Yükses ses öncesi alçak ses sonrası dikkatimi çeken noktalar !!!
Reklamlar
-
Motosikletim 4 silindirli ve üzerinde two brothers egzoz var ve normal 1000 lik motorlardan bile daha tok ve güçlü ve yükses sesi var. Ancak artık bu sesten iyice rahatsız olmaya başlamıştım. ve sonunda susturucu yaptırıp taktım. şuan orjinal egzozdan bile daha az sesi çıkıyor.
Dikkatimi çeken şeyleri paylaşıyorum.
1 . Düşük sesli olunca yani susturuculu sürüşümde şunu farkettim.
daha fazla hakim oluyordum motosiklete ve yola. bu yükses sesin bir dezavantajı;
susturucunun avantajımı oluyor.
yani motosiklet sessiz giderken daha fazla konsantre oluyordum sanki .
acaba gerçekten sürüşü etkiliyormuydu yükses ve alçak sesler ?
kendi edindiğim tecrübeme göre sanki düşük sesle daha iyi hakim oluyorum.
ne bileyim viraja bile düşük sesle girerken daha bir hızlı ve korkmadan . ama yükses sesli girince yani susturucusuz girince sanki hızlı gidiyormuşum hissine kapılıyordum ve daha yavaş gidiyordum. şimdi sustuculu olarak sürüş yapınca sanki biraz daha hızlandım ; buda düşük sesin dezavantajı mı yoksa ?
sonuç olarak sanki altımda bisiklet varmış gibi sürüş moduna geçtim ve kafam başım artık ağrımıyor daha huzurluyum.
PEki sizce yüksek ve düşük sesin bize etkisi gerçekten varmı?
Reklamlar
-
Hocam sese kulağınız alışana kadar motoru daha hızlı kullanmayın daha önceden alıştığınız sese göre kendinizi sınırlandiriyordunuz anladığım kadarıyla. Aman dikkat
Tekerinize taş değmesin.
-
-
Yüksek ses her zaman dikkat dağıtır ve korkuya neden olur, bu bazısına göre iyi bazısına göre kötüdür, profesyonel kullanıcıların çok işine yarayan bu ses biz acemi kullanıcılar için çoğu zaman hem korkuya ve gereğinden fazla adrenaline hemde kendimizi dizginlemeye neden olur, bu durum nasıl anlatılır bilmem ama dilim döndüğünce söyleyeyim sessiz bir motoru kullanmak ucunda susturucu bulunan bir silahı kullanmaya benzer, yüksek insana her zaman konsantre kaybına ve gereğinden fazla adrenalin salgılamaya neden olur çünkü bir taraftan yapmakta olduğunuz işe konsantre olurken bir taraftanda ister istemez sese konsantre olursunuz ama sen yine de dikkat et alıştığın sesi duymadığın için virajlara gereğinden hızlı girip Allah korusun kazaya sebep verme...
-
egzozdan gelen yüksek ses (kuvvetli rüzgarda aynı şekilde) daha hızlı gittiğiniz algısı yaratır. 300 cc gibi bir motorda bu iyi bişeydir tatmin olursunuz bir nevi motoru büyütmenize mani olur :D yani en azından bende yarattığı etki bu
-
Ses yüksek olunca gözler sağa sola kayıyor bence bakıyım kızlar bakıyor mu dermiş gibi
-
Sesin yüksek olması başlangıçta iyi. Motorun gaz tepkisini öğrenmede iyi oluyor. Ama bir süre sonra ses yüksek olunca sürekli basasın geliyor. Çünkü motor yavaş giderken bas bas ben bağırıyorum sen de bas diyor sanki. Motorun gaz tepkilerine düşük seste alıştıktan sonrası kolay. Düşük ses diye de çok hız yapacağını sanmam. Ama kontra tekniğine alış eğer virajlara daha sert girmeye başladıysan.
-
Başlığa bak Nuri Bilge Ceylan filmi adı gibi.
-
Şiddetle karşıyım ses ve gürültüye..
Gürültünün çevreden gelen önemli sesleri bastırması ve insanı olur olmaz ortamlarda gaza getirmesi, sürekli ara gaz verilmesi bununda yakıtı etkilemesi dezavantaj..
Avantajı ise bana göre sadece ve sadece motor rahat çalışıyor o kadar.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Ben zaten susturucu takmamdaki birinci faktor yuksek sesten rahatsiz olmamdir. Gaza hic bir zaman getiremez tam tersi ses yukseldikce gazi kesiyorum ben .
cunku beni rahatsiz ediyor insanlarida.
Yukses ses ancak ergenlesememis yada artik bazi seyleri asamamis , tecrubesi az suruculeri gaza getirebilir .
Ama yukses ses yogun trafikte en sevdigim sestir. Her ne kadar basimi agritsada .
Uzun yolda susturucuyu takarim . yogun trafikte sesi acarim diye dusunuyorum.
-
benim kafam kaldırmıyor fazla sesi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)