Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Panik Fren Hakkındaki Düşüncelerim

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 farklı kapalı alan eğitimi 1 adet teorik eğitim aldım. Yıllar içinde uzun km ler yapan kişilerle uzun saatler sohbetlerimizde oldu.

    Kelime deyip geçmeyin. Kelimeler çok ama çok güçlüdür. Kelimelerin gücünü anlamadan insanı anlamakta imkansızdır. 1 kelimeyi değiştirerek çok şey değiştirilebiliyor. Bu apayrı bir bilim dalı. Semantik yani Anlam Bilimi oldukça eski bir bilimdir ve sadece bu etkilerle ilgilenir ve yapay zeka çalışmalarınında temelini meydana getirir. Detaylı bilgi için; https://tr.wikipedia.org/wiki/Anlam_bilimi

    Kelimenin sahip olduğu anlama ait olmasını inceler. Ama sizin aldığınız eğitimlerde de konunun önde gelenleride Panik yani acil durum freninin gerçek anlamını zaten aktarmışlar sizde bizlere aktardınız.

    Teorik bilgi sürüşe katkıda bulunuyor. Ben mesela okuduğum kitaplarda anlatılan test edilmiş güvenilir bilgileri yola aktarma gayretindeyim. Virajda kaçınma, gazın dengeli kullanımı ve etkileri, virajda arka fren kullanımı (farklı hız çizgi ve yatış açılarında), doğru fren kullanımı gibi teorik çalışmaları aktardığım yol sürüşümde kısa zamanda ilerleme kaydettiğimi düşünüyorum.

    Tüm bilgilerle birlikte her km de yol tecrübeme katkıda bulunuyor bunlar. Bu konuyu geyik olsun diye açmadım. Şartlı refleks sistemi panik frene odaklandırılırsa iyi olmayacağını düşünmekle birlikte acil durum frenlemesi kelimesini çok doğru ve yerinde buluyorum. Sadece bu konuyu açarak elde ettiğim bilgiler frenleme yeteneğimi bir üst seviyeye (boş alanda boş boş çalışmaktan öte) taşıyacaktır. Bu arada zaman buldukça boş alanlarda daha çok düşük hızlarda manevra, dar 8 çizme çalışması, hızlanıp düz çizgide frenleme gibi çalışmaları yapıyorum.

    Günlük kullanımda trafiğin elverdiği ölçüde yolda da faydalı çalışmalar yapıyorum. Canlı yol eğitimi gibisi de yok.

    Benim şöyle bir mantığım var; bir şeyi öğrenmeden önce veya öğrenirken o şeyi hızlı, kaliteli ve doğru öğrenmenin yollarını öğrenerek başlıyorum. Bu yaşıma kadar bu otokontrol ve öğrenim şeklinin çok sayıda faydasını gördüm. Kısa veya uzun her sürüşü bir eğitim olarak ele alıyorum.

    Yeni başlayan ve kendini geliştirmek isteyen herkesede öneririm.

    Paylaşımlarınız içinde tekrar teşekkür ediyorum.
    Gunluk hayatta trafikte karsilacaginiz olaylar %65-70 frenden cok onceden analizle manevra kabiliyetinize bagli olaylar oluyor genelde. (sola donen bir kavsakta bir aracin solunda bulunmamak, emniyet seridine her an girebilecek bir manyaga karsin tetikte hareket etmek, onunuzde aniden durma egilimi gosteren bir araca karsi kacis manevrasi planlamak, duran trafikte solda ilerlerken acilan sofor kapisini hesap etmek vb).

    Sehirici trafiginde ozellikle ulkemiz sartlarinda fren mesafesi ve panik fren cok buyuk seyler degistirmiyor. Daha gecen hafta yol ve viraj ustasi bir arkadasimizi hastaneye verdik, her hafta ziyaret ediyoruz.

    Bu mesele tecrube ve ne kadar iyi motosiklet kullanabildiginizle ilgili degil, trafigi ne kadar iyi analiz edip ona gore davranabildiginizle ilgilidir.

    Ben cok kral dururum diyen adami da yerde dua ederken gorebiliriz, uzun suredir motosiklet kullanan ben dahil bir cogumuzda oldugu gibi.

    Fren olayini gozunuzde cok buyutmeyin, trafigi okuyun.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle bu konunun ABS ile alakali olmadigi farzedilerek konusulmasi gerek bence.

    Cunku yillara gore motosiklet fren kaliperleri ile ABS ve ABS olmayan fren kaliperleri ve ana on fren silindir kaliteleriyle ilgili cok onemli farkliliklar var.

    Cok basit bir ornek veriyorum: Su an satilan Yamaha 660 Tenere frenlerinin Yamaha'nin tum diger monoblok on frenlerinden ABS/ABSsiz daha iyi durdugunu iddia ederim.

    Bunun sebebi ana silindir ve fren blogunun basinc farki. Panik frende uyguladiginiz ani kuvvet acemiyseniz lastigi kitleyecek evet, ancak biraz tecrubeniz varsa fren kaliper ve silindir kalitesi cok sey degistiriyor.

    Cok genis bir konu, ama uzun sureli deneyimlerime dayanarak sunu soyleyebilirim: Baba yavas gidin Istanbul'da
    Konu ABS ile alakalı değil. En azından doğrudan. ABS ye karşı değilim hatta savunuyorum çoğu sürücü gibi. Ama motosiklete daha erken başlamış ve çocukluğumdan bu yana motor kullanıyor olsaydım naturel motor kullanmayı tercih edebilirdim.

    Kontrolün tamamen bende olmasını daha çok seviyorum. Ama bu saatten sonra ABS nin katacağı km lerce tecrübeyi geri çevirmem mümkün değil. Bence günümüz imkanlarında tecürebede benim gibi azsa, fren eğitimi kadar imkanlar dahilinde ABSli motora binmenin de sağlıklı olacağını düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gunluk hayatta trafikte karsilacaginiz olaylar %65-70 frenden cok onceden analizle manevra kabiliyetinize bagli olaylar oluyor genelde. (sola donen bir kavsakta bir aracin solunda bulunmamak, emniyet seridine her an girebilecek bir manyaga karsin tetikte hareket etmek, onunuzde aniden durma egilimi gosteren bir araca karsi kacis manevrasi planlamak, duran trafikte solda ilerlerken acilan sofor kapisini hesap etmek vb).

    Sehirici trafiginde ozellikle ulkemiz sartlarinda fren mesafesi ve panik fren cok buyuk seyler degistirmiyor. Daha gecen hafta yol ve viraj ustasi bir arkadasimizi hastaneye verdik, her hafta ziyaret ediyoruz.

    Bu mesele tecrube ve ne kadar iyi motosiklet kullanabildiginizle ilgili degil, trafigi ne kadar iyi analiz edip ona gore davranabildiginizle ilgilidir.

    Ben cok kral dururum diyen adami da yerde dua ederken gorebiliriz, uzun suredir motosiklet kullanan ben dahil bir cogumuzda oldugu gibi.

    Fren olayini gozunuzde cok buyutmeyin, trafigi okuyun.
    Bu konuda sizinle birebir aynı fikirdeyim. Acemi olsun olması gerçekten dikkatli ve trafikte doğru konumlanan ve okuyabilen birinin daha güvenli sürüş yapması mümkün.

    Fren olayını büyütmesemde frenleme öenmli bir konu.

    Bana göre motosiklet konusunda;


    Gazın doğru ve akıcı (smooth) kullanımı,
    Ön ve Arka frenlerin doğru ve yerinde kullanımı
    Bakış ve konumlanma (Trafiği okuma bu madde içerisinde) konularına hakim olan biri boş boş km yapmaktan çok daha fazla tecrübeyi çok daha kısa sürede kazanabilir.

    Diğer tüm virajlar, rüzgarda motor kullanımı, acil fren kullanımı gibi yeteneklerin gelişimi yukarıdaki 3 maddeyle hayati derecede bağlı. Yukarıdaki 3 kuralda uzmanlaşabilen diğer pek çok şeyi yapabilir.

  3. #23
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ABS ile alakalı değil. En azından doğrudan. ABS ye karşı değilim hatta savunuyorum çoğu sürücü gibi. Ama motosiklete daha erken başlamış ve çocukluğumdan bu yana motor kullanıyor olsaydım naturel motor kullanmayı tercih edebilirdim.

    Kontrolün tamamen bende olmasını daha çok seviyorum. Ama bu saatten sonra ABS nin katacağı km lerce tecrübeyi geri çevirmem mümkün değil. Bence günümüz imkanlarında tecürebede benim gibi azsa, fren eğitimi kadar imkanlar dahilinde ABSli motora binmenin de sağlıklı olacağını düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------



    Bu konuda sizinle birebir aynı fikirdeyim. Acemi olsun olması gerçekten dikkatli ve trafikte doğru konumlanan ve okuyabilen birinin daha güvenli sürüş yapması mümkün.

    Fren olayını büyütmesemde frenleme öenmli bir konu.

    Bana göre motosiklet konusunda;

    Gazın doğru ve akıcı (smooth) kullanımı,
    Ön ve Arka frenlerin doğru ve yerinde kullanımı
    Bakış ve konumlanma (Trafiği okuma bu madde içerisinde) konularına hakim olan biri boş boş km yapmaktan çok daha fazla tecrübeyi çok daha kısa sürede kazanabilir.
    Gunumuz ABS sistemleri cogunlukla ticari ve mecburi nitelik tasiyor (orn avrupada artik ABSsiz motosiklet satilmasi yasak). Ancak ABS sistemi motosikletinizin iceriginde bulunan sistemin kalitesine gore degisiyor.

    ABS Bosch patenti altinda uretilen bir fren beyni. Maliyetten maliyete de degisiyor. Tekrar dedigim gibi bir cok kisi tarafindan cok manipule edilen bir konu ama malesef para/cokomel mevzusu burada da var.

    Konu panik frense motosikletinizin frenlerini iyi ogrenmeniz elzem bir olay. Ister CBF 150, ister ducati panigale. Farketmez.

  4. #24

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gunumuz ABS sistemleri cogunlukla ticari ve mecburi nitelik tasiyor (orn avrupada artik ABSsiz motosiklet satilmasi yasak).
    Bizde de artık yasak olmalı. Çok geri kalıyoruz bu tür konularda.

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu panik frense motosikletinizin frenlerini iyi ogrenmeniz elzem bir olay. Ister CBF 150, ister ducati panigale. Farketmez.
    CBF in en güzel yanı frenlerinin nispeten kötü olması. Özellikle arka frenin kampana oluşu ve uzun süreli sıkışık trafikte ısındıktan sonra zayıf tutması yeni başlayan birini ön frenide adam gibi öğrenmeye zorluyor olması. Ya bu deveyi güt yada bu diyardan git baskısıyla cbf iyi bir öğretmen oluyor.

    Kötü komşu ev sahibi kötü patron iş sahibi misali cbf zamanla insanı çok geliştirdiğine inandığım bir motor. Herşeyi deneyebilirsin çünkü kaybedeceğin bir şey yok

    Kaçmak istediğin durumlardan kaçamayıp durumla mücadele etmeyi ve ona göre sürmeyide öğretiyor. Yarın bir gün nasip olurda çok daha iyi motorlarada binsem cbf in ayrı bir yeri hatırası hep olacak bende.
    Sj's bunu beğendi.

  5. #25
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizde de artık yasak olmalı. Çok geri kalıyoruz bu tür konularda.



    CBF in en güzel yanı frenlerinin nispeten kötü olması. Özellikle arka frenin kampana oluşu ve uzun süreli sıkışık trafikte ısındıktan sonra zayıf tutması yeni başlayan birini ön frenide adam gibi öğrenmeye zorluyor olması. Ya bu deveyi güt yada bu diyardan git baskısıyla cbf iyi bir öğretmen oluyor.

    Kötü komşu ev sahibi kötü patron iş sahibi misali cbf zamanla insanı çok geliştirdiğine inandığım bir motor. Herşeyi deneyebilirsin çünkü kaybedeceğin bir şey yok
    Ben cinli motorda ogrenmistim. ABS yaziyordu on tekerlekte, sonradan ogrendim cinli mondiallerde ABS acilimi patent yuzunden baska anlama gelip motorumda ABS aslinda yokmus.

    Kotu motorla yol ogrenmek gibisi yok bu acidan. Ben o deneyimlerime cok sey borcluyum. O yuzden kimseye motoru tirt diye farkli muamele etmem her haltini anlatirim kendim ne yasadiysam.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "emergency brake" yanlış tabir. Daha önce de yazdığım gibi el freni demek. Bakın:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake

    Doğru tabir panic stop ya da emergency braking.

  7. #27
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    MT-7 nin ABS denilen mekanizması kurtardı beni panik fren olayında.
    Panik fren genelde şu şekilde olur bende;
    Frene dokunursun ve 1 sn bile geçmeden yan gelir yerde devam edersin seyire.

    Diğer motorlarım da panik fren ile hiç kurtulmuşluğum olmamıştı.
    21 yıldır motora binerim panik fren olayı yüzünden 3 değil 5 değil çok düştüm kalktım. :D

    Kısaca insanın başına ister istemez bu olay gelince şansınız çok az..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)