Yamaha Yzf R6 Zincir Takılma Sorunu
Reklamlar
-
Merhabalar arkadaşlar şöyle bir sorum olucak zincirimi her 500 km de bir yaglarım hatta yagmurlu havaya denk geldiysem ertesi gün yagladım , ki zincirimi daha yeni degiştirdim tekrar kıllandıgım için DID zincir vardı üstünde xring 525 yine aynısıyla sıfırıyla degiştirdim ama sorunu şöyle özetliyim ayaklıga alıyorum motoru yagladıktan sonra zinciri 1 inci vitese alıp bırakıyorum ve zincir dönerken üste bir noktada zinciri ufaktan bir yukarı atıyor tık tık tık diye sürekli hafiften bir yukarı atma var bu bir sorun teşkil edermi birde yani zinciri ilk taktıgımda ki bu 200 km oluyor vitesler o kadar tatlı geçiyorduki dokunmadan tak tak ve böyle birşeyi yoktu yanlız zincir geldiginde üstünde bir sıvı vardı gaz yagı tarzı Ben motul c4 ile yaglıyorum acaba yagmı kalın geliyor ondanmı yapıyor yaglamadan önce bir o haliyle cok az 5 km gitmiştim okadar iyidiki şimdi yagladıktan sonra o akışkanlıgı gitti ve atma oluyor ziniciri dişliden atmıyor yanlış anlaşılmasın yukarı hafif atıyor umarım anlatabildim , bu bir sorun teşkil edermi ?
Not : Zincirin gerginligini kontrol ettim iyi yagını asla geçiktirmem yagladıktan sonra diş fırcasıyla iyice aralara dagıtırım
Reklamlar
-
gerginliğinden eminsen did zincirin yan sanayi olabilir. didin çakmasını çok yapıyorlar diye duydum. (başıma gelmedi sadece duydum). Fikir vermek için yazıyım dedim
-
halo1925 adlı üyeden alıntı
gerginliğinden eminsen did zincirin yan sanayi olabilir. didin çakmasını çok yapıyorlar diye duydum. (başıma gelmedi sadece duydum). Fikir vermek için yazıyım dedim
Şimdi söyle bir usta eski zincirime did di oda bu cakma dedi , Ondan degiştirdim kıllandım özellikle yeni zinciri istanbuldan almadım parayı kıydım 305 tl ye aldım izmirden aldım bir siteden artık buda çakma degildir heralde daha nasıl anlarım naparım bilemedim
-
Gerginliğinin doğru ayarlandığına eminsen zinciri kontrol et baklalarda bükülme var mı eğer varsa satıcıyla iletişime geç oringlerin ırzına geçtin ya da ayıplı mal satmış olabilir. Ve arkadaşın dediği gibi did çakma dolu. Fiyatına değil aldığın dükkan güvenilir mi diye bakman lazım.
-
Bartas3010 adlı üyeden alıntı
Gerginliğinin doğru ayarlandığına eminsen zinciri kontrol et baklalarda bükülme var mı eğer varsa satıcıyla iletişime geç oringlerin ırzına geçtin ya da ayıplı mal satmış olabilir. Ve arkadaşın dediği gibi did çakma dolu. Fiyatına değil aldığın dükkan güvenilir mi diye bakman lazım.
Yani bükülmesi filan imkansız çünkü daha 200 km oldu ve bükülücek bir olay durum zorlama olmadı bende şey düşündüm acaba zincir yagındanmı oluyor normalde c2 olanı motul ün road için diyor c4 bendeki kalın gelmesi yapıyor olabilirmi bu arada zinciri aldıgım yerde burası
www.ergurmotor.com.tr/ bana güvenilir gibi geldi birazda bakınmıştım yani bu zincirin çakma olup olmadıgını anlamanın bir yolu varmıdır
-
spxwOw adlı üyeden alıntı
Yani bükülmesi filan imkansız çünkü daha 200 km oldu ve bükülücek bir olay durum zorlama olmadı bende şey düşündüm acaba zincir yagındanmı oluyor normalde c2 olanı motul ün road için diyor c4 bendeki kalın gelmesi yapıyor olabilirmi bu arada zinciri aldıgım yerde burası
www.ergurmotor.com.tr/ bana güvenilir gibi geldi birazda bakınmıştım yani bu zincirin çakma olup olmadıgını anlamanın bir yolu varmıdır
ergür motor dan alışveriş yaptım. çok ilgililer. kesinlikle sahte ürün satacaklarını düşünmüyorum.
-
Jemand adlı üyeden alıntı
ergür motor dan alışveriş yaptım. çok ilgililer. kesinlikle sahte ürün satacaklarını düşünmüyorum.
Kesinlikle bende katılıyorum ilgililer sagolsunlar yardımcıda oldular , Önceki zincirimdede bu oluyordu neden oluyor bir türlü çözemedim telefonumda videosuda vardı hatta onuda buraya atarım , Acaba zincir yagından yapıyor olabilirmi yag kalınlgıından filan
-
spxwOw adlı üyeden alıntı
Kesinlikle bende katılıyorum ilgililer sagolsunlar yardımcıda oldular , Önceki zincirimdede bu oluyordu neden oluyor bir türlü çözemedim telefonumda videosuda vardı hatta onuda buraya atarım , Acaba zincir yagından yapıyor olabilirmi yag kalınlgıından filan
yok abi yağ kalınlığından yapacağını hiç sanmıyorum. hele c4 kullandığın için hiç zannetmiyorum. ama istersen bi ustaya götür belki de bakla genişliği farklıdır. o zaman zincir atardı diye düşünüyorum ama bi ihtimal olabilir yani. arka dişliyi ön dişliyi değiştirmedin dimi motorda hiç? yani büyütme küçültme anlamında
-
Acaba ön veya arka dişlilerden birinde sadece bir tane diş hafifçe yamulmuş olabilir mi? Aklıma ilk gelen bu oldu hani o dişe geldiğinde yerine zor oturduğu veya zincir o dişten zor kurtulduğu için atma yapıyor olabilir.
Not: Bu arada kontrol ederken aman dikkat, parmaklara bir zeval gelmesin. Hatta takip edebilmek için motor çalışmıyorken vitesi boşa alıp arka lastiği elle çevirmek daha güvenli ve dönüş daha yavaş olacağı için takibi daha kolay olur.
-
ayaklıkta vitese takıp dönmeye bırakırsanız zincir oynar o şekilde yukarı aşağı..bence hiçbir sorun yok ;)
ayrıca neden viteste bırakıyorsun çok tehlikeli ve gereksiz bir şey bu..
zincirini temizle ve içeriden hafifçe yağla 15-20 dk bekle kafi..
diş fırçasıyla yağı yaymalar felan benim orjinal zincir 45 binde daha diş fırçası görmedi :D
-
sorun zincirde değil dişlilerden birinde de olabilir,ya da zincir ayarının düzgün olmayışından olabilir ki muhtemelen zincir ayarındandır.arka aks zincir uzunluğuna göre ayarlanırken sağ ve sol taraf eşit ölçüde öne ya da arkaya sürülmelidir.bunun için aks taşıyıcı parçalar ve maşa üzerinde çizgiler olur,sağ ve sol taraftaki çizgilerin karşılaştıkları çizgiler aynı olmalı.bazen çizgiler tam karşılaşmaya da bilir bu durumda kumpasın derinlik ölçer çubuğuyla sağ ve sol tarafı eşitlemek gerekir.Yalnız sizin test olayı biraz yanlış,yani motoru vitese takıp da denemek yerine elinizle tekeri biraz hızlı çevirseniz daha net anlaşılır.Çünkü viteste iken rölantinin sekme yapması ya da arka lastikteki balans sizi yanıltabilir.El ile çevirirken de zincir bi yerde gerilip bi yerde bolarıyor ise arıza var diyebiliriz,eğer bunun da kesinlikle zincirden olduğuna kanaat getirmişseniz baklalardan birinin sıkışık durumda kalıyor olmasından kaynaklanır.
-
Şimdi şöyle ayaklıkta degil arka ayaklıkta teker kalkık şekilde sırf zincirden düşündügüm için zinciri degiştirdim ama yeni zincirdede aynı şekilde ön dişliyi drgiştirmedim çünkü 20 binde takılmıştı eski zinciri kıllandıgım için 25 binde yeni zincir taktım ön dişli iyi ama arka dişlide 2-3 tane yerde dişliyi iyi yemiş ama ondan yapıyır olabilirmi ama şöyle birşey var did zincir ilk geldiginde üstünde kendi jeli sürülüydü böyle ve taktıgımda 5 km eve giderken yaglamadım ve zincir üstünde o kendi üstünde olan yag varken okadar rahattıki dokunmadam vitesler geçiyordu on numaraydı amaogünde yagmurluydu yarın c4 sıktım sonra yine aynı şekilde akışkanlıgı gitti zincir geçmenim ve o ilk üstündeki yaglı haliyle performansıd etkiledi dehşet gidiyordu şimdi c4 den sonra yine aynı ve takılıyor acaba arka dişli yapıyor olabilirmi yaparmı sizce
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)