Arkadaşlar merhaba soru sormak istiyorum
YZF r 25 191 topspeed yaparken cbr 500 cc olmasına ramen neden 187 topspeed? Yad aktm 390 cc olmasına rağme neden 171 max speeed?
Arkadaşlar merhaba soru sormak istiyorum
YZF r 25 191 topspeed yaparken cbr 500 cc olmasına ramen neden 187 topspeed? Yad aktm 390 cc olmasına rağme neden 171 max speeed?
top speed dedigin olay sadece ulkemizde olusmus bir algi . abi kac yapiyo bu ? kac basiyo bu ? 299 goruyomu tarzinda sorular normal ama yabancilarda oncelikler farkli mesela ktm tork ve viraja onem verirken hondada saglamliga ve dayanikliliga az yakita onem veriyor . eger top speed senin icin onemliyse r25 al 600 luklerin pesine takilan tayfaya katil
edit : benim rc250 top speed 173 gordum yokus asagi rc390 180 i gorur heralde
Şunu 100 kere tartışsak 101. konu açılır, ciğerim soldu artık
topspeed den çok o hızlara ne kadar sürede çıktığı önemlidir.
kısa bir araştırmada görülüyorki CBR 500R ve RC 390 0-100 e 5-5.2 sn hızlarda çıkarken R25 7 sn civarında .. yanlışım varsa düzeltin.
Foruma bir beğenmeme butonu şart. Arkadaşım senin için hızlı gitmek dert değilse neden böyle şeylerle kafanı yoruyorsun ki. Sen direk 100 cc fazlasını alırsın böyle küçük hesaplarla da kafanı yormassın.
Adı RC 390 olan model bir model nasıl 500 cc oluyor? Ben artık bu forumda paralı bir ekip olduğuna inanmaya başladım. Senin gibi birkaç kişi daha var, kim olduklarını hepimiz biliyoruz aslında. Her gün tuhaf tuhaf sorular sorup, sonra sorduğu şeye inanıp birde savunan tipler bunlar. Her şey top speed değil bunu anlamanızı beklemiyorum da, aynı konuyu neden 11361687 kere açıyorsunuz onu anlamadım.
Not: İnsan gibi araştıran, aradığını bulamayıp, laf olsun diye konu açmayana insan gibi cevap verilir bu forumda.
İnsan gibi soru sorabildiğin zaman insan gibi cevap alıcaksın güzel kardeşim, adamlar haklı olarak mantıklı bi şekilde bişeyler yazıyor da sen gururuna mı yediremiyosun doğruları artık bilemiyorum, beğenmeme olayını yapmazlarsa böyle gereksiz konular açılmaya devam edicek.
500 r lastik 160 olmasının dezavantajı var. İnce lastik olsa son hızı artar muhtemelen.
Cevap vermek istemiyorsanız vermeyin zaten sorum size değil.Herşey topspeed değil diyen arkadaş açıklason neden böyle olduğunu birde yanlış anlaşılan konu 390 olan 500 cc değil ben 500 r dan bahsediuorum.
arkadaşım motorun yüksek son hıza sahip olması ya da atik olması, dişlilere, vites oranlarına, pistonun strokuna, subap ayarlarına, hava emişine, motor zamanlarına vb. ıvır-zıvır bi sürü etkene bağlı.
r25'i hızlı olsun diye yapmışlar; 500r'ı rc390'ı atik olsun diye yapmışlar. KTM ile Honda da biliyo hızlı motor yapmasını pek tabi; ama onların üretim felsefesi farklı. Honda'nın motorlar genel itibari ile tasarruflu, kullanımı kolay, rahat, sakin motorlar. KTM 690'lık motoru bile tek silindirden yapan ilginç bi marka zaten. Hani onların derdinin maksimum hız olmadığı ta burdan belli. "Ben tork manyağı bi motor yapıcam, gazı çevirdiğinde teker-meker fırlasın gitsin, kaybolsun" diyo.
Al mt07, 680cc motor var. bastığı maksimum hız 200'ün birazcık üzeri. Senin mantıkla bakarsak bu motorun 300'ü çok rahat görmesi lazım; ama hayır firma bu motoru atik olsun diye yapmış, hızlı olsun diye değil.
Goldwing'in 400 basması lazım o zaman; ama basmıyor. Neden, üretim amacı hız değil.
Kapiş?
Fatal error
hız (mesafe/zaman, ör. km/s), tekerlerin birim zamanda kaç kere döndüğüyle ilgilidir. arka tekerden çekişli olduğumuza göre, arka teker de motora bir zincir/dişli sistemiyle bağlı olduğuna göre, öncelikle dişli (sadece ön/arka dişliler değil vites oranları da) oranlarının ne olduğu önem kazanır. birinci viteste, motosikletin en yüksek gücü verdiği devirde düz yolda hızınız 40km/s iken, aynı koşullarda 6. viteste 180km/s hızla gidebilirsiniz.
vites oranlarının belirlenmesinde farklı farklı etkenler bulunabilir, bunlar, son hız, yakıt tüketimi (motorun en verimli olduğu devir-maks tork değerini verdiği devre denk düşer, farklı hızlarda motorun aynı devri çevirerek gitmesini sağlamak için vites oranlarını ona göre ayarlamak gerekir) ve hızlanma bu etkenlerden bazıları.
tabi bütün bunlar aynı motor hakkında konuşurken geçerli, sorunuzda motorun kendisi de değişik olduğundan bir de o giriyor işin içine. motor tasarlanırken de çok farlı kısıtlar mevcut olabilir. Honda'nın 500'lük motoru, muhtemelen yakıt ekonomisi ve dayanıklılık göz önüne alınarak (ayrıca A2 ile uyumlu olması için 47hp'yi geçmeyecek şekilde) tasarlanmış muhtemelen, yani 500cc iki silindir motor örneğin yarış için hazırlansa yani dayanıklılık ve yakıt ekonomisi kısıt yaratmasa, belki 80-90 bg üretebilecek şekilde de ayarlanabilir. KTM tek silindirli ve karakteristik olarak düşük devirde güzel tork verir, buna karşın tek silindirin çevirebileceği devir iki silindirli aynı hacimdeki motora göre daha az olacaktır.
Ayrıca, ağırlık ve sürtünme (hem motor içi sürtünme ve aktarımdaki kayıplar dışında, hem yol hem de hava direncinden kaynaklı) de çok büyük etkenler hızlanma ve son hız için. Motosikletin aerodinamik yapısı, sürücünün boyu/konumu, motor+sürücünün ağırlığı, lastikler hep büyük etkenler.
yani sorunun cevabı epey karmaşık ve firmaların tasarım önceliklerinin ne olduğuna göre değerlendirmek lazım. KTM 390 da CBR 500 de, piste eşit sürücüler ile koysan, R25'e ağır fark atarlar. 120km/s sabit hızda gitsen R25 kadar devir çevirmek durumunda olmayacakları için muhtemelen daha az yakarlar, ayrıca yine muhtemelen motor ömürleri eşit tip bir kullanımda daha fazla olur. dümdüz ve up uzun bir yolda zor zahmet son hıza çıkıp ikisinden de fazla son hızı olması R25'in "gittiği" ve diğer ikisinin "gitmediği" anlamına gelmez.
arkadaşa laf sokma yarışına girişilmiş gereksiz yere.
Duke 390 ve cbr500R kanunlar tarafından belli gücün altında kalması için sınırlanmış motorlar. Sebep avrupa ehliyet mevzuatı.
48 hp den yukarısı yasak. Böyle olunca da top speed 200 ü aşması düzde fizik kanunları gereği zor. Honda 187 de de KTM 179 da hız kesiyor çünkü bu motorları alan kitle bu hızlarda gaz kesitiğini görünce hadi bu sefer 196 mı 198 mi görecez diye bir mereka kapılıp gereksiz denemeler yapmıyor.
Son hızda 10km hatta yokuş aşağı en az 20 km hızlı gidebilecekken kesiciye girmelerinin mantığı bu.
Bide ticarı acıdan bakarsak avrupada bu motorları ilk 20-30 bin km lerini yapmamış kişiler ve genç kitle alıyor. Bunlara son hız demesi yapıp aynı motorla daha yüksek hıza çıktım demek için ölürlerse veya kazaya karışıp motoru bırakırlarsa onlara sonraki motorlarını da satamasın
insanlar 125 veya 250 lik bir motor alıp başlıyorlar ilk binice 50 ye çıkınca altına kaçıracak gbi olan adam daha sonra 1500-2000 km olmadan otobana çıkıp son sürat denemeye başlıyor şunla bi sürat yapak hava atarız diye.... Bu adam 40 km hızla önündeki taksi dursa direk yapıştıracak adam
F1 de kullanilan araclar 2400 cc iken 300 km rahat ve aninda cikarken,5000 cc bir cheroke 180 anca yapiyor enteresan degilmi?
Neden para basıp vatandaşa dağıtmıyoruz benzeri bir soru olmuş. Eşeğin şeyinden dolayı olabilir. Kulağından.
şimdi bir kaç tane önemli özellik var.
1) Silindir sayısı
2) motorun çevirebildiği maximum devir
3) yapılan motorun yapılış amacı.
600RR tarzı motorlar 4 silindirli ve çok fazla devir çeviriyor. ve yapılış amaçları hız. o yüzden epey gidiyorlar. aynı zamanda rc 390 ve cbr 500r ın yapılış amaçları A2 ehliyete uygun olması. yani beygirini düşük tutup torka ve kullanım kolaylığına önem veriyorlar. çünkü alacak olan adam muhtemelen tecrübesiz bir adam olacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)