Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Mucizelere İnanmazdım Dün 5 Takla Atana Kadar..

    REKLAM ALANI
  1. #81
    BlackNaked - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karayollarına hiç kabahat bulmayacak mısınız?

    Beton bariyer niye yola sıfır? Arka tarafta genişçe yer var oysa. Oraya, uçurumun başladığı yere yapabilirlerdi o bariyerleri. Aradaki kısımda da yoldan çıkan araçlar rahatça yavaşlayıp, sürüklenerek dururlardı.

    Motorcu arkadaşımız en azından sürüklenerek low-side düşebilirdi orada o beton bariyer olmasa...

    High-side, motorun sizi üstünden atması, çekişini kaybeden arka tekerin (arka fren veya aşırı yatma vb..) yere tekrar tutunup çekiş kazanmasıyla anlık oluşuyor ve son derece tehlikeli bir düşme şekli. Bunun olmaması için arka freni madem sıkmaya başladınız, duruncaya kadar bırakmamanız gerekiyor arka freni. Ama bu kazada bariyere çarpma riski en büyük tehlike!

    Motorun altınızdan kayıp gittiği, mümkün olduğunca kontrollü bir şekilde motosikletten ayrıldığınız ve sürüklenerek durduğunuz low-side düşmeler ise daha az riskli. Ama bu yolda bu bariyerlere çarpma riski var!

    Bariyerler olmasa, aynı kazayı muhtemelen low-side olarak atlatmak mümkün olacaktı. Çünkü, baktınız yolda kalmak mümkün değil, kenardaki geniş düzlükte durmak üzere, motoru yatıracaktınız...

    Bariyerler var ama ... Bu durumda ne yapmak gerekirdi? Doğrusu, düşülebilecek en iyi şekilde düşmüşsünüz! Belki farkında bile olmadan.

    High side düşmeniz, motorun sizi üstünüzden bariyerin öte tarafına fırlatıp atması, bariyere çarpmanızı önlemiş.

    Millet high-side yapmamaya çalışır, düşeceksem low-side düşeyim der. Siz, high-side yaparak beton bariyerin üstünden nasıl başarılı bir şekilde kendinizi attığınızı anlatabilirsiniz!

    Kaza yapmak ne kadar hata gerektiriyorsa, başlanmış olan bir kaza sürecini başarılı bir şekilde sonuçlandırmak da bir o kadar maharet gerektirir; dönmeye başlayan bir arabayı direksiyonu ters yönde çevirerek durdurmaya çalışmak gibi ...

    Gerçekten kutlarım! Benim diyen stuntçı gelip gelip de o bariyeri öyle atlayamazdı herhalde...

    Kazayı "High-side düşmeyi başararak hayatta kaldı" diye özetleyebiliriz!

    Veya "Motosikletle yüksek atlama!" diyebiliriz

    Moraliniz iyi olsun! Tekrar geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim.
    Çok güzel bir açıklama ve doğru bir düşünce. Kazanın açıklaması aynen özetlediğiniz gibi , çok teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı BlackNaked adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir açıklama ve doğru bir düşünce. Kazanın açıklaması aynen özetlediğiniz gibi , çok teşekkür ederim
    Dostum çok geçmiş olsun allah korumus daha dıkkatlı olman dılegıyle , kaza anının vıdeosunu merak ettım atarsans evınırım
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  3. #83
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Çok geçmiş olsun.. Verilmiş/ verilecek sadakan varmış..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  4. #84
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Geçmiş olsun kardeşim emin ol cok kısa sürede iyileşecek bedenin, sıhhat bulacaksın ama..

    Kafandaki trafik canavarını egitmek zorundasın.. ilk foto eğer viraja girdiğin yerse viraja çok hatalı girmissin bunu eğitim alarak duzeltebilirsin.

    Gerçe şu anda bunları söylemek anlamsız.

    Umarım ameliyatın başarıyla geçer çabucak iyilesirsin.

  5. #85
    BlackNaked - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Kaza anını yüklüyorum

  6. #86
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Büyük geçmiş olsun. Düşmemiş motorcu yoktur, henüz düşmemişi vardır derler. Tecrübe denilen şey işte bu hataların toplamı oluyor. Sen şansını aşırı zorlamışsın ama yine de ucuz atlatmışsın. Motoru satma, eminim sorumluluk sahibi bir sürücü olarak yoluna devam edersin.

  7. #87
    BlackNaked - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS

    Kaza Anı Aksiyon Kamerasi Görüntüleri

    Direk videoya çeviremedi m yapabilen arkadaşlar yapıp koyabilir https://m.youtube.com/watch?v=mHOsT9Vqy60

  8. #88
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Çok geçmiş olsun.

  9. #89
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı BlackNaked adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direk videoya çeviremedi m yapabilen arkadaşlar yapıp koyabilir https://m.youtube.com/watch?v=mHOsT9Vqy60
    Oy oy oy.. iyiki ucmussun kardes buyuk sans...direk konumlanma ve hiz hatasi var tabelalar keskin viraj uyarisi yapiyor... buyuk gecmis olsun birkac fakir sevindir..
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  10. #90

    Üyelik
    22 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha crypton 2012
    Çok geçmiş olsun .Sürat felakettir hele bilmediğin yolda

  11. #91
    BlackNaked - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    [QUOTE=BlackNaked;

  12. #92

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Çok geçmiş olsun bazi anlarda insan ne yapacagini gerçekten bilemiyor o anı yaşamissiniz,şahsen cikardigim ders;"kazayı erken kabullenmemek olacak".

  13. #93

    Üyelik
    10 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Gecmis olsun Allah beterinden korusun
    Video yu niye kaldirdiniz bu arada

  14. #94
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA

    Öncelikle çok geçmiş olsun tam göremedim ama ortalama 94-96 km hız ile yapmışsın allah korumuş desek yeri 55 km hız bile ölümcül hız olabiliyor videoyu tekrar tekrar izledim orjinal resimden ise gördüğüm kadarıyla lastıkler bildiğin erimiş şu orjınal lastıkler çok kötü aslında 95 km gibi hız ile tork ve devir ile çok rahat alınabilirmiş biraz daha yatırıp gaza yüklenseymişsin kurtaracakmışsın gibi geldi zaten virajda neredeyse bitmiş ama orjınal lastıkler ile değil yapmayın abicim böyle işler iyi bir lastiğin olsaydı motor cizgisini çok daha fazla korurdu 2 motor gidiyoruz arkadaştada orjınal lastıkler var ve aynadan baktıgımde gerçekten virajda dışa doğru gidiyor motor çok daha fazla yatırman gerekıyor bi yerden sonrada arkanın bagımsızlıgını ilan etmesi söz konusu neresinden bakarsan bak yanlış allah korumuş çok geçmiş olsun motoru yaptırırken birde lastik almayı ihmal etme ve benden sana tavsiye viraj ne olursa olsun 120 ile asla pulsar ile dalma çünkü yeni yazılımla 135 anca görüyor yani virajda yattın vs güce ve torka ihtiyacın var motor son demlerinde gazı açsan güç ve tork yok tekrar geçmiş olsun

  15. #95
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Geçmiş olsun. Videoyu merak ettim.

  16. #96

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    Alıntı BlackNaked adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direk videoya çeviremedi m yapabilen arkadaşlar yapıp koyabilir https://m.youtube.com/watch?v=mHOsT9Vqy60
    hocam buyuk gecmis olsun,videoyu kaldirmissiniz ?

  17. #97
    adenizkusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Motosikleti
    Honda Cbr 500 R
    geçmiş olsun . başka kazan olmaz inşallah. umarım bu yaptığın üzücü kaza hepimize ders olur.

  18. #98
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Çok geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. Merak ettiğim virajlarda motoru yatırmadan nasıl hızlı viraj alıyorsunuz? Motordan sarkarak mı? Yolladığınız ilk fotoğrafta arka lastikteki ize bakınca neredeyse hiç sağ viraja yatmamış gibi gözüküyor. Acaba bir şeyleri yanlış mı yapıyorsunuz? Eğitim almadıysanız ve viraj yapmayı seviyorsanız mutlaka eğitim almalısınız. Kazanızı biraz düşünün hatalarınızdan ders çıkartın İyi lastik iyi yol ve hatalarından ders çıkartacak iyi sürücü lazım En yakın zamanda iyileşmeniz dileklerimle...
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  19. #99
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Hayatını son anda bastığın arka fren ve high side olup motorun seni fırlatıp bariyerden aşırmasına borçlusun.

    Bariyere çarpsaydın boynun, belin kırılabilir ölebilir, felç olabilir,iyi ihtimalde bile kırılan kaburgaların kolun ve bacağındaki kırıklarla yoğun bakımda olurdun.

    Kazadaki en temel hatan sonunu görmediğin viraja hızlı girmek.

    En temel ve hayati yanlışı yapıyorsun(bize,sana , hepimize ders olsun). geliş gidişi ayrıran ara bariyer yüksek ve virajın çıkışını ve dolayısıyla çıkış noktanı göremiyorsun. yol kelek yapıp bir anda keskinleşince yaşadığın panikle belki alabileceğin virajı bile dönmek mümkün olmamış.

    Ve gerçekten yola ve görüş açına göre gereksiz bi hızla gidiyorsun. orada tecrubeli her motorcu fiat egea yı geçmekte inat etse bile hızını viraj girişinde, 10-15 km, saniyelik bi fren darbesiyle düşürüp, kendini garantiye alırdı

    Motor şaka kaldırmıyor. geçen Aea nın konuğu çok güzel dile getirdi bunu, motorda şımarırsanız, azıtırsanız, temkini elden bırakırsanız anında cezayı kesiyor... diye
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  20. #100
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Geçmiş olsun ,bu kazaların çoğunluğu grub içerisindeki bilgisizlik ve birbirini gaza getirmekten oluyor malesef.Bilmediğin virajı ,görmediğin yolda aşırı hızlar kazalara sebeb.Çok dikkat etmek lazım.Geçen bir gezimizde grubdan 2 kişi yoldan çıktı.Allahdan ucurum vs yok bariyer yok yolda.

    Sonuç ani hızlanmalar yolu okuyamamak=Kaza


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)