Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cross Motor seçimi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Şubat 2016
    arkadaşlar mondial extreme modelini beğendim. Şehir içi kullanımda cross motor sıkıntı çıkartırmı ? şehir içinde cross mu daha keyifli yoksa choper tarzı mı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    chopper a göre cross tabiki çukur kasis vs derdin olmuyor ama seleye ince bir iyileştirme hatta araziye çıkmayacaksan güzel bir asfalt lastiği mis valla 25 km hızda bile deli gibi sarsıldığım kasislere cross ile 40-50 ile giriyorum oh mis ama o motor honda crf250l

  3. #3
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    cross motorlara plaka vs cıkaramazsın. enduroyla cross farkını bir araştırın.

  4. #4

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    Asfalt lastiği ile kross .

  5. #5
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cross motorlara plaka vs cıkaramazsın. enduroyla cross farkını bir araştırın.
    crosslrında of road ve on road olanları var yanı of road olanlar sadece arazıde on road olanlar hem asfalt hemde arazıde..
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  6. #6

    Üyelik
    21 Şubat 2016
    Arkadaşlar peki şu kendi sitelerinde gördüğümüz extreme max ve black cat vs. bunlar on road mı off road mı ? nasıl anlayacağız ?

  7. #7
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Hiçbir cross motora plaka çıkarmazsınnnn. Cross motorlar özel hazırlanmış kapalı toprak pistlerde yarışır. Vites aralıkları kısadır enduroya göre daha sert amortisorler vardır üzerinde.Trafiğe uygun değildir. Endurolar orman köy gibi doğa şartlarında yarışır. Vites aralıkları uzundur. Amortisorler daha yumuşaktır. Kamu arazisi üzerinde sürme için zorunlu olan bir 94 db ses testini geçecek olan bir egsoz sistemi vardır. Asfalt lastikli olanlar supermotodur. Cross motorlarda far sinyal vs olmadığı için trafiğe uygun değildir. Fakat endurolarda far sinyal vs vardır.
    Enduroya örnek: KTM 250 exc



    Cross: KTM 250 sx



    Supermoto : Husqvarna sm 450 rr

    gokberk6426 ve SAZMAN bunu beğendiler.

  8. #8
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cross motorlara plaka vs cıkaramazsın. enduroyla cross farkını bir araştırın.
    Enduro, selesi rahat daha çok uzun yol için düzenlenmiş ancak hafif arazide de (off-road) belli bir düzeyde performans gösterebilen motorlardır. Ama agıırlıklı kullanımı asfalttır. Buna karşılık cross motorlar ise hem asfaltta hem de arazide kullnılabilmesine rağmen selesi enduro kadar rahat olmayan, ağırlıklı olarak offroad olarak tasarlanmış ancak trafiğe de rahat çıkabilen motosikletlerdir. Sizin kastettiğiniz o trafiğe çıkamayanlar dirtbike diye geçer ve far, sinyal vb trafik için gerekli ekipmanı olmayan sadece ağır arazi şartlarında kullanılanlardır. Bunlara plaka çıkmadığı için kullanılacakları yerlere araç arkası romörklerle taşınırlar.

    Alıntı Rexiach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar peki şu kendi sitelerinde gördüğümüz extreme max ve black cat vs. bunlar on road mı off road mı ? nasıl anlayacağız ?
    Hepsi trafiğe çıkar merak etmeyin. Ancak bunların asfaltta uzun yol seyahatleri çok rahat değişdir. Çünkü sele yapısı ince ve lastikler daha çok off road tarzıdır. Lastikleri değişirseniz şehir içinde rahat edersiniz ama uzun yolda rahatlık beklemeyin. Bir de bunları deposu endurolara nazaran neredeyse yarı yarıya küçüktür. Hatta bunların daha küçük çaplı ve asvalta uygun lastikli modelleri de vardır ki bunlara süper moto denir.
    t
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  9. #9
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı Rexiach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar peki şu kendi sitelerinde gördüğümüz extreme max ve black cat vs. bunlar on road mı off road mı ? nasıl anlayacağız ?
    arkadaşım farı,stoplambası,sinyalleri vs varsa on roaddır şehir içerisinde sürebilirsin
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  10. #10
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro, selesi rahat daha çok uzun yol için düzenlenmiş ancak hafif arazide de (off-road) belli bir düzeyde performans gösterebilen motorlardır. Ama agıırlıklı kullanımı asfalttır. Buna karşılık cross motorlar ise hem asfaltta hem de arazide kullnılabilmesine rağmen selesi enduro kadar rahat olmayan, ağırlıklı olarak offroad olarak tasarlanmış ancak trafiğe de rahat çıkabilen motosikletlerdir. Sizin kastettiğiniz o trafiğe çıkamayanlar dirtbike diye geçer ve far, sinyal vb trafik için gerekli ekipmanı olmayan sadece ağır arazi şartlarında kullanılanlardır. Bunlara plaka çıkmadığı için kullanılacakları yerlere araç arkası romörklerle taşınırlar.



    Hepsi trafiğe çıkar merak etmeyin. Ancak bunların asfaltta uzun yol seyahatleri çok rahat değişdir. Çünkü sele yapısı ince ve lastikler daha çok off road tarzıdır. Lastikleri değişirseniz şehir içinde rahat edersiniz ama uzun yolda rahatlık beklemeyin. Bir de bunları deposu endurolara nazaran neredeyse yarı yarıya küçüktür. Hatta bunların daha küçük çaplı ve asvalta uygun lastikli modelleri de vardır ki bunlara süper moto denir.
    t
    :D enduro endurance = dayanıklılıktan gelir yani 1200lük 800lük motorlarla kaldırıma çıkıp inmekle enduro yapılmaz. Sizin enduro diye yazdığınız dualsport sınıfıdır. Dirtbike bir motosiklet katagorisi değildir enduro ve motocrossu kapsar. Yani tüm ofroad motorlar dirtbike başlık altına girer.
    BatuhanK bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Şubat 2016
    O halde extreme ve black cat sinyal far lamba vs. sahip olduğu için sadece plaka taktırıp şehir içinde kullanabiliriz ?

  12. #12
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D enduro endurance = dayanıklılıktan gelir yani 1200lük 800lük motorlarla kaldırıma çıkıp inmekle enduro yapılmaz. Sizin enduro diye yazdığınız dualsport sınıfıdır. Dirtbike bir motosiklet katagorisi değildir enduro ve motocrossu kapsar. Yani tüm ofroad motorlar dirtbike başlık altına girer.
    Genellikle enduro'dan kasıt uzun yol konusunda sürücüye sıkıntı vermeyenleri anlıyorum ben. Aslında bunlar biraz enduro-turing olarak sınıflandırmak daha doğrudur. Temel özellikleri; geniş ve rahat sele, büyük benzin deposu, dik oturuşlu ve konforlu bir sürüş tarzı sağlayan, yeri geldiğinde hafif arazi şartlarında da performans gösterebilen motorlardır. Dualsport sınıflaması genellikle suzuki tarafından yapılan bir sınıflama. Bir başkası buna adventure diyor mesela. Tabi burada bir kavram kargaşası olduğunu kabul ediyorum. Genellikle enduro kategorisinde (enduro turing) daha çok yüksek cc'li motorlar ülkemizde yaygın olduğundan, küçük cc'li olanlar cross olarak tanımlanıyor. Çünkü bunlar arazi şartlarında daha hafif olmaları nedeniyle atlayıp zıplamaya daha uygunlar. Seleleri rahat olmadığından ve küçük depolu olmaları bunların asfalt kullanımlarında sürücüye bazı sıkıntıları olabiliyor. Ancak yukarıda en son resmdeki tarzda cross motorlar, ki bunların trafiğe çıkması yasaktır, dirtbike olarak bilinirler. Ana sınıf cross olsa da trafiğe çıkamayan bu tür cross'lar bu şekilde (dirtbike) ifade edilirler. Bir de trial'ler var mesela, küçük cc'li, çok yüksek torklu, selesi olmayan tiplerdir ki, genel klasmanda cross gibi olsalar da bunlar da trafiğe çıkamazlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  13. #13
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Paylaştığım fotoğraflardaki ktm 250 exc(ilk foto) de dirtbike olarak geçiyor ve trafiğe çıkabiliyor. Son iki fotoğraftaki motorlar çıkamıyor. Kavram kargaşası olduğu için elimden geldiğince doğru olanı aktarmaya çalıştım. Bu kavram kargaşasına bir dur diyelim hep beraber

  14. #14
    İbrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Mostronun söylediklerine katılıyorum. Crf klx xtreme max Exc250 CROSS değildir. Endurodan kastın uzun yolda sürücüye sıkıntı vermeyen tür olduğunu söylemek yanlış. Hiçbir şekilde enduro kelimesi yarışacak kapasitesi olmayan ve ağır motosikletlerle anılmamalıdır.(googlede enduro yazınca çıkan cüsseli motosiklet görsellerine aldanmayın ) Enduro sanılan 180-200kglık motosikletlere adventure denir. Enduro üzerindeki far,sinyal... dolayı istenirse plaka alınıp krosun trafiğe çıkabilen halidir. Dualsporta örnek olarakta xtreme max crf klx örnek verilebilir, yukarıda söylediğim durumdan dolayı bunlarada enduro demek yanlıştır. Umarım yanlışım yoktur
    mostro ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alırsın bi Apachi XZ250RM Çift takımlı Dirt'te takılırsın, crossada çıkarsın,enduro'da yaparsın, yetmedi süpermoto olur, hem 17 ön 17 arka süpermoto takımlı, hem 21 18 cross takımlı, efenim 30 beygirlik aletten sm'mi olurmuş diyenlerede 13 ön 51 arka stock dişlileri takarsın 34mm dellorto'ya hadi koçum ıslat şu yaratığın boğazı dedinmi...görür sm'yi, hem arazide enduro, hem "kapalı alanda stunt" ne istersen devam, yahut ben gibi 14 - 40 asflat takımı niyetine sm takım takılırsın.

    Kavramlar arap saçı, kavga başlatmak istemem ama başlasın, şu , Dl'ye , Nc'ye , Versys'lere kim nasıl yaftalamış şu Enduro klasmanını aklım almıyor, acaib iş..mobylette'ye sport touring demekle aynı şey şaşılacak şey.
    mostro bunu beğendi.

  16. #16
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Arabalar dışında her motosiklet uzun yolda bana sıkıntı veriyorsa, hiç bir motosiklet enduro değildir?

  17. #17
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı Rexiach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O halde extreme ve black cat sinyal far lamba vs. sahip olduğu için sadece plaka taktırıp şehir içinde kullanabiliriz ?
    Aynen öyle. Enduro nedir cross nedir işine girip aklın karışmasın. Dediğin modeller sokağa çıkabilen modeller. Plaka çıkartıp güle güle kullanın.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  18. #18

    Üyelik
    04 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    geçen ay Black cat aldım.. plaka ruhsat var.. heryerde kullanıyorum.
    Alıntı Rexiach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O halde extreme ve black cat sinyal far lamba vs. sahip olduğu için sadece plaka taktırıp şehir içinde kullanabiliriz ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)