Honda Safety Türkiye GS2 Eğitimi
Reklamlar
-
3 yılın sonunda 51000 km Yamaha Ybr125 , 2000 Km Bajaj Pulsar kullanımı sonunda dedim eğitim şart , genelde bu eğitimlere gidenler gittikten sonra çok ayrıntı vermiyor herkes git git diyor ama anlatmıyor diye kızardım , demek yoğunluktanmış bende ancak bir ay sonra gecenin 11'inde yazabiliyorum.
Ybr'den sonra Bajaj Pulsar bana fazla güçlü geldi üstüne birde düşünce dedim eğitim alsam mı , birde baktım 13-14 şubat hafta sonu ikinci yedek olarak kaydoldum , sevgilisinden korkan o iki kişide gitmeyince benim gibi bir maço'ya sıra geliverdi , dedim bu yukarıdan bir işaret.
*Kaydolurken iki dakikada honda fun club üyesi oluyorsunuz %5 indirim oluyor , birde eğitimi şirkete fatura ettirdim destek verdiler ,masrafa attım.
Eğitime gidiş geliş yeme vb ayrıntıları pas geçeceğim.Fiyat ülkemiz gelir düzeyine göre fazla gelsede , servis , yemek , motor vb hesap edince aslında makul.
İlk gün muhtemelen eğitime gelenlerin en tecrübelisi ben olmama rağmen en kötüler arasındaydım hatta ikinci gün gitmesem mi bile dedim.
Eğitime para vermenin faydası burada işte pes etmiyorsunuz ikinci gün biraz daha iyiydim.Ama yeterli değil , eğitim benim için eksiklerimi görmek için bir fırsat oldu daha çok.
Eğitim temel hareketlerden oluşuyor.
Hepsi slalomla başlıyor , bakışın önemini tekrar farkediyorsunuz , benimle gelen arkadaş kendini zorluyordu dedi zaten düşsemde motor onların.Eğitimin güzelliği motorlarla düşseniz kalksanızda olumsuz bir durum yok.Açıkçası CBF150'yi daha önce kullanmış olsam YBR125 yerine onu tercih ederdim başlangıç için.
slalom dönüşler
slalom gaz fren dönüşler
slalom dar dönüşler , daire , sekiz aralardan dönüşler
slalom dönüşler dar slalom gibi uzun ters vb
yavaş gitme , merdiven geçme , yokuşta durma.
Arada ufak bir frenleme gösterildi açıkçası ben hala eski alışkanlıkla frenlerken debriyajı sıkıyorum , bundan bir türlü vazgeçecek kadar çalışamadım , debriyajı sıkınca da arka teker kayma yapıyor.
Eğitimden faydalandım mı evet faydalandım eksiklerimi gördüm ama benim gibi hataları kemikleşmiş ve motoru el yordamı ile öğrenmiş adamlar için sanırım birebir eğitim daha faydalı olacaktır.
Reklamlar
-
Faydalı konu.
Hocam gs1 alıp mı gittiniz yoksa direk gs 2mi ?
-
Benim aldığım ilk eğitim motosiklet sürmeyi öğrenme odaklıydı. Heyecanlı ve çok keyifli yorucu bir günün sonunda artık hayatımda ilk defa motosiklet sürmeyi öğrenmiştim. 2. gittiğim eğitim motor sürmeyi başlangıçtan daha ileri yani bir adım daha öteye taşımak ve sonrasında da ehliyet almaya yönelikti.
Bu eğitim günde 2 saatten toplam 10-12 saat kadar sürdü. Ehliyet sınavından önce son olarak tam günlük gs1 eğitimine katıldım. Sonrasında eğitimde öğrendiklerimi bir cbf 150 alarak boş bir alanda tam 600 - 700 km kadar 1-2. viteste çalıştım. Düşük hızlarda dönüşlere apırlık verdim. En sonunda ehliyet sınavını balçık çamurlu yol kenarında (kemerburgaz yolunda) oldukça tehlikeli bir alanda kazanarak aldım.
Halen motosiklet sürerken tamamen boş ara yollarda ön arka kombine fren çalışması, düşük hızlarda sürüş, kontra viraj çalışmalarını yapıyorum.
Aslında bu reflekslerin geliştirilmesi için tek eğitim almak yeterli değil. Eğitim size izlemeniz gereken motor yeteneğini geliştirmenin yollarını öğretiyor.
5-10 bin km sonra hakimiyet, ileri sürüş ve artçılı sürüş eğitimlerinide almayı planlıyorum.
Herkese kendi eksiklerini ve doğru bildiği yanlışları görebilmesi açısından da eğitimi kaliteli kendisini ispatlamış kişi veya kurumlardan almalarını da tavsiye ediyorum.
-
Tecrübeme güvenip doğrudan GS2'ye gittim ama zorlandım (ben kötüyüm yoksa 1000 km ile gelip zorlanmayanda vardı) , öncesinde biraz pratik yapıp gitmek öğrenmek için daha faydalı olur.Mesala slalom ,dar dönüşler vb çalışmak iyi olurdu.15 kişi oluyor ve birebir ilgilenme imkanı belli bir oranda.
-
iste o yuzden egitimle baslayin diyoruz yeni arkadaslars, kendi kendine yanlis ogrendiklerini sonradan duzeltmek zor is..
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
iste o yuzden egitimle baslayin diyoruz yeni arkadaslars, kendi kendine yanlis ogrendiklerini sonradan duzeltmek zor is..
Katılıyorum size, ben ilk öğrendiğim zamanlar bana kimse ayağımı yere koymam/koymamam konusunda bir öneri/uyarı da bulunmadığından ve ben bu şekilde 3 yıl kadar kullanmış olduğum için eğitimin başlarında çok zorlanmıştım Honda'da. Hala daha ara sıra ayağımı yere koyarım istem dışı, zorlandığımdan değil ama güvende mi hissettiriyor nedir çok faydasını da görmedim açıkcası farkındayım bunun, kaldı ki ayakkabının altı da şinanay oluyor, tamamen kurtulamasam da bu alışkanlığımı biraz da olsa engellememe yardımcı oldu.Kısmet olursa yarım kalan eğitimimi devam ettireceğim önümüzdeki sene... Eğitim şart...
Bildiginizi okumayin, okudugunuzu bilin.
-
boşuna demiyoruz tecrübe rakamla olmaz, yaptıklarınız yaşadıklarınız ve motor deneyiminizle olur hocam. 50 bin kullanıp gs2 i yutmanız lazım aslında ama birazda yatkınlık meselesi. Yatkınlık derken mesela daha çok zorlamak daha iyi dinlemek gibi. İyi hocalardan birebir eğitimde alabilirsiniz eğitim önemlidir dediğiniz gibi
-
GS1'in içeriği çok temel gözüktüğü için direkt GS2'ye gitmeyi düşünüyordum ama tecrübe filan dedikleri için kararsız kaldım.
İyi seviyede bisiklet sürüyorum zaten. Ehliyeti de sıkıntısız aldım. GS1'in bana çok şey katacağını düşünmüyorum.
GS2 de zaten temel konularla başlıyormuş.
Ne dersiniz, yeni sürücü direkt GS2'ye gidebilir mi?
-
Gayet güzel eğitim içeriği varmış. Bende geçen ay Yamaha'dan eğitim almıştım. Tek gün 300 TL olarak. Öğlene dek slayt üzerinden, öğleden sonra ise motor üzerinde Metehan Yılmaz ile. Çok çok faydalı geçiyor eğitimler. Bende kesinlikle tavsiye ederim.
-
Ben de aynı durumdaydım. 20+ yıllık trafikte bisiklet tecrübesi, motora ilk bindidiğim de hemen alışıp kullanmaya başlamak, ehliyet sorunsuz almak vs. Honda GS1 eğitimine gittim ve çok faydalı olduğunu düşünüyorum. İlk bir iki saatten sonra zorlanmaya başlayacaksın merak etme.
-
Uzun tecrubenize ragmen egitim almaya karar verdiginiz icin tebrikler. Kara duzen motor surmeye alistiktan sonra dogrulari uygulamanin ne kadar zor oldugunu guzel ifade etmissiniz. Egitim ile baslamak bu yuzden onemli. Kara duzen motor suruyor olan tecrubeli motorcu dostlarin da, "egitim yerine tecrube" diyen arkadaslarin da okumasini isterdim yazinizi. Paolo Volpara gelisimi soyle siraliyor: Once egitim. Ardindan bilincli pratik ile ogrenilenlerin yerlestirilmesi. En sonda ise sinirlari ilerletme ve sürüşü mukemmellestirmeye gayret.
Bu kapali alan egitimi sonrasinda size bir yol egitimi (art, omm, gis vs) almanizi oneririm. Bu egitimde yasadiginiz aydinlanmanin 5 katini yasayacaginiza, motor surdugunu sanan egitimsiz tecrubelilere olan sayginizi yitirip onlar icin uzulmeye baslayacaginiza garanti veririm.
-
Gs1 ve gs2 ye gittim. Gs2 de en iyi 3. Kişiydim. En iyisi hayatında motosiklet kullanmamış sadece gs1 almış profesyonel bmx binicisiydi. 2. De otomobil pist yarışçısıydı ve sadece gs1 almıştı. Ducati monster ım 800gs im var diyenler patır patır dökülmüştü. Demem o ki. Ne kadar az tecrübeyle giderseniz o kadar yararlı olur.
-
Tecrubenizi paylaştığınız için teşekkürler. Ben de bu eğitimi(gs2) Murat Denizhan hocadan almıştım. Sabah 9 dan aksam 18 e kadar resmen haşatimizi cikartmisti. Motoru o kadar düşük hızlarda o kadar yatirabilecegimi asla dusunemezdim. Bu egitimin en guzel yani "bakış" ı ogretmesi. Eğitime hic gitmemiş tecrübe abidesi arkadaşlarım size garanti ediyorum bakmayi bilmiyorsunuz.
Yediginizden ictiginizden biraz feragat gosterip lutfen egitim alin.
Herkese selam ve saygilar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)