Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Büyük motor, büyük masraf...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Merhaba Arkadaşlar;
    Yaklaşık oniki yıldır motosiklet kullanıyorum ama kullandığım motorlar hep çin malı, en büyüğü 200 cc olan, beni kullandığım süre boyunca hiç zora sokmayan, maddi açıdan yormayan, tek silindirli motorlardandı, bundan yaklaşık 8 ay önce 2001 model YAMAHA FZS 600 aldım(HAYATIMIN HATASI), kendisi 2001 model, 600 cc, 4 silindir, bayağı hızlı bir motor...Aldığımdan beri sıkıntısız biniyorum desem yeriydi, 2001 model olmasından kaynaklı ufak tefek hataları vardı tabi ama hepsini kendim hallediyordum, motor bana çok büyük geldiği için satmayı düşünmüştüm son zamanlarda ama motorum yaklaşık iki üç ay kadar önce sadece ikinci vitesde iken 5/6,000 devir üzerine gelince boş vitese geçiyordu, bunu yaptırıp öyle satmaya karar verdim ve motorumu tamirciye bıraktım, benim gözümde çok küçük olarak görülen, ustam tarafından da 300/500 TL masrafı çıkabilir dediği sorundu fakat bugün ustam arayarak senin şanzıman hatalı, dişliler, hilaller felan bayağı hasar görmüş dedi ve şanzumanın yenisi ile veya çıkması lazım dedi, ikinci el bir çıkma şanzıman bulmuş ve fiyatının 1,500 TL olduğunu söyledi, diğer şanzumanı takmasını söyledim ustama ama ustam eski şanzumanı toparlanamayacağı söyledi, bu durumda da bayağı bir masrafa gireceğim ve bugün tamamen büyük hacimli motor kullanmaya tövbe ettim, senin neyine dedim büyük motor.... Daha bir ay önce 2004 model FİAT BRAVA marka aracımıza 350 liraya yalnızca 350 liraya çıkma şanzıman almıştık, ama motosiklete gelince fiyat nasıl da artıyor bunu gördüm, zaten bulunduğum yerde(Kayseri)motor tamircisi de bulamıyorum, iyice soğuttular yani büyük motorlardan, arabanın en kral arızasını bile tamirciye bıraktıktan bir gün sonra alıyorum ama motor nerden baksanız on gündür tamircide bekliyor ve daha parça bugün bulunmuş, bakalım kaç liraya yapılacak ve kaç gün daha bekleyecek motor.... Bunu da neden sizlerle paylaştım bilmiyorum ama hepinize kazasız, belasız, masrafsız sürüşler dilerim.... İYİ AKŞAMLAR
    mhmtesk ve Cronos bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Üst cc bir motor kullanmak gerçekten de ciddi lüks. Sigorta, kasko, vergi ve işletme maliyetleri otomobil seviyesinde hatta daha pahalı. Motosiklette bana göre güvenlik, yeterlilik ve ekonomi aranıyorsa bu 250cc'yi gösteriyor. Altı yetersizlik, üstü gereksiz maliyet barındırıyor maalesef.
    serdar1547, Heaven, mitmuallim ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Geçmiş olsun hayatımda ilk kez scooter aldım 3 4 ay oluyor mondial aldım başlangıç bişey olursa acımıyım nasılsa aracımda var mantığındayım . Geçen dişlilerden ses geliyordu şanzuman içinde 3 tane dişli 4 tane rulman değişti 50 lira tuttu parçalar vallahi bir sevmeye başladım bedava gibi fiyatları, işçiliği basit . İleride cc yükseltirim diyorum trafiği iyice bir öğreneyim diyorum ama böyle yazılar görüncede vazgeçiyorum vallahi
    serdar1547 bunu beğendi.

  4. #4
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    büyük cc büyük keyif büyük zevk büyük masraf ..
    tek kelime ile yıllık benzin hariç 3000 tl civarı bi gideri olur
    4 silindir olursa 100 km de 7 lt benzin yakar
    yani gezdikçe masraf çoğalır
    serdar1547 bunu beğendi.

  5. #5
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst cc bir motor kullanmak gerçekten de ciddi lüks. Sigorta, kasko, vergi ve işletme maliyetleri otomobil seviyesinde hatta daha pahalı. Motosiklette bana göre güvenlik, yeterlilik ve ekonomi aranıyorsa bu 250cc'yi gösteriyor. Altı yetersizlik, üstü gereksiz maliyet barındırıyor maalesef.
    Çok haklısınız hocam, gerçekten ciddi bir lüksmüş bunu bu motora sahip olana kadar bilmiyordum, herşeyi çok pahalı, dediğiniz gibi 250 cc ne üzeri ne altı....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

    Alıntı Emre Fırat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun hayatımda ilk kez scooter aldım 3 4 ay oluyor mondial aldım başlangıç bişey olursa acımıyım nasılsa aracımda var mantığındayım . Geçen dişlilerden ses geliyordu şanzuman içinde 3 tane dişli 4 tane rulman değişti 50 lira tuttu parçalar vallahi bir sevmeye başladım bedava gibi fiyatları, işçiliği basit . İleride cc yükseltirim diyorum trafiği iyice bir öğreneyim diyorum ama böyle yazılar görüncede vazgeçiyorum vallahi
    Herkes çin malı motorları kötüler genelde ama kaç yıl boyunca Arora marka motorlar kullandım, hiç üzmediler beni, arıza da vermediler doğru dürüst zaten, şimdi diyorum nerden gittim de böyle büyük bir motor aldım, cc yükselteceksenizde 250 cc üzerine çıkmayın derim ben, gerçekten 250 cc ve üzeri büyük masraf

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük cc büyük keyif büyük zevk büyük masraf ..
    tek kelime ile yıllık benzin hariç 3000 tl civarı bi gideri olur
    4 silindir olursa 100 km de 7 lt benzin yakar
    yani gezdikçe masraf çoğalır
    Çok doğru hocam, büyük keyif, büyük zevk, büyük masraf... Yakıtı neyse az geziyoruz ama arıza verdiği anda içimiz yanıyor....

  6. #6
    sahil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kawasaki er5, yamaha xcity 250
    Masraf buyuk ama keyifte buyuk gazi actinmi geriye yapistirir adami bide japon 250 cc lerde de parca pahali parca bitek hintli ve cinli motorlarda ucuz

  7. #7
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Geçmiş olsun hocam. Çinlilerde olmasa halimiz nolacak?

  8. #8
    Seinfeld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    35
    Motosikleti
    Mondial 150 Mcx Roadracer
    Cok sevdiğim bi motorcu abim derdi, eğer cinliler olmasa Türkiye'de kimse motora binemezdi diye. Cok haklıymış şimdi mesajları okuyunca anladım. Mondial kullanıyorum bende touringlerden gerçekten yedek parçası bedava neredeyse. Çerez parasına alınıp takılınabiliyor.

    Büyük gecmiş olsun abi. Allah can sağlığı versin para Nasıl olsa bulunur

  9. #9
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Gene şanslısınız şanzımanı bulabilmişler

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    15 yaşında motor almışsın sonra şu oldu bu oldu büyük cc motorlardan soğutacak
    Yiğit_ ve godfather bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Çinli motorlar olmasa bence piyasa çok tavanlarda olur , yine bir nebze aşşağı çekiyorlar . Bana kalırsa doğru düzgün kullanıldıktan sonra neye bindiğinizi biliyosanız çok beklentiniz yoksa alın düzgün binin bana daha bir sorun çıkartmadı sakin kullanıyorum çukura kasise dikkat edip hor kullanmadım mı sorun olmuyor

  12. #12
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 yaşında motor almışsın sonra şu oldu bu oldu büyük cc motorlardan soğutacak
    Diyelim ki benim motor 15 yaşında diğer bana katılan arkadaşların motorları da mı 15 yaşında... Ben milleti soğutmak için bir şey demedim sadece gereksiz şekilde fazla masraflı dedim, üstelik kullandığım aracın biri 25 yaşında altı yıldır kullanıyorum daha toplasan 1,500 lira masraf yapmamışımdır, masraflı mı masraflı ben sadece onu belirtmek istedim,hatalı mıyım hatalıyım, bütçene bakmadan böyle motor almak gerçekten hata... Bunun yenisini de alsan hata...
    blueway2 bunu beğendi.
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.

  13. #13
    Gorkem.IX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    bende 2006 R6'lara bakıyorum ama korkuyorum çok sonra vazgeçiyorum sonra yeniden aklıma giriyor falan

  14. #14
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Alıntı sahil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Masraf buyuk ama keyifte buyuk gazi actinmi geriye yapistirir adami bide japon 250 cc lerde de parca pahali parca bitek hintli ve cinli motorlarda ucuz
    gazı açtımı gidiyor keyfi büyük tabi ama yaptığın masrafa değer mi orası kişiye göre değişir tabi... En iyisi yine küçük cc alıp fıtı fıtı binmek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

    [QUOTE=sedat_57;3905790]Gene şanslısınız şanzımanı bulabilmişler [/QUOTE
    keşke dağılan şanzuman toplansaydı daha sanslı olurdum, arızası yapılmasa da olurdu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Alıntı Seinfeld adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok sevdiğim bi motorcu abim derdi, eğer cinliler olmasa Türkiye'de kimse motora binemezdi diye. Cok haklıymış şimdi mesajları okuyunca anladım. Mondial kullanıyorum bende touringlerden gerçekten yedek parçası bedava neredeyse. Çerez parasına alınıp takılınabiliyor.

    Büyük gecmiş olsun abi. Allah can sağlığı versin para Nasıl olsa bulunur
    Teşekkürler... Zaten motor tamirden çıksın hemen ilana koyup küçük cc li bir motor alacağım büyük cc bize göre değil

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    Alıntı Gorkem.IX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende 2006 R6'lara bakıyorum ama korkuyorum çok sonra vazgeçiyorum sonra yeniden aklıma giriyor falan
    Bu motorlara sahip olmak için belli bir gelire de sahip olmak gerekiyor onun haricinde dediğiniz gibi sadece korku yaşatıyor size... Ben aldığımdan beri korkuyordum sonunda da korktuğum başıma geldi...

  15. #15
    hakan nkd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli gebze
    Motosikleti
    cb125e- pulsar 200
    Abicim bende senin gibiyim yani şöyle ki,büyük 4 silindir motorum olmasını çok istiyordum. Şu an 11 yaşında gsx600f im var. Evet 30 kuruş yakıyor. Lastiği, zincir dişlisi, yağı suyu herşeyi pahalı. Az kullanıp az masraf çıkarmaya çalışıyorum. Kapımın önünde temiz temiz dursun, ara sıra sesini dinleyeyim. Yoksa hiç 600 cc bir motosikletim olmayacak bazı riskleri aldım. Yazını korkarak okudum ama herşeyi zaman gösterecek.
    Panashira bunu beğendi.

  16. #16
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Alıntı Emre Fırat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinli motorlar olmasa bence piyasa çok tavanlarda olur , yine bir nebze aşşağı çekiyorlar . Bana kalırsa doğru düzgün kullanıldıktan sonra neye bindiğinizi biliyosanız çok beklentiniz yoksa alın düzgün binin bana daha bir sorun çıkartmadı sakin kullanıyorum çukura kasise dikkat edip hor kullanmadım mı sorun olmuyor
    Arora Tiger 200 üm vardı zamanında çukur kasis hiç dikkat etmezdim, arazide kullandım genelde de, hiç de sıkıntı çıkarmamıştı bana, bakalım ilerde yine Arora Tiger 200 alabilirim
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.

  17. #17
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    öncelikle motorun km kadar kullanım şeklide çok önemli
    benim 600f'im de 2001 model ama mekanik bir problemim yok henüz 79binde şu anda
    kronik gergi sorunum vardı onuda manual olarak değiştirdim.

    ayrıca evet büyük makina biraz büyük masraf demek ama ufak makinadanda bu kadar fazla zevk alamıyorsun

    yani gül diken olayı aslında
    bende yeni masraf yaptım süspansiyon keçeleri yağları ön tekerlek rulmanları gidon rulmanları fren balataları derken 1200 lira verdim

    ayrıca arabalardaki şanzumanlar motor inmeden çıkabiliyor ama motosiklette işler pek öyle değil blok yekparedir masrafıda fazla olur bundan

  18. #18
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Alıntı hakan nkd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim bende senin gibiyim yani şöyle ki,büyük 4 silindir motorum olmasını çok istiyordum. Şu an 11 yaşında gsx600f im var. Evet 30 kuruş yakıyor. Lastiği, zincir dişlisi, yağı suyu herşeyi pahalı. Az kullanıp az masraf çıkarmaya çalışıyorum. Kapımın önünde temiz temiz dursun, ara sıra sesini dinleyeyim. Yoksa hiç 600 cc bir motosikletim olmayacak bazı riskleri aldım. Yazını korkarak okudum ama herşeyi zaman gösterecek.
    Bende sizin gibi yapıyordum az kullanıp az masraf çıkarmaya çalışıyordum, sesi yeter diyordum ki üzerinde akrapovic egzos var, ben de risk aldım da inşaallah benim başıma gelen şeyler sizin başınıza gelmez, kazasız belasız, masrafsız binmeniz dileğiyle
    hakan nkd bunu beğendi.
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.

  19. #19
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Sen ustanin yanina bi ugra eski sanzimanla buldugunu bi goriyim de oda 3 kagit olmasin ondan sonra... baksana anlayan eden yok diosun insan actigi motoru nasil kapiyamaz oda isin ilginc tarafi...
    sezgingulmez bunu beğendi.

  20. #20
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle motorun km kadar kullanım şeklide çok önemli
    benim 600f'im de 2001 model ama mekanik bir problemim yok henüz 79binde şu anda
    kronik gergi sorunum vardı onuda manual olarak değiştirdim.

    ayrıca evet büyük makina biraz büyük masraf demek ama ufak makinadanda bu kadar fazla zevk alamıyorsun

    yani gül diken olayı aslında
    bende yeni masraf yaptım süspansiyon keçeleri yağları ön tekerlek rulmanları gidon rulmanları fren balataları derken 1200 lira verdim

    ayrıca arabalardaki şanzumanlar motor inmeden çıkabiliyor ama motosiklette işler pek öyle değil blok yekparedir masrafıda fazla olur bundan
    dediğiniz gibi aslında, Gülü seven dikenine katlanır ama diken artık acıtmaya başladı.... daha fazla katlanılmayacak galiba
    UNUTMAYIN MOTOSİKLET TEHLİKELİ DEĞİLDİR ONU TEHLİKELİ KILAN ÜZERİNDEKİ SÜRÜCÜDÜR HATTA MOTOSİKLET O KADAR MASUMDUR Kİ SİZ OLMADAN AYAKTA BİLE DURAMAZ.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)