Arkadaşlar virajda yerin kasis oluşturmasından ve bunu fark ettiğimde ise çoktan viraj dışına savrulmaya başlamak üzereydim. Yerlerde toprak olmasından dolayıda tekerlekler biraz kaydı. Karşı yönden araç gelmemesi ise büyük bir şanstı.
Arkadaşlar virajda yerin kasis oluşturmasından ve bunu fark ettiğimde ise çoktan viraj dışına savrulmaya başlamak üzereydim. Yerlerde toprak olmasından dolayıda tekerlekler biraz kaydı. Karşı yönden araç gelmemesi ise büyük bir şanstı.
Yoldaki olumsuzlugu farkettiginde istemsiz kollarin kasilmis olabilir
hatırladıklarım şöyle dönerken yer birden kasisli hale geldi. amortisörü gördüm aşağı yukarı oynuyor. orda bi ay demişim fakat hatırlamıyorum. arka freni sıktım savruldum yoldan iyice çıkcağımı fark ettim ön freni sıktım ön teker topraktan hafif kaydı orda bir daha ay demişim onu hatırlıyorum (ön tekerin kaymasın beni cidden korkutur) önün kaydığını hissettiğim an bıraktım nasıl topladım bilmiyorum araba gelseydi kaza kaçınılmaz olabilirdi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:21 ----------
hocam vericemde durumları biraz toplamam gerek. bu ay ekonomik kriz yedim...
Eger viraj ici kaygan degilse toprak micir yag yoksa engebe seni dusurmez genelde, boyle savruldugunu hissettigin durumda gidona uyguladigin baskiyi azalt ceneni iyice dikiz aynasina dolayisi ile viraj cikisina cevir frenleme ile ugrasma keza motoru diklestirirsin, karsidan bir arac gelseydi daha cok disa savrulabilirdin adrenalin seni hayatta tutmak icin motoru diklestirmeye calisacak ve tehlikeye dogru bakmani saglayacakti..insanin savunma ic gudusu yere saglam bas (dik dur) tehlikeyi tam karsina al... bu motor uzerinde olumcul sonuclar verir..
virajdan çıkma sebebin bana daha çok frenlemen gibi geldi. Viraja girdigin hızda virajdan çıkman virajdayken virajın çıkış noktasına bakman ve ve kontra senin enüyük dostun olacaktır. Geçmiş olsun.
Büyük geçmiş olsun icim titredi resmen...
https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng
bu linkteki video yu kesın ızle butun korkularının cevabı burda. ben izldem cok seyi yanlış yaptıgımı farketttım.
dostlar esp varmı bu araça esp bu savrulmayı engelliyormu ?
Öncelikle geçmiş olsun. Ama ön freni sıkmak bile tek başına savrulma nedenidir(özellikle de virajlarda). Kaymasanız bile ön fren sıkıldığında motor dikleşmek ve yoldan çizgiyi açmak isteyecektir.
Benzer bir durumu ben otoyolda yaşadım. Yolun ortasında eriyen asvalt kamyonların ağırlıklarıyla sanırım 4-5 parmak kadar dikleşmiş ve belli olmuyordu. Allah'a şükür üzerinden dik olduğum için yanal olarak geçmeme müsade edecek kadar müsade etti. Ama geçiş sırasında sağa kontraya rağmen motor sola gidiyordu. Eğer düşsem hızla akan trafiğin ortasında kalmış olacaktım.
Tekrar geçmiş olsun.
yer bozulunca amortisörlerin yukarı aşağı gittiğini gördüğümde tırstım bu yüzden fren yaptım. çok güzel bir virajdı tatlı tatlı çok güzel dönülürdü aslında
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
sağolun teşekkür ederim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
yol bozulmasa ve bn orada korkmasam hiç bir şekilde fren yapmazdım. teorik eğitim, dd nin sürüş teorisi ve motosiklet sürüş teknikleri kitaplarını defalarca okudum. fakat hiç bir yerde viraj içinde yolun bozulması durumunda napılacağı hakkında bilgi yoktu hatırladığım kadarıyla viraj çıkışına bakıp kontra vererek dönmekten bahsediliyordu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)