MT-09 Direksiyon amortisörü hakkında
Reklamlar
-
Reklamlar
-
-
Çin malı replika direksiyon amortisörü almak ve ona güvenmek.
Diğer markalar neden pahalı sanıyorsun? MT09 motosikletin var acıma paraya, bir kilitlenirse o çin malı yolda görürüm ben seni, artık bariyeremi yoksa bir kamyonun altına doğrumu gidersin Allah bilir...
-
Kalitesini bilemem çok büyük fark olacağını da düşünmüyorum ama alt resimdeki model bu iş için teknik olarak daha uygun ve çok daha uzun ömürlü olacaktır. İlk modelin o incecik pimi ve yuvası muhtemelen zamanla yamulur ama bir süre iş görür. Bu tabi MT-09'un bu tip bir ürüne ne kadar ihtiyaç duyduğuna da bağlı.
-
abi şimdi yüksek hızda kafa sallıyorsa gidona takılıyor bunlar sanırsam. ya bu bir şekilde arıza çıkarıp takılsa. ya da çin malı amortisörleri hangi mühendislikle ürettiler ve işe yarıyor mu gerçekten o da var
-
Kafa sallama olayı çok nadiren oluyor. Hatta normal sürüşte olmuyor diyebilirim. (Bu sürekli yaşayanlar kesinlikle ön düzeneği gözden geçirsinler. Balans ayarı bile etkiliyor)
Şunu söylemek istiyorum. Profesyonel bir binici değilim elbette. Motoru alıp pistte yarışmayacağım. Benim asıl amacım motor tekere geldikten sonra önü indirdiğimde kafa sallama yapmaması. Asıl hedefim bu durumu önleyebilmek. Özellikle arkada artçı varken yükün arkada olması ile birlikte motor teker yapmaya çok meyilli hale geliyor. Bunu biraz kontrol altına almak lazım.
Dediğim gibi pahalı ürünlere pek ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum. En basit bir şekilde motora taktığımda asıl hedefini amatörcede olsa yerine getirsin yeter. Fiyat açısından şuanda 1. resimde verdiğim ürün daha ılımlı geliyor. Çok dandik bir ürün değil gibi.
-
aldıktan sonra yorumunu bekliyorum
-
Yamaha nın MT serilerinde yüksek süratte bariz mevcut gidon sallama.
Sanırım dengesiz şasiden kaynaklı.
Dümdüz sahil yolunda bir köprü nün birleşim yerleri üzerinden geçerken ki 210 ile köprüye girip çıktım çıkışta gidon sallama başlayınca insan buz gibi terliyor kaskın içinde.
1 yada 2 saniye sürdü, olayın başlamasıyla istem dışı gazı kesiyorsun, motor hacimli olunca motor freni çok sert giriyor devreye ve öne yığılma başlıyor. Bu yük altında ezilen lastik gidonu ağırlaştırıyor ve zaptedilmesi daha uzun ve zor oluyor.
Daha sonra farklı yollarda da 3 kere yine başıma geldi. 180 ve üzeri hızlarda oldu. Ön taraf en ufak bir yerden sekince gidon sallama başlıyor.
Bu seride genetik sanırsam.
Artık ne olacağı bildiğim ve motorumu tanıdığım için ona göre davranıyorum bende..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Gidon sallamanın sebebi motorun hafif olması. Motor gerçekten çok hafif. Buna artı olarak tasarımcılar ön düzeneğide leylek gibi yüksek yapınca ani hızlanmalarda sallama yapabiliyor. Bununla başadebilmek için motorun huyunu suyunu iyi bilmek lazım.
-
Merhaba,
Mt09 Tracer kullanıcıları adlı konuda böyle bir ürün taktıran kullanıcı olduğunu hatırlıyorum isterseniz o konuya bir bakım zaten çok sayfa değil kolaylıkla bulursunuz.
-
mucaliskan adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Mt09 Tracer kullanıcıları adlı konuda böyle bir ürün taktıran kullanıcı olduğunu hatırlıyorum isterseniz o konuya bir bakım zaten çok sayfa değil kolaylıkla bulursunuz.
Evet şimdi mesajlara kontrol edince gördüm. Arkadaş GPR'ın amortisörünü kullanmış. Yazdığına göre 2300TL'ye mal olmuş. Şuan benim almayı düşündüğümle 4 kat fark var. Bence denemeye değer. Araştırmamı tamamladıktan sonra önümüzdeki günlerde sipariş etmeyi düşünüyorum.
-
Birçok yarış motorunda artık dahili olarak geliyor. Dediğin gibi sert gaz sonrası kafa kalkıp indiğinde sallama yapabilir.
MT07 - 09 gibi hafif ve güçlü motorlarda olması çok büyük yarar. GPR alırsan sanırım bracket değiştirerek başka motora takabiliyorsun. Bence o konuyu araştırırsan daha iyi, seneler boyunca sahip olduğun motora takabilirsin.
Çin malını hiç konuşmayalım.
1.00 da tekere alıp indirdikten sonra olan oluyor
-
Aslında sürate duyarlı olacak araçlardaki direksiyon gibi,
hızlanınca sıkacak, yavaşlayınca serbest bırakacak.
Manuel olay işkence..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Motosiklet Eğitmeni
MT 09 teknik verilerine daha doğrusu rake açısına baktınız mı?
Google dan resmine bakınca gayet geniş duruyor.
Yani gidon amortisörü gereksiz bir aksesuar olabilir.
Bu nedenle inceleyip spor motosikletlerle karşılaştırmadan karar vermeyin.
Pahalı aletler bunlar boş yere para harcamayın.
Şimdi güvenliğin işe yararı-yaramazı olur mu? Diyenler olacak ve haklılar ama gidon amortisörü zannettiğiniz gibi bir dalga değil.
Bildiğim kadarıyla Honda'nın kullandığı sistem dışında her şartta işe yarayacak otomatik bir sistem henüz üretilemedi.
Bu nedenle alacağınız gidon amortisörünün ayarını sürüşümüze göre sürekli değiştirmek zorundasınız.
Daha anlaşılabilir yazayım.
Örneğin şehiriçinde rahat manevra yapabilmeniz için ayarı yumuşak tutmak zorundasınız.
Bu ayardayken tank slapper başlarsa çok işe yarayacağı söylenemez.
Ben hızlı ve agresif süreceğim derseniz bu sefer ayarın sert olması gerekiyor. Sert ayarda trafiğe girerseniz yine başınız belada.
Yani bu alet motosiklet üzerindeyken ayarlarını kolayca yapabileceğiniz bir alet olacak ve tabi yeri de kolayca ulaşabileceğiniz bir yerde olacak.
Fakat meraklı insan ve çocukların aaaa bu düğmeler ne? Deyip yaptığınız ayarı kolay bozmayacakları bir şekilde olacak.
Sürekli bızıklayacağınız için sağlam bir alet almanız gerek. Piyasada sağlamlığı ve işe yararlılığı kanıtlanmış modeller 400-500€'dan başlıyor. Ucuz modeller kısa sürede bozulacaktır. Ya da hiç bir işe yaramama gibi dertler söz konusu olabilir.
İyi araştırıp öyle karar verin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
Sevgili Mucit23 Kardeşim,
Ben de MT09 Tracer kullanıcısı olarak yaşadığım hafif çaplı bir tank slapping olayından sonra aşağıdaki linkten izleyebileceğin GPR4 gidon amortisörünü taktırdım. Memnunum motorun kullanımı daha güven veriyor. Bu konu yabancı forumlarda da epey tartışıldı. Her nekadar amortisör ayarları ile motorunun daha stabil olduğunu söyleyenler olsa da şimdilik problemin en kesin çözümü gidon amortisörü olarak görünüyor. Kullanımı konusunda pratik olmadığına dair yorumlar yapılmış ancak ben katılmıyorum. Kolaylıkla gidon amortisörünün sertliğini seyir halindeyken bile değiştirebilirsin. Kaldı ki orta sertlikteki bir ayarla her yere girebilirsin.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/139431-yamaha-mt-09-tracer-2015-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-16.html
Selamlar
Objects in the rear view mirror may appear closer than they are.
-
beş ay 8000 km dir tracer kullanıyorum, açık ara şikayet ettiğim kafa sallama olayı tamamen benim tecrübesizliğimin eseri olduğunu son iki gazlamada anladım. gaz açtığında gidondan destek almayacaksın depoyu dizlerle tutacaksın, 150 - 220 aralığında 3 ve 4 vites viraj dahil zorladım zerre sallama olmadı haaa ne zaman gidondan destek aldım o an kafa sallama eğilimi gösteriyor, tekere gelmesi konusu ise bu bence sürücünün insiyatifinde istersen geliyor istersen gelmiyor. nazik bir sağ bilek istiyor.
-
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Yok gavurlarda Steering damper diyor Steering Damper = Direksiyon Amortisörü.
Herneyse bu konuda bayağı araştırma yaptım. En son @Sonalp ın bahsettiği durumu bende farkettim aslında. Yüksek hızlarda tamamen yola odaklanıp depo üzerine kapaklanınca titreme olmuyor.
Ben yarın 1. resimdeki ürünü sipariş edeceğim.
-
Butun akillari pazarda satiliga cikarmislar, kisi gitmis kendi aklini almis, ne haliniz varsa gorun
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Butun akillari pazarda satiliga cikarmislar, kisi gitmis kendi aklini almis, ne haliniz varsa gorun
Eger GPR gibi pahalı ürünlerden bahsediyorsaniz gerçekten okadar para vermeye niyetim yok. Ciddi söylüyorum almam yani. Oda mekanik buda mekanik. İllaki kalite farkı vardır ama nekadar dandik olursa olsun denemeye değer... Akıl alıp vermekle alakası yok gerçekten. Kullanıcı Yorumları benim için yeterince açıklayıcı oldu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)