Zorunlu trafik sigortası nasıl düşürülür?
Reklamlar
-
Zorunlu trafik sigortası fiyatları 2009 yılından sonra şahlanmaya geçti, 2016 dan itibaren ise adeta uçtu.
Sebebi kanunlarda yapılan 2 değişiklik.
İlki 2008 yada 2009 yılı idi. 10 yıl sigorta yaptırmasanız dahi, sigorta yaptırmaya karar verdiğinizde geçmişe yönelik yapılmamış sigortaları ödemiyordunuz.
Kanun getirildi, geçmişe yönelik sigortalar cezalı ödenecek, mecbur bırakılınca sigorta fiyatları enflasyonun kat kat üstünde yükselmeye başladı. Üstelik ne kaza sayısının sigortalı araç sayısına oranı arttı nede başka birşey.
Fakat bu sistem delinebiliyordu, diyelim 3-5yıl sigorta yaptırmadınız, aracı birine sattığınız anda o yükümlülük kalkıyor ve borçtan kurtuluyordunuz. Aracı yeni alan kişi ve satan kişi eski borçtan sorumlu olmuyordu.
Derken adamlar yeni bir kanun çıkardılar, sanırım 2015 yılı başı olabilir, muayenesiz araç satılamaz, böylelikle çember iyice daraldı, çünkü muayene için trafk sigortasının olması zorunlu. Diyelim aracı satın aldınız, en fazla 2 sene sigortasız kullanabilir hale geliyorsunuz.
Bunu gören sigorta şirketleri şu anki fiyat patlamasını yaptılar. Yani suistimalin boyutu çok yüksek. Karda yürü izini belli etme hesabından bu fahiş artışlar kanun değişikliklerinden 8ay 1 sene sonra oluyor. Entresan...
Abi kanunu koyuyorsun, adamlara vatandaşı soymanın yolunu açıyorsun, sonra tutuyor inceliyoruz rekabet kuruluna olayı götürdük diyorsunuz. Böyle iş mi olur? Sigortaları düşürmenin tek yolu var, eski sisteme dönülecek, muayenesiz araç satılabilir hale getirilecek, ve sigorta yaptırmadığınızda geçmişe yönelik borç faizle ödenmeyecek. Nasıl 50yıl boyunca bu sistem vardı ve tıkır tıkır işliyordu aynen devam. Pişmiş aşa ne su katıyorsun kanun değiştiriyorsun.
Bu ülkede 8TL den patates satıldı yahu! 2 liralık pirinç 10TL den satıldı! 3tl lik ayçiçek yağı 9TL den satıldı! her yıl bir yada birkaç gıda maddesi fiyatı anormal derecede artıyor. Bunu mafyasımı oluştu nedir anlamak çok zor. Son 5 yıla kadar böyle çok yüksek oranlı artışlara şahit olmamıştım.
Bir şekilde insanlar soyuluyor, ve işin en vahim kısmı ise bu seferde ekmek su gibi zorunlu ihtiyaç haline gelen ulaşım hakkı kullanılarak.
Reklamlar
-
"bu sefer" derken? Benzin fiyatı kanıksandı tabi. Akvaryum misali. Az değişiklik olunca rahatsız oluyoruz, da asıl devam edegelen büyük vurgun normal geliyor haliyle. A yine mi sen geldin diyip eğiliveriyoruz.
-
Süper Moderatör
Bu dediğiniz bizi mağdur eder.
Çünkü bu şekilde olursa sigorta fiyatı düşmez, sigorta yaptırmayan kişi sayısı çoğalır.
Trafik sigortası ise sahibini değil zarar verdiği kişiyi korur.
Sizin dediğiniz gibi oldu ve nasılsa aracı satarken gerek yok diye sigortasını yaptırmayan biri geldi size zarar verdi diyelim.
Sigortası yok, parası da yok. Dava açtınız haciz icra vs üzerine kayıtlı bir malı da yok.
Nasıl olacak?
Tek çözüm eskisi gibi devletin sabit fiyat uygulamasıdır. Sigorta yaptırılma denetimi daha da sıklaştırılmalıdır.
-
-
Bu akıl Prof. Zihni Sinir'den alıntı galiba. Alıntı bile olsa sıkıntı yok. Çözüm uygulansın. Gülüyorsunuz değil mi? Soyulmaktan kurtuldunuz. Gülün.
-
Ülkede istikrar var işte fena mı? İstikrarlı bir şekilde iteliyorlar vatandaşa. Zaten istediğiniz de bu değil miydi?
-
Her geçen yıl istikrarlı bir şekilde soyulmaya(buraya başka bir kelime kullanmayı çok isterdim) devam ediliyoruz ve kimse ses çıkartmadığından daha çoook soyulmaya devam ederiz bu şekilde..
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
pirimin büyük kısmını can (tedavi ve kan parası teminatı) için ödüyoruz.
-
Motosiklet Eğitmeni
Araç satışında muayene şartı doğru bir uygulama.
Hatta en fazla son 6 ay içinde yapılmış olma şartı konulmalı.(tabi yoksa)
Fakat muayene için sigorta zorunluluğu saçmalık.
Araç muayeneleri daha ciddi ve detaylı yapılmalı. Bu 2. El araç alacak olanları bir sürü soru işaretinden kurtarır.
Sigorta ücretleri için yapacak bir şey yok. Araç kullanma konusunda yeteneksiz bir toplumuz. Çok fazla kaza yapıyoruz. Bu kazalar devam ettiği sürece sigorta ücretleri aynı oranda artmaya devam edecektir.
Yani bu iş yasayla olmaz. Trafik kurallarını öğrenmek ve uygulamak zorundayız.
Bir diğer acı gerçek de şu. Büyük çoğunluğumuz herhangi bir aracın giderlerini karşılayacak kadar para kazanmıyor. Fakat buna rağmen ısrarla araç satın almaya devam ediyoruz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
düşürülebilceğini sanmıyorum, bug varsa eğer banada söyleyin beyler
-
Adam haklı
-
Coq arkadaş haklı, bir aracın giderlerini ve sorumluluğunu taşıyamayacak çok fazla insanda araç var.
-
Trafik sigortası fiyatları motor satışlarına darbe vurdu
Trafik sigortasındaki prim artışları, 2006-2015'te sayısı yüzde 61 oranında artış gösteren motorsiklet satışını düşürdü. Motosiklet Endüstrisi Derneği Genel Koordinatörü Öztürk, '2016 yılının ilk ayında motosiklet pazarını yüzde 27 daralttı' dedi
Haberin Devamı: http://www.milliyet.com.tr/trafik-sigortasi-fiyatlari-motor/ekonomi/detay/2218936/default.htm
-
bug bulursanız benide haberdar edin :D
-
Yurt dışıyla karşılaştırmak isterseniz:
Amerika'da spor olmayan motorsiklet sigortaları ucuz, çünkü ulaşım için değil, genelde haftasonlari zevk için kullanılıyorlar. Velhasıl başka bir araca çarpma ihtimali de düşük, çarpsa vereceği hasar da...
Ama spor motorsiklet sigortaları pahalı. Özellikle genç sürücüler için acaip.
Olay tamamen risk hesabı.
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Bu dediğiniz bizi mağdur eder.
Çünkü bu şekilde olursa sigorta fiyatı düşmez, sigorta yaptırmayan kişi sayısı çoğalır.
Trafik sigortası ise sahibini değil zarar verdiği kişiyi korur.
Sizin dediğiniz gibi oldu ve nasılsa aracı satarken gerek yok diye sigortasını yaptırmayan biri geldi size zarar verdi diyelim.
Sigortası yok, parası da yok. Dava açtınız haciz icra vs üzerine kayıtlı bir malı da yok.
Nasıl olacak?
Tek çözüm eskisi gibi devletin sabit fiyat uygulamasıdır. Sigorta yaptırılma denetimi daha da sıklaştırılmalıdır.
Doğrudur zorunlu trafik sigortası 3. kişileri korur. Ancak sigortasız bir araç size çarptığında bunun fonu vardır, hasarınız bu fonda karşılanır. Sonra fon yönetimi gider o adama rücu eder. Parası varsa öder yada ödemez borçlu kalır.
Mesele sigorta şirketlerinin bu işi suistimalidir. Pirinç mafyası geldi fiyatalr 5 katına çıktı, hükümet dedi ithal ediyorum, fiyatlar düştü. Sigorta fiyatları yükseldi ne diyecek? Eskiye dönecek.
Hükümette danışmanlar var, bu danışmanların akıl vermelerine göre kanunlar çıkarılıyor, bu sigorta kanununun danışmanları bu işlerle alakalı kişiler olabilir yada iyi inyetli düşünmüş olup işin bu boyuta geleceğini düşünememiş olabilirler.
Gümrüktede bir sürü sorun yaşadık, senede 5 kere alım sınırlamaları falan getirildi ancak uygulamada çok sorun çıktı daha sonra iptal edildi.
Sigorta fiyatlarının yüksekliğinin tek sebebi var oda vatandaşın kaçacak yer bulamaması eli mahkum yaptırmak zorunda olması. Bir kaç yıl deli gibi paralar kazanılır sonre düşer yine 80-100Tl lere. Alıştık her yerde manipülasyon var.
-
Az önce başka bir başlığa yazdığım şeyi aynen kopyalıyorum. 3.000 liralık motosiklete 1600 lira sigorta ödemenin ne kadar adaletsiz olduğu hakkındaki düşüncem. Yanlışım varsa düzeltin.
İki aracında kaza riski ve vereceği hasar aynı olsa. 15.000 liralık motorun sigortası 3.000 liralık motorun sigortasından 5 kat pahalı olmalı. Çünkü 3.000 liralık motorun sigorta sistemine getirdiği yük 5 kat daha az. İki motorun çarpışıp ikisininde pert olduğunu düşün. Motorlar 3.000 liralık olsa masraf 6.000 lira olacak. Ama motorlar 15.000 liralık olsa masraf 30.000 lira olacak. Şimdi diyeceksin ki sen 3.000 liralık motor alınca karşındaki motorun değeri düşmüyor. Dolayısıyla senin sigorta şirketin için değişen bir durum yok. Sonuçta sigorta karşının masrafını ödüyor. Ama ben ucuz motor alarak karşıdaki motorun sigortasının ödeyeceği masrafı düşürüyorum. Bugün o şirket az öder yarın sen az ödersin. Bu yüzden 5 kat ucuz motora biniyorsan 5 kat az sigora ödemen lazım. Ama hiçbir sigorta şirketi bunu böyle hesap etmiyor. Çünkü 3000 liralık motordan 1600 lira sigorta ücreti alabilirler ama 300.000 liralık araçtan 160.000 liralık sigorta ücreti alamazlar. Garibanı ezmek daha kolay.
-
Benim bildiğim kadarıyla sigorta fiyatlarının artmasındaki en önemli neden mahkeme kararları. Mahkemeler, araç değer kayıplarının da geriye dönük 2 yıl boyuncaki tüm tutarın sigorta şirketlerince ödenmesine karar verdi. Bu emsal kararlar uygulanınca sigorta şirketlerine çok ciddi ilave maddi yükler bindi. Çünkü zaten arabanın hasarını ödemiş olan sigorta şirketi, ilave olarak ve 2 yıl geriye dönük tüm araç değer kayıplarını da ödemek zorunda kaldı. Ayrıca kazada %100 kusurlu olduğu bir durumda kendisi de ölen sürücülerin mirascılarının açtığı davalar nedeniyle mahkemeler mirascıları da "3 kişi" sayarak sigorta şirketlerinin bu mirascılara yüklü tazminatlar ödemesine karar verdi. Bu da sigorta şirketlerinin yükümlülüklerini artırdı. Ayrıca sigortadan para alabilmek için yapılan sahtekarlıkları saymıyorum, ki bunlar hep vardı ama araç değerleri 2000 yılından bu yana en az 5 -6 kat arttığı için bu da 100-150 tl ye yapmaya alıştığımız sigortaları önemli ölçüde etkiledi. Son olarak bu durumdan fayda çıkarmaya çalışan sigorta şirketlerinin tamahkarlığına da fırsat verilince durum bu hale geldi. İnşallah yeni çıkan ve torba yasaya eklenen kanun bu duruma kısmen de olsa bir çözüm getirecektir.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
rydberg adlı üyeden alıntı
bug bulursanız benide haberdar edin :D
Bug var ama sonuçta sigortasız bineceksiniz, yani karşı araca verdiğiniz hasarı cebiniden ödemeniz gerekecek. Yaralanmalı kaza olur yayaya falan çarparsınız adam sakat kalır vs. yada artçınıza zarar veririsiniz üstesinden gelemeyeceğiniz bir borç sırtınıza kalır. En güzeli bu işe devlet el atacak ve kanunları 2009 öncesine çevirecek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)