arkadaşlar mondial extreme modelini beğendim. Şehir içi kullanımda cross motor sıkıntı çıkartırmı ? şehir içinde cross mu daha keyifli yoksa choper tarzı mı ?
arkadaşlar mondial extreme modelini beğendim. Şehir içi kullanımda cross motor sıkıntı çıkartırmı ? şehir içinde cross mu daha keyifli yoksa choper tarzı mı ?
chopper a göre cross tabiki çukur kasis vs derdin olmuyor ama seleye ince bir iyileştirme hatta araziye çıkmayacaksan güzel bir asfalt lastiği mis valla 25 km hızda bile deli gibi sarsıldığım kasislere cross ile 40-50 ile giriyorum oh mis ama o motor honda crf250l
cross motorlara plaka vs cıkaramazsın. enduroyla cross farkını bir araştırın.
Asfalt lastiği ile kross .
Arkadaşlar peki şu kendi sitelerinde gördüğümüz extreme max ve black cat vs. bunlar on road mı off road mı ? nasıl anlayacağız ?
Hiçbir cross motora plaka çıkarmazsınnnn. Cross motorlar özel hazırlanmış kapalı toprak pistlerde yarışır. Vites aralıkları kısadır enduroya göre daha sert amortisorler vardır üzerinde.Trafiğe uygun değildir. Endurolar orman köy gibi doğa şartlarında yarışır. Vites aralıkları uzundur. Amortisorler daha yumuşaktır. Kamu arazisi üzerinde sürme için zorunlu olan bir 94 db ses testini geçecek olan bir egsoz sistemi vardır. Asfalt lastikli olanlar supermotodur. Cross motorlarda far sinyal vs olmadığı için trafiğe uygun değildir. Fakat endurolarda far sinyal vs vardır.
Enduroya örnek: KTM 250 exc
Cross: KTM 250 sx
Supermoto : Husqvarna sm 450 rr
Enduro, selesi rahat daha çok uzun yol için düzenlenmiş ancak hafif arazide de (off-road) belli bir düzeyde performans gösterebilen motorlardır. Ama agıırlıklı kullanımı asfalttır. Buna karşılık cross motorlar ise hem asfaltta hem de arazide kullnılabilmesine rağmen selesi enduro kadar rahat olmayan, ağırlıklı olarak offroad olarak tasarlanmış ancak trafiğe de rahat çıkabilen motosikletlerdir. Sizin kastettiğiniz o trafiğe çıkamayanlar dirtbike diye geçer ve far, sinyal vb trafik için gerekli ekipmanı olmayan sadece ağır arazi şartlarında kullanılanlardır. Bunlara plaka çıkmadığı için kullanılacakları yerlere araç arkası romörklerle taşınırlar.
Hepsi trafiğe çıkar merak etmeyin. Ancak bunların asfaltta uzun yol seyahatleri çok rahat değişdir. Çünkü sele yapısı ince ve lastikler daha çok off road tarzıdır. Lastikleri değişirseniz şehir içinde rahat edersiniz ama uzun yolda rahatlık beklemeyin. Bir de bunları deposu endurolara nazaran neredeyse yarı yarıya küçüktür. Hatta bunların daha küçük çaplı ve asvalta uygun lastikli modelleri de vardır ki bunlara süper moto denir.
t
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
:D enduro endurance = dayanıklılıktan gelir yani 1200lük 800lük motorlarla kaldırıma çıkıp inmekle enduro yapılmaz. Sizin enduro diye yazdığınız dualsport sınıfıdır. Dirtbike bir motosiklet katagorisi değildir enduro ve motocrossu kapsar. Yani tüm ofroad motorlar dirtbike başlık altına girer.
O halde extreme ve black cat sinyal far lamba vs. sahip olduğu için sadece plaka taktırıp şehir içinde kullanabiliriz ?
Genellikle enduro'dan kasıt uzun yol konusunda sürücüye sıkıntı vermeyenleri anlıyorum ben. Aslında bunlar biraz enduro-turing olarak sınıflandırmak daha doğrudur. Temel özellikleri; geniş ve rahat sele, büyük benzin deposu, dik oturuşlu ve konforlu bir sürüş tarzı sağlayan, yeri geldiğinde hafif arazi şartlarında da performans gösterebilen motorlardır. Dualsport sınıflaması genellikle suzuki tarafından yapılan bir sınıflama. Bir başkası buna adventure diyor mesela. Tabi burada bir kavram kargaşası olduğunu kabul ediyorum. Genellikle enduro kategorisinde (enduro turing) daha çok yüksek cc'li motorlar ülkemizde yaygın olduğundan, küçük cc'li olanlar cross olarak tanımlanıyor. Çünkü bunlar arazi şartlarında daha hafif olmaları nedeniyle atlayıp zıplamaya daha uygunlar. Seleleri rahat olmadığından ve küçük depolu olmaları bunların asfalt kullanımlarında sürücüye bazı sıkıntıları olabiliyor. Ancak yukarıda en son resmdeki tarzda cross motorlar, ki bunların trafiğe çıkması yasaktır, dirtbike olarak bilinirler. Ana sınıf cross olsa da trafiğe çıkamayan bu tür cross'lar bu şekilde (dirtbike) ifade edilirler. Bir de trial'ler var mesela, küçük cc'li, çok yüksek torklu, selesi olmayan tiplerdir ki, genel klasmanda cross gibi olsalar da bunlar da trafiğe çıkamazlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Paylaştığım fotoğraflardaki ktm 250 exc(ilk foto) de dirtbike olarak geçiyor ve trafiğe çıkabiliyor. Son iki fotoğraftaki motorlar çıkamıyor. Kavram kargaşası olduğu için elimden geldiğince doğru olanı aktarmaya çalıştım. Bu kavram kargaşasına bir dur diyelim hep beraber
Mostronun söylediklerine katılıyorum. Crf klx xtreme max Exc250 CROSS değildir. Endurodan kastın uzun yolda sürücüye sıkıntı vermeyen tür olduğunu söylemek yanlış. Hiçbir şekilde enduro kelimesi yarışacak kapasitesi olmayan ve ağır motosikletlerle anılmamalıdır.(googlede enduro yazınca çıkan cüsseli motosiklet görsellerine aldanmayın ) Enduro sanılan 180-200kglık motosikletlere adventure denir. Enduro üzerindeki far,sinyal... dolayı istenirse plaka alınıp krosun trafiğe çıkabilen halidir. Dualsporta örnek olarakta xtreme max crf klx örnek verilebilir, yukarıda söylediğim durumdan dolayı bunlarada enduro demek yanlıştır. Umarım yanlışım yoktur
Alırsın bi Apachi XZ250RM Çift takımlı Dirt'te takılırsın, crossada çıkarsın,enduro'da yaparsın, yetmedi süpermoto olur, hem 17 ön 17 arka süpermoto takımlı, hem 21 18 cross takımlı, efenim 30 beygirlik aletten sm'mi olurmuş diyenlerede 13 ön 51 arka stock dişlileri takarsın 34mm dellorto'ya hadi koçum ıslat şu yaratığın boğazı dedinmi...görür sm'yi, hem arazide enduro, hem "kapalı alanda stunt" ne istersen devam, yahut ben gibi 14 - 40 asflat takımı niyetine sm takım takılırsın.
Kavramlar arap saçı, kavga başlatmak istemem ama başlasın, şu , Dl'ye , Nc'ye , Versys'lere kim nasıl yaftalamış şu Enduro klasmanını aklım almıyor, acaib iş..mobylette'ye sport touring demekle aynı şey şaşılacak şey.
Arabalar dışında her motosiklet uzun yolda bana sıkıntı veriyorsa, hiç bir motosiklet enduro değildir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)