MT-09 Direksiyon amortisörü hakkında
Reklamlar
-
11 Aralık 2017, 00:46
#41
54RR adlı üyeden alıntı
Ekranda gidon amortisörü ışığı var, ben devreye girince yanacak diye bekliyorum ne zamandır
ecu verilerine göre sertlik-yumuşaklık ayarlıyor işte sürekli. aynı elektronik amortisör gibi çalışma mantığı. ani hızlanan aletlerde şart. bana kalırsa tüm mt serisinde standart olmalı. sadece mt-10 a koymuşlar. mt10 zaten ağır oturaklı alet, bi şekilde toparlıyor fakat 9 ve 7 nin gerçekten stok dampere ihtiyacı var. bu tokatlama muhabbeti yüzünden çok arkadaşım kaza yaptı.
Reklamlar
-
11 Aralık 2017, 05:15
#42
54RR adlı üyeden alıntı
Ekranda gidon amortisörü ışığı var, ben devreye girince yanacak diye bekliyorum ne zamandır
ABS veya MTC gibi değil, zaten süreli devrede. Sertliği değişir duruma göre sadece. Işık muhtemelen arıza halinde falan yanar...
-
11 Aralık 2017, 05:26
#43
09u 18 bin km kullanmis biri olarak, 09a gidon amortisoru ihtiyaci duyuyorsan 09 senin motorun degil baba. Git bir supersport al, gunumuzde hepsi zaten gidon amortisoru ve viraj denge sensoru(IMU) ile birlikte geliyor. gidon amortisoru ile paralama kendini o motor icin. illa motoru iyilestireceksen brembo ana silindir fren masrafi yap, lastiklerini supercorsa yap, amortisorleri hyperpro yap ya da ne bileyim ohlins yap.
Ama gidon amortisoru 09da en son ihtiyacin olacak sey.
-
11 Aralık 2017, 09:58
#44
Niye ki? Agresif naked'ların bir çoğunda olan bir sorun bu. Şahsen hiç yaşamadım, ama arkaya çanta veya artçı olunca, ya da teker yapınca yaşayan çok insan duydum. Şimdiki kullandığım motorda, şaseyi gayet stabil yapmalarına rağmen eklemişler yine de, güvenlik amacı ile. Tamamen gereksiz olsa koymazlardi, ucuz bir şey değil sonuçta.
-
11 Aralık 2017, 10:00
#45
Mt09 u bilmiyorum ama Mt07'ye koysalarmış dediğim oldu. Arkaya biraz yük koyunca ota poka gidonda titreme seziyor insan.
-
11 Aralık 2017, 11:22
#46
Moderatör
Sj's adlı üyeden alıntı
09u 18 bin km kullanmis biri olarak, 09a gidon amortisoru ihtiyaci duyuyorsan 09 senin motorun degil baba. Git bir supersport al, gunumuzde hepsi zaten gidon amortisoru ve viraj denge sensoru(IMU) ile birlikte geliyor. gidon amortisoru ile paralama kendini o motor icin. illa motoru iyilestireceksen brembo ana silindir fren masrafi yap, lastiklerini supercorsa yap, amortisorleri hyperpro yap ya da ne bileyim ohlins yap.
Ama gidon amortisoru 09da en son ihtiyacin olacak sey.
Şahsen ben katılmıyorum bu soylediğinize.
Aslında gidon amortisörünü motosiklet modeli ile
orantılamak doğru olmaz. Burada değerlendirilecek
kriter motosikletin ne kadar güçlü, torklu vb. olduğu olmalıdır.
Zira hızlı, torklu, ivmeli pok püsür ne kadar motosiklet var ise,
üreticilerin ortak çabası nasıl daha hafif yaparız şeklinde?
Ne kadar hızlı ivmeli ise motosiklet, bu risk her zaman daha yüksek olacaktır,
en azından bu güne kadar ki tecrübelerim doğrultusunda bu düşünceleri paylaşabilirim.
Hele ki ülkemiz şartlarında. Sadece teker yapanların derdi değil bu konu,
E5 ya da E6 'da ortalama hızlarda giderken bile, ani gaz açtığınızda zeminin
azizliğine uğrayabiliyorsunuz. Bu bahsettiğim şeyler 120 ile giderken 160
olduğunuzda olabiliyor. Sonuç olarak bazı durumları tolere etmek veya öngörmek
tecrübe ile üstesinden gelinebilecek durumlar olabilir, buna katılıyorum, fakat ufak dalgınlıklarla bile
bu tip olaylar yaşanabiliyor, ve o anı yaşamak pek de hoş olmuyor.
Bence olayı güvenlik önlemi şeklinde düşünürsek çok daha yerini bulacaktır. Ben de bu güne
kadar herkes gibi pek çok cins motosiklet kullandım, bunların içerisinde SuperSport da var,
Sport Touring de var, Naked 'da var. Fakat bu slapping olayını yaşamayan bir motosiklet görmedim.
Heleki R6'da ve Cbr 650 F 'de birer kez yaşadığım tokatlamadan sonra motosiklete binip binmemeyi
sorguladığım anlar olmuştu.
O yüzden iyi bir gidon amortisörü, hızlı, ve torklu makinelerin hepsinde olmaz ise olmaz bir durum
kanaatindeyim.
Düşüncelerim naçizanedir, katılana da katılmayana da saygım var.
-
11 Aralık 2017, 12:37
#47
Sj's adlı üyeden alıntı
09u 18 bin km kullanmis biri olarak, 09a gidon amortisoru ihtiyaci duyuyorsan 09 senin motorun degil baba. Git bir supersport al, gunumuzde hepsi zaten gidon amortisoru ve viraj denge sensoru(IMU) ile birlikte geliyor. gidon amortisoru ile paralama kendini o motor icin. illa motoru iyilestireceksen brembo ana silindir fren masrafi yap, lastiklerini supercorsa yap, amortisorleri hyperpro yap ya da ne bileyim ohlins yap.
Ama gidon amortisoru 09da en son ihtiyacin olacak sey.
@Levent bey güzel yazmış. Bende MT-09'u 15000KM kadar kullandım. Huyunu suyunu iyi bilirim. MT-09 4. Viteste arkada artçı var iken gaz ile tekere gelebilen bir makina. Ön düzenek çok hafif. Yüksek hızdaki dengesizlik burdan kaynaklanıyor. Naked Motorların birçoğunda olması gereken bir özellik olduğunu düşünüyorum. Heleki Mt-09 gibi fabrika çıkışı dengesiz güçlü bir aletin 2017 modeline nasıl eklemediler aklım ermiyor.
Sonuç olarak bu bir güvenlik önlemidir. Olması takılması tavsiye edilir.
-
11 Aralık 2017, 13:40
#48
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Birkaç Post yukarıda resmini eklemiştim duruyor hala orada
Ne zaman devreye girdiğini normal sürüşte senin anlaman zor.
Kısaca Elektronik olan sürüş verilerine göre direksiyonun sertliğini kendisi ayarlar. Elektronik olmayanlarda ise sen kendin sertlik ayarı yapman gerekir.
şekil şemal olarak nasıl oluyor onu sormak istemiştim.
bi gidon amortisörünün elektronik mi manuel mi olduğunu nasıl anlarım?
bu göstermiş olduğum iki model nasıldır?
-
11 Aralık 2017, 14:14
#49
Moderatör
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
şekil şemal olarak nasıl oluyor onu sormak istemiştim.
bi gidon amortisörünün elektronik mi manuel mi olduğunu nasıl anlarım?
bu göstermiş olduğum iki model nasıldır?
Bu iki tip arasındaki fark gidon yapısı ile alakalı. Bir Tracer'in, Versys'in veya Vstormun gidon yapısı ile, Gsxr 600 , r6 veya 600rr'in gidonları birbirlerinden farklı.
Dolayısı ile farklı modeller olmak durumunda.
elektronik gidon amortisörü stock olarak geliyor, bildiğim kadarı ile dışarıdan alıp takmak mümkün değil.
-
11 Aralık 2017, 15:50
#50
Levent adlı üyeden alıntı
Bu iki tip arasındaki fark gidon yapısı ile alakalı. Bir Tracer'in, Versys'in veya Vstormun gidon yapısı ile, Gsxr 600 , r6 veya 600rr'in gidonları birbirlerinden farklı.
Dolayısı ile farklı modeller olmak durumunda.
https://i.hizliresim.com/bLPyBY.jpg
elektronik gidon amortisörü stock olarak geliyor, bildiğim kadarı ile dışarıdan alıp takmak mümkün değil.
cbr 650f için haricen gidon amortisörü takılmaz mı, elektronik veya manuel?
bu arada bi önceki mesajımda iki tane aparat linki atmıştım, onların arasındaki fark nedir biliyor musun hocam?
-
11 Aralık 2017, 17:30
#51
Moderatör
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
cbr 650f için haricen gidon amortisörü takılmaz mı, elektronik veya manuel?
bu arada bi önceki mesajımda iki tane aparat linki atmıştım, onların arasındaki fark nedir biliyor musun hocam?
takılır, bir üstteki mesajda farkı yazdık ya
-
11 Aralık 2017, 18:09
#52
mt9 tracer' da motor üstündeki konumlanmaya ve yol duruma göre efsanevi gidon tokatlamaları olabiliyordu. amortisör sertleştirerek oturuş pozisyonunu ayarlayarak benim tracer' ı stabil bi hale getirebilmiştim;
fakat eşe dosta verdiğimde motoru b modunda bile tokatlatanlar oldu. bu bence motosikletin bi derdi, katılmıyorum yukarıdaki mt9 a gidon amortisörüne gerek yoktur muhabbetine.
kaldıki naked da teker yapan arkadaşlar çok iyi bilir, hafif yamuk indirseniz efsane tokatlamalar başlar gidonda. gidon amortisörü epey faydalı oluyor bu durumda. levent de değinmiş tekercilerin mevzusuna.
mt7 bana kalırsa daha kötü bu tokatlama konusunda. bizzat eşten dosttan biliyorum.
-
11 Aralık 2017, 18:17
#53
Jemand adlı üyeden alıntı
mt7 bana kalırsa daha kötü bu tokatlama konusunda. bizzat eşten dosttan biliyorum.
MT07'de tekere falan almana gerek yok. Artçı, yada çanta olsun tamam hissettirir hemen. Şehir içinde çabucak sollayım önümdeki aracı dediğimde de imana getirdiği oldu
-
11 Aralık 2017, 19:00
#54
YasinC adlı üyeden alıntı
MT07'de tekere falan almana gerek yok. Artçı, yada çanta olsun tamam hissettirir hemen. Şehir içinde çabucak sollayım önümdeki aracı dediğimde de imana getirdiği oldu
ya biz onu şöyle çözdük esasında, gidonu hafif öne yatırdık. neden böyle bir şey yaptık, gidon sürücüye yakınken dirsekler kırılıyor epey dolayısıyla direk oraya vuruyor sarsıntı. fakat öne yatırdığınzıda direk kol kaslarınız olaya dahil oluyor. daha kontrollü tutabiliyorsunuz gidonu. ben eşin dostun 7' sini "ver la iki teker yapayım gazlayım" diye alıyorum, etmediğim hayvanlık kalmıyor fakat ne tekerde ne de ani hızlanmalarda yaşamadım sallama problemini gidonu öne aldığımız 7 lerde. allah kısmet ederse önümüzdeki ay alıcam ben de bir tane 7. o zaman yine paylaşırım tecrübelerimi.
-
11 Aralık 2017, 19:12
#55
konu sıcak sıcak ilerliyorken varsa bilgisi yazsın.yeni kasa mt09 larda bu durum devam ediyormu? ön gidon açısının dik olmasından ötürü var zaten bu durum camper ayarımı ne deniyordu? dik açı yüzünden tepkiler sert ve ani oluyor zaten hafif olmasından kaynaklanacağını pek sanmıyorum.acaba 2017 18 modellerde bu açı aynımıdır yada başka bir ayar yapmışlarmıdır kısaca bu derde bir çare bulmuşlarmı acaba ?
-
11 Aralık 2017, 19:23
#56
Jemand adlı üyeden alıntı
ya biz onu şöyle çözdük esasında, gidonu hafif öne yatırdık. neden böyle bir şey yaptık, gidon sürücüye yakınken dirsekler kırılıyor epey dolayısıyla direk oraya vuruyor sarsıntı. fakat öne yatırdığınzıda direk kol kaslarınız olaya dahil oluyor. daha kontrollü tutabiliyorsunuz gidonu. ben eşin dostun 7' sini "ver la iki teker yapayım gazlayım" diye alıyorum, etmediğim hayvanlık kalmıyor fakat ne tekerde ne de ani hızlanmalarda yaşamadım sallama problemini gidonu öne aldığımız 7 lerde. allah kısmet ederse önümüzdeki ay alıcam ben de bir tane 7. o zaman yine paylaşırım tecrübelerimi.
07 mi alıyon.
Bu gidişle 09 planlarım yatacak ve 07 geliyor gibi.
Ama 07 artçı filan sıkıntı dediniz kafam karıştı şimdi.?? 2.000 km sürdüm 07 bende yaşadım aynı sorunları.
Şimdi soru şu.
07+top case+2 kişi. Ne gibi sorun yaşarım??
-
11 Aralık 2017, 22:30
#57
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
07 mi alıyon.
Bu gidişle 09 planlarım yatacak ve 07 geliyor gibi.
Ama 07 artçı filan sıkıntı dediniz kafam karıştı şimdi.?? 2.000 km sürdüm 07 bende yaşadım aynı sorunları.
Şimdi soru şu.
07+top case+2 kişi. Ne gibi sorun yaşarım??
he yeter ya bu kadar z1 seruveni. 7 epey zevkli alet zaten.
ben artciyla teker yaptim mt de la sallamadi hic.
-
11 Aralık 2017, 22:38
#58
Levent adlı üyeden alıntı
takılır, bir üstteki mesajda farkı yazdık ya
hocam 650f e ikisi de uyum sağlıyor nette gördüğüm görsellere göre, ancak ikisinin arasında bu kadar fark olmasını çözemedim.
sonuç olarak ikisi de mekanik olarak aynı işi yapıyorsa neden biri 70$ iken diğeri 140$?
-
12 Aralık 2017, 01:32
#59
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
bu ikisi arasındaki farkı hala anlayabilmiş değilim.
bunlar elektronik değil mi?
elektronikleri ne şekilde oluyor?
Elektronikler harici extra olarak satiliyor mu bilmiuorum, satilmiyorsa zaten ogrenmemize gerek yok, elektronik olan sertligini otomatik ayarliyor sanirim
-
12 Aralık 2017, 09:28
#60
Moderatör
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
Yani elektronik değli öncelikle.
Bunun dışında da nasıl bir fark var bilinmez.
Tofaş 'da araba, Bmw'de araba şimdi ikisi de gidiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)