bende böyle düşünüyorum. mesela ben 13 ay 150cc scooter kullandım sonra 150cc vitesli apache rtr150 aldım ve yaklaşık 2 ay olucak ama şimdi para olsa hemen cbr600, yzf r6 yada zx-6r alırdım. bunlar bilindik markalar, en azından benim gözümde öyle. bu arada racing motora elim bile deymedi
keşke bir arkadaşım olsa da racing motoru ile ara sıra gezmeme izin verse. kesinlikle alışana kadar ciddi hızlar yapmam ve yaklaşık hız kurallarına göre giderim.
tam 2 ay olmadı ama çok hata yaptım mesela. 3. vitesteyim ve 60 km civarı hızım var ve bu motorun bu viteste yapabileceği en fazla hıza yakın bir hız. normalde yavaşlayıp vites düşürmem gerekir ama ben tuttum önce vites düşürüp sonra yavaşlamaya yeltendim. sonra motor 9500 devirde red line başlıyor ve biraz kırmızı çizgiye soktum ama arka tekerde biraz kaydı önce ve hafif drift yapıp düzelttim motoru.
kalkışlarda sol maneti fren sanıp bıraktığım oluyordu ve motor önce zıplıyor sonra stop ediyor
bazende motorun üstündeyim ve motor boşta çalışıyor ve yanlışlıkla vites kolunun üstüne basıyorum ve motor yine zıplayıp stop ediyor.
bunların dışında ciddi hatalarım olmadı. zaten bu işe kendini verirsen bazı şeyleri artık hissetmeye başlıyorsun. mesela bazen lastik öyle kıvama geliyorki resmen yola yapışıyor ve bazende hafif rutubetli havalarda diyorsunki bu lastik kaymaya bahane arıyor. virajda motoru çok yatırman gerektiğinde lastik kayma riski yükselir ama bunu farklı şekildede tölera edebilirsin mesela iyice yatırdın ve yetmiyor biraz daha yatırırsan teker kayıcak! o zaman birazcık motoru yatırdığın tarafa doğru kendini sarkıt ve motoru çok az biraz daha yatırma imkanın olur aynı riskle. yarışçılar böyle yapıyor.
acemilerin düştüğü hata bu birazda, motoru hep yatırırlar ama hiç birazda kendileri sarkmayı denemez.