TVS Apache 2. vites aralığı çok dar geliyo (İlk motorum)
Reklamlar
-
Merhaba herkese, TVS Apache 150 RTR motorunu ilk motorum olarak aldım ikinci el 2011 model 25000 km civarında aldım. Birkaç sorum/sorunum var. 1. viteste kalıp 10-15 kmye geldiğimde motor da zaten bağırıyor hemen 2. vitese alıyorum. 2. viteste 30 kmye gelmeden motor inanılmaz bağırmaya başlıyor. İlla 3. vitese atmam gerekiyor 30km'yi görmem için. Kısa mesafelerde, örneğin 250 metre ilerideki markete giderken 3. vitese atmak ızdırap oluyor benim için, amma ve lakin eğer aralık normal diyorsanız o başka. Motoru da 1 hafta olmadı kullanalı, yağını aldığım yerde değiştirmişlerdi, acaba kötü yağ mı koydular? Tam hakim değilim motor konusuna ehliyetim de yok, yarın gidip kayıt olacağım kursa.
2. Sorunum: Debriyaj kolu fazla boşta, yani kolun %50sini çektikten sonra debriyajı çekmiş oluyorum. Sağ alt taraftan debriyaj bölümüne baktım telde sıkıntı yok, çeker çekmez aşağısı oynuyor ama bi boşluk var dediğim gibi, bu bir sorun mudur? Kime sorsam farklı cevap veriyor.
3. Sorunum: Motor biraz fazla yakıt yakıyor gibi, yakıt göstergesi bi azalıp bi artıyo anlayamadım acaba bozukluk var mıdır?
Ayrıca bu motorla kontra yapmak tehlikeli midir? Ve yuvarlaklı kavşakları dönerken kaç km/s ile dönsem kontrollü olurum? Bi de motor için ekstradan tavsiyeleriniz varsa can kulağıyla dinlerim...
Lütfen yardım edin ilk vitesli tecrübem, ehliyete yarın başvurucam ara sokaklardan totom totom gidiyorum okula fln, azarlamayın beni lütfen.
Reklamlar
-
Vites aralıkları az yapcak bişey yok. Motul yarı sentetik 10 40 dan başka yağ koyma. Yakıt sarfiyatı yüksek devir kullanırsan fazla olur, göstergesi için şamandıraya baktır bozulmuş olabilir. Apache yüksek devirde kullanılır 8-9 bin de attır vitesi çok bağırmasının zararı yok motorun yapısı böyle.
Kontra bir tekniktir. Bütün iki tekerlekli araçlar kontra tekniği ile döner, marka model fark etmez. Bol bol çalışın bu konuyu, hayatınız kurtulur kolaylaşır.
-
Traveler çok Teşekkürler çok sağol cevapladığın için. Şimdi sanayiye gitsem dediğin yerlere baktırsam çok fazla öperler mi beni? Bir de şu debriyaj kolunun %50 sinin boş olması normal mi senin apache de oluyor mu?
-
Aynen debriyaj oyle apache o kadarda yuksek devirde kullanma 5 bin devirden sonra makul olur vites degistirmen surekli 8 9 binde degistirme surekli
-
Sağol sezer allah kaza bela vermesin sana çok teşekkürler... Motora hasta oldum iyi ki almışım ya siz de içimi rahatlattınız...
Bi de vites küçültürken, gaz vererek küçültüyorum. Ama bu 3'ten 2'ye geçerken veya 2 den 1 e geçerken şart mı ara gaz vermek? Diğer motorlarla aynı mı vites düşürmesi?
-
Ön dişliyi bir diş büyütebilirsin.
-
Bende 2 aydır apache kullanıyorum bende de hemen hemen aynı sıkıntılar var 1. ve 2. viteslerde aralık çok az ve motor her devirde bağırıyor. 1 de 17-18 km de 2 de 35 de felan ses artıyor vites yükseltiyorum mecburen. Bi arkadaş 8-9 bin devir demiş ama topspeed denemiyorsan o devirler çok yüksek geldi bana ,ben genelde 6-7 bin devir civarında yükseltirim vitesi
Zeminin eğimine göre benzin göstergesi ufak değişimler yapabiliyor
İlk aldığımda ne yağ vardı bilmiyorum ama vites geçişleri felan rahattı motul 10-40 koydum yine aynı rahat
Birde arkadaşlar yüksek devirlerde kafa kısmından gelen bir zırıltı var anahtarı kontağa bastırınca azalıyor sanırım sesi orası yapıyor. Nasıl çözebilirim bunu ?
-
Ybr de 1-40 2-60 3-80 4-100 olarak gidiyor. İlginç geldi apache denemiştim ama hiç dikkat etmemişim.
Benzin göstergesine takılma hatta kullanmamaya alış çoğu küçük cc motorlar böyledir. Çok kaba gösterir.
Zırıltıya gelince malesef titreşimden olayı kronik diyebiliriz. Kask takmayı aynı zamanda kulak tıkacı da takmayı ihmal etmezseniz çok sıkıntı olmaz. Ama bunun üstesinden gelen arkadaşlar var plastiklerin temas noktalarina lastik tampon gibi ince katman atıp zırıltıyı bi nebze önlemeyi başarmışlardı.
Ekstra tavsiye olarak lastik kesinlikle değiştir kaliteli lastik al kaliteli ekipman al tasarrufa gitme. Kontrasız zaten motor dönmez kontra tehlikeli midir diye bi soru saçma olur. Eğitime gidin kesinlikle emin olun çok faydası olacak motoru bi şekilde hareket ettirmek sürmek demek değildir. Güvenli sürüş önemli bunlara vereceğiniz parayı israf olarak görmeyin kendinize yatırım yapmış olursunuz. Hayirlisi olsun bu arada, kazasız belasız.
-
Ara gaz iyidir vites küçültürken, rahat edersin alışkanlık haline getir her vitesd de. Kafa zırıltısı çözülebiliyor doğru yerlere sünger bant çekerek.
20 bin kmdir 9-10 bin devir de vites atan arkadaşlar var, bi şey olmadığını söylüyorlar. Devir kesici yok zaten alette. 5-6 bin az vites büyültmek için.
-
Kardeşim öcelikle ehliyetsiz kullanma motoru.. Biliyorum zor olduğunu ama sabret , en iyi ihtimal ceza yer maddi anlamda üzülürsün ama başkasının canı yanarsa daha çok üzülürsün hem maddi hem manevi..
Apache topiğinde tecrübesi az olan arkadaşlara defalarca yazdım yine yazayım, motor redline 9bin devir sonrası giriyor. bu devre kadar çıkmasında bir mahsur yok.. ortalama vites değişimlerini 7bin devir olarak ayarla kafanda ve öyle kullan verimli kullanmak istiyosan.. 30km hızı 1.viteste gören motorda 3e atmana gerek yok 2.vitesle kullanabilrsin.. motor bağırıyor diye bi söz yok yahu valla gülüyorum bunu duydukça.. balansözsüz ve gürültülü bi alet bu..ybr cbf bakabilirdiniz en başta sessiz sakin istiyosanız.. devir esastır verimli hızlanmalarda.. Debriyajı kendine göre ayarlatırsın o problem değil herkesin tarzı başka .. vites küçültürken ara gaz iyidir ama biraz alıştıktan sonra yap henüz acemisin anladığım kadarıyla..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Yazına bakınca sıkıntı motorda değilde sende gibi geldi bana yavaş yavaş alışırsın motoruna
-
2011 5 yaşında motor 25 binde sence mantıklımı bu durum...mideni bulandırmak istemem tabi ...kazasız belasız sürüşler...
-
mete_han adlı üyeden alıntı
2011 5 yaşında motor 25 binde sence mantıklımı bu durum...mideni bulandırmak istemem tabi ...kazasız belasız sürüşler...
abi illa bi mevzuya limon suyu sıkacan :D bende sattım 3 ay önce 2012 20binde ^^ sahibi hiç binmemişti 5binde alıp 6 ayda 20binde sattm.. oluyo yani bu aletler titrediği için totosuna güvenmeyen binemiyo , cbf mi bu p
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
mete_han adlı üyeden alıntı
2011 5 yaşında motor 25 binde sence mantıklımı bu durum...mideni bulandırmak istemem tabi ...kazasız belasız sürüşler...
Hocam benimde 2011 model ve 19750 km'de. İşe git gel için kullanıyorum. Arada çıkıyor öyle az kullanılan makinalar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)