Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: sence ?

Katılımcı sayısı
32. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • tvs apache 150

    16 50.00%
  • mondial 150 sentor

    8 25.00%
  • mondial X TRAME MAX

    8 25.00%
2. sayfa BirinciBirinci 12

mondial 150 sentor TECRÜBE ye ihtiyacım var eyy mondial kullanıcıları kimse yokmu :)

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    12 Mayıs 2016
    Merhaba,

    sentor 150 başlangıç için benim de düşündüğüm motorlardan biri. Yalnız aklıma takılan birşeyler var tabi, mesela:

    * Vida gevseme durumu nasıldır? 80-90 km hız ile tın tın 100-200 km yol yapsam (80 agırlıklı, yola motordan birşey bırakmak durumunda kalır mıyım?
    * Bu vida olayı beni korkutuyor Sıfır alınan motorda servis dışında bir ustaya götürmek gerekir mi vada kontrolu için veya kendimiz daha önce tornavida tutmamış olsak bile yapabilir miyiz?
    * Tabii soru soruyu açıyor, çin malı motorlar için "elin tornavida tutmuyorsa bulaşma derler", sentor için de bu geçerli midir? yag ,hava filitresi değisimi,zincir bakımı standart bakımlardır, sentor bunların dışında ne kadar ilgi ister
    .
    Paylaşımda bulunan herkese teşekkürler... özellikle gökhan_aygun'e.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Volkire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    sentor 150 başlangıç için benim de düşündüğüm motorlardan biri. Yalnız aklıma takılan birşeyler var tabi, mesela:

    * Vida gevseme durumu nasıldır? 80-90 km hız ile tın tın 100-200 km yol yapsam (80 agırlıklı, yola motordan birşey bırakmak durumunda kalır mıyım?
    * Bu vida olayı beni korkutuyor Sıfır alınan motorda servis dışında bir ustaya götürmek gerekir mi vada kontrolu için veya kendimiz daha önce tornavida tutmamış olsak bile yapabilir miyiz?
    * Tabii soru soruyu açıyor, çin malı motorlar için "elin tornavida tutmuyorsa bulaşma derler", sentor için de bu geçerli midir? yag ,hava filitresi değisimi,zincir bakımı standart bakımlardır, sentor bunların dışında ne kadar ilgi ister
    .
    Paylaşımda bulunan herkese teşekkürler... özellikle gökhan_aygun'e.
    Öncelikle rica ederim, mobilden yazıyorum umarım bir sıkıntı olmaz.

    Vida olayını ben de çok düşünmüştüm hatta bu forumda " hangi vidaları sıkacağız ? " diye konu açmışlığım bile var.

    Sentor kullanırken elimin ulaştığı her vidayı sıkmak istedim ( Vulture'den kalan bir alışkanlık ) ancak vidalar zaten çok sıkıydı. Titreşim genelde ayak bölgesinde hissedildiği için ayak koyma yerlerinde ki vidaların biraz gevşediğini fark ettim ve düzenli olarak oraları sıktım.

    Bahsettiğim bölge için kauçuk, plastik gibi bir destek ile sıkma yapılırsa bence o bölgede ki titreşim de bitecektir.

    Kullandığım sürede Büyükçekmece - Levent yapardım ( git gel 100 km ) ve sorun yaşamazdım. Tek yaşadığım düzenli problem zincir gevşemesi oldu ancak bu hemen hemen her ufak çaplı vitesli motosiklet için standart bir sorundur.

    DID zincir alınıp bu iş de çözülebilir.

    Birde bu motosikletin ateşleme elemanlarını hep zayıf bulmuşumdur. Bu konuda ilginç ama Vulture 2 misli daha iyiydi.

    Bu sebeple Yuasa gibi bir akü ve iridyum Ngk bir buji ile bu sorun da çözülebilir.

    Bunun dışında hava filtresi temizliği ve yağ değişimi disinda bir masrafı da olmadı.

    Bu arada yağ 1000 km de bir değişiyor.

    Günahıyla sevabıyla başlangıç için önerilebilir.

    Unutmadan bir şey daha ekleyeyim benzin depo kapağı üretim hatası mıdır bilmiyorum ancak motor yan yatarsa yani olduğu yere bile devrilirse yanlardan benzin akıtıyor. Mesela Vulture'nin benzin depo kapağı elde kalmazdı depodan da asla benzin sızmazdı.

  3. #23
    Gassal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA PS 150İ

  4. #24

    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Merhaba Kardeşim 150 sentor kullanıcısı hatta satıcısıyım motor fabrika lastikleriyle kullanıyorum ona rağmen harika bir yol tutuşu var bildiğin evinde koltuğunda oturur gibi oturup motor kullanıyorsun yakıt konusunda 100 km 2.5 litre yakıyor yaklaşık motor kullanış rahatlığı yedek parçalarının ucuz olması görüntüsüyle ybr cbf kısmen tvsden çok önde bence hız konusuna gelirsek 2 kişiyle 105 gördüm titreşim 90 km den sonra hissettiriyor gerçekten.ilk motorunsa koruma demiri var benim motorda marka takıntın yoksa her türlü soru vs sorabilirsin.
    sahibinden ilanım;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...7172732/detay/

  5. #25
    kerem can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2016
    Şehir
    izmit-kocaeli / Antalya
    Motosikleti
    Falcon 100-Sentor 150-Xtreme 150-MCX 150
    Konuyu biraz hortlatmak gibi olucak ama sentor 150 aldım bende 1ay kadar once felan.Her türlü koruma demirini deniyorum bir tanesi bile uymuyor ya. Nereden temin edicez bu demiri benim motorumdada var demişssiniz size danışıyım dedim ?

  6. #26

    Üyelik
    17 Ocak 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial Sentor 150
    [Selamun aleyküm beyler.

    Birkaç ay önce Asya 150 düz vites motorumu satıp Motor ararken bu Sentor 150 gördüm sahibinden com adresinde ve araştırma yaparken bu konuya denk gelip yorumları okudum. Özellikle Gökhan Beyin yorumu çok tatmin edici geldi. 2000 peşin 1500 taksitle 2014 model ve 900 km.de Sentor 150'yi aldım.

    Genel olarak çok rahat ve sessiz diyebilirim. özellikle aynaları çok iyi, ölü nokta denen şey bunda yok gibi. Gören hayran kalıyor ve hemen size sormaya başlıyor. Ayak koyma yeri çok rahat, koltukta oturur gibi sürüş sağlıyor ve yol tutuşu güzel. Frenleri de sağlam.

    Bagaj yeri olmadığı için elinizdeki her neyse onu motorun bir yerine koyma şansı pek yok. Arkadaki sırt dayama demiri sağlam olduğu için bazen poşetleri bağlıyorum ama kötü duruyor, koltuk çok bombeli olduğu için sağa sola kayıp duruyor malzemeler. Çanta veya heybe türü bir şey almak çok gerekli bunda.

    Yalnız geçen ay yerler ıslakken 2 vitesle ara yoldan ana yola girdiğim esnada motor altımdan kayıp gitti, yolun ortasında 3-4 metre sağ yanı üzeri sürtünerek yola serildi. Eyvah! dedim motor gitti ama ayak basma yeri sayesinde motor aksamı ve depo hiç zedelenmedi. Sadece km sayacının alt kapağı biraz kırıldı, küçük bir parça koptu. Biraz da aynanın arkası sürtünüp kazındı o kadar. Sanırım arka tekerde diş oladığı için böyle oldu.

    Kısacası Kerem Can Beyin kaygılanmasına gerek yoktur, koruma demirine hiç ihtiyaç kalmıyor. Ancak yerler kayganken sağa sola fazla yatırmayın derim. Tecrübem sonucu gördüm ki acaip şekilde kayıp altınızdan çıkıyor.

    Bir de boşa alırken çok gıcıklık yapıyor ve ilk çalıştırmadan sonra yolda boşa aldıktan sonra motor hemen stop edebiliyor birçok defa.

    Bir sıkıntısı da su birikintilerinden geçerken gaz yemiyor ve ıslak havalarda bu sorun öne çıkıyor. Motorun çekişi düşüp stop edebiliyor. Buna çözüm bulmak gerekiyor.

  7. #27
    kerem can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2016
    Şehir
    izmit-kocaeli / Antalya
    Motosikleti
    Falcon 100-Sentor 150-Xtreme 150-MCX 150
    Hocam şu ıslak havalarda gaz yemem sorunu ya bir tek bende var sanıyordum ağlasammı gülsemmi bilemedim suan.Onun sebebı motosikletin hava filtresini üstü acık olması ve oralardan su girmesi imiş. Baska bir hava filtresi getiricekti servis bana sağolsun 1aydır bekletiyo her gun aramama ragmen hep aynı cevap bekliyoruz havalarda kotu kullanamıyorum yağmur yağıcak su giricek istop edicek diye ve dikkat et o 1 olur 2 olur 3 de karburutor tıkanır motor çekişten düşer vs cok can sıkıyor bana oldu karbutuoru temızletmek zorunda kaldım. Ya sen bu soruna bi cozum bulabılırsen ben acil haber bekliyorum senden
    ''Hayatta kalın,bir ömür boyu motosiklet sürün...''

  8. #28
    karadag.05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2017
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    150 Z - One
    Bende 150 z one var 2017 model. daha kullanmadım sıfır km ve cadırda duruyo 2014 model 150 z one yi 23 bin km kullandım hiç sorun yaşamadım. 130 km hıza ulaşıyodum. 110 dan sonra vibrasyon hissettiriyor. üzerine 3-5 daha koy japon al hacı uğraşma demiycem 150 cbf ye 6300 lira denildi. ben 150 z oneyi 4500 liraya aldım. Aradaki farkla da 12 bin km yol yaparım. 150 sentor hiç görmedim. Birde ben Çinlilerin chooper yaptığına inanmıyorum.. Tat vermiyor bence.
    Doğrul, eğril ama EĞİLME

  9. #29
    kerem can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2016
    Şehir
    izmit-kocaeli / Antalya
    Motosikleti
    Falcon 100-Sentor 150-Xtreme 150-MCX 150
    Bana kalırsa tam chopper denemez.İtalyan stilinde cruiser adı altına satılıyor zaten ama tadına birde sürdükten sonra bakın.Hissiyatı harika bana kalırsa beklentileri yüksek tutmamak lazım.Neyle kıyasladıgımıza baglı 150 z one da bi dişli naked tarzı verıcegını zannetmıyorum.
    ''Hayatta kalın,bir ömür boyu motosiklet sürün...''

  10. #30

    Üyelik
    20 Ağustos 2016
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mct 250 honda titan,mr 150 ydi satıldı
    seni idare eder bir ybr kadar olmaz tabi ama işini görür

  11. #31

    Üyelik
    17 Ocak 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial Sentor 150
    Yeniden merhabalar. İki hafta kadar önce havalar Karadeniz bölgemizde biraz ısındı ve tekrar motora binme şansı buldum. Birkaç aydır kapalı bir depoda beklettiğim motorumu çalıştırdım ve hiç sorun yaşamadım çok şükür. Henüz ıslak havalarda stop etme problemi ve kırık gösterge paneli kapağıyla uğraşamadım ama çanta almam gerekiyor. İyi bir kask buldum internetten ikinci el.
    İnşallah Kerem Can beyin verdiği bilgi işime yarayacak ve hava filtresiyle alakalı durumu gözden geçirip sorunu çözeceğim. Herkese selam ederim.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler