bende bir şey yok. motorun rüzgarlığı ile koruma demiri kırıldı fazla bir masraf yok...
buyrun arkadaşlar hatalarımı söylerseniz sevinirim. 1.hatam korna çalmamaktı...
bende bir şey yok. motorun rüzgarlığı ile koruma demiri kırıldı fazla bir masraf yok...
buyrun arkadaşlar hatalarımı söylerseniz sevinirim. 1.hatam korna çalmamaktı...
Geçmiş olsun dostum.Yol mu çok kötüydü yoksa sen mi yanlış fren yaptın? Çünkü fazla hızlı değildin durabilirdin gibime geldi.
Öncelikle geçmiş olsun. Hızınız normal ve ani gelişen bir olay yok aslında. Araç sürücüsü Önünüzdeki araç durunca sağ tarafına bakıp karşıya geçmeye çalışıyor ancak sizi göremiyor veya duracağınızı düşünüyor. Siz de sanırım onun duracağını düşünüp sola doğru küçük bir manevra yapıyorsunuz, sonra çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu anlayarak ön frene yükleniyorsunuz. Motor çizgisinde olmadığı için de ön tarafı bırakıyor. Biraz fren çalışmalısınız benim fikrimce. Bir de her zaman ilk seçeneğiniz durmak olsun.
Kazasız, belasız ve de masrafsız sürüşler
tamamen panik fren hatası. yoksa hızın makul, araç zaten yol ortasına kadar çıkmış belli ne yapacağı. ön frene fazla asılmışsın panik yapıp.
sağolasın. yol çok kötüydü. kaza günü asfalt inanılmaz kayıyordu. ybr lastik ısıtma yapamazken kaza günü 2.vitese attığımda arka teker pati çekiyordu hissedilir biçimde çeyrek veya yarım tur dönüyordu ön freni ne kadar sıktığımıda bilmiyorum ama o kadar çok sıktığımı düşünmüyorum
Tam göremedim ama ön freni dört parmağınla mı kontrol ediyorsun?
O kadar süre bekleyen bir aracın geçeceği (hareket edeceği) zaten malum. Ayrıca samimi duygularımı sorarsan kaza yapmamak için yatırmak değil, panik ve yanlış fren yüzünden düşmüşsün.
Kavşağa yaklaşıyorsun ve ikaz etmiyorsun o arabalardan öndeki hareket etseydi daha da kötü bulaşabilirdin. Geçmiş gitmiş olsun. Zamanla trafiği daha iyi okudukça bunlar olmayacak.
kışın fren çalışmıştım. tekrar çalışayım en iyisi. havalar ısınınca yollar tutmamaya başladı
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
evet 4 parmakla. 2 parmak gibi bir huyum yok ışıklarda bazen 3 parmak kullanırım
Sorulmuşken bende yazayım, ben genelde tek parmağımla fren yapıyorum çok nadir iki parmağımı kullanırım ayrıca panik durumlarında önce arka frene basarım.4 parmakla sıktığın zaman ön tekerin kaymaması mümkün değil bence.
Motorunuzda da mevcut olan hidrolik destekli fren için dört parmak gücü bi hayli fazla aslında bu biraz da alışkanlık meselesi ama tavsiyem iki parmakla kullanım. Hem yeterli basıncı uygulayabilir hem de gaz koluna hakim olmaya devam edersiniz.
Bu arada fren çalışması sadece dümdüz giderken fren yapmakla yetersiz olur. Manevra halindeyken,artçıylayken,çeşitli zemin ve hava şartlarında tüm durumlar değişir. Hepsine hazırlıklı olmak kaza riskinizi azaltacaktır
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Yollar ısınınca aslında tekerlekler çok daha iyi tutacaktır... Yani normal kosullarda lastikler sıcak havada yazın çok daha iyi tutar..
Ancak su aralarda lastiklerin iyi tutmamasinin sebebi baharla birlikte gelen polenlerin ağaç tozlarınin ve yol çalışmalarının da baslamasıyla yollarımızın üzerinde toz tabakasının kışın yağmurlarla yıkanan yollarına göre fazlasıyla artmiş olmasıdır.. Yağmur yağıp yollarımız temizlenirse lastiklerimiz daha iyi tutacaktir...
Hatanızı sizin yüzünüze de söylemistim .. Keske bir korna çalıp yada selektör yapıp görmesini sağlasaymişsin
Kaza yapmamak icin motor yatirmak olabilecek en son çözümdür. Burada ne duramayacak hızdasınız nede olay ani gelişmiş yani yatırmanız için hiçbir sebep yok. Durcak gibi bir hızda gidiyorsunuz zaten taa ilerde gelirkende o araclarin cikmak icin konumlandigi belli yavasca durabilirsiniz gecmeye calismak yerine. Ayriyetten yol kötü bile olsa ben hiç gidonu düz tutarken frenleme yaptigimda yere yatmadim motor kaysa bile.. Yaptığınız hata gidonu çevirip ön frene fazla basmanız olmuş birde gereksiz panik. Eğer gidonu düz tutup frenleseydiniz çokta rahat dururdunuz o hızda.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Sürücünün bence art niyeti yok gayet yavaş gitmiş ve dikkatli (bence) zaten hemen yardıma gelmesi yeterli iyi niyeti için,
karşınızdaki sürücünün hayatı boyunca hiç motosiklet kullanmadığını düşünün buna göre sürün sağdaki sürücü bekliyor ancak siz yavaşlayınca araç geçmeye başlamış KORNA SELLEKTÖR bedava kullanın sürücleri tahrik etmeyecek kibar bir bip sizi bu duruma düşürmezdi,
size tavsiyem önce arka fren sonra ön fren çok geçmiş olsun
Ön freni sıkarak çok rahat bir şekilde durabilirdin. Hani yüzüne sinek gelir de refleks olarak elini yüzüne götürürsün ya bu da ona benzemiş. Trafiği okumak çok önemli.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)