sen nasıl türkçe dersi gördüğün halde hala yazmayı bilmiyorsan bu motorlarda işte o yüzden. nasıl herşey ders değilse motorda da herşey de cc değil
sen nasıl türkçe dersi gördüğün halde hala yazmayı bilmiyorsan bu motorlarda işte o yüzden. nasıl herşey ders değilse motorda da herşey de cc değil
o değilde 1800cc cruiser nasıl 299 kilitleyemiyor, cevabını bulamıyorum. Aklımı yakıcam
Birisi gereksiz bir konu açıyor ardından forum'da herkes birbirine giriyor
Hep Linc,tam Linc...Adam Merak etmis sadece yahu!!! Millet tetikde bekliyor...
Arkadaş doğru düzgün birşey sormuş bi dövmediğiniz kalmış.Ben cevabını vereyim o sorduğunuz r25 kadar gitmeyen motorlar kalıbının motoru değiller sorunuzun cevabı bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
Bence çok gerekli bir konu, motora 20-25 bin tl istiyorlar ama parası kadar gitmiyor işte, o zaman racing havaları katmıycaksın motora.
İlla herkes bi laf sokacak.Konu hoşunuza girmiyosa neden girip cevap veriyosunuz ?
Çünkü bunlar tork makinesi
R25 191 yapıyor 195 de yapıyor ama yıllar sonra yapıyor yokuş aşşa yapıyor .. Yokuş yukarı 120 ile giriyorum gazı açıyorum 120 den yukarı çıkamıyorum işte buda önemli .. 180 çıkması düz yolda rüzgarda varsa çok mümkün olmuyor .. Son hızı önemli ama hangi şartlarda kaç sn de yaptığı daha da önemli..600 cc 1000 cc arasında 30-40 km hız farkı var o zaman neden 1000 alıyorlar cevabı çok açık ..
Her motosikletin üretim ve tasarlanma amaçları farklı.R25, SS tarzına yeni başlayan,biraz da maksimum hız meraklılarını tavlamak için yapılmış bir motosiklet.KTM'nin tek silindirli düşük hacimli motosikletlerinde maksimum hız gibi bir derdi yok.Daha çok sürüş zevki,tork,hızlanma,motor bloğu dayanıklılığı,yakıt ekonomisi gibi faktörler göz önünde bulundurulup tasarlanmış bir motosiklet.O yüzden vites kutusu,vites oranları,maksimum devir bu koşullar doğrultusunda ayarlanmış.Biraz da şehir içi eğlence motosikleti olarak tasarlanmış bir alet o yüzden hızlanması,ara hızlanmaları torku R25 çok daha iyidir.CBR 500 R ise bir SS ten çok biraz Sport Touring gibi tasarlanmış bir araç.Yakıt tüketimi,sürüş konforu,motor ömrü gibi faktörler göz önünde bulundurularak tasarlanmış bir alet.Onun da pek son hız gibi bir derdi yok.Kısaca en başta da yazdığımız gibi her motosikletin tasarlanma amacı farklı,avantajları-dezavantajları farklı.Bütün motosikletleri son hız odaklı tasarlamak zaten saçma olur.Herkesin motosikletlerden beklentileri farklı.
Net ve kısa cevap üç motor arasındaki aerodinami farkı, hava direnci... Bunun hacimle, silindirle bir alakası yok, ağırlık ve tekerlek kalınlığıyla az var. Rüzgar direnci motorun gücünü sünger gibi emer. Ayrıca vites kutusunun ne amaçla tasarlandığı da önemlidir.
BU konu motor yapısı kullanım amacı ve kanunlara göre değişir
Mesela kawasaki zzr250 den örnek verelim aynı kasa 1992 modeli 40 beygir üretiliyor
Bendeki 2004 modeli 36 beygir ve aynı motor bloğu enjeksiyonlu ninja 250 r 33 bg neden yıllar ilerledikçe
Teknoloji ilerledikçe hız beygir artmak yerine düşüyor
Çünkü yakıt ve kanunlar belirleyici oluyor
Mesela arabalar içinde öyle ülkemizde benzin fiyatları artınca dizel ve lpg kullanımı arttı
Aslında bakılması gereken açılardan bir tanesi de silindir hacmi ile hızı doğru orantı ile düşünmemek.
Örnek; 599 CC 123 Beygir bir R6 290 top speed yaparken 1043CC - 120 beygir Kawasaki versys 220 yapıyor. Yani buda Hacim = HIZ Demek değildir ifadesinin tam karşılığıdır.
Bu durumda düşünülmesi gereken diğer hususlar, motosikletin tarzı,yasal zorunluluklar, ve kullanım amacı gibi başlıklardır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)