Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yeni Motora Başlayacağım Ne ile Başlamalıyım?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Hsynymn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial ZNU 125 Nostalji
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 125 (Racing istiyorsan)... 250cc olmaz mı diye sorma olmaz baştan söyleyim. Motora başlanmaz binilir. Başlamak istersen "Başlamak bitirmenin yarısıdır" diğer yarısıda 1000cc almaktır ve biter.

    Onun yerine motosiklet sürmekten keyif almaya çalış.

    Unutmadan illede başlayackasan kesinlikle bununla başlamanı tavsiye ederim.

    Bak ben cbf 150 ye biniyorum. Giderken donum görünüyor. Canım istiyorki nc750x alayım. Herkeste al abi sürersin diyorlar. Ama şu cbf 150 ile 1 sene aşk yaşamadan ikinci hatun düşünmüyorum. Düşün ben 39 yaşındayım özgürüm aile baskısıda yok. Ama ss hiç aklımda yok.

    Şimdi ben kendim böyleyken sana al 250cc Super Sport dermiyim? Al dersem mi alay etmiş olurum alma dersem mi?
    OğuzÖztürk Merhaba dostum öncelikle. Kafamda 2 tane motor var zaten cbr 125 ve yzf r125.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------

    Alıntı Hondolog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öğrenilmiyor, koskoca forumda ne ile başlayayım diye konu açıyorsa bu adam sabırsız, dikkatsiz, bilgisiz ve üşengeç. Otomobil babası, bisiklette anasıdır motosikletin, trafiği otomobil ile daha iyi öğrenirsin. Ayrıca fikrim beni bağlar, sana ne kardeşim içerimde kılarımda, batıyorsa yorumlarım, sağ üstte çıkış butonu var, bas git.
    Foruma konu açmamın sebebi fikir almaktı.İyi olan yorumlarda var dalga geçende birşeylerde fikir sahibi olmaya çalışıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    İlk etapta çok düşüp kalkacaksın. O yüzden sıfıra para verme şöyle bir şey al:



    Masraf da çıkarmaz sana.
    RamuthRa bunu beğendi.

  3. #23
    Hsynymn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial ZNU 125 Nostalji
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk etapta çok düşüp kalkacaksın. O yüzden sıfıra para verme şöyle bir şey al:

    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/i...HmnJcgN88ChyXg

    Masraf da çıkarmaz sana.
    eyvallah teşekkür ederiz draconian

  4. #24

    Üyelik
    21 Nisan 2016
    Alıntı Obs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafaya bak araba alin trafigi ogrenin ne motosikletle ogrenilmiyor mu ? Icip icip yoru m yapiyosunuz arkadas bu bir sevdadir al bi scooter ogren
    Aziz Yıldırım

  5. #25

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Hsynymn1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    OğuzÖztürk Merhaba dostum öncelikle. Kafamda 2 tane motor var zaten cbr 125 ve yzf r125.
    Bunlar güzel motorlar bunlarla başla derim. 250cc ile başlamak uygun olmaz çünkü 250cc de olsa ss makineler hataya pek açık değiller ki o yüzden 125 likleri üretiliyor. CBR 125cc in satmasıda kolay olur. Eğer düşmeden temiz kullanırsan sattığında 250cc birşeye geçmen daha kolay olur. Sonuçta aradığın yani motordan beklentin ss ise hız gibi şeylere önem veriyorsun demektir. 125 liklerde oldukça iyi hızlar yapıyorlar. İnan bana 250cc alırsan bir kaç bin sonra kendine güven gelince acaip işlere kalkışacaksın. Şimdi oturduğun yerden ben yapmam abi demek kolay. O alete binince başka inince başka bir adam oluyorsun. Bu durumu eşitlemen lazım. Üstündeykende üstünde olmadığın gibi düşünebilmek çok yarar sağlayacaktır.

  6. #26
    Hsynymn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial ZNU 125 Nostalji
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar güzel motorlar bunlarla başla derim. 250cc ile başlamak uygun olmaz çünkü 250cc de olsa ss makineler hataya pek açık değiller ki o yüzden 125 likleri üretiliyor. CBR 125cc in satmasıda kolay olur. Eğer düşmeden temiz kullanırsan sattığında 250cc birşeye geçmen daha kolay olur. Sonuçta aradığın yani motordan beklentin ss ise hız gibi şeylere önem veriyorsun demektir. 125 liklerde oldukça iyi hızlar yapıyorlar. İnan bana 250cc alırsan bir kaç bin sonra kendine güven gelince acaip işlere kalkışacaksın. Şimdi oturduğun yerden ben yapmam abi demek kolay. O alete binince başka inince başka bir adam oluyorsun. Bu durumu eşitlemen lazım. Üstündeykende üstünde olmadığın gibi düşünebilmek çok yarar sağlayacaktır.
    Teşekkür ederim öneri ve bilgilerin için abi

  7. #27
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Madem rayciing istiyosun;




    Biraz titreşimi vardır, Orjinal lastikleri pist için değiştirmen gerek, birazda fazla benzin içer. Onun dışında tam başlangıç motorudur.

    Hayırlı olsun.

  8. #28

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Napacan racing i piste mi çıkacan? İki büklüm oturuş pozisyonu var onların.

  9. #29
    Hsynymn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial ZNU 125 Nostalji
    Alıntı Yasin D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem rayciing istiyosun;

    http://i.hizliresim.com/v518JA.jpg


    Biraz titreşimi vardır, Orjinal lastikleri pist için değiştirmen gerek, birazda fazla benzin içer. Onun dışında tam başlangıç motorudur.

    Hayırlı olsun.
    Aynen tam istediğim raysing motoru ,pistte öttürürüm ben bunu sağol.

  10. #30
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Alıntı Hsynymn1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen tam istediğim raysing motoru ,pistte öttürürüm ben bunu sağol.
    Sana olan saygım nedensiz artıyor

  11. #31
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    bir video diyor ki 600cc ve üzeri racing motora binmeden motora bindiğinizi anlayamazsınız. arkadaşım bence sen kendine hakim olabilirsin. cbr600 ile başlayabilirsin. ama bunu alıp viraja 120 ile girmeyeceksin. düşmemek ve alışmak için boş yolda en az 2 saat boyunca kalkış, viraj dönme, vites atma ve düşürme antrenmanı yapacaksın. ne diye ufaktan büyüğe gidesin ki? süper sportlar 140 kg civarı başlar ve 250 kg ye kadar sanırım yolu var. cbr600 183 kg galiba. yamaha yzf r6 var 176 kg galiba.

    paran varsa 600cc al gitsin. he bu arada gider cbr600 alırsın ve 2 ay sonra iyice alışmış olursun ama otobanda cbr1000'e kafa tutmaya çalışıpta ümitsiz vakalara yeltenme youtube de videolara bak. r1 vs r6 izliyorum ve aynı anda gazlıyorlar ama r6 220 civbarı hızlardeyken r1 yanından uzayıveriyor. 600cc ve üzeri racing iyidir ama malesef haddimizi bilmek lazım sonra elin adamı geçerse üzülürüz

    hatta al buldum videoyu; https://www.youtube.com/watch?v=y0bK7BPjsAo

  12. #32
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Supersport diorsun ama bence cbr 125 ler ve 250 ler pek supersport gibi deil otorus pozisyonu filan cok daha rahat..

    Bence bi cbf le ogrenip sonra 600cc ye gecebilirsin.. Illa supersport diosan cbr250 125 yamaha r25 hepsi hata affedici

    Herkes trollemis seni ama acikcasi bu is sende biter... 600cc ile de basliyan var 125cc ile olen de.. Ben ne dersem nafile yani

  13. #33
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supersport diorsun ama bence cbr 125 ler ve 250 ler pek supersport gibi deil otorus pozisyonu filan cok daha rahat..

    Bence bi cbf le ogrenip sonra 600cc ye gecebilirsin.. Illa supersport diosan cbr250 125 yamaha r25 hepsi hata affedici

    Herkes trollemis seni ama acikcasi bu is sende biter... 600cc ile de basliyan var 125cc ile olen de.. Ben ne dersem nafile yani
    bende böyle düşünüyorum. mesela ben 13 ay 150cc scooter kullandım sonra 150cc vitesli apache rtr150 aldım ve yaklaşık 2 ay olucak ama şimdi para olsa hemen cbr600, yzf r6 yada zx-6r alırdım. bunlar bilindik markalar, en azından benim gözümde öyle. bu arada racing motora elim bile deymedi keşke bir arkadaşım olsa da racing motoru ile ara sıra gezmeme izin verse. kesinlikle alışana kadar ciddi hızlar yapmam ve yaklaşık hız kurallarına göre giderim.

    tam 2 ay olmadı ama çok hata yaptım mesela. 3. vitesteyim ve 60 km civarı hızım var ve bu motorun bu viteste yapabileceği en fazla hıza yakın bir hız. normalde yavaşlayıp vites düşürmem gerekir ama ben tuttum önce vites düşürüp sonra yavaşlamaya yeltendim. sonra motor 9500 devirde red line başlıyor ve biraz kırmızı çizgiye soktum ama arka tekerde biraz kaydı önce ve hafif drift yapıp düzelttim motoru.

    kalkışlarda sol maneti fren sanıp bıraktığım oluyordu ve motor önce zıplıyor sonra stop ediyor bazende motorun üstündeyim ve motor boşta çalışıyor ve yanlışlıkla vites kolunun üstüne basıyorum ve motor yine zıplayıp stop ediyor.

    bunların dışında ciddi hatalarım olmadı. zaten bu işe kendini verirsen bazı şeyleri artık hissetmeye başlıyorsun. mesela bazen lastik öyle kıvama geliyorki resmen yola yapışıyor ve bazende hafif rutubetli havalarda diyorsunki bu lastik kaymaya bahane arıyor. virajda motoru çok yatırman gerektiğinde lastik kayma riski yükselir ama bunu farklı şekildede tölera edebilirsin mesela iyice yatırdın ve yetmiyor biraz daha yatırırsan teker kayıcak! o zaman birazcık motoru yatırdığın tarafa doğru kendini sarkıt ve motoru çok az biraz daha yatırma imkanın olur aynı riskle. yarışçılar böyle yapıyor.

    acemilerin düştüğü hata bu birazda, motoru hep yatırırlar ama hiç birazda kendileri sarkmayı denemez.

  14. #34
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3
    geniş servis ağı
    ucuz parça
    kaliteli motor
    az yakar
    hız 170-180+
    şekil itibarı ile ss görünümlü (bence kesinlikle ss değil)
    rahat oturuş pozisyonu (bel ağrın olmaz)
    sele de çok alçak motor düşük hızlarda iken hakimiyetin çok daha rahat olur.
    satarken de kolay gider.
    ee daha ne olsun al bi cbr 250 bak keyfine....

  15. #35

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Yeni başlayacaksanız, sıfır alınız; rodajını kendiniz yapınız.

    Motor size alışıncaya kadar siz de motora alışırsınız.

    Markası modeli size kalmış.

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Kafana göre takıl

  17. #37
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Besmele ile.
    Malum bugün kandil.

  18. #38
    Hsynymn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial ZNU 125 Nostalji
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supersport diorsun ama bence cbr 125 ler ve 250 ler pek supersport gibi deil otorus pozisyonu filan cok daha rahat..

    Bence bi cbf le ogrenip sonra 600cc ye gecebilirsin.. Illa supersport diosan cbr250 125 yamaha r25 hepsi hata affedici

    Herkes trollemis seni ama acikcasi bu is sende biter... 600cc ile de basliyan var 125cc ile olen de.. Ben ne dersem nafile yani
    Yorumun tşk ederim kivancem. Cbr 250 veya Cbr 125 ile başlamak bana şuan daha mantıklı geliyor. Sağolsun bizim insanımız hep böyle. Yardımcı olmak yerine gömmeyi severler,trollemeyi severler. Tekrar teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------

    Alıntı MoRFy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geniş servis ağı
    ucuz parça
    kaliteli motor
    az yakar
    hız 170-180+
    şekil itibarı ile ss görünümlü (bence kesinlikle ss değil)
    rahat oturuş pozisyonu (bel ağrın olmaz)
    sele de çok alçak motor düşük hızlarda iken hakimiyetin çok daha rahat olur.
    satarken de kolay gider.
    ee daha ne olsun al bi cbr 250 bak keyfine....
    Teşekkür ederim yorumların için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende böyle düşünüyorum. mesela ben 13 ay 150cc scooter kullandım sonra 150cc vitesli apache rtr150 aldım ve yaklaşık 2 ay olucak ama şimdi para olsa hemen cbr600, yzf r6 yada zx-6r alırdım. bunlar bilindik markalar, en azından benim gözümde öyle. bu arada racing motora elim bile deymedi keşke bir arkadaşım olsa da racing motoru ile ara sıra gezmeme izin verse. kesinlikle alışana kadar ciddi hızlar yapmam ve yaklaşık hız kurallarına göre giderim.

    tam 2 ay olmadı ama çok hata yaptım mesela. 3. vitesteyim ve 60 km civarı hızım var ve bu motorun bu viteste yapabileceği en fazla hıza yakın bir hız. normalde yavaşlayıp vites düşürmem gerekir ama ben tuttum önce vites düşürüp sonra yavaşlamaya yeltendim. sonra motor 9500 devirde red line başlıyor ve biraz kırmızı çizgiye soktum ama arka tekerde biraz kaydı önce ve hafif drift yapıp düzelttim motoru.

    kalkışlarda sol maneti fren sanıp bıraktığım oluyordu ve motor önce zıplıyor sonra stop ediyor bazende motorun üstündeyim ve motor boşta çalışıyor ve yanlışlıkla vites kolunun üstüne basıyorum ve motor yine zıplayıp stop ediyor.

    bunların dışında ciddi hatalarım olmadı. zaten bu işe kendini verirsen bazı şeyleri artık hissetmeye başlıyorsun. mesela bazen lastik öyle kıvama geliyorki resmen yola yapışıyor ve bazende hafif rutubetli havalarda diyorsunki bu lastik kaymaya bahane arıyor. virajda motoru çok yatırman gerektiğinde lastik kayma riski yükselir ama bunu farklı şekildede tölera edebilirsin mesela iyice yatırdın ve yetmiyor biraz daha yatırırsan teker kayıcak! o zaman birazcık motoru yatırdığın tarafa doğru kendini sarkıt ve motoru çok az biraz daha yatırma imkanın olur aynı riskle. yarışçılar böyle yapıyor.

    acemilerin düştüğü hata bu birazda, motoru hep yatırırlar ama hiç birazda kendileri sarkmayı denemez.
    teşekkür ederim yorumların için.

  19. #39
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Alıntı Hondolog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobil ile trafiğe çıkmadıysanız motosiklet bile tavsiye etmiyorum. önce araba alın trafiği öğrenin.
    Şakaysa komik değil, ciddiyse bazı problemlerin var :(

  20. #40
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Alıntı kuzan14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şakaysa komik değil, ciddiyse bazı problemlerin var :(
    Üzgünüm dostum şaka yapmadım, sen öyle diyorsan öyledir elbette.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)