Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Katalizör nedir ? Katalizör iptali neden yapılır ? Bir zararı varmıdır.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Bırak kanallar açık kalsın M.cankurt. Böyle alete katalizör mü takılır. Ben bu motorun bo...
    biyeybaraküs, mustafa_325 ve Sokollu bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam üşenmemiş test etmiş CAT iptali motorun gücüne göre bu araçta +3 HP kazandırıyor..


    https://www.youtube.com/watch?v=_hREmy9mEvs
    Hocam videoyu izledim sizin söylediğinizin tam tersi bir durum var burada. Adamlar önce katalitik konvertör olmadan test yapmışlar sonra katalitik konvertör takmışlar ve gücün 3 beygir arttığını ve tork eğrisinin düzgün hale geldiğini tespit etimişler. Yani bu durumda katalitik konvertör iptalinin performansı düşürdüğü sonucu çıkıyor.

    Ancak bu videodaki deneyin yanlı olduğunu düşünüyorum. Adamlar motorun ayarlarını katalitik konvertörlü çalışmaya göre yapmış olmalılar. Videoda katalitik konventör reklamı yapılıyor.
    gursus bunu beğendi.

  3. #23
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı Furkan Tarık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bırak kanallar açık kalsın M.cankurt. Böyle alete katalizör mü takılır. Ben bu motorun bo...
    Sokollu ve Furkan Tarık bunu beğendiler.

  4. #24
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalizör gerekli bir parçadır, iptal edilirse özellikle enjeksiyonlu motorlarda rölanti dengesizliği, stop etme gibi sorunlara yol açar. Yakıt artar, verimsiz bir yanma gerçekleşir, alt devirlerde performans düşer. Karbüratörlü motorlarda da benzer sorunlar yaşanır. Mantıklı bir iş değildir, yasal değildir. Tamamen performans odaklı, devirli motorlarda yazılım ve diğer etken ünitelerin(Yakıt enjeksiyon sistemi, varsa turbo vs.) buna göre düzenlenmesi şartıyla performans artışına olumlu katkısı vardır. Sesi azaltan en önemli parçalardan biridir, katalizörü tamamen iptal ederek yapılan egsoz modifikasyonlarında ortaya akustiği olmayan anlamsız gürültülü bir ses ortaya çıkar. Gerisi için Google...
    Katalizörün sadece çevreye faydası var. Bilimum emisyon teknolojisi (secondary air system, catalytic converter, oxygen sensors) iptal edilip ECU retune edildiğinde moturun gücü artar, çalışması da eskisinden daha kötü olmaz, muhtemelen daha iyi olur. Ama bu işin düzgün yapılması ucuz değil. Sadece katalitik konvertörü sökmek muhtemelen kötü sonuç verir.

  5. #25
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Her zaman güzel ses vermese de Multistrada termignoni ara boruyu alarak güzel ses alanlar var. Daha ucuz yollu oluyor.
    Bazı motorlarda son susturucu ile katalizör beraberdir, dolasıyla xmax deki gibi devasa egzozların oluşmasına sebep vermiştir.

  6. #26
    Sti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motorsiklette bu isler nasil oluyo bilmemde,arabada kat iptali yapmak alt devirleri öldürürken,üst devirleri canlandirir. Hatta turbo araclarda komple duz boru yapilmasi,gaz cikisini rahatlattigindan (tabiki filtreyide acmak şartiyla) performansta degisme olacaktir. Yanliz bu degisimi hissetmek ve faydalanmak icin yeni bi yazilimda şart. Egerki bu kat iptali,duz boru vs ise yaramasaydi yaris araclari dunyanin en sessiz araclari olurlardi. Simdi cikip yok motorlari kac beygir,bilmem kac cc,kac silindir var biliyomusun muhabbeti yapmayin. Bugun hangi performans arabasina baksan egzozu kesinlikle aciktir. Egerki yazilimla duzenleme yapmayacaksaniz,kat iptali size alt devirleri öldürmek ve yakiti arttirmaktan baska bisey saglamayacaktir. (Arac katli haline gore programli oldugundan,karisimi katsiz haline gore ayarlayamayacaktir.)

  7. #27
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    CAT SADECE EGZOZ GAZ SALINIMI İÇİN YAPILMIŞ ARABALARDA HARARET E KOLAY ISINMAYA YARAYAN MOTORA RAHAT VERMEYEN TAMAMEN DÜNYAMIZI KURTARACAGIZ MANTIGI DIR KES AT YENİ EGZOZ LA 500 KM SONRA SÜBAP AYARI YAPTIR YASLAN ARKANA
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  8. #28
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Edin. Onu da iptal edin. Tek düşündüğünüz şey ses ve performans olsun. Bencil olun. Size dokunmayan yılan bin yaşasın. Astım hastalarını, bronşit olanları, kronik nefes darlığı olanları, akciğer hastalığı olanları; çocuklarınızı, torunlarınızı asla düşünmeyin.

    Bu uluslararası bir kuralsa herkes uymak zorunda. Hadi bizim memleket insan hayatına değer vermiyor ama hala insanları düşünen medeniyetler bu kararı verdiyse bir zahmet uy.

    Çok mu ses ve performans istiyorsun? Biraz daha performanslı bir motor almaya ne dersin dostum?

    Umarım bu iptali gerçekleştiren herkes bir gün akciğerden hastalanır. İşte o gün gözlerinizin içerisine bakmak istiyorum.

    Sağlıcakla kalmayın. Çünkü pek umrunuzda değil.

    Edit: İmla.
    Seko, Mamba09, MD.Murat ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #29

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Onun ismi katalitik konvertördür. Zararlı gazların yüksek sıcaklıkta yakılarak parçalanmasına yardımcı olur. İptal edersen birinci zararı çevreye olacaktır. Bizim gibi çevreye duyarsız memlekette, insanlar işe gidip gelmek için kullandıkları araçlarında bunu iptal edip kazanacakları 2 BG için çevreyi kirletmeyi tercih etmektedirler. Bu forumda defalarca yazıdğım gibi, sadece oradan kazanacağınız güç devede kulaktır. Gürültü yapmaktan başka bir şey yaramayan egsoz için buna değmez. Yarış için motor kullanmıyoruz.

    Ayrıca yukarıda arkadaşların yazdığı gibi, enjeksiyonlu motorda bir sürü probleme sebep olabilir.

  10. #30
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Katalitik konvertörü iptal edip 30 beygir kazanan var mı? Belki 20 bile yoktur. Bilerek rakamı yüksek tutuyorum. 3-5 beygir için, çevreyi kirletmeyi göze almak ne kadar bencilce bir hareket? Ben benim motosikletim emisyonlara uymuyor, baya eski diye ağlayıp sızlanıyorum adamlar yeni araçlardaki CAT'ı iptal etme peşinde

    Aslında böyle olmasına sebep olanda devlet. Bilinçlendirmiyor.
    Hangi ülke bilmiyorum, arkadaşımın anlattığından yola çıkarak anlatıyorum. Ülkede eski aracın vergisi yeni aracın vergisinden daha pahalı. Yani yeni araç alıyorsun 50 tl vergi veriyorsan. 2000 model aracın vergisi 500 tl gibi oluyormuş. ne kadar mantıklı dimi?

  11. #31
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı TrailBraking adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edin. Onu da iptal edin. Tek düşündüğünüz şey ses ve performans olsun. Bencil olun. Size dokunmayan yılan bin yaşasın. Astım hastalarını, bronşit olanları, kronik nefes darlığı olanları, akciğer hastalığı olanları; çocuklarınızı, torunlarınızı asla düşünmeyin.

    Bu uluslararası bir kuralsa herkes uymak zorunda. Hadi bizim memleket insan hayatına değer vermiyor ama hala insanları düşünen medeniyetler bu kararı verdiyse bir zahmet uy.

    Çok mu ses ve performans istiyorsun? Biraz daha performanslı bir motor almaya ne dersin dostum?

    Umarım bu iptali gerçekleştiren herkes bir gün akciğerden hastalanır. İşte o gün gözlerinizin içerisine bakmak istiyorum.

    Sağlıcakla kalmayın. Çünkü pek umrunuzda değil.

    Edit: İmla.

    Bu tip insanlar laftan anlamazlar. Küçükken nus ile uslanmayan çocuklar bunlar çünkü. Bunların tek çözüm yolu kötek. Döve döve bu toplumu düzene sokmak gerekiyor.
    Burda da kötek ne oluyor, katalitik konvertörü yolda çevirip kontrol edersin, sökülmüş ise 1000tl cezayı alnına çıkarsın. Bu cahil millet sadece ondan anlar.

  12. #32
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi canım en çok sen biliyosun ben veya bu işin uzmanı olanlar hiç bişey bilmiyor,bilmeden yorum yapıyoruz,,hemşerim performans işlerine senin aklının alamayacağı kadar paralar harcadım ben,boş konuşmuyoruz

    eskiden motorlarda konvertör varmıydı,bi düşün,,hiç bir motorda yoktu,yani motor daha verimli çalışsın diyemi konvertör koymuşlar motora,sen bunu demek istiyorsun anladığım kadarıyla sen o şekilde düşünmeye devam et,ve tek burnundan nefes almayada devam et

    bu güne kadar 4-5 güçlü aracım oldu ve hepsinede gücünü arttırmak daha doğrusu saklı olan gücü açığa çıkarmak için chip tuning vs. yaptık uzmanlarıyla beraber,ilk başta motoru sıkmaması için konvertörün iptali ile başladık,,ozaman bişey bilmiyor bu adamlar demekki,160 hp lik aracı 240 hp ye çıkardılar,,

    motosiklette senin dediğin yanma verimini konvertörmü ayarlıyor dostum,egzoz subaplarına ters basınç iyimi yani,,motorun hava girişi ve egzoz çıkışı nekadar boş olursa okadar rahat çalışır motor ve okadar güç kazanırsın,bunun motora hiçbir zararı yoktur, yarışlara katılan bir arkadaşın aracını inceledim,araçta egzoz bile yoktu,,bune ya dedim egzoz nerde,oda bana nekadar rahat hava çıkarsa okadar güç alırsın dedi iyi hatırlıyorum

    motordaki yanma verimini giriş ve çıkıştaki sensörler ayarlıyor konvertör değil buda böyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

    bu linkte akrapoviç egzozun benim motora verdiği güç ve tork sonucu var,ve sadece egzozdan alınan güç bu 2 hp yi geçiyor,,yüzde 7-8 güç veriyor,konvertör yok egzozda rahat çalışıyor

    isteyen burdan istediğin motoru seçerek ne kadar güç alabileceğinede bakabilir,artı orijinal ve akrapoviç takılmış motorun sesinide dinleyebilirsiniz,,akrapoviç dünyada 1 numara bilen bilir

    https://www.akrapovic.com/#!/motorcy...16&yearId=4138

    Ouw ne cok biliyormuşsunuz yahu.. Tebrik ederim.

  13. #33
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi canım en çok sen biliyosun ben veya bu işin uzmanı olanlar hiç bişey bilmiyor,bilmeden yorum yapıyoruz,,hemşerim performans işlerine senin aklının alamayacağı kadar paralar harcadım ben,boş konuşmuyoruz

    eskiden motorlarda konvertör varmıydı,bi düşün,,hiç bir motorda yoktu,yani motor daha verimli çalışsın diyemi konvertör koymuşlar motora,sen bunu demek istiyorsun anladığım kadarıyla sen o şekilde düşünmeye devam et,ve tek burnundan nefes almayada devam et

    bu güne kadar 4-5 güçlü aracım oldu ve hepsinede gücünü arttırmak daha doğrusu saklı olan gücü açığa çıkarmak için chip tuning vs. yaptık uzmanlarıyla beraber,ilk başta motoru sıkmaması için konvertörün iptali ile başladık,,ozaman bişey bilmiyor bu adamlar demekki,160 hp lik aracı 240 hp ye çıkardılar,,

    motosiklette senin dediğin yanma verimini konvertörmü ayarlıyor dostum,egzoz subaplarına ters basınç iyimi yani,,motorun hava girişi ve egzoz çıkışı nekadar boş olursa okadar rahat çalışır motor ve okadar güç kazanırsın,bunun motora hiçbir zararı yoktur, yarışlara katılan bir arkadaşın aracını inceledim,araçta egzoz bile yoktu,,bune ya dedim egzoz nerde,oda bana nekadar rahat hava çıkarsa okadar güç alırsın dedi iyi hatırlıyorum

    motordaki yanma verimini giriş ve çıkıştaki sensörler ayarlıyor konvertör değil buda böyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

    bu linkte akrapoviç egzozun benim motora verdiği güç ve tork sonucu var,ve sadece egzozdan alınan güç bu 2 hp yi geçiyor,,yüzde 7-8 güç veriyor,konvertör yok egzozda rahat çalışıyor

    isteyen burdan istediğin motoru seçerek ne kadar güç alabileceğinede bakabilir,artı orijinal ve akrapoviç takılmış motorun sesinide dinleyebilirsiniz,,akrapoviç dünyada 1 numara bilen bilir

    https://www.akrapovic.com/#!/motorcy...16&yearId=4138
    Ne kadar boş bir insan olduğunu anlattığın için artık cevap vermeme gerek kalmamış

  14. #34
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı TrailBraking adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edin. Onu da iptal edin. Tek düşündüğünüz şey ses ve performans olsun. Bencil olun. Size dokunmayan yılan bin yaşasın. Astım hastalarını, bronşit olanları, kronik nefes darlığı olanları, akciğer hastalığı olanları; çocuklarınızı, torunlarınızı asla düşünmeyin.

    Bu uluslararası bir kuralsa herkes uymak zorunda. Hadi bizim memleket insan hayatına değer vermiyor ama hala insanları düşünen medeniyetler bu kararı verdiyse bir zahmet uy.

    Çok mu ses ve performans istiyorsun? Biraz daha performanslı bir motor almaya ne dersin dostum?

    Umarım bu iptali gerçekleştiren herkes bir gün akciğerden hastalanır. İşte o gün gözlerinizin içerisine bakmak istiyorum.

    Sağlıcakla kalmayın. Çünkü pek umrunuzda değil.

    Edit: İmla.
    1. Haklısınız, ama insanlara kötü dilekte bulunmayın bence.

    2. Bu motorun çevreye vereceği zarar devede kulak bile değil. Çevre için asıl problem bir sürü eski araç, özellikle dizel, iki zamanlı, ve karbüratörlü olanlar.

  15. #35

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Bütün yorumlar güzel de; teknik olarak; en güzeli Vmaxx'in formülasyonuydu.. Lise Kimya dersine gittim !

  16. #36
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı osmanico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorumun geçen hafta katalizör iptalini yaptık geçen hafta. O günden beri motor soğukken kalkışlarda boğuluyor. Isındıktan sonra sorun yok. Karbüratör ayarı ile de düzelmedi. Ne yapsam bilmiyorum
    işi bilen arkadaşlar yazmış zaten, inan(a)mayan kardeşler için kanıtı da burda.

  17. #37
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Alıntı NoWyld adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işi bilen arkadaşlar yazmış zaten, inan(a)mayan kardeşler için kanıtı da burda.
    Hocam benim egzozdan zırıltı sesi geliyordu. Egzoz iç perdeleri kırılmıştı. Onları kaynattırmak için gittim punta falan atarlar geçer demişlerdi. Egzozcu dedi ki bu egzoz mahvolmuş. Bunu iptal edeceğiz falan. Dedim yap kafana göre daha zırıldamasın, ben bi cigara yakayım.
    Ustanın işi bitti, eve gittim. tabi motor sıcak diye anlamadım ilk başta.
    Akşam arkadaşların yanına giderken dedim n'oluyo la bu motora. Durdum kenarda, baktım bujiye, karbüratöre baktım. Depo anahtarına baktım. Hava filtresine baktım :D
    Sonradan anladım egzozdan olduğunu.

    Arkadaşlar motor üst devirlerde daha iyi gaz yemeye başladı. Ama tavsiye etmiyorum. Cidden gerek yok

  18. #38
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı osmanico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam benim egzozdan zırıltı sesi geliyordu. Egzoz iç perdeleri kırılmıştı. Onları kaynattırmak için gittim punta falan atarlar geçer demişlerdi. Egzozcu dedi ki bu egzoz mahvolmuş. Bunu iptal edeceğiz falan. Dedim yap kafana göre daha zırıldamasın, ben bi cigara yakayım.
    Ustanın işi bitti, eve gittim. tabi motor sıcak diye anlamadım ilk başta.
    Akşam arkadaşların yanına giderken dedim n'oluyo la bu motora. Durdum kenarda, baktım bujiye, karbüratöre baktım. Depo anahtarına baktım. Hava filtresine baktım :D
    Sonradan anladım egzozdan olduğunu.

    Arkadaşlar motor üst devirlerde daha iyi gaz yemeye başladı. Ama tavsiye etmiyorum. Cidden gerek yok
    katalizatorun içi dağıldığı için zirildiyordu yenisi pahalı ama yerine klasik susturucu takilabilir...temizlik görevini yerine getirmeyecek elbette ama düzensiz çalışma ve düşük devir perfermans sorunu kaybolur...bu şekilde yakıt tüketiminde artacak

  19. #39

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Vmaxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    katalisatör....basit aciklamasi
    reaksyona yardimci olup(hizlandiran) kendi reaksyon olmayan nesne
    iki zararli gazi isindikdan sonra birlestirerek daha az zararli yada zararsiz bir gaza ve siviya dönüsdüren yardimci
    zararli + zararli = az zararli

    detayli aciklamasi
    Karbonmonoxid (CO) ve azotoxid (NOx) birlestirerek === isi ve (katalisatör) === karbondiyoksid (CO2), su (H2O) ve Azot (N2)


    cok istiyorsaniz eksozu degistirin ama katalisatör kalsin , motorun ince ayarlari katalisatöre göere yapilmisdir...
    bence hic kurcalamayin motorun ömrü uzasin
    peki kat neden sökülür (çıkarılır & iptal edilir)? sesi kısar mı değiştirir mi?
    birde sıkıştırmaya yardımcı oluyor sanırım kat

  20. #40
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Bu gibi iptaller genelde susturucu ile beraber yapılıyor.

    Özellikle susturucu ile kat iptalleri geri basıncın düşmesine neden olur. Özellikle enjeksiyonlu motosikletlerde fabrika ayarları ilgili geri basınç değerlerine göre yapılmaktadır. İptal sonrasında sistem aynı, yani eski hava yakıt karışımını silindire gönderir. Bu motosikletten motosiklete göre değişmekle beraber kiminin silindirine fakir, kiminin silindirine daha zengin karışım gitmeye başlar. Bu bazı motosiklette alt devirlerde canlılık bazı motosikletlerde yorgunluk yaparken, üst devirlerde de tam tersi bazılarında canlanma, bazılarında ağırlaşma olur.

    Sonuç: Motosiklet normalden daha yüksek çalışma sıcaklığında çalışmaya başlar. Özellikle manifolt çıkışlarının rengi kısa sürede değişir, yani kararır. Bu tip iptal ve değişiklikler yapıldığında motosikletin hava-yakıt haritasının yeniden yapılandırılması motorun sağlığı ve ömrü açısından önemlidir.

    Not: Yazdığım değişiklikler 4 silindirli ve performanslı motosikletlerde daha iyi gözlenebilir.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)