Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

TVS Apache 2. vites aralığı çok dar geliyo (İlk motorum)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Nisan 2016
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2011)
    Merhaba herkese, TVS Apache 150 RTR motorunu ilk motorum olarak aldım ikinci el 2011 model 25000 km civarında aldım. Birkaç sorum/sorunum var. 1. viteste kalıp 10-15 kmye geldiğimde motor da zaten bağırıyor hemen 2. vitese alıyorum. 2. viteste 30 kmye gelmeden motor inanılmaz bağırmaya başlıyor. İlla 3. vitese atmam gerekiyor 30km'yi görmem için. Kısa mesafelerde, örneğin 250 metre ilerideki markete giderken 3. vitese atmak ızdırap oluyor benim için, amma ve lakin eğer aralık normal diyorsanız o başka. Motoru da 1 hafta olmadı kullanalı, yağını aldığım yerde değiştirmişlerdi, acaba kötü yağ mı koydular? Tam hakim değilim motor konusuna ehliyetim de yok, yarın gidip kayıt olacağım kursa.

    2. Sorunum: Debriyaj kolu fazla boşta, yani kolun %50sini çektikten sonra debriyajı çekmiş oluyorum. Sağ alt taraftan debriyaj bölümüne baktım telde sıkıntı yok, çeker çekmez aşağısı oynuyor ama bi boşluk var dediğim gibi, bu bir sorun mudur? Kime sorsam farklı cevap veriyor.

    3. Sorunum: Motor biraz fazla yakıt yakıyor gibi, yakıt göstergesi bi azalıp bi artıyo anlayamadım acaba bozukluk var mıdır?

    Ayrıca bu motorla kontra yapmak tehlikeli midir? Ve yuvarlaklı kavşakları dönerken kaç km/s ile dönsem kontrollü olurum? Bi de motor için ekstradan tavsiyeleriniz varsa can kulağıyla dinlerim...
    Lütfen yardım edin ilk vitesli tecrübem, ehliyete yarın başvurucam ara sokaklardan totom totom gidiyorum okula fln, azarlamayın beni lütfen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Vites aralıkları az yapcak bişey yok. Motul yarı sentetik 10 40 dan başka yağ koyma. Yakıt sarfiyatı yüksek devir kullanırsan fazla olur, göstergesi için şamandıraya baktır bozulmuş olabilir. Apache yüksek devirde kullanılır 8-9 bin de attır vitesi çok bağırmasının zararı yok motorun yapısı böyle.

    Kontra bir tekniktir. Bütün iki tekerlekli araçlar kontra tekniği ile döner, marka model fark etmez. Bol bol çalışın bu konuyu, hayatınız kurtulur kolaylaşır.
    NeVerQuaKe bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    08 Nisan 2016
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2011)
    Traveler çok Teşekkürler çok sağol cevapladığın için. Şimdi sanayiye gitsem dediğin yerlere baktırsam çok fazla öperler mi beni? Bir de şu debriyaj kolunun %50 sinin boş olması normal mi senin apache de oluyor mu?

  4. #4
    sezer0696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    Aynen debriyaj oyle apache o kadarda yuksek devirde kullanma 5 bin devirden sonra makul olur vites degistirmen surekli 8 9 binde degistirme surekli
    NeVerQuaKe bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    08 Nisan 2016
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2011)
    Sağol sezer allah kaza bela vermesin sana çok teşekkürler... Motora hasta oldum iyi ki almışım ya siz de içimi rahatlattınız...
    Bi de vites küçültürken, gaz vererek küçültüyorum. Ama bu 3'ten 2'ye geçerken veya 2 den 1 e geçerken şart mı ara gaz vermek? Diğer motorlarla aynı mı vites düşürmesi?

  6. #6
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Ön dişliyi bir diş büyütebilirsin.

  7. #7
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    Bende 2 aydır apache kullanıyorum bende de hemen hemen aynı sıkıntılar var 1. ve 2. viteslerde aralık çok az ve motor her devirde bağırıyor. 1 de 17-18 km de 2 de 35 de felan ses artıyor vites yükseltiyorum mecburen. Bi arkadaş 8-9 bin devir demiş ama topspeed denemiyorsan o devirler çok yüksek geldi bana ,ben genelde 6-7 bin devir civarında yükseltirim vitesi

    Zeminin eğimine göre benzin göstergesi ufak değişimler yapabiliyor

    İlk aldığımda ne yağ vardı bilmiyorum ama vites geçişleri felan rahattı motul 10-40 koydum yine aynı rahat

    Birde arkadaşlar yüksek devirlerde kafa kısmından gelen bir zırıltı var anahtarı kontağa bastırınca azalıyor sanırım sesi orası yapıyor. Nasıl çözebilirim bunu ?

  8. #8
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    Ybr de 1-40 2-60 3-80 4-100 olarak gidiyor. İlginç geldi apache denemiştim ama hiç dikkat etmemişim.
    Benzin göstergesine takılma hatta kullanmamaya alış çoğu küçük cc motorlar böyledir. Çok kaba gösterir.
    Zırıltıya gelince malesef titreşimden olayı kronik diyebiliriz. Kask takmayı aynı zamanda kulak tıkacı da takmayı ihmal etmezseniz çok sıkıntı olmaz. Ama bunun üstesinden gelen arkadaşlar var plastiklerin temas noktalarina lastik tampon gibi ince katman atıp zırıltıyı bi nebze önlemeyi başarmışlardı.
    Ekstra tavsiye olarak lastik kesinlikle değiştir kaliteli lastik al kaliteli ekipman al tasarrufa gitme. Kontrasız zaten motor dönmez kontra tehlikeli midir diye bi soru saçma olur. Eğitime gidin kesinlikle emin olun çok faydası olacak motoru bi şekilde hareket ettirmek sürmek demek değildir. Güvenli sürüş önemli bunlara vereceğiniz parayı israf olarak görmeyin kendinize yatırım yapmış olursunuz. Hayirlisi olsun bu arada, kazasız belasız.

  9. #9

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Ara gaz iyidir vites küçültürken, rahat edersin alışkanlık haline getir her vitesd de. Kafa zırıltısı çözülebiliyor doğru yerlere sünger bant çekerek.

    20 bin kmdir 9-10 bin devir de vites atan arkadaşlar var, bi şey olmadığını söylüyorlar. Devir kesici yok zaten alette. 5-6 bin az vites büyültmek için.

  10. #10
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Kardeşim öcelikle ehliyetsiz kullanma motoru.. Biliyorum zor olduğunu ama sabret , en iyi ihtimal ceza yer maddi anlamda üzülürsün ama başkasının canı yanarsa daha çok üzülürsün hem maddi hem manevi..
    Apache topiğinde tecrübesi az olan arkadaşlara defalarca yazdım yine yazayım, motor redline 9bin devir sonrası giriyor. bu devre kadar çıkmasında bir mahsur yok.. ortalama vites değişimlerini 7bin devir olarak ayarla kafanda ve öyle kullan verimli kullanmak istiyosan.. 30km hızı 1.viteste gören motorda 3e atmana gerek yok 2.vitesle kullanabilrsin.. motor bağırıyor diye bi söz yok yahu valla gülüyorum bunu duydukça.. balansözsüz ve gürültülü bi alet bu..ybr cbf bakabilirdiniz en başta sessiz sakin istiyosanız.. devir esastır verimli hızlanmalarda.. Debriyajı kendine göre ayarlatırsın o problem değil herkesin tarzı başka .. vites küçültürken ara gaz iyidir ama biraz alıştıktan sonra yap henüz acemisin anladığım kadarıyla..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  11. #11
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Yazına bakınca sıkıntı motorda değilde sende gibi geldi bana yavaş yavaş alışırsın motoruna
    karadenizz bunu beğendi.

  12. #12
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    2011 5 yaşında motor 25 binde sence mantıklımı bu durum...mideni bulandırmak istemem tabi ...kazasız belasız sürüşler...

  13. #13
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 5 yaşında motor 25 binde sence mantıklımı bu durum...mideni bulandırmak istemem tabi ...kazasız belasız sürüşler...
    abi illa bi mevzuya limon suyu sıkacan :D bende sattım 3 ay önce 2012 20binde ^^ sahibi hiç binmemişti 5binde alıp 6 ayda 20binde sattm.. oluyo yani bu aletler titrediği için totosuna güvenmeyen binemiyo , cbf mi bu p
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  14. #14
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 5 yaşında motor 25 binde sence mantıklımı bu durum...mideni bulandırmak istemem tabi ...kazasız belasız sürüşler...
    Hocam benimde 2011 model ve 19750 km'de. İşe git gel için kullanıyorum. Arada çıkıyor öyle az kullanılan makinalar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)