250CC Başlangıç Motoru...
Olur mu? Olmaz mı? Hangi model tavsiye edersiniz?
250CC Başlangıç Motoru...
Olur mu? Olmaz mı? Hangi model tavsiye edersiniz?
||| 500Px.com/Arranger ||| Flickr.com/photos/132925453@N03 ||| Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg |||
al o zaman mübarek.fikir demişsin adam söylemiş.başlangıç motoru demişsin ne var bunda.r25 hakkında bilgin varmı? kullandınmı?yanlış tepki verme hemen.
Bence forumda bir çok arkadaş, bir çok 250-300 cc yi başlangıç motoru olarak öneriyor.
Ben hepsini önermiyorum arkadaş!
Günümüzde ki bu 250 cc lerin çoğu 120 km yi rahat rahat geçiyor.
R25 başlangıç motoru olamaz. Burada şekli itibariyle herkese çatır çatır öneriliyor. Bilende övüyor, bilmeyende. Bir video vardı. R25 neden başlangıç motoru olmaz diye. Onu izleyiveein. Burada aynılarını uzun uzun yazmayayım.
İnazuma ilk başlangıç motoru olmaz. Ağırdır. Daha önce bir kaç defa scooter sürmüş adam, inazumayı alsın, binsin yürütür. Sokağın sonunda dönerken, çat diye yere yatırır.
Ktm Duke 250 başlangıç motoru olmaz. Tek silindirin verdiği, hart hurt ayarsız ve agresif gaz, az bi ıslak zeminde adamın başına iş açar.
Ktm RC de olmaz. Keza o da aynı.
Yamaha xmax 250 olmaz. Ağırdır. Tekerlek çağı küçük mesela. Memleketin yolunda ufak bi çukura düşse sürücü, düz çıkmaz o çukurdan. Çıkışta illaki yatırır bi tarafa.
Hyosung gt250r olmaz. Gazı iyi açınca uzar oda. Frenlerinde cbs yok ABS yok. Acemi sürücü, yaslanır depoya, şekil olsun diye iyice öne kaykılır, trafiği okumaz girer bi tarafa.
Bu motorlar, öyle çokta basit değiller arkadaşlar. Bir defa, bu alacağınız ilk motorlar kesinlikle düşecek. Bak, tekrsr ediyorum, kesinlikle. Ya sehpayı açmayı düşünüp yatıracaksın, ya kaldırıma yaklaşırken yanını çizdireceksin, egzozu değdireceksin. Sonra başlıcaksın forumda grenaj tamiri yapan usta aramalarına. Ya da servise çuvalla para vermelere. Kaldı ki, bunlae en küçük örnekler. Şehiriçinde az daha az daha derken, ktm ile 150 basacaksın.
Ve tüm bunları, öğrendiğini ZANNETTİĞİN zaman yapacaksın. Mesela 2000 km sonra. Ama aslında öğrenemediğini, çok km sonra anlayacaksın.
Tabi yukarıda hepsini yazmadım araçların. Beyler, ilk defa motosiklet sürecek adam diyoruz peşine de, "cbr 150 de kalıyo, r 25 al dostum" diye öneri veriyoruz.
Olmaz hocam olmaz. Başlangıç motoru, 120 km yi geçmeyecek. Geçmesin bi zahmet. Adam kendine hakim olamayıp gazı hart diye açsa da gidemesin. Mümkünse grenajsız olsun. Çünkü, kesinlikle düşecek. Parana yazık. Hem rezil olmak ta var.
Aldın diyelim r25 i. Henüz 1000 km yol yapmışsın. Gittin kafeye oturdun. Kaldırıma dayadım ön tekerleği, cayır cayır yaktın arka lastiği. Çıkamadın bir türlü. Ya da diyelim bir şekildi çıktın. Gittin, kaskı masaya koydun. Sohbet muhabbet. Havan tavan yapmış. Dışarı da da hafif çise başladı. Kalktın, vedalaştın, geldin motorun yanına. Kaskı taktın. O hafif çiseyle birlikte, o kalebodur dan kafenin önü olmuş sabun gibi. Bindin. Sehpayı kapattın çalıştırdın. Artık, geri itmek için kapağın ayağınla mı düşersin, vıcort diye birden yanına gelen arka lastiğinle mi düşersin bilemem. Gururun acır.
O sebepten, gitmeyen motor alın bence. Hafif olsun. Düşürmezsin. Hem bütün bütçenş motora yatırmadığın için, 300 tl verip babalar gibi en kral lastiği alırsın.
Yağmurda sürersin, çamurda sürersin. Hafif ormana girersin. Bazen anayola girersin, bazen şehir içinde giderken ayağa kalkarsın. Yavaş yavaş öğrenirken, hemde ne tarz motor sevdiğini keşfedersin. Dersin ki, yok ben endurocuyum. Ya da, bu rüzgar beni mahvediyor, bi Cruiser alıp, cam takıp fıtığı fıtığı gitmeliyim. Ben yavaş bi adammışım, ondan zevk alıyormuşum dersin.
Yani kısaca hem kendini, hem motosiklet kullanmayı öğrenirsin.
Yaptın mı 9-10 bin km. Hadi yine az söyledim. Kendini tanırsın zaten. Dersin ki artık filan motoru alabilirim. Alırsın sonra babalar gibi, hem tarzını bildiğin için seve seve kullanırsın. Hem nasıl kullandığını bildiğin için nerede ne yapacağını bilirsin. Tertemiz, yavru gibi binersin.
Sonra, sahibinden de görmeye alışık Olduğumuz, 1000 km de, 3000 km de sıfır motorlar görmeyiz. İşte onlar hep bu sebepten oluyor.
Epey uzattım gece gece. Umarım bir faydası olur. Derdimi anlatabildiysem ne mutlu bana. Başka yere gitmesin de konu. Şimdi arkadaşlar saydırır gelip. Vay efendim, neyi alsınmış, para olayı filan, konu nerelere gider kimbilir.
Hocam bugüne kadar buna benzer milyon tane topic açıldı bu denli anlatmak istediğim herşeyi dışarıya vurabilen tek kişisiniz tebrik ediyorum
APALA kardes mukemmel yazmisin tebrik ediyorum.
takip......
neden olmasın
olur düzgün eğitim alırsan daha yüksek cc ilede başlayabilirsin herşey sende bitiyor benim ilk motorum 97 zx7r dı tabi eğitim vs den sonra daha sonra suzuki gsxr 750 (srad) aldım ama dediğim gibi eğitim vede amaçsız basıp kendini riske atmazsan gördüğün gibi hala yaşıyorum :D 250 cc kolay satması vs olduğu için bence vitesli cbr250 otomatik dersende xmax 250 alabilirsin
R25 in parçaları pahalı.Yan grenaj 400,far 700 lira,gidon topuzu 65 lira,ön maşa 1500 lira.
bence olur bu tamamen sana bağlı arkadaşım
bence daha küçük cc bir motorla başla derim
Niye direk 250 arkadaş, 125'leri boşuna mı üretiyorlar
Benim gibi ilk motorun olacak ise ve güvenlik ilk önceliğinse ABS li kaydırmalı debriyajlı Rosso 2 lastikli DUKE 250 tavsiye ederim. Hafif ve çok serii bir motor. Genel olarak acemilikdeki hataları telafi edebilecek donanıma sahip. R25 gibi ABS siz naylon lastikle gelen bir motor başlangıç olarak yanlış bir tercih olur bence.
her 250 cc motosiklet başlangıç motoru olmaz, aslında hiç biri başlangıç için uygun değildir
ancak bazı insanlar daha yetenekli ve fiziksel olarak daha yatkın
işte onlara daha uysal 250 likler tavsiye edilebilir (ben etmiyorum)
işin aslı en iyi başlangıç motoru mopedlerdir
ciddiyim;
tanıdığım bütün iyi sürücüler istisnasız mopedle başlamış bu işe
bir çoğu imkan olmadığından yavaş yavaş büyütmüşler ve zehir gibi motosiklet sürücüsü olmuşlar
her motora çabuk adapte oluyorlar artık
yıllardır en azından ybr 125 gibi motorlarla motosiklet fikrine alışın diye tavsiyelerde bulunuyoruz
ancak son zamanda ortalık bu işin ciddiyetinin farkında olmayanlarla dolmuş
APALA oldukça iyi açıklamış meseleyi
Apala benim yazacaklarımı yazmış zaten. başlangıç motorunda araman gereken iki kriter olmalı.
1- kontrolü kolay olmalı özelliklede durdurması
2- parçası ucuz olmalı. çünkü apalanında dediği gibi o motor illaki yeri öpecek.
hadi üçüncü bir kriter daha ekleyeyim elden çıkarmak istediğinde kolay gitmeli müşterisi olmalı.
bak bu arada yeri öpecek diyorum ama bunu illaki bastım bastım kaydım düştüm önüme birşey çıktı çarptım önümde duvar vardı acemiliğin verdiği panik langırt duvara girdim olarak düşünme. şimdi sayacağım patateslikler ilk zamanlarımda başımdan geçti. ilk motorumun yeri öpüşü bir göbekte oldu göbeğin içinde durdum ayağımı yere koydum ama o ayak motorun ağırlığına alışık değil motorda öyle ağır değil ama alışık değilim işte ayağım kaydı motor yerde ben ayaktayım sonuç kırık bir ayna. Allahtan parçası ucuzdu. 20 liraya yenilemiştim. daha sonra durduğum derde düştüm komedilerine geçeyim. motordan ineceğim acemilik, dalgınlık veya mallık ne dersen de yan ayağı indirmemişim bisiklet gibi düşünüyorum belkide ama motor yine yeri öptü. bu ve bunun gibi birkaç şey daha başımdan geçti ama toplasan tamir olayına 100 lira verdim veya vermedim. motorun en fazla gördüğü hız 125'miydi neydi 130'u görmemiştir oda nasıl dersen up uzun bir yol artık 110dan sonra 3-4 sn'den sonra 1 - 2 km artmaya başlıyordu. tabi bu bahsettiğim hızda ibre doğru gösteriyorsa malum çinliler hep bir 5-10 km fazla gösterir enazından o dönemkiler öyleydi.
yalanım olmasın o motorla 5-6 bin km yol yaptım şuan 250 cc kullanıyorum. bu arada 140-150 gibi hızlar küçümsenecek veya normal hız abi denecek hızlar değil motosikletle uzaktan yakından alakası olmayıp oda hızmı len diyen tipler genelde motorun tepesinde 80'i gördümü ciyaklamaya başlıyor. bu tip arkadaşlarım vardı onlarıda az osurtmadım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)