Merhabalar
Çok değil 10 ay kadar önce şu başlıkta yeni aldığım Yamaha Mt09 ile ilgili yazım vardı. Kim derdiki bu kadar kısa bir zaman sonra o motor gidecek yerine 150cc bir motor gelecek ve ben bu yazıyı yazacağım..!
O yazıyı yazarken kafamın çok karışık olduğunı ve 125cc ile 1200cc arasındaki tüm motorlara baktığımı yazmıştım
Haklıymışım.
Yamaha Mt09'u elimden çıkarmadan yanına bu motoru almak isterdim. Ancak daralan ekonomiler artan trafik sigortaları işletim maliyetleri 2 tane aslan beslemeye orta direk için ülkemizde pek izin vermiyor.
%90 Şehir içinde yaz kış motor süren benim böyle bir motor ihtiyaçlarımı karşılayacak ancak şehir dışı gezileri için ne yapacağımı kara kara düşüneceğim. Muhtemelen bir süre hafta sonu gezileri için motor kiralamak daha avantajlı olacak.
Her neyse gelelim yine motorsuz geçen 1 ayın ardından tercih ettiğim motora ve bu konu hakkındaki izlenimlerime.
Fiyatların Bajaj'da uygun olduğunu biliyordum ve fazla araştırmadan Bajaj bayisine girdim ve 10dk içinde Yeşil Renk Discover 150s e 4200tl ödeyere alıp çıktım :D ( 2015 model olduğu için bu fiyat )
Oradaki arkadaşlar Neden Pulsar200 almıyorsun MT'den sonra kesmez dediler haliyle ancak gel görki zaten amaç kesip kesmemesi değil Metro'dan otobüsten kurtulmak ve fiyatının uygun olması idi.
Motoru alıp eve geldiğinten sonra Bajaj Discover ile ilgili forumda yazan yazıları okudum içime bir fenalık geldi.
Çoğunluk motora yeni başlamış arkadaşlar ve motordan titreşim yönünden şikayetçi idiler.
Bende tedirgin oldum ve neredeyse daha sürmeden aldığıma pişman oldum
O yüzden böyle bir yazıyı yazmak farz oldu. 10 larca motor sahibi olmuş biri olarak doğru izlenim aktarabileceğimi ve alacak olan arkadaşların da bu yazıdan etkileceğine eminim.
Motoru aldığım gün 50km kadar motoru test ettim.
Önce Rodaj öncesine Kısa Kısa değiniyorum.
Tasarım:
Güzel tatlı bir tasarımı var, Selenin uzunluğunu beğenmedim belki o kısım biraz modifiye edebilirim.
Yeşil rengi hakikaten tatlı. Discover S bence Discover F modeline göre daha iyi tasarımlı.
Her şey yerli yerinde malzeme gerçekten beni şaşırtacak derecede kaliteli. Göstergeler de fena değil. Motor genel anlamda tasarım açısından fiyatına göre çok iyi.
Genel İzlenimler
Motorun Sesi tahmin ettiğimden çok daha güzel tır tır tok bir sesi var. Bir şekilde sesi bana mutluluk verdi.
Oturuş posizyonu rahat Gidon açısı vb tam yerinde. ( Boy 1.74) Motora oturup yola doğru baktığımda gösterge gidon falan rahatsız etmiyor her şey iyi ayarlanmış. Ayak pegi ve vites biraz önde gibi geldi bana ama commuter tarzında belkide doğrusu böyle olmalı.
Viteslerin en altta boş sonra 1,2,3,4,5 diye gidiyor olmasını beğenmedim. Klasik sistem olsaydı çok daha iyiydi. Boş vites en altta olmasının en büyük sakıncası 2.vitesten sonra birden küçültmek istediğinde boşa düşmesi. Oysa klasik sistemde sürüş esnasında boşa düşürmek zordur. Buda iyi birşeydir. Discoverde istemsiz olarak vitesi boşa düşürmek içten değil.
Her seferinde tek marşta güzelce çalışıyor. Asla yolda kalacağım gibi bir endişe verdirtmiyor sesi.
Yani motor üzerindeyken bu motor yolda kalmaz güvenle binebilirsin havasını sezinledim.
Depo'yu fulledim ( 12.56 litre benzin aldı ) ve biraz yola koyuldum beni en çok endişelendiren yere geldim TİTREŞİM.
Acaba titreşim varmıydı yokmuydu? Veya ne kadardı bu kısım önemliydi işte bu konudaki görüşüm..
Motor kesinlikle TVS Apache kadar titreşimli değil, Alttan alttan tatlı bir titreşim var kabul. Ben titreşimli motoru hafiften severim bana motor üzerinde olduğumu hatırlatır. Rahatsız etmesin elleri uyuşturmasın aynaları sallayıp görüşümü bozmasın kabülümdür.
Şimdi Discover 150s titreşimsiz bir motor değil lakin, aynaları çok titretim görüntüyü bozacak kadar ya da üzerinde durulmayacak kadar değil. 50km sonrasında ellerim uyuşmadı. Bacaklarımla depoyu kıstıtır ve öyle durursam evet rahatsız etti. O yüzden depoyu bacaklarımla çok fazla kıstırmamaya karar verdim. Keşke bu kadar olmasa... Ammmaa kardeşim bu motor titreşimli alınmaz denemez asla.. Motorun gidişi rahatı konforu tatlı titreşimi bence güzel Ama dediğim gibi kime göre güzel? Bana göre güzel çünkü bir günde taş çatlasın 100km kullanacağım uzun yol yapmayacağım.
Daha farklı beklentileri olanlar elbette tercih etmeyebilirler.
Dolayısıla bu motor titreşimli Alınmaz veya titreşimsiz alınır gibi genel yorumlar içersine girilmemesi gerektiğini düşünüyorum
4200TL'ye bu motor bence hakkını veriyor diye düşünüyorum.
Bunun dışında torkuda güzel 5.viteste 30-40 la falan gidebiliyorsun motor kesilmiyor.
Arka fren müthiş tutuyor ama ön fren daha zayıf ( Belki daha balatalar yeni olduğundan)
Titreşim yönünden umarım cevap arayan arkadaşlara biraz olsun yardımcı olmuştur bu yazım.
Gelelim bana göre beğenmediğim yönlerine.
-Göstergede Saat yok. Buna şahsen çok üzüldüm.
-Göstergede vites yok, Motor hangi vitese atarsan at gidiyor ama hep 60'dan sonra bir vites daha artırmaya çalışıyorum ama bakmışım zaten 5.vitesteyim. Olsa iyi olurdu. En azından ya devir saati ya vites ikisinden bir tanesi olsa tadından yenmezdi ama ne yapalım bu paraya malzeme bu.
-Rodajda olduğum için çok basamadım ama 80'den sonra motor zorlanacak ve zor gidecek gibi. 60'da falan motor sakin beni hep bu hızda sürersen sorun çıkarmam diyor. Ama 100'km hızda falan uzun süre herhalde kalmak zor olur zaman gösterecek bunu.
-Lastikler.. Berbat ötesi inanılmaz kayıyor. Lastiklerin yol tutuşu çok iyi değil. En kısa zamanda değiştirilmesi gerekli
Genel olarak bu paraya umduğumdan daha kaliteli bir motor. Kısa bir süre deneyimlediğim TVS Apache'ye göre Egsoz sesi, torku, gidişi oturuş pozisyonu kıyaslanamayacak kadar kaliteli. Ayrıca yedek parça fiyatlarına baktım şaka gibi. Gerçekten bedevaya yakın herşeyi.
Gerçi MT09'dan sonra sadece yağ değişimine 300 Küsür lira vermiş biri olarak bu motorun arka dişlinin 20-30tl olduğunu fren balatasının 19 lira olduğunu görünce şaşırmamak elde olmuyor tabi.
Dediğim gibi daha sadece 50km kullandım ve ilk izlenimler böyle. Biraz yol alıp daha fazla bilgi ile bir yazı daha yazarım.
Rodaj ve Arka Dişli Değişimden Sonra
Bugün Rodajı bitirdim. 1 depo benzin bitmeden rodaj bitti
Rodaj'da olmasına rağmen yedek depo dahil 590Km yol yaptım diyebilirim. Yani 100km de 2.1 Litre eder. Rodaj sonrası ve dişli değişimi sonrası çok daha düşecek bu rakam.
Yağ + Yağ filtresi + İşçilik + Zincir temizliği + Arka dişli değişimi heosi 100TL ye halloldu. Ödemeyi yaparken gülmemek için kendimi zor tuttum
Arka dişliyi 43" den 38" e düşürdüm. Sonuç gerçekten gözlerimi yaşaryacak kadar iyiydi. Motora ekstradan bir vites daha eklendi. Eskiden 59-60 da 5.vitese atarken şuan 80'de 5.vitese atabiliyorsun. Ayrıca 4.viteste 100'e kadar hızlanıyor 5.viteste de 125km hız yapabiliyor.
Bu motora sahip olan arkadaşlar için söylüyorum hiç vakit kaybetmeden bugün servise gidin ve arka dişliği 38 yapın. Motorun torku düşmedi bilakis arttı. Evet son viteste gazı açınca istediğiniz gibi ivmelenmiyor ama hemen vites düşürüp gaza asıldığınızda motor hakkını veriyor. Ayrıca titreşimde oldukça ve oldukça azaldı.
iyiki 38 dişli takmışım motor böyle çok daha kabul edilebilir bir hale geldi. Kesinlikle motor rahatlıyor ve gidişi değişiyor. Bajaj mühendisleri bence bu aktarım olayını yeniden hesaplamalı ve motoru orjinalde bu dişli ile çıkarmalılar diye düşünüyorum.
Son düşünceler.
Motosiklet sürüş amacınızı gözden geçirip az bir bütçe ile alınacaklar lisnize bu motoru ekleyebilirsiniz.
Açıkçası bu motorla işe gidip gelmek varken MT09'umu garajdan çıkarmazdım.
Neredeyse bedavaya yakın işletim maliyetleri ve parça fiyatı ve yakıt ekonomisi ile göz dolduran bir motor yapmış adamlar.
Elbette gönül Bajaj'ın 200cc modelini de denemek ister..
İlerleyen günlerde bu motorun gerçekten sorun çıkarmadan arıza yapmadan üzmeyen bir motor olduğunu görürsem bir kaç ay sonra neden olmasın belki bir 200Ns'e hayır demem
Bir kaç fotoğraf
Herkese keyifli sürüşler
Hoşça Dostça