uzun aradan sonra absyi devreye soktuk :)
Reklamlar
-
''Abs gereksizmiş. Düşük hız olduğu için zınk diye durabilirmiş. Abs'nin burada bir faydası yokmuş. Olmasa da olurmuş.''
Abs size ne etti? Nedir bu çektiği sizden?
Neredeyse hepimiz düşük hızlarda önümüze atlayan yaya, kedi veya köpekten ötürü ön tekerimizi kilitlemişizdir. Sürüşümüzün bir noktasında, akan trafikte öndeki aracın ani frenlemesi sonucunda da bu kilitleme gerçekleşmiştir.
Bazılarımız hiç bir problem yaşamadan bu olayı atlatmışlardır. Bazılarımız motoru yatırmıştır. Daha da düşük hızda sıkılan ön fren sonucu bazılarımız motorun ağırlığını taşıyamayıp yere bırakmıştır. ''Abs olsaydı'' dediğimiz anlarda yaşamışızdır.
Hem arkadaşı hem abs yi direk eleştirmek yerine o anları bir aklınıza getirin.
Ama hiç böyle şeyler olmadı. Doğuştan inanılmaz sürerim ön tekeri kitlemekte neymiş diyorsanız da Eyvallah
Arkadaşım sana da geçmiş olsun. Umarım kazasız belasız keyifle uzun kilometreler motorunu sürersin.
Reklamlar
-
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Demek ki neymiş; 0 tecrübeyle bu seviyede bir motor alınmamalıymış. Ybr cbf falan yetermiş
AEA Grom'la dumduz yolda yavas hizda gum diye nasil dustu? Bircok sebep bulunur ama hersey elenemez.
-
Yahu arkadaş belki aylardır takip ederim şu forumu ve hiçbir konuda yazma gereksinimi duymadım ama dayanamadım yazıcam arkadaş eleştiren sayın gençlere abilere(ya da varsa hanfendilere)söyliyorum..
1-Adam heves edip atmış videosunu bu kadar tabiri caiz ise abanmaya gerek var mı?adam profesyonel sürücüyüm mü dedi size?
2-ABS her türlü hava koşulunda,her türlü hızlarda devreye giren ve tecrübeli tecrübesiz her motorcunun ya da araç sürücüsünün araç hakimiyetini olabildiğince maksimum düzeyde sağlamaya çalışan bir sistem.bunu anlamayan arkadaşlarımız var mı?
3-hız 10 ya da 20km/h olsaydı derdim ki ABS devreye girmez ama hız 30km/h dolaylarında ve ani frenle ABS devreye girer ve yeri geldiğinde o hızlarda hayat kurtarır.
4-Sözüm ona profesyonel motor sürücüleri;öyle profesyonel insanlarla tanıştım ki anlatamam.bu tanıdığım mükemmel süren insanlardan biri hızı 60km/h ' da iken öylesine bir kaza yaptı ki gören herhangi biri bu sürücünün kesinlikle acemi olduğunu düşünürdü..peki bize bu acemilik gibi yansayan ama sürücünün kesinlikle profesyonel olarak düşündüğümüz şahıs neden böyle bir olaya karşı profesyonellik sergileyemedi ? çünkü bazen olaylar öyle bir gelişir ki profesyonellikte çare sağlamaz ya da hasarı olabildiğince azaltır.psikolojik bir sorun ,olay öncesi sinirini bozacak başka bir olay yaşamak,ya da arkadaşın dediği gibi artçının rahatsız olmaması adına varacağın yere kadar neticenden ter akması gibi nedenler bazen biz motor sürücülerini en komik durumlara düşürebilir..ego şişirmenin anlamı yok.14 yıllık araç sürücüsüyüm ve şunu diyorum ; İSTERSEN 50 YILLIK ŞÖFÖR OL NERDE İKAMET EDİYORSUN ? İSTANBUL. bu kadar basit.
ABS hayat kurtarır..Tekeriniz Düz Bassın Kardeşlerim Abilerim.
-
hocam belki yorum bana düşmez ama daha bi kaç saniye önce bi yayaya yol verdin. kaldırımdaki adamında oraya geleceği çok belli. sanırım senin de benm gibi bak-tara-karar al... denilen şeyin pratiği eksik. ayrıca sürüş tarzı olarak da gaz-fren kullanmak yerine normalin bi tık altı hızla geniş görerek sürmek fayda sağlayacak bence. aea nın bi videosu vardı bu konuda. ben de haftada 1 kere devreye sokyorum abs yi. bi kaçında freni bıraktı, vuruyordum az daha. manevra yaptım. soğukkanlı olabilmek de önemli sanırım.
dediğin durumu çok iyi anladığım için yazıyorum bunu. bu kamera olayını böyle kullanman da çok akıllıca. ara ara video koyup eskilerden yorum almak iyi bir taktik. gelişmeye yardımcı olur
-
gorusunu soyleyen herkese saygim vardir sonucta her insan farkli dusunuyor bence gerekli baskalarima gore gereksiz bir teknoloji bu abs ama olmasa 2-3 kere yere yapsitigim kesindir . cevremde cok var abs olmadigi icin dusuk hizlarda dusen arkadaslarim bir yorumdaki gibi absnin amaci bencede dusuk hizlarda dusup grenaj plastik masrafindan kurtarmak . bu arada vakit buldukca sık sık gidip fren calisiyorum 2 aylik bir motorcu olarak yeterli degil ama panik halinde hersey cok farkli oluyor cunku . bakis konusuna gelirsek evet cok buyuk bakis problemim var bunun bende farkindayim umarim zamanla aşarim
-
Bostancı da eğitim alırken 20-30 km hıza çıkıp arka freni kitleyerek kayarak durma (kayma durumunda durma) eğitimide veriliyordu. Üstelik arka lastik tek başına kitlendiğinde düz bir çizgide kayıyordu. Tabi işin esas ilgimi çeken yanı bakışlardı. Kayarken karşınıza bakarsanız motor dümdüz kayarken bakışı kaydırdığınızda arka tekerlek yanlamaya başlıyordu. Aynı durumu Murat Denizhan hocamızın eğitiminde de veriyorlardı.
Düşük hızlarda (30 km/h) arka lastiği kitleyip düşülmemesi gerekir. Tabi bu anda ne olduğuna da bağlı. Benim 20 km hızla emniyet şeridinde önümü dalan araba yüzünden arka freni kitledim düz kaydı. Ne zaman ki ön frene dokundum arka yanlamaya başladı.
Çünkü arka ön frene dokunulmazsa (düşük hızlarda) arka kaysada ön tekerlek nereye gidiyorsa çizgiyi kaybetmeden oraya gidiyor. Ama öne azda olsa dokununca arka lastik izleyecek çizgiyi kaybetmeye başladığından ön lastiği geçmeye çalışıyor.
Bunda debriyaja basılmadan yapılan arka frenlemelerde motor gücünün etkisiyle de arka tekerin hareketine devam ettiğinden aynı şekilde yana kaymaya başlama eğilimini fark ettim.
Allah kimseye yaşatmasın ama merak ettiğim bir şey var. Tecrübesi veya bilgisi olanlar varda paylaşırsa sevinirim. Panik ve kilit frende neden arka tekerlek gidiş hattına 90 derece yapacak şekilde kayma eğilimi gösteriyor? Neden düz olarak kaymıyor?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
AEA Grom'la dumduz yolda yavas hizda gum diye nasil dustu? Bircok sebep bulunur ama hersey elenemez.
sen söyleyince videoyu you tubede ulaştım diyorlar ya kısa mesafe barkın kafasında kask olmasa asfalt ile buluşmuştu
-
ABS olmasaydı yaya düşmüştü...
Şaka bi yana yayaların bulunduğu tarafa doğru giderken gerektiği kadar bakmamışsınız bence. Önünüze çıkacağı çok önceden belli.
-
benim bildiğim abs belli bir hızın altında çalışmıyor
-
Adl Belge adlı üyeden alıntı
Bostancı da eğitim alırken 20-30 km hıza çıkıp arka freni kitleyerek kayarak durma (kayma durumunda durma) eğitimide veriliyordu. Üstelik arka lastik tek başına kitlendiğinde düz bir çizgide kayıyordu. Tabi işin esas ilgimi çeken yanı bakışlardı. Kayarken karşınıza bakarsanız motor dümdüz kayarken bakışı kaydırdığınızda arka tekerlek yanlamaya başlıyordu. Aynı durumu Murat Denizhan hocamızın eğitiminde de veriyorlardı.
Düşük hızlarda (30 km/h) arka lastiği kitleyip düşülmemesi gerekir. Tabi bu anda ne olduğuna da bağlı. Benim 20 km hızla emniyet şeridinde önümü dalan araba yüzünden arka freni kitledim düz kaydı. Ne zaman ki ön frene dokundum arka yanlamaya başladı.
Çünkü arka ön frene dokunulmazsa (düşük hızlarda) arka kaysada ön tekerlek nereye gidiyorsa çizgiyi kaybetmeden oraya gidiyor. Ama öne azda olsa dokununca arka lastik izleyecek çizgiyi kaybetmeye başladığından ön lastiği geçmeye çalışıyor.
Bunda debriyaja basılmadan yapılan arka frenlemelerde motor gücünün etkisiyle de arka tekerin hareketine devam ettiğinden aynı şekilde yana kaymaya başlama eğilimini fark ettim.
Allah kimseye yaşatmasın ama merak ettiğim bir şey var. Tecrübesi veya bilgisi olanlar varda paylaşırsa sevinirim. Panik ve kilit frende neden arka tekerlek gidiş hattına 90 derece yapacak şekilde kayma eğilimi gösteriyor? Neden düz olarak kaymıyor?
Araç dinamiğinin karmaşık konularıyla tam olarak anlatılabilir ama kısaca sorularınızın sebebi atalet dediğimiz şey. Atalet bir cismin bildiğini okumaya devam etmek istemesi demek, yani gidiyorsa gitmek ister, duruyorsa durmak ister, kendi etrafında dönüyorsa dönmek ister. Bunu değiştirmek isterseniz kuvvet uygulamanız gerek.
90 derece derken özellikle viraj içlerini kastediyorsunuz sanırım. Şimdi şöyle: kaymayan bir tekerleğin hareketi gidiş doğrusunda serbest, tam 90 derecede yani yanlara doğru kısıtlıdır. Tabi ki viraja hızlı girilip, yana olan kısıt aşılıp o tarafa doğru da serbestlik elde edilebilir. Frenle tekerleği kilitlediğinizde ise gidiş doğrultusunun serbestlik avantajı kalkar, her yöne hareket etmek için aynı kuvveti uygulamanız gerekir. Böylece tekerlek o anda ne tarafa gidiyorsa aynen devam etmek ister.
E o zaman yolda gitmeye devam etmesi gerekmiyor mu? Hayır. Aslında tekerlek viraja tam teğet olacak şekilde dümdüz devam etmek ister. Siz gidonla ön tekeri döndürerek ve arka tekere onu takip ettirerek, virajın tam ortasına doğru bir kuvvetle sürekli olarak viraj doğrultusuna çekersiniz. Gidonu çevirerek tekerleklerin serbestlik doğrultusunu döndürürsünüz. Arka tekeri frenle kilitlediğiniz anda ise döndürmeye çalıştığınız doğrultunun serbestlik avantajı kalkar, her yöne gitmek için eşit avantaj olur. Ataletinden dolayı da bodos karşıya gitmek ister. E arka tekerlek dümdüz gitmeye çalışıp, ön tekerlekte hala virajı dönmeye çalışınca sen içeri ben dışarı felan falan derken motor bir bakmışsınız dönme dolap...
Bir de ek olarak motosiklette virajda yatmışken ağırlık merkezi tekerin üstünde değil de yandan yere baktığı için, tekerlek koptuğu anda bunun etkisiyle motor yanlamasına kendi etrafında döner. "Saniyede motor altımdan gitti anlamadım" dedikleri bundandır.
-
rosso II lastiklerle abs o hızlarda ne kadar çalışır bilmiyorum ama; ırc gibi lastiklerin bulunduğu bir motorda abs olması lazım... motoru ilk aldığım gün "nasıl durur, tepkisi iyi mi?" düşüncesi ile ani ren denemeleri yaptım. Lastiklerin durumunu gördükten sonra virajlarda neredeyse durup dönmeye başladım.
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
benim bildiğim abs belli bir hızın altında çalışmıyor
5 ile giderken cakilda kumda veya asfaltta ani sekilde basinca calisiyor gene
-
Ya inanır mısınız aslında şu ABS denen şeyi gerçekten sevmiyorum. Sadece mecbur olduğumuzu düşünüp abs li motor istiyorum. Hiç ihtiyacımız olmadan sürebilsek (diğer sürücüler adam gibi adam olsalar) ne güzel olurdu.
Ani frende arka lastik kitlendiğinde yanımıza gelmiyor olsaydı abs ile işim olmazdı. Kaymasına razıyım da yanımıza gelmesi hoş olmuyor
-
Adl Belge adlı üyeden alıntı
Ya inanır mısınız aslında şu ABS denen şeyi gerçekten sevmiyorum. Sadece mecbur olduğumuzu düşünüp abs li motor istiyorum. Hiç ihtiyacımız olmadan sürebilsek (diğer sürücüler adam gibi adam olsalar) ne güzel olurdu.
Ani frende arka lastik kitlendiğinde yanımıza gelmiyor olsaydı abs ile işim olmazdı. Kaymasına razıyım da yanımıza gelmesi hoş olmuyor
valla daha dun kafede otururken adamin biri sagdan iki motorcu gence sagdan carpti sagindan gidiyolardi dedim oha insan hicmi bakmaz aynasina maesef oyle ama baskalarinin hatasi degil yol kotuyse veya yagis olursada baya faydasi oluyor absnin . hele su refuj sulamalari jilet gibi yapiyor aslfalti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)