Hala diyorum iyi ki arabamı satıp motosiklet almışım. Umarım demeye de devam ederim..
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Fazla yatırdığın için düşüyo olmayasın. Sen de diyon, hızlı gittikçe dengesi artan bi şey motosiklet. Yavaşladıkça tam tersine dengesi bozulan bi mereti, düşük hızlarda olabildiğince dik tut, yani yatırmamaya çalış.
-
Öncelikle bende cok tecrübeli sayilmam ama motoru bırakmak konusunda sana tavsiyelerim şunlar kapalı garajda olsa paralı otoparkta olsa kesinlikle güvenilir bir şekilde kilitleyerek bırak.4 zamanlı motorda uzun süre calıstırmasanda sıkıntı yaşamazsın benzin 1 ayda bozulmaz biyerde elektirik kaçagı tarzı bişey yoksa aku bitmez diye düsünüyorum ama hava sartlarına göre degişir.Anahtarı birine bırakma olayına pek sıcak bakmıyorum kendim için konuşuyorum benim motoruma benden başkası el süremez kask kamerası olarakda gopro ve sonny modellerini tercih etmeni öneririm fiyatlar pahalı gelirsede sj4000'den şaşma.düşme kısmında beton kaygan zeminde freni kullanma ayaklarınla dur.frene basmasan bile motoru gerektiginde ayaklarınla dik tutmayı bil.5-10 km hızla biyere dönmeye çalısma dönerken hafif gaz ac 20-30 civarı bi hızla gir aklıma gelen tavsiyeler bunlar iyi sürüşler.
-
Hızlı gitmek motor surmek degildir. Hizli giderken duz yolda birak ellerini motor kendi kendine gider zaten dengede. Önemli olan dusuk hizlardaki hakimiyettir. Bunu boş biyerde çalışın.
-
Abi hayirli olsun,
Oncelikle o dusuk hizlarda dusmen direkt on fren kullanimini gosteriyor.
Kabak asfalt veya betonda cok dikkatli olman gerekiyor.
Tam teknigini aciklayamayacagim ama on teker dusuk hizlarda belli dinamiklerini kaybettiginden dolayi dusuk hizda frene basinca ne yapacagini sasiriyor.
On fren yavaslamak icin kullanin, durmak icin kesinlikle arka fren.
EGitimciler de soyluyor boyle, tam hatirlamiyorum ama 20 kmh veya 25 kmh gibi hizlarin altinda on freni kullanmayin diye.
Benzin 1 ayda bozulmaz, doldurman iyi olmus, olasi pasi engeller depoda ki.
Branda almasan bile ustune kumas ort kapali garajda, toz yagmasin ustune en azindan.
Hayirli olsun tekrardan. Kazasiz belasiz ins.
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Abi hayirli olsun,
Oncelikle o dusuk hizlarda dusmen direkt on fren kullanimini gosteriyor.
Kabak asfalt veya betonda cok dikkatli olman gerekiyor.
Tam teknigini aciklayamayacagim ama on teker dusuk hizlarda belli dinamiklerini kaybettiginden dolayi dusuk hizda frene basinca ne yapacagini sasiriyor.
On fren yavaslamak icin kullanin, durmak icin kesinlikle arka fren.
EGitimciler de soyluyor boyle, tam hatirlamiyorum ama 20 kmh veya 25 kmh gibi hizlarin altinda on freni kullanmayin diye.
Benzin 1 ayda bozulmaz, doldurman iyi olmus, olasi pasi engeller depoda ki.
Branda almasan bile ustune kumas ort kapali garajda, toz yagmasin ustune en azindan.
Hayirli olsun tekrardan. Kazasiz belasiz ins.
Tam tersi olmasin? Motoru arka yavaslatir on durdurur. Soz konusu viraj degilse, zaten virajda ön frene "asilmak" tehlikeli bunu biliyoruz. Onun disinda cok kullandigim bir yol var hafif yokus ve full micir, taş arka ile yavaslayarak iniyorum son duruşumu "gidon düz halde" ön fren ile bitiriyorum tatli bi kayma yapiyor okadar. Dusmedim hic. Dusuk hizlardada ön freni kullanirim. Arka durmak icin yeterli degil bence. Ön agirlikli kullanirim dengelemek ve yavaslamak icin arkadir.
-
Durmaya yakin cok dusuk huzlarda on fren acemileri yere yapistirir. On fren durus esnasinda stabiliteyi bozar.
-
EldekiDebryj adlı üyeden alıntı
Tam tersi olmasin? Motoru arka yavaslatir on durdurur. Soz konusu viraj degilse, zaten virajda ön frene "asilmak" tehlikeli bunu biliyoruz. Onun disinda cok kullandigim bir yol var hafif yokus ve full micir, taş arka ile yavaslayarak iniyorum son duruşumu "gidon düz halde" ön fren ile bitiriyorum tatli bi kayma yapiyor okadar. Dusmedim hic. Dusuk hizlardada ön freni kullanirim. Arka durmak icin yeterli degil bence. Ön agirlikli kullanirim dengelemek ve yavaslamak icin arkadir.
Aman tanrım.
Beni de çok fazla ikileme düşürdün şimdi.
Araştırdım biraz ama yeterli birşey bulamadım, tam sorumuzla ilgili.
Ben daha önce sanırım barkının videosunda görmüştüm, orada bahsediyordu. youtube'a da engel var şu an ülkede; arayıp bulayım desem yapamayacağım.
Araştıracağım. Hatırladığım bu şekilde. Hatam olabilir. Yanlış hatırlıyor da olabilirim.
Burada biraz bahsediyor Reşat abi. İkisini de kullanın diyor.
https://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/
Bugün kırmızı ışık ya da trafik tıkanıklığında duruştan bahsedeyim… Önce sunu hatırlatalım… Motosiklet esas olarak ön fren ile durur. Güvenli frenleme daima iki frenin kullanılması ile olur.
Burada da çok bilgi var ama yakalayamadım.
http://www.motosiklet.net/forum/alpa...n-teknigi.html
Haftaya bulurum inşallah o videoyu.
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Aman tanrım.
Beni de çok fazla ikileme düşürdün şimdi.
Araştırdım biraz ama yeterli birşey bulamadım, tam sorumuzla ilgili.
Ben daha önce sanırım barkının videosunda görmüştüm, orada bahsediyordu. youtube'a da engel var şu an ülkede; arayıp bulayım desem yapamayacağım.
Araştıracağım. Hatırladığım bu şekilde. Hatam olabilir. Yanlış hatırlıyor da olabilirim.
Burada biraz bahsediyor Reşat abi. İkisini de kullanın diyor.
https://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/
Burada da çok bilgi var ama yakalayamadım.
http://www.motosiklet.net/forum/alpa...n-teknigi.html
Haftaya bulurum inşallah o videoyu.
Ben egitmenden ders almadim. Tabiki almayi dusunuyorum ancak böyle bir sacmalik ogretmeye kalksa asla dinlemem.Bu ön fren bu kadar yere yapistirsa benim her Allahn günü düsmem lazımdı. Cunku on agirlikli kullanirim arkayi ise dengelemesi icin kombine yaparım. Yani arka yavaslatir duruşu ön yapar. Çok yavaş hizlardada ön fren cok kullandim. Zaten motoru arka fren durduruyorsa neden ön disk daha buyuk veya önde cift disk olup neden arkada tek oluyor? Bunun bir sebebi var. Ön freni sıktın diye habire dusuyorsan dozajlamada problem vardır. Ya da olur olmaz yerde kullaniyorsundur.
-
Mrb dostum kabileye hos geldin,
Aku
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:37 ----------
Aku bitikse 1 ay falan kullanmazsan biter yani bence grrek yok calistirmaya
Sanziman biseyleri demissinde tam olarak hangi parcalarmis yetkili servis cok pahalidir birde o parcalar gercekten degismesi gerekiyormu forumdan ogren gerekiyosa zaten acelesi yokmus internetten sen bak parcalari al 1100 tl diyorsa o en fazla 300 tl ye disarda bir motorcuya hallettirirsin
Dusuk hizlar icinse yavas yaris denilen seyi calis calismasi en zevkli stunt xd
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Aman tanrım.
Beni de çok fazla ikileme düşürdün şimdi.
Araştırdım biraz ama yeterli birşey bulamadım, tam sorumuzla ilgili.
Ben daha önce sanırım barkının videosunda görmüştüm, orada bahsediyordu. youtube'a da engel var şu an ülkede; arayıp bulayım desem yapamayacağım.
Araştıracağım. Hatırladığım bu şekilde. Hatam olabilir. Yanlış hatırlıyor da olabilirim.
Burada biraz bahsediyor Reşat abi. İkisini de kullanın diyor.
https://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/
Burada da çok bilgi var ama yakalayamadım.
http://www.motosiklet.net/forum/alpa...n-teknigi.html
Haftaya bulurum inşallah o videoyu.
https://youtu.be/7zqrIyYtFiw
%90 ön %10 arka barkının videosu.
-
Kullanılan motor tipine göre değişir frenleme. Arkadaş chopper kullanıyor. Onlarda ağırlık arkada olduğundan arka frenle durur, önle yavaşlar. Ağırlık merkezi önde olan motorlarda (commuter, ss, naked vs.) ön fren durdurur, arka yavaşlatır.
Düşük hızlarda önü sıkmaya gerek yok. Arka ile stabil bir şekilde durabilirsiniz. Virajlarda, ıslak zeminde, tozlu-topraklı yollarda mümkün oldukça da arka kullanılmalı.
-
Amatorce verilen cevaplar..
Mevzu frenlemeni nasil olmasi degil, kitap derki durma noktasinda motor on freni stabileteyi bozar. Tabiki frenaj kombine yapilir ancak oldugunuz yerde manevra yapiyor, yuruyus hizinda manevralar yapiyorsanoz on fren acemiyi dusurebilir, arka fren ile yapilan hafif manevralarda motor tas gibi stabil olur. Şapla şekeri karistirmayin.. ozelikle enduro tipi motorlarda on dalma daha siddetli hissedilir.
-
Ben de kamera tavsiyesi yapayım madem.
http://www.amazon.com/Sony-HDRAS50-Full-Action-Black/dp/B01950TF8I
-
EldekiDebryj adlı üyeden alıntı
https://youtu.be/7zqrIyYtFiw
%90 ön %10 arka barkının videosu.
Videoyu izleyeceğim sonra.
O oran doğru. Bahsettiğim o değil. 10kmh den 0'a dyavaşlamaktan veya darkcitynin dediği gibi düşük hızdaki frenlemeden bahsediyoruz.
Saçma falan deme sen yine de, araştır.
Darkcity başkan yazmış işte doğrusunu. Teşekkürler.
-
Arkadaşım haddim olmasa da iki tavsiyem olacak bende aracımı satıp cbf ile başladım benzer durumlar yaşadım
1- Lastiklerini michelin pilot ile değiştirin (250 TL civarı)
2- Eğitim (ben GS2 honda eğitimi ile aştım çoğu şeyi) Nasılsa maddi bir külfeti ağır gelmeyecektir diye düşünüyorum.
Eğitimde Slow slow egzersizleri var durgun haldeki dengenize çok faydası oluyor. (500TL civarı)
Herhangi bir incinme veya kırıkta masrafınız bile eğitim masrafından emin olun çok olacaktır.
Motorun diğer masrafları debriyaj balatası gibi şeyleri özelde yaptırırsanız çok çok çok daha az tutacaktır tavsiye ederim oralardan kazanabilirsiniz bu parayı da. Eliniz yatkınsa da bekleyen motor için en kolay şey akü kutup başını sökmektir.
"Edeple gelen lütufla gider"
-
Kapali otopark zeminleri boyali oluyor genelde ve bu epoksi boya baya kaygandir eğer öyleyse ekstra dikkat etmelisin.
-
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
1 ay sonra yaptırırız diyorum çünkü 1 ay kadar şehir dışında olacağım.
Bakımlarını yaptırdım (yağı değişti zincir bakımı yapıldı vs.) ve şu an kapalı otoparka çektim yatıyor. Branda alıp açık otoparkta tutmak yerine branda almadan kapalıya direk soktum. Yahu bu kapalı otoparklar ne kadar güvenlidir acep? (İSPARK KAPALI) Üzerinde 3 tane hardcase çanta var geldiğimde bulamama olasılığım var mı?
Deposu ağzına kadar benzin dolu. Geldiğimde benzin bozulmuş olur mu? Marşa basınca sıkıntı yaşarmıyım? Akü durduk yere biter mi? Anahtarı birine bıraksam da o ara sıra çalıştırsa mı? Ne dersiniz?
1. Kapalı otoparka bıraktığınıza dair elinizdeki en büyük kayıt size abonelik ücretini yatırdığınızda verilen makbuzdur. Bu tarz yerlerin sigortaları içerisindeki araçları da kapsar. Dolayısıyla adli bir işleme tabi bir durum söz konusu olduğunda zararınız varsa bu zarar sigortadan karşılanır. Ancak bu durumlarda şahit bulmak zordur. Eğer aracınız, yeri değiştirilmesi gerekebilecek bir konumda değilse, otopark sorumlusuna danışıp bulunduğunuz noktada kilitleyebilirsiniz.
2. Çantaları genelde çalmazlar ama benim motosiklet üzerinde kilitlediğim kaskımın vizörü çalınmıştı. Kısaca buna tamah eden insan her şeyi çalabilecek kapasitededir. İçinizin rahat olması için çantaları söküp evinizde istifleyin.
3. Benzin bir ayda bozulmaz. Bozulmadığı gibi depo içindeki galvanizin paslanmasına da engel olur ve aynı zamanda deponun hava yapmasına da engel olur. Bu sebeple zaten motoru yatıracaksak dolu depo bırakın diyoruz.
4. Akü durduk yere bitebilir evet. Buna engel olmak için haftada 2 gün 15'er dakika çalıştırılması yeterli olacaktır. Yurtdışındayken ben anahtarı babama bırakmıştım. 2 ay sonunda tek marşta motosikletim çalışıyordu. Yalnız bu kadar uzun yatmada bir sorun daha var: Lastikler. Lastiklerin üzerindeki ağırlık değişmezse hep aynı basınç noktası üzerinde kalacağı için yanakları deforme olup çatlama yapabilir. Amiane tabirle lastik sırt yapar yani. O sebeple uzun süreli yatmalarda lastiklerin de yönlerinin değişmesi makbuldür. Hep aynı nokta üstünde kalmamalı.
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Tam otoparka geldim içeri girdim sağa döncem yerler taş beton. 3-5 km hızla pat yine amele sümüğü gibi yapıştım
Arkadaş neden düşüp duruyorum ya.
Düz yolda asfaltta bişi yok bu betona gelince sümük gibi yapışıyorum.
Fren de sıkmadım nerede hata yapıyorum yahu?
Düşük hız manevrası çalışmak gerekiyor. Motosikletin en dengesiz olduğu durumlar gaz vermediğimiz düşük hızlardır. Bu hızlarda manevra yapıldığında motosikletin şasi geometrisi değişir ve üzerindeki itme kuvveti sıfıra yaklaştığından dar hareketlerde dengesini kaybeder. Özellikle bu hızlarda mafsallı bir nokta üzerinden (gidon boğazı) fren yükü verildiğinde o fren sadece o bölgedeki kuvvet kolunu durdurup, arkada kalan moment kolunu boş bırakır. Bu sebeple bu dar ve düşük süratli manevralarda ön fren kullanımı da sizi yere yapıştırır. Fren sıkmadığınızı belirttiğinizden bu düşmelerinizin sebebi ilk bahsettiğim durumdur. Küçük manevralarda çok hafif gaz kolunu açarak ufak ufak gaz vererek hareket ederseniz sorun yaşamazsınız. Unutmayın ki motosikleti dengeli konumda tutan tek kumanda gazdır.
Fren tartışmalarına gelince; motosiklette esas olan durma şekli kombine fren kullanımıdır. Ağırlık merkezi nerede olursa olsun motosikleti durduran ön frendir. Motosikletlerin tarzına göre durdurma miktarları ve oranları değişir. Arka fren ise motosikleti dik ve dengeli konuma getirmek için yavaşlama amaçlı kullanılır. Cruiser tipi motosikletler alçak şasili olduğundan arka fren kullanıldığında daha çabuk dik konuma gelip denge yakalayabildiğinden arka fren kullanımı daha güvenli olmakla beraber motosikleti durdurmak için kullanılmaz. Diğer motosikletlerde ise ön frenin durdurma oranı çok daha fazladır. Unutmayın ki arka freni de ani şekilde sıkarsanız arka taraftaki itiş kuvveti aniden sıfıra yaklaşacağından arka tekeri sağa sola savurursunuz. Bu da tehlikeli bir durumdur.
%100 doğru olmamakla beraber kendi fren yöntemimi paylaşayım; kontrollü duruşlarda arkaya hafif yüklenip 1 saniye kadar sonra öne de hafif yüklenirken uygun yavaşlığa ulaştığımda 2 fren üzerindeki basıncı da artırırım. En kısa süre ve mesafede, en dengeli frenajı bu şekilde sağlıyorum. Tamamen doğru olduğunu söylemiyorum ancak buna benzer şekilde frenleri kombine etmeyi alışkanlık haline getirmek her zaman düzgün ve kontrollü frenaj sağlayacaktır.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Sabah sabah güldürdün beni sağolasın Allah a emanet ol
-
Düşük hızlarda ayağını yere sürte sürte dön ve gocunma bunu yaparken.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
Sonbahar gelip yağmurlar bastırınca umarım pişman olmazsınız
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)