.500 olan CBR 125 şuanki fiyatını bilenler bilir. Nasıl neye göre bu fiyatlar artıyor neden artıyor ?

  6. #6

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Şehir içi motosiklet kullanımının yaygınlaşması için

    Otopark
    Kask emanetçisi
    ve hatta
    Mont, pantolon vs. ekipman giyme kabinlerinin ve emanetçilik hizmetlerinin

    gelişmesi gerekmektedir.

    Bayilerinize şehrin merkezinde bu tür emanetçilik hizmet noktaları açmalarını önermenizi öneririm.

    Otopark olmasa bile, bir yerlere koyuyoruz nasıl olsa, en azından montu, veya bari kaskı koyabilecek cep telefonu bayisi büyüklüğünde yerler olabilir.

    Süper de reklam olur.

    Blindfire'ın bahsettiği gruplardan
    2. grup zaten işi gereği sürekli motosikletin üstünde; kaskı koyup dolaşma derdi yok.
    1. grup, kaskını elinde taşır, gocunmaz, hatta havasını atar
    3. grup ise, motosiklet alsa, kasksız binseler, artçılı, polis ceza yazar; kasklı binseler, hadi birinin kaskını arka çantaya koydular, ikincinin kaskını elde taşımak istemezler ...

    Koyacak yer şart ...

    Ama böyle bir emanetçiliği özel girişimciler düşünmüyorlar, belki karlı da olmayacaktır. Ama motosiklet satıcıları, bayiler, bunu genel tanıtım giderleri olarak düşünebilirler.

    "Bajaj kullanan motosikletliler kasklarını ücretsiz (veya 1 TL, neyse) bırakabilirler!". (Ruhsatı göstererek, mesela).
    fedos bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Trafik sigortasındaki bu inanılmaz fiyatlar düşmedikçe yukarıda bahsi geçen 3.grup (ki ben de bir anlamda içinde sayılırım)motosikletten vazgeçmeye devam eder. Bir örnekleme yapayım hemen. daha dün, bir arkadaşım hayatında ilk kez 50cc bir skutır alıp evden işe kolay yoldan trafiksiz gelmek hevesiyle benimle konuştu, bir kaç modele baktık, çok uygunmuş fiyatları dedi, hele ikinci elde daha da uygun dedi. ben de zorunlu trafik sigortasını biliyor musun ne geldiğini dedim. Benim 150cc motosikletime ödediğim trafik sigortasını duyunca o saat vazgeçti motosiklet işinden. O zaman bunun bir ekonomisi kalmıyor ki bu ne abi dedi. Ki maddi imkanları çok da kötü olmayan birisidir.

    Bu örnek gibi binlerce insan trafik sigortası yüzünden çok istemesine rağmen ekonomisi kalmadığı için küçük cc motosiklet almaktan vazgeçmiş durumda, kimisi de beklemede.

    Motosiklet (hatta otomotiv) firmalarının ne yapıp edip bu konu üstüne eğilmeleri ve doğru şekilde çözümüne uğraş vermeleri gerekiyor bence. Yoksa motosiklet pazarı gibi otomobilde de daralma olacaktır. 1.2 motor sıfır otomobilimin trafik sigortası hatta kaskosu da, 150cc motosikletiminkinden daha az çıktı. Motosiklette bu fahiş akıl almaz fiyatlarla 3.grup denilen o ulaşım amaçlı motosiklet almak isteyen insanları kaybetmeye devam eder bu sektör.

    Zaten yukarıdaki verilerde de yıllara göre hemen tüm marka ve modellerde bir düşüş olduğu gözlenebiliyor.

    Ayrıca belediyelerle işbirliği içinde mutlaka bisiklet park yerleri gibi motosiklet park yerleri her semte hatta her mahalleye yapılmalıdır, bunun için de motosiklet firmalarına sorumluluk düşüyor en azından iktidar sahiplerine ilgililere bu taleplerini iletmeliler.
    Bizim motosiklet işinde adeta son kullanıcı olan motosiklet grupları, dernekleri ve kulüpleri firmadan da devletten de daha etkili, en büyük girişimleri son kullanıcı dediğimiz bu gruplar yapıyor. Oysa motosiklet işinde asıl etkinlikleri, kampanyaları, geliştirmeleri firmalar yapmak zorundadır, tabii daha fazla motosiklet satmayı ve motosikleti sevdirmeyi ve yaygınlaştırmayı istiyorlarsa.
    Yoksa ben bu sene şu modeli Türkieye'de en çok satan model yaptım karımı da artırdım diye düşünerek bu iş gelişmez. Her konuda Avrupayı Amerikayı benzer gelişmiş ülkeleri örnek alıyoruz o halde birazcık bu konuda da bir bakalım oralarda bu işler nasıl gidiyor.

    Bu yazdıklarımı tüm motosiklet firmaları için yazıyorum yanlış anlama olmasın. Elini taşın altına asıl koyması gerekenler koyacağına, zavallaı her konuda parayı veren son kullanıcı koyuyor, hemen her etkili girişimde hep son kullanıcı olan dernekler, kulüpler, internet siteleri ve motosiklet grupları var, benim gözlemim bu. Köprü ücretleri için mahkemeye başvuran ve er ya da geç %50ye düşürten de onlar, eğitim için atak yapan da onlar.

    Benim bu konuda takdir ettiğim en önemli kurumsal girişim TURİNG'in kask ve yelek dağıtarak verdiği eğitimlerdir. Ki Turing de ticari amaçlı olmayan bir bir kurum neticede. Demiyorum ki firmalar bedavadan eğitim versin kask dağıtsın ama en azından yukarıda bahsettiğim iyileştirme yaygınlaştırma girişimleri için iktidarlara talepte bulunabilirler. Yoksa ben son kullanıcı olarak bir gün küsersem bunun bana maddi olarak faydası olur, firmalara ise zarar olarak yansır.

    Dünyada bizimkine benzer demografik ve ekonomik yapısı olan hatta iklimsel yapısı olan ülkelerde bilhassa küçük cc motosiklet hayatın bir parçası olmuş durumdadır. Bizde hala emeklemekteyiz, bunu bizlerden önce firmaların ve trafiğe çözüm arayan belediyeler başta iktidarların düşünmesi gerekir.
    c4gin bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Trafik sigorta primlerindeki artışın motosiklet satışlarına etkisi önümüzdeki sezon çok sert biçimde hissedilecek..

    MOTED ve Marka Distributorlerinin bu konuda acil ve matematik bir çalışma içine girmesi lazım. Bu yılki veriler sadece artçı sarsıntılar..
    Mengu16 ve mgora bunu beğendiler.

  9. #9
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı EverHarD* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ortalık kızışıyor eli yüzü düzgün motorlar arabadan pahalı hale gelmeye başladı

    Önceden 5.500 olan CBR 125 şuanki fiyatını bilenler bilir. Nasıl neye göre bu fiyatlar artıyor neden artıyor ?
    Kardeşim bu konular daha oncede konusuldu. Honda fiyatı arttırmıyor türk lirasının değer kaybetmesı yuzunden fıyatlar artıyor gozukuyor o 5500 lıra dedıgınde dolar 2 lira ya var ya yoktu sımdı dolar 3 lira unutmaki o motor dolar bazında satın alınıyor.Senin alım gucunun zayıflaması tamamen devletın iş bilmezliği aç gözlülüğü bu kadar basit
    osiosborn, eren3736, c4gin ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  10. #10

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    apachi dedigimiz cg tayfası olmasa kisi basina dusen motosiklet %1
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  11. #11
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    hintlilerin, çin pazarını olumsuz etkilediği gerçek. bugün 200ns gibi bir motorun çinlisini bir firma getirse, yine 8000 civarı bir fiyat koyacak. bajaj, hero gibi markalar da, çinli ile japon arasında kalitede ve çinli fiyatına mal satıyor, şöyle bir yedek parça fiyatlarına baktım, yine çinlilerden pek farkı yok. tek eksik gördüğüm tarafları, işinin ehli servisler, gerçi bu hemen her markada sorun. bu istatistikler durumu net gösteriyor.

    çinli motor getiren firmalar da artık kalburüstü motorlar getirmek zorundalar yoksa yakında çoğu batacak
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  12. #12
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim bu konular daha oncede konusuldu. Honda fiyatı arttırmıyor türk lirasının değer kaybetmesı yuzunden fıyatlar artıyor gozukuyor o 5500 lıra dedıgınde dolar 2 lira ya var ya yoktu sımdı dolar 3 lira unutmaki o motor dolar bazında satın alınıyor.Senin alım gucunun zayıflaması tamamen devletın iş bilmezliği aç gözlülüğü bu kadar basit
    Peki o zaman yılbaşından önce Euro kuru 3.15 iken 27.000 TL'ye sattığı NC 750X modelini Honda şimdi neden 31.000 TL'ye satıyor? Bir örnekte BMW'den: biliyorsunuz borusan fiyatları euro cinsinden yayınlayıp cari kurdan TL'ye çevirerek satar. Bundan sadece 3 yıl önce 25.000 Euroya sattığı BMW R1200 RT modeli bugün 30.000 eurodan satıyor. Bir örnek te yamaha'dan. yılbaşından önce 51.000 TL fiyatla satılan Süper Tenere 1200 ZE modeli şu an 62.000 TL.

    Dolayısıyla bunları sadece kur farkı ile açıklamaya çalışırsanız hata olur. Evet kur farkı zamda etkili ama satıcılar döviz cinsi üzerinden de ciddi zamlar yapıyorlar. Bu da vatandaşın alım gücü ile alakalı. TuİK verileri büyük motor satışlarının arttığını söylüyor. Selamlar.
    mehmetenis bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  13. #13
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafik sigorta primlerindeki artışın motosiklet satışlarına etkisi önümüzdeki sezon çok sert biçimde hissedilecek..

    MOTED ve Marka Distributorlerinin bu konuda acil ve matematik bir çalışma içine girmesi lazım. Bu yılki veriler sadece artçı sarsıntılar..
    %100 katılıyorum, önümüzdeki sezon motorlu taşıtlarda inanılmaz bir düşüş yaşanacak, bir an önce önlemini almak lazım, insanlar farklı taraflara yönlenmeye başladı. Mümkün olsaydı geçen yılın elektrikli bisiklet satış verileri ile (ilk 4 ayın) şimdiki yılın (ilk 4 ayın) satış verilerini karşılaştırmak isterdim, Tahminimce en az 10 katlık bir fark vardır.
    Girerken Yalvarmadık ki, Çıkarken İcazet Alalım.

  14. #14
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki o zaman yılbaşından önce Euro kuru 3.15 iken 27.000 TL'ye sattığı NC 750X modelini Honda şimdi neden 31.000 TL'ye satıyor? Bir örnekte BMW'den: biliyorsunuz borusan fiyatları euro cinsinden yayınlayıp cari kurdan TL'ye çevirerek satar. Bundan sadece 3 yıl önce 25.000 Euroya sattığı BMW R1200 RT modeli bugün 30.000 eurodan satıyor. Bir örnek te yamaha'dan. yılbaşından önce 51.000 TL fiyatla satılan Süper Tenere 1200 ZE modeli şu an 62.000 TL.

    Dolayısıyla bunları sadece kur farkı ile açıklamaya çalışırsanız hata olur. Evet kur farkı zamda etkili ama satıcılar döviz cinsi üzerinden de ciddi zamlar yapıyorlar. Bu da vatandaşın alım gücü ile alakalı. TuİK verileri büyük motor satışlarının arttığını söylüyor. Selamlar.
    Bmw kendi içinde fiyat artısına gıdebılır. Fakat verdiğim örnek honda ıcındı size söyle bi ornek verebılırım 2014 Fiyatını baz aldım http://paracevirici.com/doviz-arsiv/...merikan-dolari burada doların fiyat lıstesı cıkıs tarıhınde 2,2 lira oldugunu gorebılırsınız ve 2014de cbr 8500 lıraydı link olarak http://www.motortutkum.com/honda-mot...-listesi-2014/ yuvarlama hesap yapılırsa 3900 dolara denk gelıyor. Suanki guncel fiyatlarına bakarsak dolar 2,96 lira yuvarlayarak 3 lira dıyelım ve motor 3900 dolar yani 11700 lira gibi bi fıyat cıkıyor fakat suan motorun satıs fıyatı 10700 lıra indirim yapılmıs demıyorum fakat zamda yapılmamıs sadece biz alım gucumuzu kaybetmısız siz bmw ornegınızde haklısınız marka kendı ıcınde fıyat degıstırmıs ama cbr125 ıcın böyle birşey söz konusu degıl
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  15. #15

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Türkiyede motosiklet fiyatlarının döviz kuruyla ilgisi falan yoktur.. Bu markaların zaman zaman arkasına sığındıkları fiyat artış hamleleri.. Evet döviz kuru mutlaka etki eder ancak markalar konumlamayı rakibine göre yapıyor olay bu..

    Özeti şu ; R25 : 15 bin se CBR 250 de ona çok yakın bir fiyatta , Sonra gelen diğer markalarda bu segmentteki fiyata göre konumlanıyor.. Nasılsa diyorlar yılda satılan motor adedi belli..


    Hiçbir döviz kur artışı plastik bir grenaj parçasının bu kadar pahalı olmasını açıklayamaz.. Türkiyedeki distributorler bu kadar ince hesap yapmıyor emin olun. Yapsalardı sektör bu kadar kötü durumda olurmuydu ..

  16. #16
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Şimdi Kawasaki motorları euro bazında satıyor.Er6 7400 euro eğer ekonami düzelse zorda.2 lira oldu diyelim biz bu motoru 14800 tl'ye alabilecez şimdiki fiyatlara göre şaka gibi.Ninja300 5800 euro 2 liraya düşse 10600 tl'ye alabilecez mi? bu motoru tüm mesele bu işte.

  17. #17

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Özel şirketler kamu iktisadi teşekkülleri değildirler. Niye zam yaptın diye "hesap sormak" abes olur.

    Ancak müdürleri veya hissedarları "Niye zam yaptın da satışlar düştü" diye sorabilir.

    Bizler, tüketici olarak, alırız veya almayız.

    Kimse de şirketleri aşırı kar ediyorlar diye suçlamasın. Satabiliyorsa, demek ki alan var. Toplam kazançlarından da müdürleri, hissedarları vs. memnun.

    Ha, biz kawasakiye seneye bineriz, o ayrı .

    Şimdilik, kubazakiyle devam

  18. #18
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı Yiğit_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi Kawasaki motorları euro bazında satıyor.Er6 7400 euro eğer ekonami düzelse zorda.2 lira oldu diyelim biz bu motoru 14800 tl'ye alabilecez şimdiki fiyatlara göre şaka gibi.Ninja300 5800 euro 2 liraya düşse 10600 tl'ye alabilecez mi? bu motoru tüm mesele bu işte.
    Tabii ki alamayacaksın. "Neden para basıp vatandaşa dağıtmıyoruz?" tadında bir soru olmuş seninkisi.

  19. #19
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki alamayacaksın. "Neden para basıp vatandaşa dağıtmıyoruz?" tadında bir soru olmuş seninkisi.
    Al işte dans etmekten başı dönmüş. Ben ne diyorum siz ne anlıyorsunuz.Niye para basıp dağatmıyormuşuz ben onu anımsatacak bir şey söyledim mi? Yalnış anlıyorsunuz veya anlayamıyorsunuz söylediklerimi para basıp dağıtsan ne olur bu sefer 10 liraya aldığına 100 lira verirsin boşuna fazladan para taşımış olursun Ben nitelikten bahsediyorum paramız değer kaybetti diyorum.....Sabahtan beridir bunu anlatmaya çalışıyoruz ama nafile

  20. #20

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Bende şunu merak ettim Nc750 , R1200 Gs ,R1200 Gs Adventure satışlarına polis ve zabıtanın alımları , bir başka değişle devletin alımları dahil mi ?
    Pulsar'ın ivmesi artıyor görünüşe bakılırsa bu herkes için iyi haber rekabet iyidir hep söylüyorum diğer markaları daha uygun fiyatlarla almak istiyorsanız Bajaj'cılara gaz vermeniz lazım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)