Kaza Sonrası Motosiklet Sürmek ve İşin Psikolojik Boyutları
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Çok geçmiş olsun hocam vAlla ekipmanlar görevini yapmış Allah beterinden korusun
-
İlk kaza ise, zordur. Motora binmek istemezsin binsen bile çok yavaş ve korkarak sürersin. Zaten binmeye devam ediyorsan motosiklet ruhu taşıyorsun demektir, zira ilk kazadan sonra motosikleti bırakan onlarca insan gördüm. Kazadan sonra ekipmanın önemini anlar fakat bir süre sonra tekrar eski rutine dönersin, bu böyledir. O dizlik hiç takılmaz mesela bir hevesle alır 2 bilemedin 3 kere takarsın. Kaza yaparsan 10 kere takar tekrar bir kenara atarsın. Kevlar pantolon kullanmak bu açıdan iyidir, kıçıma nasılsa bir pantolon geçireceğim bari korumalıyı giyeyim diyerek genelde kullanılır. 4. 5. düşüşten sonra bunun kaçınılmaz olduğunu kanıksamaya başlarsın ve alışırsın normal gelir. En önemlisi ekipmana verdiğin paraya acımazsın artık, hep daha iyisini almak istersin.
Unutma; düşmeyen motorcu yoktur, düşecek motorcu vardır.
-
İlk kazamdan sonra motosiklete küstüm resmen. 1 ay hic yuzune bakmadım. Ben de üstteki metal bir uzantıya sert bir şekilde kafamı vurmuştum ve ciddi bir şok geçirmiştim. Süreyi ne kadar kısa tutarsaniz o kadar iyi bence.
-
Geçmiş olsun bende mt kask kullanıyorum başımın sağ arka tarafını vurmuştum kaza anından sonra belli bir süreyi bende hatırlamıyorum. Acaba kask darbeyi emmiyorda beyin sarsıntısı geçici hafıza kaybı falanmı oluyor yoksa olayın şokumu.Birde sağ arka kuyruk hasar almış servise gittiğinde sorarmısın bu parça için ne kadar isteyecekler. Parça fiyatlarıyla milletin gözünü korkutan kawasaki sağ arka kuyruk için z250sl ve nınja 250 için 180 tl fiyat vermişti.
-
Geçmiş olsun. Bende ilk düşüşümü mıcırlı bi yolda yapmıştım.
Esnaf gelip su vermişti, herkes bakıyodu arabasından izliyodu.
Onlarıda anlıyorum bi anda düz giderken yuvarlanmaya başlamıştım.
Eve geldim, dedim ki satıyorum motoru.
Alırım bi tane 2. el eski model bi araba ohh mis rahat.
Aradım arkadaşları, anlattım durumu.
Nasılsın iyi misin nerde oldu faslından sonra birazda beni rahatlatmak için zannediyorum.
Biraz güldüler filan ama hakkaten iyi geldi ve satmaktan vazgeçtim 2 gün sonra.
İlana koycaktım nerdeyse motoru.
ilk düşüş beni bi çok kazada öngörüye sahip olmamı sağladı.
umarım seninde bundan sonra ki motosiklet sürüşünde de olumlu etkisi olur.
tekrar geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun üstat.
Motosikletten soğuma kinusunda şöyle düşünün, kazayı motosiklet yapmadı, o tamamen suçsuz. Kazada siz suçlusunuz ve suçunuzu artık biliyorsunuz. Kazada haklı olan taraf da sizsiniz çünkü ekipmanınız tamdı. Şimdi... Kazadan bir ders aldınız bu bir, bundan sonra daha dikkatli olacaksınız. Ekipmanın önemini tecrübe ettiniz bu iki, yola daha da korunaklı çıkacaksınız. Başınıza gelme potansiyeli olan tehlikelerden birini yaşadınız, bununla birebir aynı hatayı yeniden yapmayacaksınız/ yaparsanız nasıl kurtulabileceğinizi bileceksiniz bu üç, kaza yapma tehlikelerinden biri eksilmiş oldu. Kafa doluyken, hayatla ilgili başka şeyler düşünürken motosiklet kullanmanın daha tehlikeli olduğunu anladınız bu dört, bundan sonra hem yola odaklanacaksınız hem de gülümseyip daha çok zevk alacaksınız. Bir de beşincisi var, can yoldaşınızın, birbirinize canınızı emanet ettiğiniz arkadaşınızın canını yaktınız, onun gönlünü almak zorundasınız, bu da ancak yol yapmakla olur.
Sonuç olarak, bu kazadan sonra motosiklete binmek bu kazadan önce motosiklete binmekten kat be kat daha güvenli, keyifli olacak. Kazadan önce motosiklet sürmek sizin için çok çok daha büyük bir riskti, şimdi bu risk azaldı, daha da rahat binmeniz lazım.
Tekrar geçmiş olsun, iyi yollar.
-
Geçmiş olsun hocam yine iyi sıyrılmışsınız işin içinden, vardır her şerde bi hayır.Herkes ilk kazasında böyle düşünüyor normal karşılamak gerekiyor(bendede olmuştu uçurumdan ucunca haliyle) çünkü ölümle burun buruna gelmek kolay bir iş degil bi süre büyük ihtimalle motorunuzdan soguyacaksınız fakat zannediyorum ki tekrar eski halinize dönmeniz uzun sürmeyecek Tekrardan geçmiş olsun.
-
redmap adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun bende mt kask kullanıyorum başımın sağ arka tarafını vurmuştum kaza anından sonra belli bir süreyi bende hatırlamıyorum. Acaba kask darbeyi emmiyorda beyin sarsıntısı geçici hafıza kaybı falanmı oluyor yoksa olayın şokumu.Birde sağ arka kuyruk hasar almış servise gittiğinde sorarmısın bu parça için ne kadar isteyecekler. Parça fiyatlarıyla milletin gözünü korkutan kawasaki sağ arka kuyruk için z250sl ve nınja 250 için 180 tl fiyat vermişti.
MT 07 ile aynıysa benim mt 07 için sol arka kuyruk 120 lira tuttu.
-
Geçmiş olsun umarım bi sıkıntı yoktur motosiklette ve sende. Bir süre bayağı temkinli süreceksin motosikleti ama sonra eski haline döneceksin merak etme Tecrübe olmuştur bu olay sana bundan sonra 10 kat daha dikkatli sürersin eminim.
-
Öncelikle geçmiş olsun. Ekipman sayesinde ucuz atlatmişsın.
Bugün kafamın yolda değil de sıkıntılı özel işlerimde olmasından dolayı virajda dışa savruldum ve mıcırın içine girdim.
Şimdi burdan ne öğreniyoruz bir daha kafa dağınıkken motora binmiyoruz yada motora binince herşeyi unutuyoruz motor arabaya benzemez anlık dikkat dağınıklığı ciddi yaralanmalara yol açabilir. kazaların çoğu motora alışıp altımızdaki aleti dost zannetmekten kaynaklanıyor. herzaman tebri elden bırakmamak gerekiyor.
Ben ki sırf yol yapmak için çay içmeye 2,5 saat yol yapan adamım.
Gene yaparsın dostum. Biraz eğitimin eksik veya unutmuşsun bazı detayları. sana bir tekrar lazım. Motosiklet üzerinde zamanla yanlış alışkanlıklar geliştiriyoruz. buna mani olmak için aradabir eğitimleri tekrarlamak lazım. doğru bildiğin yanlışları fark ediceksin yada nekadar hatalı kullandığını göreceksin.
-
-
Uçan Kar adlı üyeden alıntı
MT 07 ile aynıysa benim mt 07 için sol arka kuyruk 120 lira tuttu.
Eminmisiniz o fiyatlara. Ben baktığımda çok uçuktu derken tekrar baktım halen fazla.
http://www.yamahabaydar.com/SAG-KUYR...VI,PR-899.html
-
İlk kazamda panik frenle motoru altımdan kaçırıp sürüklenerek arabaya çarptım, (ben çarptım motor ayrı bi yere gitti ) kafa sarsıntısı ve o ilk şokla kalakaldım öylece oturdum falan. Daha sonra en büyük hatam kazamdan hemen 15-20 dk sonra tekrar motora binmem oldu eve giderken (yaklaşık 1-2 km vardı) tekrar kaza yaptım. Sanırım o ilk kaza sonrası kendinizi iyi hissetseniz de binmemek gerekiyor. Ben kendimi iyi hissediyordum ama demekki kafa yerinde değildi.
Daha sonra 1,5 - 2 hafta bindirtmediler. Malum ilk LYS den 3 gün önce falan olmuştu bu olanlar.
-
çok geçmiş olsun yara almadan atlattıysanız çok şanşlısınız artık ekipmana daha fazla önem verirsiniz,
bir aksiyon kamerası edinmenizde yararınıza olarak gözüküyor ,
kimi arkadalar yolda giderken ne müzik dileyeyim diyor herşey tamam bir müzik kaldı zaten
-
çok geçmiş olsun.
Araba ile de kaza yapıyoruz. Benim de 18 senede 2 tane ciddi kazam oldu araba içinde. Çok fazla şok yaşadığımı hatırlamıyorum ikisinde de. Fakat motosiklet ile kaza yapınca daha mı bir farklı oluyor şiddeti, psikolojik travması daha mı fazla oluyor anlayamadım? Tabii allah tecrübe ettirmek zorunda bırakmasın ama, psikolojik olarak ön hazırlıklı olmak lazım. Hiç kaza yapmayacakmışız gibi rahat ama her an kaza yapacakmışız gibi bilinçli ve dikkatli olmalıyız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
Sado39 adlı üyeden alıntı
İlk kazamda panik frenle motoru altımdan kaçırıp sürüklenerek arabaya çarptım, (ben çarptım motor ayrı bi yere gitti ) kafa sarsıntısı ve o ilk şokla kalakaldım öylece oturdum falan. Daha sonra en büyük hatam kazamdan hemen 15-20 dk sonra tekrar motora binmem oldu eve giderken (yaklaşık 1-2 km vardı) tekrar kaza yaptım. Sanırım o ilk kaza sonrası kendinizi iyi hissetseniz de binmemek gerekiyor. Ben kendimi iyi hissediyordum ama demekki kafa yerinde değildi.
Daha sonra 1,5 - 2 hafta bindirtmediler. Malum ilk LYS den 3 gün önce falan olmuştu bu olanlar.
e kaza yapınca motora illa ki hemen bineceksin. motoru orada bırakıp eve yürüyerek dönmeyeceğiz ki
-
mrt20 adlı üyeden alıntı
Eminim direkt serviste yaptırdım elimde degisen tum parcalarin listesi var ama benim mt 07 işte. Bu arada onun üstünde ufak bir yapıştırma vardı mt 07yaziyordu ilaveten 70 tl onu almadım.
-
Geçmiş olsun, allah kötülerinden sakınsın, İlk motor,ilk kaza her zaman kötü bir psikolojidir (Tahminimce ilk motosiklet). Ekipman konusunda sanırım eldivenleriniz yokmuş, ya da iyi birşey değilmiş, aynı şekilde montunuzun sırtı da boştu sanıyorum.. Botunuz, pantolonunuz var mıydı bilemiyorum, fakat bunların hepsi çok önemli detaylar. Bu işin şakası olmadığını bir çok insan belirli bir yaşa gelmeden maalesef anlamıyor veya anlayamıyor, taki erişkin bir bilince erişene veya ilk kazalarını atlatana kadar. O yüzden ekipman, daha da önemlisi kaliteli ekipman herşeyin önündedir,sizin bindiğiniz motosikletin de önündedir. Insanlar boşuna söyemiyor, önce ekipman alın, sonra motosiklet! Yeri gelmişken, oluşan bazı yanlış algılardan da söz etmek istiyorum;
İnsanlar,kafasına taktığı, üzerine giydiği (Pahalı) ekipmanı marka ve sosyetesi yüksek diye kullanmıyor,(Hiç kimse keriz değil, ucuzu varken 3-4 kat pahalısını alacak kadar)kaliteli ve belirli şartlara olan mukavemetinin daha iyi olması ve mühendislik hesaplar ile üretilmesinden ötürü tercih ediyorlar. Dışarıdan bakan ve işin risk faktörünü bilen, ve olayı anlamış olan kişiler de bunu şov olarak nitelendirmiyor zaten ama bazı popülasyonlar maalesef herşeyi etiket olarak nitelendiriyor ve algıyı başka yöne çekiyorlar. İşte tam bu noktada dengeler bozuluyor.
İyi ekipman almaya gayret etmek çok önemli. Bir çok insan, genelde (yoğun ve fazla zamanı olmayanlar) bildik markaları tercih ediyorlar, evet bu biraz pahalı oluyor ama canımızdan daha önemli değil diyebiliriz. Fakat iyi araştırmalar sonunda bütçesi,bilindik markalara göre %20-30 daha uygun, ve bir çok temel özelliği üzerinde barındıran ürünler ve korumalar bulmak mümkün. Aliexpress'den 5 usd'ye eldiven aldım ile bu işler gerçekten zor. Kısaca özetlemek gerekirse ekipmana ödediğiniz paraya acımayın. Eğer o motosiklete binecekseniz, alabildiğinizin en iyisini almaya çabalayın, zora düşün, sigaranızdan kısın, gerekirse hafta sonu eğlencenizden kısın, ama ilk önce ekipmanın güzel ve kalitesi olması gerektiğine inanın.
Allah hepimizi korusun, bizler de daha dikkatli ve daha konsantre sürelim.
Geçmiş olsun tekrar.
-
Geçmiş olsun..
Böyle bir kaza psikolojisi uzun süre gitmez.. Yine motosiklet kullanılır ancak çok daha temkinli olarak.. Bu nedenle bu ölçekte kazalardan sonra çıkarılacak dersler çok önemlidir.
Evet ekipman önemli.. Ancak Türkiye nin yol ve trafik koşullarında doğru motosikleti tercih etmek ve maksimum dikkatle motosikelti kullanmak çok daha önemlidir.
Bu ülkeye göre seçtiğimiz motosikletlerin doğru olduğunu düşünmüyorum.. Bizim yol ve trafik koşullarımızda keskin olmayan enduro, toruing ve inazuma gibi yumuşak naked ler daha doğru tercihler olacaktır. Şimdi ne alaka denecek olay sürücüde bitiyor denecek ama.. 100 inazumanın böyle bir kazaya karışma ihtimali 100 R25 e göre %50 dendaha azdır. Bu motosikletin sürüş psikolojisi ile ilgili.
Byle bir kazadan sonra tekrar özgüvenli sürüşü yakalamak zor.. Motosikletin tarzını/tipini değiştirebilirsiniz.
Tekrar geçmiş olsun..
-
Değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim, eksik olmayın dostlar.. Allah hiç birimize göstermesin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)