Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

kaza yapmamak için yan yatırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    bende bir şey yok. motorun rüzgarlığı ile koruma demiri kırıldı fazla bir masraf yok...
    buyrun arkadaşlar hatalarımı söylerseniz sevinirim. 1.hatam korna çalmamaktı...

    Pisman bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Geçmiş olsun dostum.Yol mu çok kötüydü yoksa sen mi yanlış fren yaptın? Çünkü fazla hızlı değildin durabilirdin gibime geldi.
    Yolcu0 ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  3. #3
    koraycbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600rr
    Öncelikle geçmiş olsun. Hızınız normal ve ani gelişen bir olay yok aslında. Araç sürücüsü Önünüzdeki araç durunca sağ tarafına bakıp karşıya geçmeye çalışıyor ancak sizi göremiyor veya duracağınızı düşünüyor. Siz de sanırım onun duracağını düşünüp sola doğru küçük bir manevra yapıyorsunuz, sonra çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu anlayarak ön frene yükleniyorsunuz. Motor çizgisinde olmadığı için de ön tarafı bırakıyor. Biraz fren çalışmalısınız benim fikrimce. Bir de her zaman ilk seçeneğiniz durmak olsun.

    Kazasız, belasız ve de masrafsız sürüşler
    samet10, Yolcu0, araltı ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    14 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2009 Ducati Monster 696
    tamamen panik fren hatası. yoksa hızın makul, araç zaten yol ortasına kadar çıkmış belli ne yapacağı. ön frene fazla asılmışsın panik yapıp.
    Yolcu0, weirdo1 ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  5. #5
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun dostum.Yol mu çok kötüydü yoksa sen mi yanlış fren yaptın? Çünkü fazla hızlı değildin durabilirdin gibime geldi.
    sağolasın. yol çok kötüydü. kaza günü asfalt inanılmaz kayıyordu. ybr lastik ısıtma yapamazken kaza günü 2.vitese attığımda arka teker pati çekiyordu hissedilir biçimde çeyrek veya yarım tur dönüyordu ön freni ne kadar sıktığımıda bilmiyorum ama o kadar çok sıktığımı düşünmüyorum

  6. #6
    koraycbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600rr
    Tam göremedim ama ön freni dört parmağınla mı kontrol ediyorsun?
    Yolcu0 bunu beğendi.

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    O kadar süre bekleyen bir aracın geçeceği (hareket edeceği) zaten malum. Ayrıca samimi duygularımı sorarsan kaza yapmamak için yatırmak değil, panik ve yanlış fren yüzünden düşmüşsün.

    Kavşağa yaklaşıyorsun ve ikaz etmiyorsun o arabalardan öndeki hareket etseydi daha da kötü bulaşabilirdin. Geçmiş gitmiş olsun. Zamanla trafiği daha iyi okudukça bunlar olmayacak.
    Yolcu0, cbr1907, araltı ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı koraycbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun. Hızınız normal ve ani gelişen bir olay yok aslında. Araç sürücüsü Önünüzdeki araç durunca sağ tarafına bakıp karşıya geçmeye çalışıyor ancak sizi göremiyor veya duracağınızı düşünüyor. Siz de sanırım onun duracağını düşünüp sola doğru küçük bir manevra yapıyorsunuz, sonra çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu anlayarak ön frene yükleniyorsunuz. Motor çizgisinde olmadığı için de ön tarafı bırakıyor. Biraz fren çalışmalısınız benim fikrimce. Bir de her zaman ilk seçeneğiniz durmak olsun.

    Kazasız, belasız ve de masrafsız sürüşler
    kışın fren çalışmıştım. tekrar çalışayım en iyisi. havalar ısınınca yollar tutmamaya başladı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    Alıntı koraycbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam göremedim ama ön freni dört parmağınla mı kontrol ediyorsun?
    evet 4 parmakla. 2 parmak gibi bir huyum yok ışıklarda bazen 3 parmak kullanırım

  9. #9
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Selektör çaksan 2- 3 kere görürdü
    Yolcu0 bunu beğendi.

  10. #10
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar süre bekleyen bir aracın geçeceği (hareket edeceği) zaten malum. Ayrıca samimi duygularımı sorarsan kaza yapmamak için yatırmak değil, panik ve yanlış fren yüzünden düşmüşsün.

    Kavşağa yaklaşıyorsun ve ikaz etmiyorsun o arabalardan öndeki hareket etseydi daha da kötü bulaşabilirdin. Geçmiş gitmiş olsun. Zamanla trafiği daha iyi okudukça bunlar olmayacak.
    araba duruyor diye devam etmiştim haklısınız. fakat aklımı kurcalayan soru şu teker kaymasaydı motor durur muydu ?

  11. #11
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Sorulmuşken bende yazayım, ben genelde tek parmağımla fren yapıyorum çok nadir iki parmağımı kullanırım ayrıca panik durumlarında önce arka frene basarım.4 parmakla sıktığın zaman ön tekerin kaymaması mümkün değil bence.
    Yolcu0 bunu beğendi.

  12. #12
    koraycbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600rr
    Motorunuzda da mevcut olan hidrolik destekli fren için dört parmak gücü bi hayli fazla aslında bu biraz da alışkanlık meselesi ama tavsiyem iki parmakla kullanım. Hem yeterli basıncı uygulayabilir hem de gaz koluna hakim olmaya devam edersiniz.

    Bu arada fren çalışması sadece dümdüz giderken fren yapmakla yetersiz olur. Manevra halindeyken,artçıylayken,çeşitli zemin ve hava şartlarında tüm durumlar değişir. Hepsine hazırlıklı olmak kaza riskinizi azaltacaktır
    Yolcu0 ve Lucien bunu beğendiler.

  13. #13
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araba duruyor diye devam etmiştim haklısınız. fakat aklımı kurcalayan soru şu teker kaymasaydı motor durur muydu ?
    Yolun bozukluğu ile de alakalı değil aslında pek. Tamam yollarımız iyi durumda değil ama, beyin hem kaçmak hem durmak istemiş, gidonu sola kırıp, frene basarsan motorun yatmamasını beklemek de doğru olmaz.
    EldekiDebryj ve Yolcu0 bunu beğendiler.

  14. #14
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kışın fren çalışmıştım. tekrar çalışayım en iyisi. havalar ısınınca yollar tutmamaya başladı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------



    evet 4 parmakla. 2 parmak gibi bir huyum yok ışıklarda bazen 3 parmak kullanırım
    Yollar ısınınca aslında tekerlekler çok daha iyi tutacaktır... Yani normal kosullarda lastikler sıcak havada yazın çok daha iyi tutar..
    Ancak su aralarda lastiklerin iyi tutmamasinin sebebi baharla birlikte gelen polenlerin ağaç tozlarınin ve yol çalışmalarının da baslamasıyla yollarımızın üzerinde toz tabakasının kışın yağmurlarla yıkanan yollarına göre fazlasıyla artmiş olmasıdır.. Yağmur yağıp yollarımız temizlenirse lastiklerimiz daha iyi tutacaktir...
    Hatanızı sizin yüzünüze de söylemistim .. Keske bir korna çalıp yada selektör yapıp görmesini sağlasaymişsin
    Yolcu0 bunu beğendi.

  15. #15
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Kaza yapmamak icin motor yatirmak olabilecek en son çözümdür. Burada ne duramayacak hızdasınız nede olay ani gelişmiş yani yatırmanız için hiçbir sebep yok. Durcak gibi bir hızda gidiyorsunuz zaten taa ilerde gelirkende o araclarin cikmak icin konumlandigi belli yavasca durabilirsiniz gecmeye calismak yerine. Ayriyetten yol kötü bile olsa ben hiç gidonu düz tutarken frenleme yaptigimda yere yatmadim motor kaysa bile.. Yaptığınız hata gidonu çevirip ön frene fazla basmanız olmuş birde gereksiz panik. Eğer gidonu düz tutup frenleseydiniz çokta rahat dururdunuz o hızda.
    Mustaphalanx ve Yolcu0 bunu beğendiler.

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza yapmamak icin motor yatirmak olabilecek en son çözümdür. Burada ne duramayacak hızdasınız nede olay ani gelişmiş yani yatırmanız için hiçbir sebep yok. Durcak gibi bir hızda gidiyorsunuz zaten taa ilerde gelirkende o araclarin cikmak icin konumlandigi belli yavasca durabilirsiniz gecmeye calismak yerine. Ayriyetten yol kötü bile olsa ben hiç gidonu düz tutarken frenleme yaptigimda yere yatmadim motor kaysa bile.. Yaptığınız hata gidonu çevirip ön frene fazla basmanız olmuş birde gereksiz panik. Eğer gidonu düz tutup frenleseydiniz çokta rahat dururdunuz o hızda.
    duke almışınız hayırlı olsun

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araba duruyor diye devam etmiştim haklısınız. fakat aklımı kurcalayan soru şu teker kaymasaydı motor durur muydu ?
    O kadar mesafede bisiklet olsa o bile dururdu.
    *Heka, Yolcu0 ve bilirkişi bunu beğendiler.

  18. #18
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    duke almışınız hayırlı olsun
    Teşekkür ederim.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Sürücünün bence art niyeti yok gayet yavaş gitmiş ve dikkatli (bence) zaten hemen yardıma gelmesi yeterli iyi niyeti için,

    karşınızdaki sürücünün hayatı boyunca hiç motosiklet kullanmadığını düşünün buna göre sürün sağdaki sürücü bekliyor ancak siz yavaşlayınca araç geçmeye başlamış KORNA SELLEKTÖR bedava kullanın sürücleri tahrik etmeyecek kibar bir bip sizi bu duruma düşürmezdi,

    size tavsiyem önce arka fren sonra ön fren çok geçmiş olsun
    Yolcu0 bunu beğendi.

  20. #20
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Ön freni sıkarak çok rahat bir şekilde durabilirdin. Hani yüzüne sinek gelir de refleks olarak elini yüzüne götürürsün ya bu da ona benzemiş. Trafiği okumak çok önemli.
    Yolcu0 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)