Yani şimdi bir kaç arkadaşımız ss değil ss tartışmasına girmişte. Aslında demek istediğini kısaca özetleyeceğim.
Küçükken yani 7- 9 yaşlarında falanken bu kawasaki hep hayalimdi. Böyle dolu dolu bir ss , yeşil renkte , gazı açtığında bitmeyen devir çıkan ses off...
Her böyle geçen motoru kawasaki sanırdım sanki kawasakiden başka motor yoktu dünyada.
O zaman çok severdim ss ama artık maalesef hiç sevmiyorum. Bu arada hiç ss bir motorumda olmadı o ayrı. bir çok kez kullandım.
13 yaşında ilk motora bindim ondan sonrada ss e merakım hiç olmadı.
SS motor dediğim her zaman gözümde böle dolu büyük , büyük dediğim ne biliyim daha kalıplı yani rc200 - r25 - cbr250 veya bunların 125 liği gibi daha cılız olmayan motorlardı. Tamam bunlarında sınıfı ss ama ne bileyim ben hep ss diyince gözümde en az bi 600rr - r6 falan canlanıyor.
ss açılımı super sport. Hem super hem sport buda benim gözümde bahsettiğim gibi 125 veya 250 - 300 sınıfı değil maalesef. 600cc yi koyunca mecburen gövde büyüyor lastik genişliyor ses değişiyor vs vs. Bu arada ses dediğimde egzozdan gelen ses değil motorun kendisinden gelen o ses...
Ne bileyim bir 250 cc ss ile 600 cc ss i yan yana koyunca bile çok farklı duruyorlar. Bazen otobanda falan görüyorum r25 kaptırmış gidiyor ama hani belli limitinde. üzerine iyice yatmış , motor dengesizleşmiş vs vs.
Muhtemelen arkadaşımızın benzettiği yada demek istediği olay bu.
Aynen öyle abi. Racing demek race'den gelir bildiğim kadarıyla. Yani motorun üretiliş felsefesinde yarışmak var. Sen al 125-250 cc motoru çık yola, bir tane apaçi cg ile seninle dalga geçsin. E hani nerede senin yarışçı ruhun? Nerede o oturuşun hakkını verecek performansın? Örneğin cbr 125-250 ss oturuşa bile sahip değil tam anlamıyla.
Ha şöyle olsa 250 cc bir commuter veya naked olsa beni geçen cg'yi falan umursamam. O tarz motorun amacı bellidir. Hem şehir içi kullanıma uygun, hemde hobi amaçlı kullanılabilir. Ama racing motora biniyorum diyorsan uçacaksın abi, motorun hakkını vereceksin. Bende o hakkı bu bahsettiğim motorlarda görmüyorum. Anca ss görünümlü, karenajlı commuter/naked derim bunlara ben.
Nasıl bir enduro rahatsa ve uzun yola gelirse,
Scooter şehir içi idealse,
commuter ekonomikse,
Racing de hızlı olmak zorunda. Ikına ıkına 170-180 yapan alet için bel ağrısı çekemem valla
125 i geçtim 250cc olsa ne olur?
zamanında hyosung gt250r aldım racing e biniyorum diye video çeken bir arkadaş vardır. videoda dip gaz 160 la giderken yanından hyundaki starex geçiyor. bu tarz makinalara binerken çekilen zahmete değmez. yamaha r25 yapmış 35 yapsa ne olur? tamamen insanların hayallerine oynuyorlar. 30hp racing mi olur abi. görüntü kalite güzel eyvallah.
Markalarin maksimum 30-40 beygir gucundeki motorlarina 'racing' ibaresi yapistirmalari sadece pazarlama stratejilerinden oturu. Garibim r25 bile düzde 180'i zor deviriyor.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
250cc SS üst segment SS geçiş öncesi hazırlık motorudur bana göre
Sürekli kullanılacak bir motor değil.
Bir adam ömrü boyunca ybr 125 kullanabilir fakat ömrü boyunca cbr250 r25 kullanamaz.
bel boyun bilek ağrısı bıktırır en sonunda ya cc buyutur ya da tarz değiştirir.
Bu açıdan bakarsak bana gore de 250 CC yarış motoru tabiri biraz cılız kalıyor maalesef.
Gel gelelim ben kesinlikle bu motorların üretilmesini ve satılmasını destekliyorum. Gece yatıp sabahlara kadar SS motor hayal eden genc arkadaslar var en azından bu motorlar onların bu işe baslamalarinda kolaylık ve guvenlik sağlıyor.
Meseleye bu açıdan bakmak lazım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)