Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CG Motora Yağ Soğutma Yapacağız

    REKLAM ALANI
  1. #1
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    merhaba,

    cafe racer haline getirdiğim CG motoru güçlendirmiştim. şimdilik rodaj döneminde olmasına rağmen 135 km gibi hızlara çıkabiliyorum (gps ölçümü). şimdi ise olayı abartıp motora yağ soğutma sistemi kurmaya niyetlendik.

    malzememiz şu;

    http://www.banggood.com/Oil-Cooler-C...p-1002268.html

    ölçüler kağıt üzerinde aynı. tabi gelmeden tam emin olamayacağız. siparişi verdik kargolanmasını bekliyoruz. burdan takip edenlere bilgi veririm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kyagmur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BAJAJ F250
    seviyorum böyle konuları takipteyiz

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben de yağ soğutma takmayı düşünüyorum ama külbüratör kapağı kalın olunca şaseye sürtüyo benim motorda. Bunda sorun çıkar mı bakmak lazım.

  4. #4
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    ilanı olan üründe su soğutmadaki gibi termostat (belli bir sıcaklıkta açılıyor ve suyun blok ile radyatör arasında dolaşıp soğumasına yarıyor ) ve devir daim sistemi var mı çok anlayamadım
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  5. #5
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilanı olan üründe su soğutmadaki gibi termostat (belli bir sıcaklıkta açılıyor ve suyun blok ile radyatör arasında dolaşıp soğumasına yarıyor ) ve devir daim sistemi var mı çok anlayamadım
    Termostat filan yok. Normal yağın basıncıyla radyatörun içine yağı basıyor. Ordan soguyup tekrar motora dönüyor.

  6. #6
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Zaten su soğutmalı sistemlerde de su devirdaimi sürekli olmakla beraber termostat sadece radyatörün önünde/arkasındaki fanın çalışmasını kontrol ediyor diye biliyorum.

  7. #7

    Üyelik
    27 Şubat 2016
    hocam motorunuza yaptığınız işlemleri paylaşır mısınız ?

  8. #8
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı incimage adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam motorunuza yaptığınız işlemleri paylaşır mısınız ?
    şanzumanından balatasına, krankından psitonuna silindirinden egzantriğine hepsi değişti elden geçti.
    Eğleniyor muyuz?

  9. #9
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Ducati Monster 937
    Oooh güzel duruyor abi. Şu cg'yi de merak etmiyor değilim. tam olarak neler yaptınız abi canavara?

  10. #10
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Yağ soğutma montajının bir videosunu buldum 125-135-150 CC motorlarda üst kapak değiştirilip motaj yapılıyor




  11. #11
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    videodaki motosiklet cub ve bende meraktan yurt dışından cub uyumlu yağ soğutma kiti getirttim (videodakinin aynısı fakay siyah) fakat takmaya fırsat olmadan motorumu değiştirdim yağ soğutma kiti elimde kaldı boşta duruyor

  12. #12
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    yüksek süratlerde borulardan yağ fışkırmasın? çok eğreti duruyor.

  13. #13
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı bindiregandi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek süratlerde borulardan yağ fışkırmasın? çok eğreti duruyor.
    çelik tel sargılı borular yüksek basınçlara dayanıklı ve çok kaliteli kelepçeleri var

  14. #14
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Güzel fikir bence bu işe girişmeden motoru söküp antepdeki adanadaki ustalara gönder onlar bi silindir üst kapak ayarı yapsın
    Yağ soğutmalı yap
    Cg şaseni al fırlat gitsin bi hurdalığa gidip yeni şase bul tak tamamen illegal olur ama başarılı proje çıkar

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar,
    evet yağ soğutma iyidir,

    FAKAT,,,

    O eski yağ pompası ile daha büyük sorunlar ile karşılaşabilirsiniz,
    çünki,
    yağın basıncı düşecek,
    yaglanması gereken yerlere eskısınden daha az ve dusuk basınclı yağ basılacak,

    hatta RADYATORE BASINC OLAMAYACAK denebilir,,

    Dikkatlı olun,
    daha kötüsü olmasın,,,
    ve YAGINI OLDUGUNDAN DAHA FAZLA KOYMAYI UNUTMAYIN ,

    MALUM RADYATORE YAG DOLACAK VE YAGINIZ EKSILMESIN,,,

  16. #16
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Cub ta yağlama yapıp ısınan ve geri dönen yağ radyatörden gecip soğuyarak kartele giriyor yağ pompasına herhangi bir yük binmiyor

  17. #17
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum yuk degıl zaten,
    POMPA YAGI RADYATORE BASAMAYACAK demek istedim,

    Şöyle düşün,

    SOKAK BAŞINDA KANALİZASYON BORUSU KADAR YANGIN SÖNDÜRME SUYU VANASI VAR???

    Neden SADECE BİR MUSLUK YOK ???

    Öyle düşün,

    Tazyik'li olmalı yağ,
    yoksa radyatöre giriş yapamayacak,
    oraya giren yağ orada kalacak,,,

    Tabii Bu KİŞİSEL FİKRİM,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    yağ silindirin içini ve kranki yagladiktan sonra kartere dökülür herhangi bir yerden artık çıkış olmaz...ancak pompa cikisindan debisi yükselen yağı motora girmeden önce radyatore yonlendirebilirsin...standart yağ pompası ise yeterli gelmeyebilir yukarda Serkan ustanın ikaz ettiği gibi uygulama sonrasi yağ basıncini doğru ölçüp devam etmelisiniz.

  19. #19

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    bencede gereksiz olur yağ pompası yetersiz gelebilir zaten bir cg yi şu an 72 mm ye kadar rahatlıkla çıkartabiliyoruz ancak yağ soğutmasına o halde bile ihtiyaç duymuyor bence böyle bir işlem yağ pompasını yoracaktır pek tavsiye etmiyorum

  20. #20
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Şöyle bişiy var,

    EĞER KANUNİ TİGER 250,
    KANUNİ DEER 152 yağ pompası uydurulabilirse,

    O zaman MOTOR ÖLÜMSÜZ OLUR,,,

    Yağ pompaları bu ikisinin çok güçlüdür,,,

    Zaten Yağ popası yeteri kadar şiddetli pompalasa daha hızlı devirdaim olacağından dolayı yağ daha azla yağlamış olur,,,


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)