Merhaba arkadaşlar,
Kaza raporu bölümünde gezerken böyle bir topic açma gereği duydum sizinde yorumlarınız eminimki kullanıcılar için hayati önem yaşıyacaktır;
Biliyorsunuz artık sezon açıldı, havalar ısındı ve turlar başladı. Bununla birlikte risk katsayımızın da arttığını göz önüne almak lazım. Üstümüze giydiğimiz ekipman kışlık ekipmanlar kadar kalın değil ve hareket kabiliyetimizin daha fazla olması ikarus kanatlarını daha kolay takmamıza sebebiyet veriyor. Düşüncelerim şu şekilde;
Her zaman gittiğimiz hızdan biraz daha hızlı gideriz.
Neden? Çünkü üstümüzdeki ekipmanın bizi daha rahat motosiklet kullanmaya itebilir ve aşağıdaki yazdığım tehlike kaza geçirmemize sebep olabilir.
Trafikteki tehlikeler neden artar? Havanın sıcaklığı arttığında sadece bizde değil tüm sürücülerde aynı etkiyi yaratır. Aracının içinde direksiyonun ısınmasını beklerken üşüyen sürücü uyanıktır. Normalden daha dikkatlidir fakat havalar sıcakken herkes daha mayışık çıkar trafiğe. Bu da bizim farkedilme ihtimalimizi düşürür. Hem biz havanın sıcaklığıyla daha agresif kullanıyoruz hem de sürücüler normalden daha aptal hareketler yapabiliyor. Sonucu tahmin edebilirsiniz
Trafik dışında ise olay biraz farklı;
Evet en kötü lastik bile maximum performansta yol tutuşu sağlıyor. Peki buna güvenebilir miyiz ? Elbette ki Hayır! Sizin virajlı bir yolda 10 virajı güzel almış olmanız 11nci virajda lastiğinizin kayıp düşmeyeceğiniz anlamına gelmez. Evet asfalt ısınmış ve sizde havanın güzelliğinden dolayı çok daha keyifli gidiyorsunuz. Ama burada riskin azalmaktan ziyade arttığını asla unutmamamız gerek.
Kısacası motosiklet kazaları, havanın ısındığı ilk 1 ay yoğun olarak gerçekleşmekte. Lütfen her zamankinden daha dikkatli olalım ve bu geçişi bilinçli olarak atlatalım.
Kazasız sürüşler.