Katalizör nedir ? Katalizör iptali neden yapılır ? Bir zararı varmıdır.
Reklamlar
-
katalitik konvertörün görevi zararlı gazları az zararlı hale getirmektir.onun dışında hiçbir avantajı yoktur aksine dezavantajı vardır çünkü çok ağır tabi bunu sökünce herşey mükemmel mi oluyor tabiki olmuyor.o kadar ağırlıktan kurtulunca bir miktar faydası olsa bile zararlı gazları doğaya salmış oluyorsunuz,gazların çıkışını kolaylaştırdığınız için geri basınç düşüyor ve aracınız biraz daha fazla yakıyor.
Reklamlar
-
Moderatör
serkani adlı üyeden alıntı
Bu gibi iptaller genelde susturucu ile beraber yapılıyor.
Özellikle susturucu ile kat iptalleri geri basıncın düşmesine neden olur. Özellikle enjeksiyonlu motosikletlerde fabrika ayarları ilgili geri basınç değerlerine göre yapılmaktadır. İptal sonrasında sistem aynı, yani eski hava yakıt karışımını silindire gönderir. Bu motosikletten motosiklete göre değişmekle beraber kiminin silindirine fakir, kiminin silindirine daha zengin karışım gitmeye başlar. Bu bazı motosiklette alt devirlerde canlılık bazı motosikletlerde yorgunluk yaparken, üst devirlerde de tam tersi bazılarında canlanma, bazılarında ağırlaşma olur.
Sonuç: Motosiklet normalden daha yüksek çalışma sıcaklığında çalışmaya başlar. Özellikle manifolt çıkışlarının rengi kısa sürede değişir, yani kararır. Bu tip iptal ve değişiklikler yapıldığında motosikletin hava-yakıt haritasının yeniden yapılandırılması motorun sağlığı ve ömrü açısından önemlidir.
Not: Yazdığım değişiklikler 4 silindirli ve performanslı motosikletlerde daha iyi gözlenebilir.
Güzel ve aytdınlatıcı açıklama için teşekkürler. Her ne kadar " Kızılderili ve Apaçi " sayımız yüksek olsa da, bilgi arayan insanlar için doğru bir kaynak oldu.
-
-
Peki katalizor konvertör sökülmeden yapılmış egsoz değişimi uzun vadede herhangi bir soruna yol açabilir mi ?
Ses olarak bayağı farkeden akropovic tüp egsozları kat iptali yapılmadan takılabiliyor diye biliyorum.
-
04 Temmuz 2018, 15:34
#45
-
04 Temmuz 2018, 22:47
#46
oialdemir adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bu konuyu yeniden gün yüzüne çıkarmamın sebebi motora yapacağım bir müdahaleden dolayı fikirlerinizi almak.
Benelli Leoncino sahibiyim. 500cc 48 Beygir - 45 Nm Tork' a sahip bir motosiklet. Honda CB500F' den tek farkı krank açısı. Bu yüzden orjinal seside fena değil aslında. F800' ün 500 cc hali gibi. Ama çok bastırılmış bir ses.
Motora BMC veya DNA açık hava filteresi takmak ve kalalizörü alıp salyangoz ara boru yaptırmak istiyorum. Katalizör sisteme önden ve arkadan kelepçeler ile bağlı yani çok bir işçilik yok. Sadece borunun yapılması lazım. Akrapovic bu salyangoz boru işini bildiğim kadarı ile egzoz değiştiği zaman ölen alt devirlerde kaybeline gücü azaltmak için yapıyor. Boruyu dolandırıp kompresyonun düşmemesi için geliştirdikleri bir yöntem.
Tabi ki biz Akrapovic' in akış hesaplarını yapmıyoruz. Ama düz boru yapmaktan daha az zarar vereceğini düşünüyorum. Orjinal susturucuyu kullanacağım. Görüntüsü güzel çünkü. Ekleyeceğim boruda sistemin orjinal giriş ve çıkış çaplarını değiştirmeyeceğim. Sonuçları konusunda fikirleriniz merak ediyorum. Her türlü eleştri ve öneriye açığım
Alacağımız Parça
https://i.hizliresim.com/Q2MArj.jpg
Salyangoz Ara Boru
https://i.hizliresim.com/MDJEnM.jpg
slip on yapip gecin ben kat iptal edilmemesi taraftariyim
-
05 Temmuz 2018, 09:06
#47
EUOGLU adlı üyeden alıntı
slip on yapip gecin ben kat iptal edilmemesi taraftariyim
Kendi orjinal susturucusunun görünütüsü güzel. Ağırlığı yüksek değil. Ve içinde bir petek ya da kanal yok. Yani Slip On yapmak pek bir şey değiştirmeyecek.
-
05 Temmuz 2018, 09:38
#48
kat veya susturucu iptalinde azalan geri basıncın etkisini azaltmak için hava filtresine elyaf bez sarabilirsiniz , düşük devirlerde hava girişini biraz kısan elyaf doku motorun fakir karışımla çalışmasını engeller , yüksek devirlerde ise elyaf dokunun gözenekleri artan hava debisiyle genişler ve daha fazla hava geçişine izin verir yani bir nevi vtec gibi iş görür..
-
05 Temmuz 2018, 09:54
#49
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
kat veya susturucu iptalinde azalan geri basıncın etkisini azaltmak için hava filtresine elyaf bez sarabilirsiniz , düşük devirlerde hava girişini biraz kısan elyaf doku motorun fakir karışımla çalışmasını engeller , yüksek devirlerde ise elyaf dokunun gözenekleri artan hava debisiyle genişler ve daha fazla hava geçişine izin verir yani bir nevi vtec gibi iş görür..
Kendi performans filtreni kendin yap diyorsun Elyaf bez nereden temin edilir ?
-
05 Temmuz 2018, 09:55
#50
Paladyumun fiyatını bilseniz o katalitikleri söküp atmazdınız.
-
05 Temmuz 2018, 10:07
#51
oialdemir adlı üyeden alıntı
Kendi performans filtreni kendin yap diyorsun
Elyaf bez nereden temin edilir ?
kumaş döşeme yapan her türlü yerde bulunur , teknelerde de sıklıkla hava filtresi yerine kullanılır ..
-
05 Temmuz 2018, 10:15
#52
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
kumaş döşeme yapan her türlü yerde bulunur , teknelerde de sıklıkla hava filtresi yerine kullanılır ..
Faydalı bir bilgi oldu benim için teşekkür ederim. Çünkü henüz iki firma çalışıyor bu model için. Yaz sonu piyasaya çıkacak dendi. Egzoz da değişilik yapıp orjinal performas filtresi çıkana kadar böyle idare edebiliriz.
-
05 Temmuz 2018, 10:27
#53
YasinC adlı üyeden alıntı
Paladyumun fiyatını bilseniz o katalitikleri söküp atmazdınız.
platin ve aluminyumdan başka bir malzeme yok içinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
oialdemir adlı üyeden alıntı
Faydalı bir bilgi oldu benim için teşekkür ederim. Çünkü henüz iki firma çalışıyor bu model için. Yaz sonu piyasaya çıkacak dendi. Egzoz da değişilik yapıp orjinal performas filtresi çıkana kadar böyle idare edebiliriz.
yukarlarda da yazılmıştır esasen bir motorun hava girişinde veya egzoz çıkışında değişiklik yapıldıysa yakıt girişinide tekrar düzenlemek gerekir , aksi halde silindir iç ısısı aşırı derecede yükselir , performansla beraber motor ömrüde azalır..
-
05 Temmuz 2018, 10:34
#54
Zararını bilmemekle beraber komple boğazdan Akrapoviç salyangoz egzoz var motosikletimde. 24 haziranda aynı motosikletin orjinal egzozlusu, daha düşük km ve pilotu daha hafif (ben 1,89 85kg, diğer arkadaş 1,67 70kg) beraber yola çıktık aynı şartlarda sürdük. Benim motosikletim 4,3lt diğer motosiklet 4.6lt yaktı, alt devirlerde fark göremedim, beraber kalkış yaptık ve başa baş gittik. Top speed daha önce aynı yolda 217 görmüştüm bu sefer 213 görebildim.
-
05 Temmuz 2018, 10:40
#55
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
platin ve aluminyumdan başka bir malzeme yok içinde
[COLOR="Silver"]
Plazma cihazı üretiminde emisyonu düşürmek için paladyum kullanıyorduk. Euro3 emisyonları içinde paladyum kullanıldığını okumuştum. Neyse platin ve alüminyum da pek ucuz değiller
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Zararını bilmemekle beraber komple boğazdan Akrapoviç salyangoz egzoz var motosikletimde. 24 haziranda aynı motosikletin orjinal egzozlusu, daha düşük km ve pilotu daha hafif (ben 1,89 85kg, diğer arkadaş 1,67 70kg) beraber yola çıktık aynı şartlarda sürdük. Benim motosikletim 4,3lt diğer motosiklet 4.6lt yaktı, alt devirlerde fark göremedim, beraber kalkış yaptık ve başa baş gittik. Top speed daha önce aynı yolda 217 görmüştüm bu sefer 213 görebildim.
Naked motorlara siperlik takmak bile son hızı etkiliyor. İyi bir siperlik son hızı arttırıyor hatta. Senin egzoz sistemi zaten orjinal akrapovic. Akrapovic akış dinamiğinin hesabı kitabını yapmıştır.
-
05 Temmuz 2018, 10:49
#56
YasinC adlı üyeden alıntı
Plazma cihazı üretiminde emisyonu düşürmek için paladyum kullanıyorduk. Euro3 emisyonları içinde paladyum kullanıldığını okumuştum. Neyse platin ve alüminyum da pek ucuz değiller
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
Naked motorlara siperlik takmak bile son hızı etkiliyor. İyi bir siperlik son hızı arttırıyor hatta. Senin egzoz sistemi zaten orjinal akrapovic. Akrapovic akış dinamiğinin hesabı kitabını yapmıştır.
Aynen yasin hocam, nakedı bütün şartlar etkiliyor 4 vitesten itibaren doldura doldura bastığımda 220yi geçiyorum ama vites geçişlerinde kafa sallama olayı oluyor 5 vitesi doldurup 6 ya atıyorum genelde.
Egzoz işinde extra yakıtı göze almıştım ama daha fazla yakmaması çok iyi oldu. Şehir içinde ara gazı vere vere ilerleyince tabiki fazla yakıyor ama aynı şartlarla orjinal egzoz göre dahada azaltıyor yakıtı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)