Aynı şeyi benim motorada diyolar hiç takmıyorum
Aynı şeyi benim motorada diyolar hiç takmıyorum
Makalede belirlenmiş spesifik bir değer var mıydı hatırlamıyorum. Ancak bana sorarsan 8-9 k ya kadar tırmanıp sonra gaz keserek yavaşlamak ve ardından aynı işlemi 50-75 km kadar sürdürmek olarak anladım ben.
Subap kesecek kadar yüksek devir olmamalı mesela, redline olmamalı ama 4k da olmamalı. Maksimum kw/dd devri ideal olabilir. :D
You start the game with a full pot of luck and an empty pot of experience. The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.
The older I get, the faster I was.
Yani şimdi sorduğun soruya cevabım yok.
Ama Zeka bir konuya birden fazla alternatif bizim ülkemizde ama imkan yok diye düşünüyorum ben birde duyduğum 100.000 KM olup da açılmayan motorlar dan bahsediliyordu yine bu forumda redline zararlı diye biliyorum ama +1 birisi teknik bir cevap verirse Japon vs Türk yapmadan :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------
Zaten en güzel cevap verilmiş Zuzuuw, hocamız tarafından
Çekemiyolar bu kadar basit. Kendi motorları olsa toz kondurmazlar. Başkasının motorunu çekemiyolar. Herkes benim malım en iyisi gibisinden düşünüyor sonuçta. Ben tebessüm edip geçiyorum. Sonuçta bu adam motoru almayacak. Bnde bakımlarını düzenli olarak yaptırıyorum. Gerisi hikaye hızlı gidecek kişide gitsin 1000cc makine alsın paşalar gibi binsin 10 km hız için motorun canını okumaya gerek yok.
Makineler biz insanlar ya da hayvanlar gibi kaslarını zorladıkca güçlenmez, kaslarını büyütemezler. Zaten kasları da yoktur
Spor yaptıkca, ağırlık kaldırdıkca kası büyüyen, daha da güçlenen biziz. Düzenli koştukça daha hızlı koşmaya başlayan ve daha uzun mesafe gidebilmek biz insanlara ve hayvanlara özgü bir şey.
İçten yanmalı motorlar çalıştığı günden itibaren başlayarak, ömrü bitene kadar sürekli olarak güç kaybederler. Bunu hislerimizle, sürüşümüzle ya da teknik ölçümlerle ilk zamanlar anlayamayız. Anlayabilmemiz için çok uzun km ler geçmesi lazım.
İçten yanmalı motorunuz yavaş kullanıldı diye güç kaybetmez, böyle bir şey mantık dışıdır. Sağır kalmış denilen içten yanmalı motorlar aslında rodajı iyi yapılmamış, zorlanmış ve aşınması erken başlamış motorlardır.
Rodaj sadece motorun içini ilgilendiren bir konu da değildir.
Lastiklerin de rodajı vardır, teker rulmanlarının da, şanzıman dişlilerinin de, zincir baklalarındaki pimlerin bile.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
merhabalar
rodaj ile motorun sağır olması olayı farklı şeyler arkadaşlar.
Rodaj herkesin hem fikir olduğu konu olan birbirlerine sürtünen metallerin zaman içinde birbirlerine alışma süresidir ve sadece 0 km taşıtlarda değil, revizyon (rektefiye) olan motorlar içinde geçerlidir.
Sağır olma konusu ise, motorlarda bildiğimiz gibi karbon bazlı yakıtlar kullanırız. motorlar çalışırken yanmadan kaynaklanan karbon atıkları (kurum da denir) piston tepesi ve yanma odası cidarlarına yapışır. Motorlar düşük devirde iken motor aşırı ısınmadığı için biriken bu karbon atıklarını yakamazlar, yüksek devire çıktığımızda motorun ısısının artmasından dolayı bunlarda yanarak eksozdan atılırlar. sürekli düşük devirde gitmenin yada karbon atıklarının birikmesinin sakıncaları zamanla hacmi düşürdüğü için performansı da düşürürür yakıt tüketimini de tabiki. Fakat istenmeyen başka bir sorun ise bu karbon birikintileri zamanla buji görevi görmeye başlar ve motor da düzensiz sarsıntılı yada vuruntulu çalışmaya neden olabilir.
Düzeltmenin en iyi yolu ara sıra uzun yol yapıp motoru biraz yüksek devirde kullanıp büyük kısmının temizlenmesini sağlamaktır.
çok yazdım kafanızı şişirdim kusura bakmayın..
Artçısı ile birlikte 200 kilo ; 150 cc motorla rampa çıkıp itinayla rodaj yapan var.
Kimse rodaj konusunda hikaye anlatmasın.
Şehir içi sürüşlerde rodaj yapacağım diye ağır gidersin arkadan bir dünya küfür yer,korna sesiyle kulağın çınlatılır.ŞA yolda ise ayrı bir ızdırap
Rodaj süresi içinde 1000 km boyunca stabil devir+Hız oranını kimse tutturamaz.Özellikle küçük hacimlilerde.
Rodajini da kendim yapmıştım.. motoru zorlamadan kitapciktaki km içerisinde farklı viteslerde devirlerde surdum. Tek sefer de değilde, motoru her zaman sürüsten once calistirirak bir sure bekleyerek devam ettim öyle doldu km. Açıkçası başka biseye de dikkat etmedim .
Sagir olayı mantikli geldi. Galiba bahsedilen buydu çünkü sürekli sakin kullanım halinde ve zorlama yok. Bu durumda kurumda atilamiyor. Çünkü uzun yoldan sonra motordaki performans artışını f arketmistim ben direkt sebebini buna bağladım.teşekkür ederimmm
Benim inanışıma göre; rodaj ve motoru açmak diye birşeyler var Yalnız motoru uzun süre devir kesicide tutmak tabi ki motora zarar verir. Onun yerine orta üst devirde gezinmek iyidir. Ayrıca bu sizin tehlike anında kaçmanızı da kolaylaştırıyor. Araba gibi motosikletinde devrinde kullanılması gerekir. Yoksa performansı azalır, sağır kalır. Aynı model motosikleti olan arkadaşınız olsaydı, iki farklı sürüş ile bunu bir süre sonra bariz anlardınız.
benim o zamanlar korna sesi ile kulağım çok çınladı, hatta çizgimden çıkıp , sövmüşlüğüm bana sövene sövmüşlüğüm de var. Ama devir, hız oranını tutturdum gibi bir iddia da bulunamam.
Rodajı geçtik , iyi ya da kötü yapılmış rodajdan anlamam ama.. Rodaj km leri zaten geçmiş bir motor için sağır deniyorsa, rodajla alakasının olduğunu sanmıyorum ben .
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
Kullandigim tum motorsikletlerde rodajin duzgun yapilmasi manuelde belirtiliyordu. Honda manuel'inden hatirladigim kadariyla:
Ilk 1000 km sonrasi yag ve filtre degisimine kadar:
1. Hic bir zaman yuksek devirde calistirmiyorsunuz, asiri gaz vermiyorsunuz
2. Motoru zorlamiyorsunuz (ozellikle dusuk devirde cok gaz acarak)
3. Mumkun oldugunca farkli devirlerde kullaniyorsunuz. Surekli tek sabit devirde kullanmak iyi degilmis.
herkes motorun makina kısmının rodajından bahsediyor hiç kimse kendi rodajından bahsetmiyor birincil olarak şunu söylemek istiyorum rodaj sadece motosikletin makina kısmının sürtünmelere karşı alıştırılma süreci değildir rodaj motosikletin tüm hareketli parçalarının alıştırılmasıdır.bilmeden konuşmuş olcam ama ben sanmıyorum hiçbir motosikletin marşına basılmadan fabrikadan çıktığını,muhakkak sıfır kilometre olarak aldığımız motosikletler de fabrikada kalite testlerinden geçiyor sağlamlık testlerinden geçiyor,dolayısıyla ilk marşa bastığınızda ısıtmanız soğutmanız falan filan bunlar hikaye oluyor.rodaj alışma süreci olduğuna göre tabiki de var ancak öyle abartıldığı gibi 3000-5000 km falan değil.nasıl spora yeni başladığınız zaman gidip hayvan gibi 60 kilonun altına girmiyorsanız motorun üstüne oturunca da tapa gaz gitmeyeceksiniz.motorun esneyebilecek ısınıp genleşebilecek bir sürü parçası var.bunlara ani yüklenmeler zarar vereceği için rodaj var.buz gibi bardağa kaynar su döktüğünüzde nasıl kırılıyorsa motorunuzda aynen kırılabilir.ufak ufak devirlendirerek egzantrik zincirinin esnemesini yumuşak bir şekilde yapmanın hiçbir motora zararı olacağını düşünmüyorum şahsen.mühendislik seviyesinde çok önemli nüanslar veremiyorum ama bir tekniker olarak ani hareketlerden kesinlikle kaçınılması gerek diyorum,zaten sizin sıfır aldığınız motosiklete alışma (rodaj) süreciniz onun kendi içindeki rodaj sürecinden daha uzun sürecektir,bu rodaj olayını çok kasmayın sadece çok zorlamaktan,yüksek hareretten kaçının,motor soğukken yüklenmeyin yeter.bi de motora en zararlı şey boşta gazlamaktır bunu yapmamanızı tavsiye ederim,motor çalıştığı sürece güç üretir ve siz yürürken bu gücü yere iletirsiniz ancak boştaki motora yüklenirseniz ürettiği güce direnç gösterecek bir yol olmadığından bütün gücü sırasıyla piston-biyel-krank-krank kol yatakları ve krank ana yataklarına iletecektir.
1. Motoru isitma ve rodaj alakasiz seyler
2. Insanin motora alismasi da rodajdan cok farkli birsey.
Son 3 senede 2 kez rodaj yapmak zorunda kalmis biri olarak nefret ediyorum rodajdan. Keske baska biri alip rodajini yapip verse, yahut bazi luks arabalar gibi fabrikadan rodajli ciksa.
1 litre hacimli motoru 250cc gibi kullanmak igrenc bisey. Yepyeni kiz gibi motor, hem merak ediyor insan, hem yeni oldugu icin heyecanli ve istekli oluyor, ama kullanamiyorsunuz. Surekli devre dikkat etmeniz lazim. Paso yukari asagi vites degistirmek gerekiyor.
Hele hele 4 silindirli makine en kotusu. Zaten 4000 devir asagisi tork yok. E motor da hafif degil. V2 yine torktan kurtariyo hic degilse.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)