ducati scrambler 400 cc memlekete sonunda geldi
Reklamlar
-
erkan3420 adlı üyeden alıntı
aslında çok basit. 10 satışta edeceğin kar 100 satıştakiyle aynıysa mantıklı. servis ve yedek parçada da aynı mantığı yapacaksın çünkü. aynı parayı kazan, daha az ürün satışı demek daha az sorun ve sorunlu müşteri demek. daha az yedek parça stoğu demek. alım gücü yüksek seçkin müşteri demek. falan filan işte
birde sadece türkiyede bu fiyat değil bu motor. ABD fiyatı 8000 dolar. yukarda 470cc naked denilen cb500f 6000 dolar. üçte bir pahalı hondadan. 25000 honda üçte bir fazlası 33000 civarı. orayla kıyaslayınca fiyat tam denk çıkıyor.
Kar aynı olursa mantıklı tabi ama aynı olması münkün değil. Bu örnekte atıyorum adam 30 bin TL'ye satarken 8 bin TL kar yapsa, 10 tanede 80 bin TL yapacak ve bu satış adediyle üreticiye karşı da komik duruma düşecek. 25 bin TL'ye 3000 TL karla 100 tane satınca 300000 TL kar yapıyorsun ve 10 kat daha fazla satış yapmış oluyorsun, alış fiyatın da düşüyor. Hadi bu tarz bir motor için bu ekstrem bir örnek ama ufak motorlarda 1000 TL için ne kıyametler kopuyor. Buna en güzel örneklerden biri Hero Glamour ve Thriller'dir. Anormal rakamlarla piyasaya girdiler ve çok düşük satış yaptıkları için şimdi daha güzel modelleri Thriller'dan bir sene sonra dolar yükselmesine rağmen daha düşük fiyattan satışa sundular. Bir benzerini şu anda Royal Enfield de Ural yapıyor. Hindistan'da 7500 TL'ye satılan motor bizde 7500 € ve bu fiyata bir yılda birilerinin vitrinine koymak için belki üç tane satacak. Oysa fiyatı 15 bin TL bile olsa (ki rahatlıkla olabilirdi) buradaki çoğu kişi şimdiden almıştı. Ural'ın BMW fiyatlarıyla zaten satma ihtimali yok. Böyle bir ticaret anlayışı olamaz. Evet Türkiye'de motosiklet satışı dünyaya göre az ama bunun ilk suçlusu devlet, ikinci suçlusu ticaretten, hizmetten, motosikletten anlamayan ama ticaret yapacak parası olan distribütörler, üçüncüsü de şikayetçi olmasına rağmen devletten vergi indirimi istemeyen yine distribütörlerdir. Bir suçlu daha ararsak o da biz kullanıcılarız. Bu fiyattan mal geldiğinde kimse altı ay sabredip almazsa, önce bayilerin sonra da distribütörlerin devlete isyanından zaten her şey yoluna girecektir.
Aklıma gelen bir başka sorun da aynı firmanın birden çok markanın distibütörlüğünü alması ve çaktırmadan tekelleşmesi. Bunun da yasayla engellenmesi gerekir. Mesela Korlas'la Ferco almışlar bir dolu markayı ne fiyatı oynatıyorlar, ne bir kampanya yapıyorlar. İtalyanlar'ın fiyatı bu, yersen kardeşim diyorlar. Gücüm olsa tekelleştiklerini iddia ederek bunlara dava açardım, uğraşırdım. Umarım zamanla bu distribütörleri aradan çıkarıp kendileri gelirler.
Reklamlar
-
Ducati ne kadar güzel ve sağlam olsada duke ile resmen aynı duke al daha ucuza daha iyi
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
1) Ducati ister 30 liraya satar isterse 40 bin liraya satar
2)alan alır almayanda almaz.
3)Türkiyede 3 tane satsa ne olur satmasa ne olur
4)bunu Korlas düşünsün,siz az daha koyun 1000 RR alın
Bütün bu cümlelerlede bir milleti aşağılama kücümseme var. bu sizi rahatsız etmiyor da? benim yazılanlara saygı duymamı bekliyip aşağılayıcı bi tutumda olduğumu söylüyorsunuz. Biraz ilginç olmuş doğrusu.
1) siz Türkiyede satılan bir motorun satış fiyatına kafa yormayın aklınız ermez (Müşteri, motosiklet kullanıcısı aşağılanmış)
2)Parası alan alır zaten size ne(parasına göre insanlar aşağılanmış)
3) Ülke komple aşağılanmış.
4) Türkiydeki Motosiklet kültürü aşağılanmış.
beni rahatsız eden cümle şu oldu,
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Duyduğun en
saçma ve mantıktan marketing den
yoksun yorumlardan biri
-
Ben bu Ducati'cilerle İtalya'da söyleşi yapma imkanı buldum, bir Türk dergisi için... Bu aleti yaptık ettik ama ucuz olmasını istemiyoruz zaten dediler. Tayland'daki fabrikada üretiyorlar.
Malın gelişi yüksek, anladığım kadarı ile. Yurtdışı fiyatlarını araştıran arkadaşlar da bunu tespit etmişler zaten.
-
lambo büyük hissesi fiat da ama radikal değişiklikler yine lambo elinde ... ktm bajaj a ait sanıyormusunuz bajaj duke abs mi çıkıcak hayır liberal eknomininin minimal değeleri felan,
Piaggio beverly ucuza satarmı vespa ucuz beverly eşek ölüsü gibi pahalı 946 da px serisi ucuz
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Duyduğun en saçma ve mantıktan marketing den yoksun yorumlardan biri
Avrupada bir mala ederinden fazla faiş fiyat iste kimseye satamassın. Müsteri son derece bilinçli neyin ne olduğunu biliyor. BMW S1000RR a veya panigaleye birbuçuk R1 parası iste satışlarda sonunculuğa oturursun argenin parasını bile çıkaramssın. BMW S1000RR a gayet normal bir fiyat belirleyip iyi elektronik sistemler ve en yüksek tekerlek gücünü- akselerasyonu birleştirince çok iyi bir başarı geldi. keza Panigale de öyle mal güzel fiyat güzeldi güzel pazar payı aldı
ister 30 bine ister 40 bine satar demişsinde arada aynı mal için yüzde 30-35 fark var. 40 bine avrupada anca babayı satar ama Türkiyede sonradan görme görgüsüz, kültürsüz alır
32 bin zaten ÖTV yi çıkarırsan Avrupadaki bedelidir aşşağı yukarı.
Allahın gariban 400cc ducatisine 13 bin euro istermiş peh! senden 2-3 kat zengin Avrupalı bile o fiyata götüyle güler
400cc KTM 5300 euro
Fanatiklik ve bilmemek bu yüzden kötü
Bide Ducatinin satış kaygısı yokmuş bunuda öğrendik. Altın yumurtlayıp hobi olarak motor geliştiriyorlar bu italyanlar.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Marka parasını hak ediyor diyenler var arkadaşları ciddi ciddi böyle mi düşünüyorsunuz
Acik soyleyeyim; bence sacma, ozenti ve bilincsiz bir gorus. Hayir, Ducati istedigi parayi hakketmiyor demiyorum. Hakkettigini dusunen yeterince insan var ki hala satiyor.
Turkiye belki, ama dunyaya sadece "marka" satamazsiniz, ozellikle zengin ve bilincli topluma. Mutlaka baskalarinin yapamayip, sizin iyi yaptiginiz bir seyler olmali. Yoksa ozenti olmayan bilincli millet niye alsin malinizi?
Peki Ducati ne yapiyor? Sorun cikaran, pahali, cabuk dokulen, ve yuksek bakim masrafi olan motorsiklet uretiyor. Peki insanlar niye tercih ediyor? Bir: Suspansiyon, fren, sase acaip kaliteli. Iki: Yuksek teknolojili malzeme kullandigi icin nispeten hafif Uc: V2 kullandigi icin dusuk devirde tork uretiyor Dort: Her turlu en son elektronik destek sistemleriyle geliyor. --- Velhasil durumu yeten aliyor. Zaten zevk aleti.
Peki Scrambler ne veriyor? Stil, imaj, "hip" "cool" ambiyansi... Ama kucuk klasmanli bir motorsiklet'te insanlar imaj pesinde mi, yoksa daha iyi motorsiklet pesinde mi olur cogunlukla? Saglam reklam kampanyasi yapip satmaya basladilar. Bana cok basarili olamayacak gibi geliyor ama gorecez. KTM, imaji bir yana birakip daha iyi motorsikleti daha ucuza satiyor. Bakalim ne olacak...
Ducati bir de XDiavel'e yatirim yapti bi suru. O da dusundurucu bir model. Cok satmayacak gibi geliyor bana ama gorecez bakalim. Sonucta bi ton pazar arastirmasi yapmistir herifler. Gerci pazarlama elemanlari muhendislerden iyidir umarim
Xdiavel'e binince tutamadim kendimi sesli gulmeye basladim galeride... Deve kusu gibi bisey. Ne cruiser, ne Ducati. Deniz kizi dusunerek yapmislar, ama bunun kafasi balik, alt tarafi kiz olmus. Bakalim kac tane satabilecekler bu ucubeden...
-
Ducseko adlı üyeden alıntı
Ducati ister 30 liraya satar, isterse 40 bin liraya satar. alan alır almayanda almaz.İtalyanların böyle bir kaygısı yok. Adamlar dünyaya satıyorlar. Türkiyede 3 tane satsa ne olur satmasa ne olur? bunu Korlas düşünsün,siz az daha koyun 1000 RR alın.
Dostum avatarının altında ki motosikleti kısmına istinaden yazıyorum. Bulursan kaçırma Benim ağzım kulaklarımda;)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)