Öncelikle geçmiş olsun diyorum.
Ancak japonlarda fiyatlar böyle. Ne bekliyordunuz ki hocam? Yedek parçada bizi resmen kazıklıyorlar ancak bu böyle yani, senin bunu bilmemen garip.
Hatta inanmakta zorluk çekeceğiniz bir bilgi vereyim; yamaha parça fiyatları hondadan sonra genellikle en makul olan japon markasıdır.
Siz hiç bir kawasaki yada suzuki yedek parça fiyatlarını araştırdınız mı? Bir tanıdığım "koruma demiri takılı olan" inazumasıyla viraj alamayıp aynı sizin gibi mıcırda sürüklenmiş. Motorun kazalı resmini gördüm, sürüşe engel hiçbir şey yok. Büyük bir kırık vs de yok. Koruma demiri az yamulup çizilmiş, egzozda vs de çizikler mevcut. Servis 4bin küsür masraf var diyor. Arkadaş şok tabi...
İnazumada bile (naked motor sonuçta) sağ arka kuyruk grenajı 500tl civarı. Egzoz sadece tek tüp 800tl civarı. Kawasaki parça fiyatlarına değinmiyorum bile onu bilen zaten biliyor.
Bu örneği neden verdim peki? inazumayı kötülemek yada yamahanın yedek parça fiyatları normal demek için değil elbette. Ancak japon motosikletlerin yedek parça fiyatları konusunda makul olmadığını öğrenin diye söylüyorum bunları.
Bir şeyi yaparken sonuçlarını göze alarak yapın. Tam bu duruma uygun bir atasözümüz var yeri gelmişken hatırlayalım : Gülü seven dikenine katlanır. Japon motor alacak adam, heleki grenajlı bir motor alıyorsa bazı şeyleri göze alarak kullanması gerek.
Şimdi diyelim arkadaş bu parça fiyatlarından memnun kalmayıp satsın motorunu, eyvallah. Honda dışında bir japon söyleyin daha uygun parça fiyatı olan?
Bir valimizin isyanı vardı: "passata mı bineyim, koskoca vali passata mı binsin?" diyordu ya, bende seslenmek istiyorum sat motoru diyenlere:
"Pulsara mı binelim? hintliye, çinliye mi binelim? bize bunu mu layık gördünüz ha!"
Son cümle şaka amaçlıydı, hintli ve çinli motoru olan arkadaşlar alınmasınlar lütfen
Kaza yapınca masrafının altından kalkamayacağınız motosiklet modellerini seçmeyin arkadaşlar.
Öyle başlangıç motoru olarak alırım, millete hava atarım diyen arkadaşlar bu masrafları da görsünler bi zahmet.