Onla başlama bunla başla derken iş 125 liklere verilen boş paralara geliyor konu tabi. 125 lik makinelerde 120km/h hızları geçiyor ama konu gaz kolunda bitiyor.
Buradaki en temel onla başlama bunla başla mantığı budur: Gaz tepkisi...
Gaz tepkisi ne kadar yumuşak bir motosikletle başlanırsa o kadar iyi. Mesela benim motorum cbf150 neden iyi bir başlangıç motoru? Çünkü gaza yüklenseniz bile tekere falan gelmiyor. Burada dipgaz yüklenmekten söz etmiyorum. 1/4 çektiniz gaz kolunu o yine bildiğini okuyup ağır hızlanıyor. ani tepkiler vermiyor.
250cc lik yarış motorunun gaz tepkisi ne denli agresiftir bilemiyorum ancak temel mantığı buradan ele alırsanız en azından 125-150 ve 250cc motorları birer kez deneyerek olayı anlayabilirsiniz.
250cc ile başlıyorsanız biraz daha fazla eğitim ve boş alan çalışmasıyla motoru daha iyi tanımak ve alışmak gerekiyor. Ama bunu 600 veya 1000likte anlamaya gerek yok. Belli işte gazı aniden açarsanız ne olduğu
250 cc ile kaliteli ve uzun bir eğitim sürecinden sonra başlanabilir kanatindeyim. Ama yinede bununda bir ss olduğunu unutmamak gerekiyor. Zira iş eğitim ve boş alan çalışmalarıyla edindiğiniz bilgileri "he ben anladım bunu yaw kolaymış" diyerek trafiğe atmalak değil, ani durumlarda realiteye dökebilmektir. Yoksa eğitimi alsanız bile zırt diye gazlarsanız 250cc yine başlangıç motoru olmaktan uzaklaşacaktır.
Sabır şart. Eğitim ve boş alan çalışmalarına refleks olarak uyum sağlamak şart. 150cc ile trafiğe çıkışı süreniz eğitim sonrası daha hızlı olacakken 250cc de bu süreyi biraz daha uzun tutmak gerekiyor kanımca.