Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motoru uzun yolda hangi devirde kullanmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    burak.findik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    herkese iyi akşamlar arkadaşlar...motorum bajaj pulsar..e yaz geldi otobanda yolculuklar arttı acaba motoru hangi devirde sabit kullanırsak yakıt hız oranını en iyi şekilde yakalarız??..lütfen ben sesinden anlarım ,ben tekerin dönüşüne bakarım flan demeyin...devir değeri soruyorum çünkü dişli ile oynanarak hız değişebilir...mesela 7000 iyimidir yoksa çokmudur...sorum bu...arabada nasıl 2-2.5 ise motorda kaç bu?..herkese şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    6000 deviri geçirirsen çok yakıyo Pulsar. 90km'ye karşılık geliyo 6000.

  3. #3

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125ESD
    Ben ybr ile 7000 devirde seyir ediyorum. 80 90 gibi gbir hızla ilerliyorum

  4. #4
    burak.findik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    daha bir saat önce eve geldim..100 ile gittim ortalama 1 lt ile 40 km flan gitti...175 km de 21 lira ama hep otoban...7000 devir flan

  5. #5
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Hızınız ve devriniz yol/trafik/hava şartlarına göre değişiklik gösterir. Her şeyin normal olduğunu varsayarak, hem motorunuzu çok fazla yormama/sıkıştırmamam, hem de fazla benzin yaktırmamak adına son viteste devir saatinizin yarısı veya yarısından biraz fazla bir devirde kullanmak iyidir.
    Her motorun devir sayısı farklı olduğundan dolayı bunu şu şekilde hesaplayabiliriz.
    Örnek olarak; kırmızı çizgiye kadar olan devir sayısı 12.000 bin ise 6-8 bin arası devir ideal hız ve yakıt tasarrufu sağlar. Motor çok bağırmaz, zorlanmaz. Çekişi gayet iyidir.
    Kırmızı çizgiye yakın seyredilen her devir fazla yakıt demektir. Hem de motorunuzu sürekli zorladığınız anlamına gelir.
    emc2 bunu beğendi.

  6. #6
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    6 bin devirde uzun yol gideceğini sanmıyorum genelde dip gaz gidersin

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Şubat 2016
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6000 deviri geçirirsen çok yakıyo Pulsar. 90km'ye karşılık geliyo 6000.
    Tam 6000 devirde 90 mı yapıyor?
    Forumdan bir arkadaş 5000 devirde 70 yapıyor demişti

  8. #8
    burak.findik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    7000 devirde yüzle gidiyorum fakat ön dişliyi büyütürsem bu 6000 devire düşebilir..buda ekonomi demek yada en azından aynı devirle 120 ile giderim...yol rampa olmadığı için kasacağını sanmıyorum..

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı matrix506xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam 6000 devirde 90 mı yapıyor?
    Forumdan bir arkadaş 5000 devirde 70 yapıyor demişti
    87-88km'ye falan denk geliyo 6000 devir tam olarak. 5000 devirde 73 yapıyo

    Alıntı burak.findik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7000 devirde yüzle gidiyorum fakat ön dişliyi büyütürsem bu 6000 devire düşebilir..buda ekonomi demek yada en azından aynı devirle 120 ile giderim...yol rampa olmadığı için kasacağını sanmıyorum..
    Motor orjinal dişlilerle bile 6. viteste yokuş çıkamıyor

  10. #10
    burak.findik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    yok be hocam 6 da bile inanılmaz güç var...145 e kadar kesilmeden çıkıyo benimki...

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı burak.findik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok be hocam 6 da bile inanılmaz güç var...145 e kadar kesilmeden çıkıyo benimki...
    Güç var da tork yok. Yokuşlarda 130km hızda tutamayacağın için de devir düşüyo ve motor çekmiyo

  12. #12
    burak.findik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    hocam adam naapsın be...200 cc cik ile hem o hızlara çıksın hem az yaksın..bide 0-60 o atiklik...laf edeni allah çarpar valla ben 130 kilo adamım 192 boy var gık demiyo hayvan :D

  13. #13
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Kardeşim 6 bin devire sabitle yarım saat arayla bir ufak mola burdan çin'e kadar yolun var=)

  14. #14

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    bu sürat olarak motosikletine göre değişir arkadaşlar tabii ki düz yolda en tasarruflu vitesi son dişli yani 5 vites ise 5.vites 6 vites ise 6. vitestir. Ancak şu var ki en tasarruflu devir hangisi diye sorarsanız motosikletinizden alacağınız maksimum torkun değeridir. hatta 500 devir üstünde gitmek biraz daha eftaldir. Zira karşılaşacağınız rampalarda devir tutturmak durumunda kalırsanız bu 500 devir fark hem size devir tutturur. Hemde motosikletinizin en tasarruflu hızını bulursunuz. O yüzden motosikletinize ait devir-tork-güç eğrisinden oluşan grafiği mutlak suretle bulun. Sonra hangi devirde tasarruf edeceğinizi görürsünüz.
    COMTAN bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    02 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok..
    Bu sorunu bende yaşıyorum.
    Benim fz6 da uzun yolda 120 km hızda 5. Vites mi yoksa 6.viteste mi gideyim
    İki vitestede motor devri çok düşük acaba 4 te mi gitsem
    Benim aydınlatmak isteyen arkadaşlar yorumlara açığım

  16. #16
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı Erkan344 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorunu bende yaşıyorum.
    Benim fz6 da uzun yolda 120 km hızda 5. Vites mi yoksa 6.viteste mi gideyim
    İki vitestede motor devri çok düşük acaba 4 te mi gitsem
    Benim aydınlatmak isteyen arkadaşlar yorumlara açığım
    2.viteste git sen
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  17. #17
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı ayna639 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sürat olarak motosikletine göre değişir arkadaşlar tabii ki düz yolda en tasarruflu vitesi son dişli yani 5 vites ise 5.vites 6 vites ise 6. vitestir. Ancak şu var ki en tasarruflu devir hangisi diye sorarsanız motosikletinizden alacağınız maksimum torkun değeridir. hatta 500 devir üstünde gitmek biraz daha eftaldir. Zira karşılaşacağınız rampalarda devir tutturmak durumunda kalırsanız bu 500 devir fark hem size devir tutturur. Hemde motosikletinizin en tasarruflu hızını bulursunuz. O yüzden motosikletinize ait devir-tork-güç eğrisinden oluşan grafiği mutlak suretle bulun. Sonra hangi devirde tasarruf edeceğinizi görürsünüz.
    aynen böyle
    illa tork eğrisi bulmana gerek yok , pulsar maximum torkunu 8000 de veriyor. altı da üstü de yakıt artışı olarak döner.

  18. #18

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen böyle
    illa tork eğrisi bulmana gerek yok , pulsar maximum torkunu 8000 de veriyor. altı da üstü de yakıt artışı olarak döner.
    5000-5500 de 70-75 gitmek, 8000bin devir (maksimum tork devrinde) gitmekten çok mu yakıyor? Kulağa inandırıcı gelmesede denemek lazım.

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen böyle
    illa tork eğrisi bulmana gerek yok , pulsar maximum torkunu 8000 de veriyor. altı da üstü de yakıt artışı olarak döner.
    Pulsar 8000 devirde maksimum torkunu verebilir ama 8000'de az yaktığı söylenemez. Ortalama 4 litre yakar sürekli 8000 devir gidersen.

  20. #20
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    valla ben de inanmazdım ama , geçen araba aldık expertizle. 2014 berlingo. izmirden alıp adapazarına götürdüm evdekilere aldık.
    dyno da çıkan max. tork devrinde sürdüm , 4.2lt yaktı. izmirden adapazarına 75 tl lik mazot yaktı sadece. (depo fullenerek çıkılıp fullenerek ölçüm.)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)