Hala diyorum iyi ki arabamı satıp motosiklet almışım. Umarım demeye de devam ederim..
Reklamlar
-
Fren yapmak her durumda dengeyi etkiler. Çoğu zaman normal şartlarda bu etkileme olumsuz yönde olur. Fren kullanımında ustalaşmak demek en az olumsuzluktan olumlu bir netice elde etmektir (Güvenli duruş veya istenilen yavaşlama). Motosiklette denge için gerekli gücü üreten arka ancak dengeyi sağlayansa ön lastiktir. Bu iki gücün kombine bileşkesi güç ve dengey bir arada sunar.
Düşme çok yönlü ve karmaşık bir konu aslında pek çok farklı neden sonucunda düşeriz. Ancak bunları tek bir nedene indirgeyecek olursak tüm sebepler tek bir neticede odaklanır => Lastiklerin yer temasında problem..!
Düşük hızlarda arka frenle veya arka lastik kaymasıyla kolay kolay düşemezsiniz. Düşük hızlarda düşmenin en önemli nedeni ön lastiğin olası bir tutuş sorununa maruz kalmasıdır.
Kalitesiz lastik, aşınmış lastik, yolda su, yağ, lastik izi, lastik basıncı, ısınmamış lastikler, limitlerde sürmek, aşırı yatmak, giderken yere temas etmek, asvalt dışında kötü yüzeyler(raylar, metal kapaklar, farklı kauçuk ile uyumsuz betonlar), kötü erimiş sertleşmiş (zamanla yüzey pürüzlerini kaybetmiş parlamış) asvalt, ön lastiği kitlemek vs gibi nedenler buna sebep olabilir.
İster düşük ister yüksek hızda olsun bakışında genel denge kontrolü ve düşme üzerinde çok büyük etkisi vardır.
Bu arada ben Sabiha Gökçenin oradayım. Güngör motorun da müşterisiyim aynı zamanda. Eğer zamanınız olur da görüşebilirsek hem sohbet eder hemde sizin düşme nedenlerini araştırıp birlikte değerlendirebiliriz.
Reklamlar
-
sinan.erkan adlı üyeden alıntı
Ben de kamera tavsiyesi yapayım madem.
http://www.amazon.com/Sony-HDRAS50-Full-Action-Black/dp/B01950TF8I
Hocam bu çok teferruatlı yağmur kar vs benim çok işim olmaz. Ben kuru havalarda gezerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Fren yapmak her durumda dengeyi etkiler. Çoğu zaman normal şartlarda bu etkileme olumsuz yönde olur. Fren kullanımında ustalaşmak demek en az olumsuzluktan olumlu bir netice elde etmektir (Güvenli duruş veya istenilen yavaşlama). Motosiklette denge için gerekli gücü üreten arka ancak dengeyi sağlayansa ön lastiktir. Bu iki gücün kombine bileşkesi güç ve dengey bir arada sunar.
Düşme çok yönlü ve karmaşık bir konu aslında pek çok farklı neden sonucunda düşeriz. Ancak bunları tek bir nedene indirgeyecek olursak tüm sebepler tek bir neticede odaklanır => Lastiklerin yer temasında problem..!
Düşük hızlarda arka frenle veya arka lastik kaymasıyla kolay kolay düşemezsiniz. Düşük hızlarda düşmenin en önemli nedeni ön lastiğin olası bir tutuş sorununa maruz kalmasıdır.
Kalitesiz lastik, aşınmış lastik, yolda su, yağ, lastik izi, lastik basıncı, ısınmamış lastikler, limitlerde sürmek, aşırı yatmak, giderken yere temas etmek, asvalt dışında kötü yüzeyler(raylar, metal kapaklar, farklı kauçuk ile uyumsuz betonlar), kötü erimiş sertleşmiş (zamanla yüzey pürüzlerini kaybetmiş parlamış) asvalt, ön lastiği kitlemek vs gibi nedenler buna sebep olabilir.
İster düşük ister yüksek hızda olsun bakışında genel denge kontrolü ve düşme üzerinde çok büyük etkisi vardır.
Bu arada ben Sabiha Gökçenin oradayım. Güngör motorun da müşterisiyim aynı zamanda. Eğer zamanınız olur da görüşebilirsek hem sohbet eder hemde sizin düşme nedenlerini araştırıp birlikte değerlendirebiliriz.
Görüşmeyi ve bilgi alışverişinde bulunmayı çok isterim beyfendi özelden numaranızı yazabilirmisiniz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
1. Kapalı otoparka bıraktığınıza dair elinizdeki en büyük kayıt size abonelik ücretini yatırdığınızda verilen makbuzdur. Bu tarz yerlerin sigortaları içerisindeki araçları da kapsar. Dolayısıyla adli bir işleme tabi bir durum söz konusu olduğunda zararınız varsa bu zarar sigortadan karşılanır. Ancak bu durumlarda şahit bulmak zordur. Eğer aracınız, yeri değiştirilmesi gerekebilecek bir konumda değilse, otopark sorumlusuna danışıp bulunduğunuz noktada kilitleyebilirsiniz.
2. Çantaları genelde çalmazlar ama benim motosiklet üzerinde kilitlediğim kaskımın vizörü çalınmıştı. Kısaca buna tamah eden insan her şeyi çalabilecek kapasitededir. İçinizin rahat olması için çantaları söküp evinizde istifleyin.
3. Benzin bir ayda bozulmaz. Bozulmadığı gibi depo içindeki galvanizin paslanmasına da engel olur ve aynı zamanda deponun hava yapmasına da engel olur. Bu sebeple zaten motoru yatıracaksak dolu depo bırakın diyoruz.
4. Akü durduk yere bitebilir evet. Buna engel olmak için haftada 2 gün 15'er dakika çalıştırılması yeterli olacaktır. Yurtdışındayken ben anahtarı babama bırakmıştım. 2 ay sonunda tek marşta motosikletim çalışıyordu. Yalnız bu kadar uzun yatmada bir sorun daha var: Lastikler. Lastiklerin üzerindeki ağırlık değişmezse hep aynı basınç noktası üzerinde kalacağı için yanakları deforme olup çatlama yapabilir. Amiane tabirle lastik sırt yapar yani. O sebeple uzun süreli yatmalarda lastiklerin de yönlerinin değişmesi makbuldür. Hep aynı nokta üstünde kalmamalı.
Düşük hız manevrası çalışmak gerekiyor. Motosikletin en dengesiz olduğu durumlar gaz vermediğimiz düşük hızlardır. Bu hızlarda manevra yapıldığında motosikletin şasi geometrisi değişir ve üzerindeki itme kuvveti sıfıra yaklaştığından dar hareketlerde dengesini kaybeder. Özellikle bu hızlarda mafsallı bir nokta üzerinden (gidon boğazı) fren yükü verildiğinde o fren sadece o bölgedeki kuvvet kolunu durdurup, arkada kalan moment kolunu boş bırakır. Bu sebeple bu dar ve düşük süratli manevralarda ön fren kullanımı da sizi yere yapıştırır. Fren sıkmadığınızı belirttiğinizden bu düşmelerinizin sebebi ilk bahsettiğim durumdur. Küçük manevralarda çok hafif gaz kolunu açarak ufak ufak gaz vererek hareket ederseniz sorun yaşamazsınız. Unutmayın ki motosikleti dengeli konumda tutan tek kumanda gazdır.
Fren tartışmalarına gelince; motosiklette esas olan durma şekli kombine fren kullanımıdır. Ağırlık merkezi nerede olursa olsun motosikleti durduran ön frendir. Motosikletlerin tarzına göre durdurma miktarları ve oranları değişir. Arka fren ise motosikleti dik ve dengeli konuma getirmek için yavaşlama amaçlı kullanılır. Cruiser tipi motosikletler alçak şasili olduğundan arka fren kullanıldığında daha çabuk dik konuma gelip denge yakalayabildiğinden arka fren kullanımı daha güvenli olmakla beraber motosikleti durdurmak için kullanılmaz. Diğer motosikletlerde ise ön frenin durdurma oranı çok daha fazladır. Unutmayın ki arka freni de ani şekilde sıkarsanız arka taraftaki itiş kuvveti aniden sıfıra yaklaşacağından arka tekeri sağa sola savurursunuz. Bu da tehlikeli bir durumdur.
%100 doğru olmamakla beraber kendi fren yöntemimi paylaşayım; kontrollü duruşlarda arkaya hafif yüklenip 1 saniye kadar sonra öne de hafif yüklenirken uygun yavaşlığa ulaştığımda 2 fren üzerindeki basıncı da artırırım. En kısa süre ve mesafede, en dengeli frenajı bu şekilde sağlıyorum. Tamamen doğru olduğunu söylemiyorum ancak buna benzer şekilde frenleri kombine etmeyi alışkanlık haline getirmek her zaman düzgün ve kontrollü frenaj sağlayacaktır.
Bakalım güvenliği için elimden geleni yaptım. Sağlam bir kilitle demire kilitledim. El elin eşeğini türkü çığırarak ararmış. Birine emanet etsem kimbilir ne yapar. Hiç girmiyorum o mevzuya. Otoparka çarşamba günü abonmanlık alacağım inşallah.
-
Motosikletiniz hayırlı olsun
Bencede durmaya yakın ön fren kullanmayın özellikle mıcır veya toprak filansa 20-25 km hızda bir anlık dikkatsizliğim sonucu ön fren yüzünden
tekeri kaydırıp düşmüşlüğüm var ordan biliyorum
Ayrıca arabanın yeri ayrı motosikletin ki ayrı be kardeşim belli bir zaman geçince insan arıyor arabayı eminim seninki de aynı olacak..İnsan bazen
sürmek istiyor ama ıslanmak filan üşümek istemiyor rezillik geliyor insana bu durum Bin arabana git yağmurmu yağmış karmı yağmış umurunda olmuyor..
Bazende kaska vuran o damlaların sesi insana daha çok güzel geliyor özgür hissediyorsun..
Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...
-
bilirkişi adlı üyeden alıntı
Düşük hızlarda ayağını yere sürte sürte dön ve gocunma bunu yaparken.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
Sonbahar gelip yağmurlar bastırınca umarım pişman olmazsınız
Peki ayağım ya ayaklığın altında kalıp burkulursa?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
aonal adlı üyeden alıntı
Motosikletiniz hayırlı olsun
Bencede durmaya yakın ön fren kullanmayın özellikle mıcır veya toprak filansa 20-25 km hızda bir anlık dikkatsizliğim sonucu ön fren yüzünden
tekeri kaydırıp düşmüşlüğüm var ordan biliyorum
Ayrıca arabanın yeri ayrı motosikletin ki ayrı be kardeşim belli bir zaman geçince insan arıyor arabayı eminim seninki de aynı olacak..İnsan bazen
sürmek istiyor ama ıslanmak filan üşümek istemiyor rezillik geliyor insana bu durum Bin arabana git yağmurmu yağmış karmı yağmış umurunda olmuyor..
Bazende kaska vuran o damlaların sesi insana daha çok güzel geliyor özgür hissediyorsun..
Şahsen ben istanbul trafiğinden bıktığım için aldım. İllallah yani. Bi de dar bütçeli sayılırım şimdilik. Bu yüzden kaliteli bir araç alamıyorum. Eh ikinci el araç da sürekli aorun dert para para para eh kurudum artık... Şimdilik motosiklet bana iyi gibi geldi. Yağmurda kullanasım pek yok
-
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Peki ayağım ya ayaklığın altında kalıp burkulursa?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
Şahsen ben istanbul trafiğinden bıktığım için aldım. İllallah yani. Bi de dar bütçeli sayılırım şimdilik. Bu yüzden kaliteli bir araç alamıyorum. Eh ikinci el araç da sürekli aorun dert para para para eh kurudum artık... Şimdilik motosiklet bana iyi gibi geldi. Yağmurda kullanasım pek yok
Kardeşim ben de uzun zaman scooter ve cub kullandıktan sonra ilk vitesli motor tecrübemi 2016 başında 2 ay boyunca Pulsar ile yaşadım, iki kere yeri öptüm. 1995 ten beri iki tekerlilere biniyorum nasıl düşüyorum diye delirdim. Yapamadım beceremedim vitesli güçlü motora binmeyi, fazla geldi bana. 1 ay önce düz yolda çok düşük hızda ön tekerlek kaydı yer ile ilişkiye girerken yoldan geçen iki adam ayırdı beni yerden. "Yaw bunlara biniyorsuz, hep düşüyorsuz yapmayın be kardeşim" dedi bana, çok zoruma getti.. Adama "Sen hiç bunlara bindin mi?" dedim, "hayır" dedi. Aradan 20 gün geçti ekipmanla düşmeme rağmen omzum ağrıyor, sinir sıkışması nedeni ile sağ işaret parmağım buzdolabında kalmış gibi soğuk, masaj ve hap ile düzeliyor yavaş yavaş.
Hemen motoru satıp tekrar kombine frenli 16 jant scooter aldım, arka freni sıkıyorum yetiyor.
Çok acemisin, çok acemiyim, çok acemi. Kendine dikkat et, git eğitim al. İki teker her zaman tehlikeli, hele 40 yaşından sonra düşünce iyileşme daha ağır oluyor.
-
@sey_47
Cunku on agirlikli kullanirim arkayi ise dengelemesi icin kombine yaparım. Yani arka yavaslatir duruşu ön yapar.
Sabahtan beri bende bunu diyorum. Ve bunu daha once yazdim arkadasim.
Darkcity arkadasta kombine kullanim dogrudur ancak yavas hizlarda ön fren acemiyi dusurur demis. Bu bir kesinlik icermiyor size burada uydurmuyormuyorum dusuk hizlarda ön fren yere yapistiriyorsa benim hergun yapismam lazimdi. Cunku kullaniyorum.
Ön frende nasil dustum mıcırda yavas hizda gidon sağa kırıkken sadece ön frebe baya bastım acemilik zamanimda öyle dustum. Yani ön frenin dusurmesi icin bu şekilde sacma sapan bir yerde basmak lazim. Onun disinda dusmedim.
Dusuk hizda on frende dusmedim.
Bence asıl demek istedigimi aciklayan arkadas burada
@HAZZILHAR
Arka fren ise motosikleti dik ve dengeli konuma getirmek için yavaşlama amaçlı kullanılır.
Cruiser tipi motosikletler alçak şasili olduğundan arka fren kullanıldığında daha çabuk dik konuma gelip denge yakalayabildiğinden arka fren kullanımı daha güvenli olmakla beraber motosikleti durdurmak için kullanılmaz. Diğer motosikletlerde ise ön frenin durdurma oranı çok daha fazladır. Unutmayın ki arka freni de ani şekilde sıkarsanız arka taraftaki itiş kuvveti aniden sıfıra yaklaşacağından arka tekeri sağa sola savurursunuz. Bu da tehlikeli bir durumdur.
Teşekkürler.
-
Koruma demiri yoksa taktırın motosikletin altında kalmazsınız böylelikle
-
bilirkişi adlı üyeden alıntı
Koruma demiri yoksa taktırın motosikletin altında kalmazsınız böylelikle
Onlar var sıkıntı yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)