Bırak kanallar açık kalsın M.cankurt. Böyle alete katalizör mü takılır. Ben bu motorun bo...
Bırak kanallar açık kalsın M.cankurt. Böyle alete katalizör mü takılır. Ben bu motorun bo...
Hocam videoyu izledim sizin söylediğinizin tam tersi bir durum var burada. Adamlar önce katalitik konvertör olmadan test yapmışlar sonra katalitik konvertör takmışlar ve gücün 3 beygir arttığını ve tork eğrisinin düzgün hale geldiğini tespit etimişler. Yani bu durumda katalitik konvertör iptalinin performansı düşürdüğü sonucu çıkıyor.
Ancak bu videodaki deneyin yanlı olduğunu düşünüyorum. Adamlar motorun ayarlarını katalitik konvertörlü çalışmaya göre yapmış olmalılar. Videoda katalitik konventör reklamı yapılıyor.
Katalizörün sadece çevreye faydası var. Bilimum emisyon teknolojisi (secondary air system, catalytic converter, oxygen sensors) iptal edilip ECU retune edildiğinde moturun gücü artar, çalışması da eskisinden daha kötü olmaz, muhtemelen daha iyi olur. Ama bu işin düzgün yapılması ucuz değil. Sadece katalitik konvertörü sökmek muhtemelen kötü sonuç verir.
Her zaman güzel ses vermese de Multistrada termignoni ara boruyu alarak güzel ses alanlar var. Daha ucuz yollu oluyor.
Bazı motorlarda son susturucu ile katalizör beraberdir, dolasıyla xmax deki gibi devasa egzozların oluşmasına sebep vermiştir.
Motorsiklette bu isler nasil oluyo bilmemde,arabada kat iptali yapmak alt devirleri öldürürken,üst devirleri canlandirir. Hatta turbo araclarda komple duz boru yapilmasi,gaz cikisini rahatlattigindan (tabiki filtreyide acmak şartiyla) performansta degisme olacaktir. Yanliz bu degisimi hissetmek ve faydalanmak icin yeni bi yazilimda şart. Egerki bu kat iptali,duz boru vs ise yaramasaydi yaris araclari dunyanin en sessiz araclari olurlardi. Simdi cikip yok motorlari kac beygir,bilmem kac cc,kac silindir var biliyomusun muhabbeti yapmayin. Bugun hangi performans arabasina baksan egzozu kesinlikle aciktir. Egerki yazilimla duzenleme yapmayacaksaniz,kat iptali size alt devirleri öldürmek ve yakiti arttirmaktan baska bisey saglamayacaktir. (Arac katli haline gore programli oldugundan,karisimi katsiz haline gore ayarlayamayacaktir.)
CAT SADECE EGZOZ GAZ SALINIMI İÇİN YAPILMIŞ ARABALARDA HARARET E KOLAY ISINMAYA YARAYAN MOTORA RAHAT VERMEYEN TAMAMEN DÜNYAMIZI KURTARACAGIZ MANTIGI DIR KES AT YENİ EGZOZ LA 500 KM SONRA SÜBAP AYARI YAPTIR YASLAN ARKANA
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
Edin. Onu da iptal edin. Tek düşündüğünüz şey ses ve performans olsun. Bencil olun. Size dokunmayan yılan bin yaşasın. Astım hastalarını, bronşit olanları, kronik nefes darlığı olanları, akciğer hastalığı olanları; çocuklarınızı, torunlarınızı asla düşünmeyin.
Bu uluslararası bir kuralsa herkes uymak zorunda. Hadi bizim memleket insan hayatına değer vermiyor ama hala insanları düşünen medeniyetler bu kararı verdiyse bir zahmet uy.
Çok mu ses ve performans istiyorsun? Biraz daha performanslı bir motor almaya ne dersin dostum?
Umarım bu iptali gerçekleştiren herkes bir gün akciğerden hastalanır. İşte o gün gözlerinizin içerisine bakmak istiyorum.
Sağlıcakla kalmayın. Çünkü pek umrunuzda değil.
Edit: İmla.
Onun ismi katalitik konvertördür. Zararlı gazların yüksek sıcaklıkta yakılarak parçalanmasına yardımcı olur. İptal edersen birinci zararı çevreye olacaktır. Bizim gibi çevreye duyarsız memlekette, insanlar işe gidip gelmek için kullandıkları araçlarında bunu iptal edip kazanacakları 2 BG için çevreyi kirletmeyi tercih etmektedirler. Bu forumda defalarca yazıdğım gibi, sadece oradan kazanacağınız güç devede kulaktır. Gürültü yapmaktan başka bir şey yaramayan egsoz için buna değmez. Yarış için motor kullanmıyoruz.
Ayrıca yukarıda arkadaşların yazdığı gibi, enjeksiyonlu motorda bir sürü probleme sebep olabilir.
Katalitik konvertörü iptal edip 30 beygir kazanan var mı? Belki 20 bile yoktur. Bilerek rakamı yüksek tutuyorum. 3-5 beygir için, çevreyi kirletmeyi göze almak ne kadar bencilce bir hareket? Ben benim motosikletim emisyonlara uymuyor, baya eski diye ağlayıp sızlanıyorum adamlar yeni araçlardaki CAT'ı iptal etme peşinde
Aslında böyle olmasına sebep olanda devlet. Bilinçlendirmiyor.
Hangi ülke bilmiyorum, arkadaşımın anlattığından yola çıkarak anlatıyorum. Ülkede eski aracın vergisi yeni aracın vergisinden daha pahalı. Yani yeni araç alıyorsun 50 tl vergi veriyorsan. 2000 model aracın vergisi 500 tl gibi oluyormuş. ne kadar mantıklı dimi?
Bu tip insanlar laftan anlamazlar. Küçükken nus ile uslanmayan çocuklar bunlar çünkü. Bunların tek çözüm yolu kötek. Döve döve bu toplumu düzene sokmak gerekiyor.
Burda da kötek ne oluyor, katalitik konvertörü yolda çevirip kontrol edersin, sökülmüş ise 1000tl cezayı alnına çıkarsın. Bu cahil millet sadece ondan anlar.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Bütün yorumlar güzel de; teknik olarak; en güzeli Vmaxx'in formülasyonuydu.. Lise Kimya dersine gittim !
Hocam benim egzozdan zırıltı sesi geliyordu. Egzoz iç perdeleri kırılmıştı. Onları kaynattırmak için gittim punta falan atarlar geçer demişlerdi. Egzozcu dedi ki bu egzoz mahvolmuş. Bunu iptal edeceğiz falan. Dedim yap kafana göre daha zırıldamasın, ben bi cigara yakayım.
Ustanın işi bitti, eve gittim. tabi motor sıcak diye anlamadım ilk başta.
Akşam arkadaşların yanına giderken dedim n'oluyo la bu motora. Durdum kenarda, baktım bujiye, karbüratöre baktım. Depo anahtarına baktım. Hava filtresine baktım :D
Sonradan anladım egzozdan olduğunu.
Arkadaşlar motor üst devirlerde daha iyi gaz yemeye başladı. Ama tavsiye etmiyorum. Cidden gerek yok
Bu gibi iptaller genelde susturucu ile beraber yapılıyor.
Özellikle susturucu ile kat iptalleri geri basıncın düşmesine neden olur. Özellikle enjeksiyonlu motosikletlerde fabrika ayarları ilgili geri basınç değerlerine göre yapılmaktadır. İptal sonrasında sistem aynı, yani eski hava yakıt karışımını silindire gönderir. Bu motosikletten motosiklete göre değişmekle beraber kiminin silindirine fakir, kiminin silindirine daha zengin karışım gitmeye başlar. Bu bazı motosiklette alt devirlerde canlılık bazı motosikletlerde yorgunluk yaparken, üst devirlerde de tam tersi bazılarında canlanma, bazılarında ağırlaşma olur.
Sonuç: Motosiklet normalden daha yüksek çalışma sıcaklığında çalışmaya başlar. Özellikle manifolt çıkışlarının rengi kısa sürede değişir, yani kararır. Bu tip iptal ve değişiklikler yapıldığında motosikletin hava-yakıt haritasının yeniden yapılandırılması motorun sağlığı ve ömrü açısından önemlidir.
Not: Yazdığım değişiklikler 4 silindirli ve performanslı motosikletlerde daha iyi gözlenebilir.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)