Allah rahmet eylesin, bazı şeylerin önüne geçilemiyor malesef,
Ama videolarını izlerken bile bazı bölümlerde adrenalinim artıyordu,,,
Allah rahmet eylesin, bazı şeylerin önüne geçilemiyor malesef,
Ama videolarını izlerken bile bazı bölümlerde adrenalinim artıyordu,,,
Kimin başına ne zaman ne gelecek Allah bilir buyük konuşmamak lazım, Kendisine Cenabı Allahtan Rahmet yakınlarına sabır dilemekten başka yapabileceğimiz bir şey yok..Biz ne kadar dikkatli de olsak dış sebeplerden her şey başımıza gelebilir..
Bir hobidaşımızın başına gelen talihsiz elim olaydan ,bizimde herbirimizin de ders çıkarması lazım , sonuçta ataride Süper Mario oynamıyoruz can bizim canımız reset at devam yok. Aynı viracı bin kerede milyon kerede dönsek temkinli girmek lazım bizden az önce geçen kamyondan yola yağ dökülmüş olabilir ,kum dökmüş olabilir milyon+1 geçisimiz bizim için tatsız sonuçlar doğurabilir ,ne kadar usta olursak olalım..
Tekrardan fevat eden arkadaş için kendisine rahmet yakınlarına baş sağlıgı dilerim
Allah rahmet eylesin,kalanlara sabır dilerim. Videolardan bir tanesini sadece 3 dk kadar izledim, izleyebildim diyelim, insan limitleri bu kadar zorlamaz ki. 200 km üzerinde hızla araçlara makas atmak sadece intihar girişimidir.
Motosiklette aynı virajı milyon kere dönmek birşey değiştirmez. Her virajı ilk virajınızmış gibi dönün. Ne kadar dikkatli kullanılırsa kullanılsın motosiklet bu ne zaman ne yapacağıda belli olmaz. Yanlış anlaşılmasın rahmetli olan arkadaşımızı eleştirmeiyorum. Sadece diğer motorseverler gibi her kazanın nedenini anlayıp ders almaya çalışıyorum. Tamam kendim öyle sürmüyorum ki zaten sürebilecek yetenekte de değilim. Ama keyifle izliyorum bu arkadaşları. Başlarına bir şey geldiğindeyse çok üzülüyorum. Geçen bir arkadaşın videosu paylaşılmıştı Halil Hayabusa lakaplı. Sürüşlerini izleyince baya tanışmak istedim. Yani demek istediğim gençlik istek ve yeteneklerine sonuna kadar saygı duyuyorum.
Tekrar Allah rahmet eylesin. Sevenlerine başsağlığı diliyorum.
Mekanı cennet olsun
yazık olmuş, kendisine de geride bıraktığı sevenlerine de
Ölenin arkasından kötü konuşulmaz diyoruz ama
ders çıkartmaya, benzer durumda olan bir arkadaşımızın canını kurtarmaya yarayacaksa konuşalım
yapmayın kendinize de sevenlerinize de yazık etmeyin
Allah rahmet eylesin ama bu arkadaşı öldüren etkenlerden biri de çevresindeki insaların onu bunu yapmaya teşvik etmesidir. Kimsenin, başkalarının hayatını bu denli tehlikeye atmaya hakkı yoktur. Lütfen biraz sağ duyulu olalım. Başkalarının yaşama haklarına saygı gösterelim. Bu tür davranışları takdir etmek yerine onları uyaralım ve teşvik etmeyelim. Videolarda yaptığı şey resmen suçtur. Keşke öncesinde ehliyetine el konulsaydı. Başkalarının hayatlarını tehlikeye atmak bir yana, trafikte giderken bu motor insanın yanından geçse terörize olurum. Beni böyle korkutmaya bile kimsenin hakkı yok.
arkadaşın sürüşünü eleştirmek burda kalpsizlik gibi görünse de
bunları konuşmayıp , sindirip , sonra diğerlerinin de bu yola girmesini engellemek için bir şey yapmayıp , susup pusup oturmak da diğer gelecek olan ölümlerin habercisi.
üzülüyoruz tabiki. ancak bu videoyu izleyip de gaza gelip ölecek gençler için de üzüleceğiz. aradaki fark bu.
ben uyarımı yapayım da siz ne biliyorsanız tabiki onu uygulayacaksınız.
1-)ss motor 600cc ve üzeri hava atmak için alınması harici aptallıktır (yaş tecrübe farketmeden). bu motorlar pist dizaynıdır , normal yol kullanımına uygun değildir.
2-)motosikletle makas atma azraile kafa atmaktır. her hangi bir olumsuz durumda üstünüzden geçen araç sayısını hesaplayamayız.
3-)akan trafikte bırakın 200 le makas atmayı , trafik durmuyorsa aradan geçmek çok tehlikelidir. trafik akmaya başlayınca şeride girilir.
4-)üstünde arai de kask olsa , alpin tulum da olsa , sonuçta 100 üstü kaza yapınca senin ancak kemiklerini arai ler. bu ekipman ölümsüz olmamızı sağlıyor kafasından kurtulun.
kasksız ilçede tin tin gezen amca hayatında kaza yapmamış belki , arai ile alpinestar ile her hafta kolunu bacağını kıran arkadaşlarımız var.
sürüş en büyük güvenlik önlemidir ve diğer bütün etmenlerin toplamından daha önemlidir.(lastik ekipman abs yol durumu falan filan)
5-)"viraj yapmak" tarzı zevki olan arkadaşlarımız piste gidip yapabilirler. bunun haricinde normal yolda , dağ yolunda viraj yapmak aptallıktır. gidiş geliş 2 şeritli akan bir yolda virajda yatılır mı ya? öndeki hatalı sollama yapsa öldün arkadaşım farkında mısın? bu kadar basit mi senin hayatın?
6-) cesaretle aptallık arasındaki çizginin neresinde olduğumuzu her zaman kendimize sormalıyız.
Şöyle bir söz vardı, olana kadar seçeneklerimiz var yani henüz kader olmuyor ama olduktan sonra artık o bizim kaderimiz oluyor geri alma seçeneğimizde bulunmuyor.
Şimdi artık olan olmuş ve malesef giden geri gelmiyor. O yada bu şekilde zaten ölüm çıkmaz bir sokak ve ne kadar iyi sürersek sürelim ölüm bizi motosiklet kullanırken de bulabilir. Bununla ilgili birde ayet var: "Nerede olursanız olun ölüm size ulaşır; sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile!"
Yani ölüm geldiyse sizi kıyafetleriniz korumayacaktır isterseniz 40 la kaza yapın. Sebebi şu yada bu Hakkın rahmetine kavuşmuş birini eleştirmek bize düşmez ve etik de değildir.
Sadece bize hatırlamamız gereken noktaları hatırlatır ölüm geçer ve gider. Kendi yazdığım mesajlar için çok çok özür diliyorum kesinlikle yanlış anlaşılsın istemiyorum sadece ne neden olmuş gibi insani zaaflarımızla kaza nedenlerini anlayıp dikkat etmeye çalışıyorum. Benim gördüğüm zaten bir şekilde bu aleti deli gibi kullanan arkadaşlar zaten bu işin bilincindeler (İstisnalar hariç olmak üzere).
Kendi içlerinde ölümü kabullenme duygusuna sahipler ve yaptıklarının farkındalar (Hala hayatta olanlar için söylüyorum).
Geçenlerde Halil kardeşimizin videosunu izlerken özellikle bu dayanılmaz tutkuyu biraz daha anladığımı sanıyorum. Bu bir tercih. Bunun bir tercih olduğunu TekTabanca nickli vlogtaki arkadaşımız da bir videosunda söylüyordu. Bazı şeyleri iç dünyanızda aşamadan ister spor ister naked vb herneyse hiç bir motoru zaten süremezsiniz.
Her yemeğin/zevkin bir bedeli var. Bedel ödediğiniz oranda lüks yemek yiyorsunuz. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali. SS ve Naked gibi makinelerde ki zevk ile benim kıçıkırık cbf 150 deki motor tutkusu aynı olabilir mi?
kimse rahmetliye kötü bir yorumda bulunmuyor, bilakis forumdaki diğer arkadaşlara örnek teşkil etmesi açısından "tehlikeli" bir sürüş tarzının olduğuna değiniliyor. kalın puntolarla belirttiğim üzere, çok basit bir şeyden dolayı bu elzem kaza gerçekleşmiş. burdan çıkartılacak sonuç, şehir içinde hızlı viraj yapmanın sonu ne yazıkki bariyerlerde bitiyor. daha önce 1000 kez geçmiş diyorlar o virajdan, 1001. si böyle olacakmış demekki, yazılanın önüne geçilmiyor. fakat burdaki herkesin "pist" diye yırtınmasının sebebi ise virajın sonunda barıyer değil düzlük olması ve ufak tefek sıyrıklarla bu işi atlatabilme ihtimalinin bir hayli yüksek olması. pistlerin çok pahalı olduğundan yakınmış rahmeti, canından daha pahalı değildi be kardeşim..
Allah rahmet eğlesin motorla şaka azraille yarış olmaz.
Ölen kardeşimize Allah rahmet eylesin, yakınlarına ve sevenlerine sabır versin.
Grup sürüşlerinde farkında olamadığımız bir tehlike var. Önden giden arkadaşlar bir araç sollama esnasında vesaire durumlarda yavaşlayabiliyor ve arkadan gelenler ona uyup tempo yavaşlıyor. Öndeki arkadaşlar önlerine çıkan bir aracı sollarken rahat sollamışsa ve tempoyu düşürmemişse arkadan gelen rahat sollayamamışsa öndekilere yetişebilmek için riske girmek zorunda kalıyor.
burada kimse Ferit Bey'in arkasından kötü konuşmuyor ki. aksine ölen kişinin hayatını riske etmesinin üzüntüsü içinde, geride kalanlara ya da burayı takip edenlere ders çıkarmaları için tavsiyelerde bulunuyor. öyle bir ülkede yaşıyoruz ki bilinçli motosiklet süren insan sayısı çok değil. bilinç sadece tam korumayla dolaşmakla da olmuyor maalesef. Jemand'in dediği gibi 1000 kere geçersin o virajdan; yol aynı yoldur. bildiğin bir yoldur ama oradan geçenler, yolun başına gelenler farklıdır. ya da botunun altına kaygan bir malzeme değmiştir ve ayağın peglerden kayar gider. gün içinde olabilecek bir sürü olasılık var, bunları gözardı etmemek gerek. bilinç, tedbir demektir. her açıdan tedbir demektir.
burası bir motosiklet forumu. merhumu tanıyanlar da tanımayanlar da kötü hissediyor. ama böyle olaylardan ders çıkarmamız lazım. nerede ne yanlış yapılmış onu analiz etmek gerekir. belki Ferit Bey hata yapmadı(muhtemeldir de) ama trafikte yalnız değiliz, bunu unutmayalım. keşke piste gitseydi demek ölen kişinin arkasından konuşmak, ona hakaret etmek anlamına gelmemeli. öyle de değil zaten, bilakis hayatını önemsemektir ve diğer motosiklet sürücülerine yol gösterme çabasıdır.
Allah taksiratını af eylesin inşallah,
Cumartesi günü saat 14:00 da bizim ev restoran cafede öğle namazından sonra mevlideri-i serif okutulacak.
Adres:Gülbahar mah.oya sok.Mecidiyeköy/istanbul
Ben arkadaşı olsaydım kendimi suçlu hissederdim;
"Neden bu şekilde tehlikeli sürüyoruz? Acaba tehlikelerin farkında mıyız? Arkadaşımı bu şekilde sürmemesi için uyarmış olsaydım acaba hayatta olur muydu?" diye kendi kendime sorardım.
Videoyu 30 saniye izleyebildim. Neye güvenerek araçların arasına bu şekilde dalıyor bu arkadaşlar gerçekten merak ediyorum. Sönen bir hayata mı yanarsın, geride kalan 2 tatlı yavrucağa mı, genç anneye mi?
Türkiye bu şekilde motosiklet kullanılacak bir ülke değil. Bu başlığı okuyup 1 kişi bile tehlikeli sürmeyi bıraksa, kardır. Yapmayın etmeyin...
Videodaki diger arkadaslarinda sonu rahmetli gibi, dua edin de rahmete kavusun, olene kadar sadece gozunuzu oynatip midenize takili hortumla beslenmeyin.
Motor suruyoruz...
Herseye bile bile evet bu sacma salak trafikte 4 gözümuzu acsakta tehlike icindeyiz... her an dusebilir ayagimizi krabilir belki ölebiliriz..
Bundan 5 yil once kucağımda bebekle 10 cmlik bir kaldirimdan ayagim döndü dustum her yerim yarildi.. 10 cm diyorum.. motor kullanmiyorum 180 kg...
Kader ölumse bir kasik suda bile boğulursun zamani geldiyse...
Kardesimize allah rahmet eylesin..
Cok uzuldum, motor suren benden, bizden her kardesime sonucu ne olursa olsun 2 kat uzuluyorum.. kimin kabahatinin oldugunun onemli yok geride o yok çünkü..
Bir fatiha okuyun arkadaslar ruhuna guzel kardesimizin..
Mekanı cennet olur inşallah. Birbirimizi tanımasakta motor kullanan herkes arasında bir bağ oluşuyor ve derin üzüntü duyuyor insan böyle haberler alınca. Henüz 8 aylık motorcuyum 10 bin km tecrübem bile yok yaşım 28. Eğitim aldım sonra ehliyet aldım sonra ekipman aldım ve en son gittim 150cc lik motor ile başladım. Bu kadar kısa zamanda gözlemlediğime göre bu SS makinalar zamanla insanda özgüven ve hız tutkusu oluşturabiliyor. Ve bunun sonunda adrenalin bağımlılığı. Belki bazı insanlar SS alsa da bu duygulara kapılmıyor ve güvenli sürüşe devam ediyor olabilir ama ya ben de kendini dizginleyemeyenlerden olursam ? Her denenen ve başa bir iş gelmeyen yüksek hızda yeni bir özgüven eşiği oluşuyor sanırım ve bu da bizleri ölüme bir adım daha yaklaştırıyor. 600cc ve üzeri makinalara geçebilecek tecrübem olduğu zaman supersport değil de diğer tarzlarda bir motor alacağım şimdiden kesin gibi. Saygılar..
Allah rahmet eylesin..
hep şunu düşünürüm;
bu zevkten mahrum kalmamak için çok dikkatli olmalıyım..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)