1249
Viraja giriş, virajdan çıkış, frenleme, virajda frenleme, trafikte konumlama, ışıklarda konumlama onlarca iyi bilmen gereken teorik bilgi var.İlk önce motora nasıl binilir motordan nasıl inilir bunları bilmek lazım.Okuyup araştırıp öğrenirsen neyi yanlış yapıp, neyi doğru yaptığını daha iyi kavrar daha iyi geliştirirsin kendini.
Motor apayrı bir olay, şimdi ne kadar söylesek boş yola çıktığında göreceksin.
Bana sorarsan tecrübe olmadan bu yola çıkmanı önermem..
Gidersen de yolun açık tekerin düz bassin.
hayırlı uğurlu olsun öncelikle allah kaza bela göstermesin inşallah bana da almak nasip olur bence en mantıklısı kargolatmak gibi sonra ulaşınca kargonu alırsın zaten ptt 1 günde gönderiyor yada motora çanta falan takar içine sığıştırrsın geri kalanı sırt çantasına atarsın benimde çok bildğimden değil ama motorla bilgin yoksa uzun yol işine kalkışma derim en azından bi eğitim falan alsan senin için çok daha hayırlı olur bende motor alınca ilk yapacağım iş eğitimler almak olacaktır şuan 24e girmeyi bekliyorum aralıkta 24ü doldurcam a2 sıkıntısından kurtulmak adına :D sonra da kendime bi 150 yada 200lük scooter alıcam sonrada derhal eğitimler sana da tavsiyem bu yönde olur aileni de yavaş yavaş alıştırırsın belki sonuçta ömür boyu saklayamazsın bunu gözlerinin önünde kullan ekipmanlarının sağlamlığından bahset yavaş kullanırım vs gibi şeylerden bahsedip belki biraz yumşatabilirsin diye düşünüyorum anladığım kadarıyla tek çocuksun benim gibi bu kadar üstüne düşmeleri ondan heralde
https://www.youtube.com/watch?v=_EEf...dex=31&list=WL
eğitim gereksiz deme bu videoyu izle
Make your choice and never look behind you.
Ne mutlu Türk'üm diyene!.. M.Kemal Atatürk
Beklediğim cevap geldi. Bu da bir tecrübedir. Ben de dediğinizi yapacaktım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
Katılıyorum. İnsandan insana çok fark var. Kimisi kabiliyetli akıllı ve açık gözlü kimisi uyuz. Bir akrabam polis. Yıllarca türlü türlü ekip otosu kullandı günde en az 200 km yapıyordur (asayiş polisi) kendisi tanıdığım en berbat şogörlerden birisidir. Sözde temkinli gider 100ü pek geçmez ama onun kullandığı arabada kusmadan gitmek mide ister!... Gaza çok ani basar birden çeker olmadık yerde dozsuz fren yapar çukuru atlatçam diye direksiyonu ani kırar vs yani için dışına çıkar. 2011den beri 2 ciddi kazası var... 1986 dan beri araba kullanır. Sorsan yılların usta şoförü... 7 senedir trafikte tek yapmaya çalıştığım şey özgüvenimi normal, egomu düşük ve dikkatimi en üst seviyede tutmaya çalışmaktı. Bir abimiz bana "kaza yapacağın gün ben artık biliyorum bunda ne var ki diye küstahlık ettiğin gündür" dedi. Küpe olası sözdür...
Bu sigorta fiyatlarına ne oldu daha anlamadım benim sigorta Eylül de doluyor. Bakalım bu rakamlar nedir neden böyle çıkıyor göreceğiz bizde günümüzü
Şimdi araba tecrübesi konusunda benim 300-400 bin km kadar otomobil tecrübem vardır. Çok büyük faydası var ama araba sürmek sadece trafiği doğru okuma konusunda yardımcı olacaktır. Fakat bu trafikte hayatta kalmak içindir. Motosiklet üzerinde dik kalabilmek için değil. Motosiklet sürmek, doğru konumlanmak, virajlar, rüzgar vb onlarca bileşeni bir araya getirip kavramaya kadar giden, girmekle yetmeyip ömrünüz boyunca öğrenmeye korkmaya devam edeceğiniz namissiz bi alet...
Eğitim şart bunu hep söylerim. Eğitimi almadan eğitimin ne işe yaradığını anlamak zor. Eğer aklı başında biriyseniz zaten İzmir den inşaallah sağ salim dönerseniz sanıyorum ilk işiniz eğitim almak olacaktır. Yol boyunca acaba ciddi ciddi hata mı yaptım diye düşünüyorsan doğru yoldasın ama yanlış zamanlama yapmışsın demektir.
En sağlam dönemlerden biri (cbf 150 için yazıyorum) en acemi ama farkında olduğunuz dönemdir. O yüzden eğer motosiklet sürmeyi kontrayı, virajı vb biliyorsanız sorun olmayabilir. Ama 90 km/h hız yeni biri için anormal bir hızdır motosiklet için. Zaten hız sınırınız da o civarlarda olacak. 1 ay zamanınız varsa bol bol sürüş yaparak işi geliştirmeye bakın.
Lastiklerinizi gerekiyorsa değiştirin. Lastik özellikle yenilerde kasktan daha koruyucudur. Kasksız olmaz tabi teşbihte hata olmaz. Tek sorun şu ki yeniyken ne zaman kasılacağınız şeylerle karşılaşacağınız belli olmuyor. İşte o kasılma anında tecrübe YOKSA dumur olup kalıyor zaten bilmediklerinizi de unutuyorsunuz.
Korkuyorsanız daha güvendesiniz demektir. Kendinize güveniyorsanız bunu sorgulamanız gerekir.
Ancaaak aileden gizli olmaz hocam orası dibine kadar yanlış. En büyük hata.
https://www.docdroid.net/wy3w/keith-code-bilei-bkmek-2-trke.pdf.html
okumaya meraklıysan buda onun kitabı türkçeye çevrilmiş hali
Make your choice and never look behind you.
Ne mutlu Türk'üm diyene!.. M.Kemal Atatürk
Motor gerçekten çok ayrı bir olay arabayla hiç alakası yok bunu yaşadım gördüm. İçimde kotku var yalan yok fakat bunu yapmak istiyorum. O gün özgüvenim yeterli olmazsa o dakika otobüs bileti alıp giderim. Bunu yaparım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
Verdikleri eğitümin içeriğini bilmiyorum ama hap bilgi yerine araştırma ve zamanla öğrenme taraftarıyım. Tecrübe benim için en doğru öğrenme yolu ne yazık ki. Ama eğitim için yaptığım en önemli şey tecrübeli birkaç abimizden aldığım ince tüyolar ve Barkın Bayoğlu videoları. Yetmez derseniz tamam eyvallah ama öyle olmaz öyle demeyin siz de benim gibi aynı videoları unuttukça 20. 30. kez izleyin
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Korkuyorum hocam ve katılıyorum. İnsanın (hele ki motosiklette) her yaşta ve her zaman öğrenecek çok şeyi var. Eğitim almak istiyorum fakat zamanım çok kısıtlı şimdilik. Trafiği okuyorum ve hayatta kalmak için özgüvenimi genellikle yeterli seviyede (düşük sayılabilecek seviyede ama korkak seviyesinde değil) ince çizgide tutmaya çalışıyorum.
Evebeyn konusunda evet yanlış bunu ben de kabul ediyorum fakat bunun böyle olmasını onlar istedi. Ben saygı duyulmasını bekliyorum ama duymayacaklar biliyorum. Birzamanlar denedim. Çok karşı çıktılar annem sütünü helal etmem dedi ağladı sızladı acıtasyon merhamet vs derken olmadı. Şimdi söylesem sattıracaklar baskıyla. Benzer şeyler olacak aklı bende kalacak en iyisi mi boşver. Herşeyi bilmeseler de olur. Ben bir breyim sonuçta. Müdahaleyi kaldıramıyorum bazı konularda. Bi 10-20 bin km sonra belki söylerim
Lsatiklerim Michelin grip serisiydi galiba ama Michelin olduğunu biliyorum. Daha 3000km de.
Bu mesaja katılıyorum. Benim kişisel görüşüme göre bu kitabı okumak bir motosiklet sürücüsünün yapacağı en faydalı şeydir. Benim eğitimler dahil sürüşüme ve güvenliğime en büyük katkıyı yapan bilgilerin 1. sırası bu kitaptan gelen bilgiler ve 2. sıra motor yol sanatı OMM kitabıdır.
Bunları okur ve uygularsan motor tecrübende sürünerek değil uçarak ilerlersin. Her km tecrübeni en az x2 ile çarparsın.
Korku; tecrüben, eğitimin, sınırların, yeteneğin ne olursa olsun seni hayatta tutabilecek tek şeydir. Korku dediğimiz kasılarak motor sürmek değil, yüreğindeki korku değerli bedeninde ki değil.
Evet satılıyor ve Türkçe. Bu iki kitap yutulmalı. Hatta Keith Code nin kitabın videosuda var. Yukarıda bir arkadaş paylaşmıştı.
https://www.youtube.com/watch?v=_EEf...dex=31&list=WL
Hem kitabı oku hem bunu izle.
Kitap:
http://ommriders.com/pages/ArtTR.aspx?artID=2010
http://www.artmotoakademi.com/bazaar...tay.php&sid=53
Sen cahiller gibi olma bu isin kitabini ogren, riske attigin komsunun cani degil kendin, bir viraji kacirip karsi seride gectiginde burda yazdiklarimizi hatirlarsin..
Cahilliğime verin ama bana Şehirlerarası yolculuk daha tehlikesiz gibi geliyor. Çünkü ş.içindeki gibi önünüze her dakika 3-5 tehlike çıkmıyor. Yol stabil, akış var, en büyük tehlike düşük CC sebebiyle sollama ve genel anlamda tırlar. Onun dışında yorgunluk sorunu var. Bunun içinse zaten yolculuğu 2 ye böldüğümü belirtmiştim. Bakalım bilen birilerinin tecrünibesi de önemli. Zaten istanbulda sürmeye çalışıyorum iyi kötü
Ben 2011'de ailemden gizli motor aldım. Öğrendiklerinde ikna etmem 15 dakika sürdü. 1 hafta sonra gelip motoru gördüklerinde zaten tehlikeli bi motor almadığımı gördüler sorun kalmadı
150 cc motorla İstanbul->İzmir gitmek ise usta sürücüleri bile zorlar. 80-90km hızlarda o yol bitmez adamı bitirir.
1 aylik tecrubeyle altimsa cbf ile ben uzun yola cikmazdim, alacagim risk - keyif orantisi cok dusuk. Degmez riske atmaya bence.
Açıkçası bu yolculuk ne yazık ki keyif için değil taşıt ihtiyacından dolayı. Yani bu yolculuk bir şekilde olmalı. Bazı şeylerin farkındayım bazı şeylerin zorluğunu da pek tahmin edemiyor olabilirim. O yüzden yolculukta şunu yaparsan daha iyi olur tarzı önerilere ihtiyacım var.
Valizi sakın motorsiklete bağlamayın. Denge, rüzgar, oynar ağırlık sorun her açıdan.
Açıkçası araba varken hiç düşünmeyin bence ama... siz bilirsiniz tabi. Zevk için süper ama ulaşım için motorsiklete muhtaç olmak kötü.
Ciddi kaza ömürde bir, olmadı iki kez başa gelecek bir şey. O sırada araba içinde olmakta ciddi fayda var.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)