Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

En sessiz kaskı arayan arkadaşlar için kesin çözüm : "Kulak Tıkacı"

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nerden alabiliriz bunu ?
    Bu tıkaçlar fabrikalarda otomatlarda bulunur. İşçiler çalışma alanlarına giderken birer tane alıp takarlar. Fabrikada çalışan bir tanıdığınızdan isterseniz size getirebilir veya iş güvenliği ekipmanları satan yerlerde bulunması gerekir. Fiyatı çok ucuzdur herhalde. Fabrikalarda tek kullanımlık olarak kullanılır.

    Resimdekilerin aynısından(hatta aynı renk) şu anda elimde 2 tane var. Bildiğiniz köpük sünger ama biraz daha yoğun sıkıştırınca üzerinde parmak izi çıkacak kadar sıkışıyor ve anında açılmıyor 15-20 saniyede yavaş yavaş açılıyor.Kullanımı beklediğiniz kadar rahat olmayacaktır. Sert plastikler kadar iyi durmaz kulakta. Ben kulağıma taktıktan birkaç dakika sonra kulağımdan kayıp çıkıyorlardı. Belki kaskın içinde kullanacağınız için bendeki sorun sizde olmaz denemekte fayda var.
    xtrafrozen bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Bunlardan kullanmak istedim, her seferinde 200 metre zor sabredip kulağımdan nasıl çıkaracağımı şaşırdım. Motorun vuruntusunu ve yoldaki her dalgalanma kafamın içinde balyoz gibi patlıyor. Sanırım kulak içine hava girişi çıkışı engellendiği için kulak içindeki basınç kulak zarına etki ediyor. Benzer sorunu yaşayan var mı?

  3. #23

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Köpük süngerler kulaktan zırt pırt çıkabiliyor, diğerleri daha iyi iş görüyor en azından benim tecrübem bu yönde, bu sebeple köpük sünger değil, ipli olan spiralimsi görünümü olanlardan kullanıyorum, alırken mümkünse elinizle bakın, yumuşak plastik ya da silikon olması önemli yoksa acıtabilir kulağınızı. Fiyatı 3 - 5 lirayı geçmez, yapı marketlerin hemen hepsinde vardır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------

    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlardan kullanmak istedim, her seferinde 200 metre zor sabredip kulağımdan nasıl çıkaracağımı şaşırdım. Motorun vuruntusunu ve yoldaki her dalgalanma kafamın içinde balyoz gibi patlıyor. Sanırım kulak içine hava girişi çıkışı engellendiği için kulak içindeki basınç kulak zarına etki ediyor. Benzer sorunu yaşayan var mı?
    İlk takarken tam olarak kulağa oturması önemli artı alıştığınız zaman konforunu yaşadığınız zaman vazgeçemiyorsunuz, kaldı ki kulak sağlığınızı yaşlılıkta olası bir sağırlığı önlemeniz için de önemli, yani aksesuar değil, tıpkı bel, diz koruması gibi bir koruma ekipmanı bana göre.

  4. #24
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Bu basit tıkaçlar gerçekten sürüş zevkini ve dikkatini arttırıyor, nasıl oluyor bilmiyorum ama gürültüyü süzüp trafikte duymanız gereken sesleri geçiriyor gerçekten :D

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köpük süngerler kulaktan zırt pırt çıkabiliyor, diğerleri daha iyi iş görüyor en azından benim tecrübem bu yönde, bu sebeple köpük sünger değil, ipli olan spiralimsi görünümü olanlardan kullanıyorum, alırken mümkünse elinizle bakın, yumuşak plastik ya da silikon olması önemli yoksa acıtabilir kulağınızı. Fiyatı 3 - 5 lirayı geçmez, yapı marketlerin hemen hepsinde vardır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------



    İlk takarken tam olarak kulağa oturması önemli artı alıştığınız zaman konforunu yaşadığınız zaman vazgeçemiyorsunuz, kaldı ki kulak sağlığınızı yaşlılıkta olası bir sağırlığı önlemeniz için de önemli, yani aksesuar değil, tıpkı bel, diz koruması gibi bir koruma ekipmanı bana göre.
    Kesinlikle katılıyorum fakat kaç kere denediysem üzülerek kulağımdan çıkarttım. Kulağıma iyi oturttuğumdan da emindim. Rüzgar sesinden aşırı derecede rahatsız oluyorum ama kulak tıkacı taktığımda çıkarayım derken kulağımı koparıyordum her seferinde Alpine markalı olanlar bayağı fiyatlı; onlarda böyle bir sorun yaşanmıyor ise verilen paraya değer diye düşünüyorum.

  6. #26
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    ses duymayı tercih edenlerdenim

  7. #27

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Arkadaşlar ,

    Kulak tıkacına bu ön yargı nedir algılayamadım . Kulagına taktığın kulak tıkacı motor üzerinde duyduğun seslerin tamamını absorbe etmez. Belirli bir oranda yine korna sesi de dahil trafik sesleri duyulur. Belirli bir oranda sesi absorbe etmesi motor üzerinde yaşadığın yorgunluktan tut,bedeni olarak sağlığına dahi katkısı var.

    Azıcıkda uzun vadede düşünün. Motoru bir sene iki sene sürmedikçe, uzun yıllar boyu motor üzerinde olan bir bireyin sağır olması, duyma kaybı yaşaması muhtemel.. Kulaklarınızı bu sebeple kulak tıkacı ile koruyun !

    Yıl olmuş 2016 daha hala bence kazaya sebep verir diyor bu millet. Len alıp kulağına takıp hiç sürmeyi denedin mi de, sıfır ses motor sürmüyorsun arkadaş !

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ses duymayı tercih edenlerdenim
    arkadaşım ,

    kulak tıkacı taktığında sesi yine duyacaksın . Sadece belirli bir oranda sesi absorbe eder ki bu kulak sağlığın için, hatta sürüşün için faydalıdır. Aksine aşırı ses, sürüşünü olumsuz etkiler.
    Cloud bunu beğendi.

  8. #28
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı seta34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Grip olunca burnuna pamuk tikayip cikartamayanlar geldi aklima, kulak zarina kadarda cokmican ya :D
    yeniliklerden korkan bırısıyım :D
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  9. #29

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlardan kullanmak istedim, her seferinde 200 metre zor sabredip kulağımdan nasıl çıkaracağımı şaşırdım. Motorun vuruntusunu ve yoldaki her dalgalanma kafamın içinde balyoz gibi patlıyor. Sanırım kulak içine hava girişi çıkışı engellendiği için kulak içindeki basınç kulak zarına etki ediyor. Benzer sorunu yaşayan var mı?
    şaşırdım , ben böyle bir sorun yaşamadım . Hangi tür tıkaçlardan kullandınız acaba siz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------

    Gürültüye Bağlı İşitme Kayıpları(Noise Induced Hearing Loss,NIHL)

    Gelişmiş ülkelerdeki verilere göre sağırlık veya işitme kaybı %60 gibi bir oranda kalıtsaldır. Genetik kökenli olanlarında % 70 i herhangi bir sendromla ilşkili değilken (Non-sendromik) % 30 u bir sendromla birliktedir.

    Kulak, 3 ayri bölümden oluşmaktadır:
    dış kulak,
    orta kulak
    iç kulak.




    Ses, dış kulak tarafından toplanıp orta kulağa, buradaki orta kulak kemikleri tarafindan da iç kulağa iletilir. İç kulakta bulunan reseptör hücreler tarafindan sinirler uyarılır ve bu uyarı beyne gönderilerek değerlendirilir. Bu bölümlerdeki herhangi bir yapının fonksiyonunu veya gelişimini etkileyen her türlü faktör işitme kaybına neden olur.

    Hemen her toplumda çok sayıda işitme kaybı ve sağırlığa maruz kalmış birey bulunmaktadır. İşitme kaybı doğumsal ve edinsel olarak ortaya çikar. Doğumsal işitme kaybı ortalama olarak her 1000 veya 2000 doğumda bir görülmektedir.

    Toplumda görülen işitme kaybı ve sağırlığın 3 temel nedeni vardir:
    1. Genetik faktörler
    2. Çevresel faktörler (doğumöncesi dönemde annenin geçirdiği enfeksiyonlar, menenjit, kabakulak, hamilelik döneminde annenin kullandigi bazı ilaçlar )
    3. Sebebi belirlenemeyen işitme kayıpları

    İşitme kayıpları genellikle;
    1. İletim tipi(konduktif), ortakulak ve dış kulaktaki anormalliklerle karaktarizedir.
    2. Sensorineural (perception) iç kulakta meydana gelen bozukluklar sonucu ortaya çikar.
    3. Miks tipte işitme kayıpları, yukarıdaki iki tipin bir arada olduğu durumlardır.

    Gelişmiş ülkelerdeki verilere göre sağırlık veya işitme kaybı %60 gibi bir oranda kalıtsaldır. Genetik kökenli olanlarında % 70 i herhangi bir sendromla ilşkili değilken (Non-sendromik) % 30 u bir sendromla birliktedir.
    Gürültüye bağlı işitme kayıpları (Noise induced hearing loss,NIHL), otorinolaringologların en sık karşılaştığı erişkinlerdeki işitme probl
    emlerindendir. Bu sayı işgücünün artmasıyla ve dolayısıyla potansiyel gürültüye maruziyetin artmasıyla da yükselmektedir.

    Dünyada endüstriyel gelişimin artmasıyla birlikte gürültü kirliliği de artarak milyonlarca kişinin hayatını etkilemektedir.
    Gürültünün en sık kaynağı işyerleridir, ayrıca evde ve diğer günlük sosyal aktivitelerde yaş, cins ve etnik grup gibi faktörlerden bağımsız olarak toplumu etkilemektedir. Kişinin iletişiminin bozulmasından, yaşam kalitesinin ve sosyal iyilik halinin azalmasından, işgücü kaybına ve dolayısıyla ekonomik kayba kadar uzanan etkileri bulunmaktadır.

    Gürültü terimi genelde sinir bozucu ve istenmeyen ses olarak tanımlanmaktadır. İşitme alanında bu terim işitmeye potansiyel olarak zarar veren yüksek ses anlamına gelir. Çevresel gürültü tipik olarak 4 şekilde tanımlanır.
    1. Devamlı (Continious)
    2. Dalgalanan (Fluctuating)
    3. Aralıklı (Intermittent)
    4. Ani (Impulsive)
    Genel olarak yüksek frekansları tutan işitme kaybı, yüksek vurgulu kulak uğultusu ve konuşmayı ayırt etme skorunda düşme ile kendini gösterir. Endüstriyel gürültülerin geniş spektrumlu olması nedeniyle oluşan işitme kayıpları 3-6kHz arasındadır.

    İşitme kaybının seyrinde ise, Periferik işitme organında gürültü seviyesine bağlı olarak; geriye dönüşü olan veya kalıcı hasar oluşabilmektedir. Geriye dönüşlü kayıp, geçici eşik kayması (temporary threshold shift ,TTS) olarak adlandırılır ve orta şiddette seslerle oluşur (Örn. Rock müzik konserlerinde vs.). TTSde eşik yükselmesi özellikle 3-6 kHz i içeren frekanslarda belirginleşir.Gürültünün süresiyle orantılı olarak dakikalar içinde geri dönebilirken, saatlerce veya günlerce de uzayabilir. Maruziyet sonrası TTS geri dönmez ve kulak tekrar şiddetli sesle karşılaşırsa işitmede kalıcı değişiklikler oluşur. Bunada kalıcı eşik kayması (permenant threshold shift, PTS) denir.PTSde işitme eşiklerindeki yükselme geri dönüşsüzdür. Kokleada kalıcı hasar oluşmuştur.Koklea dış tüylü hücrelerde sterosiliyaların kaybı, birbirleriyle yapışmaları ve deformasyonları söz konusudur.Şiddetli gürültüye kısa süreli maruz kalma sonucu koklear membranların yırtılması ve endolenfin perilenfle karışması sonucunda sürekli işitme kayıpları ortaya çıkar...
    ABDde İşyerlerinde sesin 90dB için 8 saati, 95dB için 4 saati, 100dB için 2 saati , 105dB için 1 saati ve 130dB için 2 dakikayı geçmemesi için önlem alma zorunluluğu getirilmiştir.140dB'den daha şidettli sese ise izin verilmez.
    Kısaca gürültünün 85dB'i geçtiği ortamlarda bulunanlar için önlem alma zorunluluğu vardır.
    Gürültüye bağlı işitme kayıplarında işitme cihazlarının yararı vardır; ancak, gürültüden korunma en etkili tedavi yöntemidir.
    Ali Tüterden alıntıdır

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şaşırdım , ben böyle bir sorun yaşamadım . Hangi tür tıkaçlardan kullandınız acaba siz?
    Hem şu turuncu sünger gibi olanlardan hem de ipli kauçuk olanlardan denedim. Değişik takma yöntemleri aradım acaba fark eder mi diye ama sonuç değişmedi :(

  11. #31

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle katılıyorum fakat kaç kere denediysem üzülerek kulağımdan çıkarttım. Kulağıma iyi oturttuğumdan da emindim. Rüzgar sesinden aşırı derecede rahatsız oluyorum ama kulak tıkacı taktığımda çıkarayım derken kulağımı koparıyordum her seferinde Alpine markalı olanlar bayağı fiyatlı; onlarda böyle bir sorun yaşanmıyor ise verilen paraya değer diye düşünüyorum.
    İlginç aslında ben 3 - 5 liralık işçi tıkacı kullandım hep ve gayet konforluydu, yine onlardan alacağım. Ayrıca yukarıda bir arkadaş da yazmış ben de yazdım yine yazayım kulak tıkacı sesi tamamen kesmez, sadece belli bir desibel azaltır ve hem kulak sağlığınızı korur hem de otomobilde sürüyor gibi kaliteli bir sürüş sağlar. Bilhassa yarım saat ve üzeri sürüşlerde bence mutlaka kullanılmalıdır. Tercih sizin, ben eskisi gibi daha kaliteli ve sağlıklı sürmeyi devam ettirmeyi düşündüğüm için yine motor alınca kullanacağım şüphesiz.
    tinerci ve oluroyle bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem şu turuncu sünger gibi olanlardan hem de ipli kauçuk olanlardan denedim. Değişik takma yöntemleri aradım acaba fark eder mi diye ama sonuç değişmedi :(
    ben turuncu sünger gibi olanlardan kullanıyorum hala. İpli kauçuklu olanlardan da üç arkadaşım kullanıyor,gayet rahatlar.

    bakın
    tinerci bunu beğendi.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  13. #33

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem şu turuncu sünger gibi olanlardan hem de ipli kauçuk olanlardan denedim. Değişik takma yöntemleri aradım acaba fark eder mi diye ama sonuç değişmedi :(
    Bir de eczanelerde satılan silikon ya da hamur gibi şeffaf ya da beyaz renkte, sizin kulağınıza takıp şekil vererek oturttuklarınız var onları deneyin, eminim rahat ettirecektir.
    tinerci bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Arkadaşlar okuyun ! Araştırın

    85 dB de siddetinde sese maruz kalan kulakta 8 saatin sonunda sinir hucreleri birere birer ölmeye başlar.

    95 Db de ayni sure 1 saate duser, 105 dB de ise bu sure sadece 15 dakikadir.

    Maalesef sinir hucreleri vucudumuzdaki diger hucrelere benzemiyor. Bunlar son derece "uzmanlasmis" hucrelerdir, olenlerin yerine vucut yenilerini uretip tamir edemiyor.

    UCLA (University of California Los Angeles) motosikletlerle ses olcum ve arastirmalari yapmis, kask ici sesleri olcmus ve bunlari yayinlamistir...

    - UCLA in Audditory Labaratuarinda ve yol sartlarinda yapilan arastirma sonuclari soyle:

    Rolantide : 74dB,

    56km/h : 108 dB,

    Otoyol hizlari: (80-100 km/h) ortalama 116 dB (naked-ciplak motosiklet)

    - Ortalama bir kaskin ses basincini/siddetini dusurme degeri 3 dB (yazi ile uc )

    Kullanilip atilan turde ucuz bir sunger kulak tikacinin ses basinci/siddeti dusurme degeri 20-30 dB.


    - Kask ici olcumleri ile ortalama 100km/h hizda ses basinci 93.5 dB (yani ortala bir kaskla kulakliksiz 2.5-3 saatlik motosiklet seyahati ile kulakta ilk sinir uclari olmeye basliyor)

    Şu siteyi inceleyin http://www.heartech.co.il/

    - Kulaginizda olusabilecek tahribatin onune gecmek,
    - Yorgunlugun azaltilmasi (asiri gurultu yorar)
    - Konsantrasyonun yukselmesi (gurultu konsantrasyonunuzu dusurur)
    - Beyin tahribatinin onune gecilmesi (asiri gurultunun beyin tahribatina yol actigi biliniyor...


    Alıntıdır
    Cloud ve xtrafrozen bunu beğendiler.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Kulak tıkacı kullanma konusunda ısrarcıyım fakat bu sorunumu halletmem lazım. Yaşadığım şeye en yakın duygu, kafanızda kask takılıyken topuklarınızı vura vura merdivenlerden inerken kafanıza yumruk vuruyormuş gibi olur ya.. Ona benzer bişi.. Yoldaki irili ufaklı her çukur ve tümseği kafamın içinde hissediyorum. Çözüm aramaya devam ediyorum.

  16. #36

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kulak tıkacı kullanma konusunda ısrarcıyım fakat bu sorunumu halletmem lazım. Yaşadığım şeye en yakın duygu, kafanızda kask takılıyken topuklarınızı vura vura merdivenlerden inerken kafanıza yumruk vuruyormuş gibi olur ya.. Ona benzer bişi.. Yoldaki irili ufaklı her çukur ve tümseği kafamın içinde hissediyorum. Çözüm aramaya devam ediyorum.
    Kulak yoluna uygun olmalı kullandığın kulak tıkacı boyutu. Kulak yolunuzdan ölçü alınarak size maksimum uyum sağlayacak kulak tıkacını kullanmanız gerekir. Kulak yoluna uygun olmalı ki, kulak yoluna tıkaç tam olarak otursun.
    tinerci bunu beğendi.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  17. #37
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem şu turuncu sünger gibi olanlardan hem de ipli kauçuk olanlardan denedim. Değişik takma yöntemleri aradım acaba fark eder mi diye ama sonuç değişmedi :(
    O tıkaçlar bir kaç kullanımdan sonra daha doğrusu 4-5 kullanımdan sonra kulak içerisinde açılma ve sesi izole etme yeteneklerini biraz kaybediyorlar. Takmak zorlaşıyor fakat bahsettiğiniz sesler daha az şiddette geliyor.
    Ben neden bahsettiğinizi gayet iyi anladım, aynı ses yürürken her adımda da duyulur. Çok çukurlu yollarda kısa mesafe gidiyorsanız rahatsız edebilir tabi. Ama ben şehir dışı yolculuklarda kesinlikle arıyorum.
    Diğer türlüsü eziyetten başka bir şey değil
    tinerci bunu beğendi.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kulak yoluna uygun olmalı kullandığın kulak tıkacı boyutu. Kulak yolunuzdan ölçü alınarak size maksimum uyum sağlayacak kulak tıkacını kullanmanız gerekir. Kulak yoluna uygun olmalı ki, kulak yoluna tıkaç tam olarak otursun.
    O da bir çözüm olabilir tabi. Son aklıma gelen şey ise silikon kulak tıkacının merkezinden 2 mm matkap ile delik açıp deneyeceğim. Kulak yoluna hava giriş çıkışı devam ederken ses filtreleme performansı nasıl olacak.. Burada paylaşırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O tıkaçlar bir kaç kullanımdan sonra daha doğrusu 4-5 kullanımdan sonra kulak içerisinde açılma ve sesi izole etme yeteneklerini biraz kaybediyorlar. Takmak zorlaşıyor fakat bahsettiğiniz sesler daha az şiddette geliyor.
    Ben neden bahsettiğinizi gayet iyi anladım, aynı ses yürürken her adımda da duyulur. Çok çukurlu yollarda kısa mesafe gidiyorsanız rahatsız edebilir tabi. Ama ben şehir dışı yolculuklarda kesinlikle arıyorum.
    Diğer türlüsü eziyetten başka bir şey değil
    Aynen o şekilde çok şükür yalnız değilmişim Uzun yolda daha az rahatsız edici olabilir dediğiniz gibi.

  19. #39
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    Kulak tıkacı candır

  20. #40
    MoKo777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Bazı arkadaşlar bunu takmanın zararlı olacağını söylüyor fakat kulaklığı takınca arabanın içindeymiş gibi oluyorsunuz yani çevredeki bütün sesleri duyuyorsunuz sadece rüzgar sesi ve motorun sesini büyük ölçüde izole ediyor.Bence de uzun yollarda mutlaka kulak tıpacı kullanılmalı, çok faydasını görüyorum.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)