Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Güvenlik ekipmanlari ile ilgili testler standartlar ve belgeler ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Arkadaslar guvenlik ekipmanlarinin her biri icin ayri testler belgeler avrupa standartlari vs vs var forumdada isimleri geciyo peki yeni baslayan motorcular ekipman satin alirken bu testlere onaylara vs vs dikkat etmelimi? Ornek vermek gerekirse kask secerken kaskin sharptan 5 yildiz almis olmasi evet bu beni sehir icinde yapacagim kazalardan korur demesi icin yeterlimidir? Kaskin sonucta emvai cesidi var fiyatlandirmalar guvenlikten ziyade konforlada artabiliyo. Yeni baslayanlar sifirdan ekipman dizecegi icin konforu arka plana atabilirler ama guvenligi atamazlar. Ancak hangi kask guvenli hangisi degil bunu belirlemektede zorluk cekiyoruz.

    Sizlerden ricam bu testler onaylar ce belgeleri vs vs biraz bilgi vermeniz ve bu kriterlere dikkat etmek gerekiyormu yahut sadece bu testlerden alinan puanlara yahut onaylara gore ekipman secmek guvenlik acisindan yeterli olur mu ?

    Konu ekipmanlar bolumune tasinmasin lutfen burda kask tavsiyesi istemiyorum cunki. Soruldugunda 50 yede var 3000 e de veya kafan kac liraysa kaskinda o lira olcak felan gibi ucu acik cevaplar veriliyo ve kiziyorum buna. Ben beni koruyacak guvenlikten taviz vermeyecek minimum fiyatli urunu almak istiyoken scootere binecek adama 6000 liralik tulum oneren degisik insanlar var forumda. Gelir duzeylerimiz ortada arkadaslar. Sacmalicaklar yorum yapmasin lutfen. Ben deyim yerindeyse balik vermenizi degil balik tutmayi ogretmenizi rica ediyorum ekipman secmeyi ogretin yani tavsiyede bulunmayin sunu al demeyin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

    Guncel......


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    130 tl lik ls2 sharptan 5 yildiz almis. Ama 2000 tl lik shoei de 5 yildiz almis. Yani cok takilmayin. Ls2 yi kotulemiyorum. Amac belli ls2 yi kullaniyorsan(130tl lik den bahsediyorum) 70i gecmessin. Gecsen bile ruzgar sesi oldurur adami. Yani bunlarda onemli. Marka bilindikse al. Ama kaskin uretim amacinida bil. Misal 600rr a biniyorsan ff351 alamazsin. Motora 20-30 bin ver, kaska 130 yeter olmaz

  3. #3

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Alıntı mustafa42121 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    130 tl lik ls2 sharptan 5 yildiz almis. Ama 2000 tl lik shoei de 5 yildiz almis. Yani cok takilmayin. Ls2 yi kotulemiyorum. Amac belli ls2 yi kullaniyorsan(130tl lik den bahsediyorum) 70i gecmessin. Gecsen bile ruzgar sesi oldurur adami. Yani bunlarda onemli. Marka bilindikse al. Ama kaskin uretim amacinida bil. Misal 600rr a biniyorsan ff351 alamazsin. Motora 20-30 bin ver, kaska 130 yeter olmaz
    Cvp icin tesekkur ederim hocam peki ben ne almaliyim yahut ne kadar butce ayirmaliyim onu bilmiyorum forumda tavsiye isteyince ya herkes kendi kullandigini oneriyor yada 50 tl yede var 3000 e de diyolar garipsiyorum ben maxium 90 km hiz ile kaza yapabilirim cunki benim makine 96 basiyo ilerdede en fazla 125 lik racing alirim onlada en fazla 90 la duserim haliyle pistteki kardeslerimizin 200 le dusupte aaa hic acimadi diyen kaskini satin almam acikcasi israf olur ben nasil bi kask alsam

  4. #4

    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul Isparta
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Alıntı tylnsbl2016 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cvp icin tesekkur ederim hocam peki ben ne almaliyim yahut ne kadar butce ayirmaliyim onu bilmiyorum forumda tavsiye isteyince ya herkes kendi kullandigini oneriyor yada 50 tl yede var 3000 e de diyolar garipsiyorum ben maxium 90 km hiz ile kaza yapabilirim cunki benim makine 96 basiyo ilerdede en fazla 125 lik racing alirim onlada en fazla 90 la duserim haliyle pistteki kardeslerimizin 200 le dusupte aaa hic acimadi diyen kaskini satin almam acikcasi israf olur ben nasil bi kask alsam
    90 la giderken kaza yapsanız o ls2 ne olur biliyomusunuz ?

  5. #5

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Alıntı AhmetCan1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 la giderken kaza yapsanız o ls2 ne olur biliyomusunuz ?
    Bilmiyorum ls 2 alicam demedim zaten anlatmaya calistigim 2000 liralik kask alip almama gerekliligim cunki eger 2000 liralik kask alma zorunlulugum varsa motosiklete binmicem. Ben siz degerli kardeslerime beni 90 km de korucak kaski nasil belirlerim onu ogretmeniz. Ls 2 nin ne oldugunu tartismak degil keza daha bunun montu var pantolonu var botu belli sirtligi vs vs. Uzun is yani hepsi icin ayri ayri kafa yormak zorunda kalmak istemiyorum balik tutmayi ogretin aga balik tutmayi ogrenirsem kendim belirlerim ihtiyacim olan ekipmani. Scooterle gezicek adaminda 6000 liralik tulumla gezmesinin bi anlami varmi ?

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafa42121 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    130 tl lik ls2 sharptan 5 yildiz almis. Ama 2000 tl lik shoei de 5 yildiz almis. Yani cok takilmayin. Ls2 yi kotulemiyorum. Amac belli ls2 yi kullaniyorsan(130tl lik den bahsediyorum) 70i gecmessin. Gecsen bile ruzgar sesi oldurur adami. Yani bunlarda onemli. Marka bilindikse al. Ama kaskin uretim amacinida bil. Misal 600rr a biniyorsan ff351 alamazsin. Motora 20-30 bin ver, kaska 130 yeter olmaz
    Ben bu görüşe katılmıyorum, özellikle "yani çok takılmayın" kısmına. Standartlar bunun için var. Takılmamak olur mu hiç?

    Shoei'nin LS2'den daha iyi koruyacağına dair hiç bir pozitif veri yok kimsenin elinde. Muhtemelen daha iyi koruyacaktır. Ama kimse kesin bir şey diyemez.

    Ama belli testleri geçmiş kasklar kaza anında benzeri duruma maruz kaldıklarında dizayn edildikleri şekilde çalışacağını bilirsiniz.

    10 liralık kask on, 100 liralık kask yüz koruyor diye birşey yok. Ama pahali kask sadece lüks (sessiz, rahat) olmuyor, daha güvenli de yapmaya çalışıyorlar tabii ki. Sadece diğer kasklarla karşılaştırma imkanı yok bu konuda. Üreticinin dediğine inanma söz konusu.

    Velhasıl, bütçeniz ne kadarsa o kadar iyi bir kask alın. Ama standartlardan mümkün olduğunca taviz vermeyin.

    Bu arada bu konuda bildiğim en yüksek standart Snell testi, haberiniz olsun. Çene koruması olmayan hiç bir kaskın Snell sertifikası yok. İçten güneş vizörlü hiç bir kaskın Snell sertifikası yok. Hatta sessizliğiyle meşhur Schubert'in hiç bir kaskı Snell sertifikalı değil bildiğim kadarıyla. Ama hesaplı Snell sertifikalı kasklar bulmak mümkün.

  7. #7
    Vecihi.H - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir / Bornova
    Kask güvenlik standartları ve kask kodları

    AS 1698 (Australia)
    CSA CAN3-D230-M85 (Canada)
    JIS T8133 (Japan)
    NZ 5430 (New Zealand)
    ECE 22.05 (Europe)
    BS 6658:1985 (UK)
    DOT FMVSS 218 (USA)

    İşte bu standarlar sayesinde kalitesiz kask üretimininde önüne geçilmiş oldu.
    Kask seçiminde bu standartları destekleyen kaskları seçmekte fayda var.

    Kaynak: Motoaktüel

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Snell eksik kalmış. Gerçi o ülke bazında bir standart değil. Yine de kar amacı gütmeyen bir kurum.

  9. #9
    Ege Anıl EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir/Bormova
    Motosikleti
    Ducati Monster 696, Triumph street triple, Xmax 25
    Snell sertifikası bildigim kadarıyla kaskta en güvenilir sertifika.
    Ve kar amacı gütmeyen bi şirket. Kurulum amacı bi abimizin kaskı yüzünden ölmesi sonucu açılmış bi şirket.
    Ece,dot gibi sertifikalara göre 2 kat daha Zor alınan bi sertifika.
    Ece sertifikası 6 metreden duz bi zemine
    Dot sertifikası 8 metreden yumruk şeklinde bi zemine bırakılıyor ise
    Snell sertifikası 16 metreden yumruk şeklinde bi zemine atılıyor.


    Benim gördüğüm ve eğer kafama uyar ise
    Bell vortex veya Hjc fg17 yanlış hatırlamıyorsam en uygun snell sertifikalı kasklar.
    Bell vortex kompozit polikarbonat dış kabuğa
    Hjc fg17 ise kompozit fiberglass bi dış kabuğa sahip.

    Şahsen eğer kafama uyar ise Hjc alacağım uymaz ise Bell alacağım.

  10. #10
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    90km de shoei ye ne oluyorsa ls2 yede o olur, aradaki fiyat farkı marka ve konfor için veriliyor her ikiside 5 yıldız..

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90km de shoei ye ne oluyorsa ls2 yede o olur, aradaki fiyat farkı marka ve konfor için veriliyor her ikiside 5 yıldız..
    Tam olarak oyle değil ama işte. Fark sadece lüks değil.

    Lüks kasklar standart testlerde olmayan ekstra şeylere de dikkat ediyorlar. Mesela kaskın dış kabuğunu olabildiğine sert yapıp içini olabildiğince yumuşak yapmaya çalışıyorlar, darbenin etkisini daha da azaltmak için. Hatta Arai, kafanın farklı bölümlerinde, farklı yumuşaklıkta köpük malzeme kullanıyor. Standardın dışında olan, üretimi pahalı şeyler bunlar. Aynı sertliği, daha yumuşak kabuk, ama daha sert köpükle de sağlayabilirler. Ucuz Snell kaskların hepsi öyle. Kabuğu plastik olan bile var. Ama köpük taş gibi.

    Standart test çok önemli. Daha pahalısı sadece lükse gitmiyor ama. Sadece hem pahalı, hem de standart testlerden geçmemiş kask'lardan uzak durmak lazım. Mesela $300 üzeri bir kask Snell sertifikalı olmalı bence.

  12. #12

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Testler keske bize km sinirida koysa. Tmm trafik kurallarinin koydugu hiz sinirlarina uygun gidelim ama 70 km de hiz sinirinin icinde bir hiz. Gecen araba ile eve gidiyoruz bir ara yoldan keskin bir viraj donucez donusu goremiyoruz bir bahceli gecekondu bahce kapisini acmis yola dogru seritlerden birini kapi ile kapamis. Doner donmez yavasladik hemen. Sonra aklima acaba motorla ben buraya gelsem ve bu kapiyi gec farkedip ki kocaman demir kapi bodoslama dalsam acaba o bi suru para bayildigimiz ekipmanlar beni korurmu diye dusundum. Su hizda su tarz kazalarda soyle koruma saglar vs diye detayli bi anlatim olsa keske. Asfaltta giderken sadece yere pit diye dusulup 5 10 metre suruklenip durmayla olmuyoki her kaza


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)