O zaman şöyle yapalım bir gün 2 tane profesyonel crosscu bulalım sizinle. Her iki motoruda en ağır araziye soksunlar bakalım neler olacak.Çünkü biz onlar gibi kullanamayız en azından ben şuan o şekilde kullanamam.
Sizin araziden kastınız belirli limitler ise o limitleri versyde kaldırır başka enduro / touringlerde. Fakat benim dediğim araziler ciddi araziler. Bakın yorumu yanlış anlıyorsunuz. Versys çok güzel bir motordur fakat versysin asıl performans alanı asfalt yoldur. Ben asfalt yolda versys laf etmem çünkü ciddi anlamda gücü yerinde konforu yerinde olan bir motordur. Tenerenin kullanım alanı ise çok daha farklıdır. Tenere dağ bayır motorudur.
Versysin girdiği her yere tenere girer ama tenerenin girdiği her yere versys giremez. Titretir veya daha az rahatsınızdır ama çok güzel gidersiniz. Versys kullandım bu arada merak etmeyin.
Peki o zaman size ben başka bir soru sorayım bu motorların hepsi son model motorlar değil mi ? o zaman bu motorları üreten firmalar BMW , yamaha , ktm , honda bunlar neden enduro dediği motorlarda tel jant tercih ediyor ? gs1200 adv tel jant , tenere super tenere tel jant , ktm 1190 1290 tel jant , africa twin , crosstourer tel jant.
Crossrunner alüminyum , ktm 1050 alüminyum , versys 650 1000 alüminyum.
Sizce neden bunların bazıları alüminyum bazıları tel jant ?
Sebebi basit bazıları ağırlıklı olarak asfalt diğerleri ise her ikisini yapabilen motorlar olduğu içindir. Tel jant atlamada zıplamada esner ama alüminyum bir jant belli bir payı vardır ve çat diye ya kırılır ya yamulur tamirini yapamazsınız. Size kimsenin jantı yamulttum vs diye gelmemesinin sebebi ise sizin bana yolladığınız videodaki gibi sürüşler yapıldığı için. Bunun daha ağırına girin taştan kayadan zıplayın nasıl yamulduğunu görürsünüz. Tel jant ise eğilen yada kırılan teli çıkartıp yolunuza devam edersiniz. Bu motorlar çöl geçebildikleri için bu tarz ürünler kullanırlar. Düşünün çölün ortasındasınız ve jantınız yamuldu...
İç lastikde kolayca tamir edilir ama tabikide tubeless lastik daha kolaydır fakat tekrar söylüyorum ağır arazide bu lastik başa beladır.
Tenere yüksek bir motor doğrudur. Yüksekliğinin avantajını bir yerlerin üzerinden geçerken karteri delmediğinizde anlayabilirsiniz. En başta dediğim sebeptendir bu Tenere araziye uygun olan bir motordur çünkü. Kısaca tenere dağ bayır çöl motorudur. verys ise yol motorudur.
Tenerenin bütün tamirleri çok basittir. Ciddi anlamda basittir. verys buna göre biraz daha karışıktır. Karışık dediğim daha teknolojik olduğu için bazı şeylerine dokunamazsınız. Bunların sebebi dediğim gibi çöldesiniz sorun var mecburen yapacaksınız ki devam edin yola.
Zaten cross motorları ayrıdır. 100 kg dan bahsediyoruz bunlar zaten farklı sınıf.
Ben şunuda söylüyorum asfaltta kullanılacaksa versys tenereden üstün bir motor bu konuda çünkü ona göre herşeyi dizayn edilmiş zaten.
Ayrıca abssiz modelde akü sele altındadır. Abslide depo altında. Depoyu sökmek içinde 8 tane vida söküyorsunuz. Evet uğraştırır mı uğraştırır seleyi açmak 5 saniye depoyu sökmek 10 dk.
Tekrardan söylüyorum verys cidden çok güzel motordur laf söylenebilecek bir motor değil kesinlikle.
Yolladığınız videoda kum ve stabilize olmayan yol var. Bu yolu gidemeyen büyük motor zaten olamaz. Bu yol hepimizin köylere giderken geçtiğimiz yollar zaten yani güzel bir örnek video değil.
Buyrun ben size örnek bir kaç video göstereyim.
https://www.youtube.com/watch?v=lj5niStVdP0
https://www.youtube.com/watch?v=Zheh3n6giwY
https://www.youtube.com/watch?v=R-ZBpZg5rGk
https://www.youtube.com/watch?v=ikJ_WgvZBV4
https://www.youtube.com/watch?v=8RBDcaNHXaA bu arada böyle videolar seviyorsanız bunu komple izleyin bu inanılmaz güzel bir gezi videosu çünkü.
https://www.youtube.com/watch?v=8xVSIvqseoU özellikle bunu izleyebilirsiniz bir kaç tane motor var ama hiç biri verys değil. Çünkü burada verys olmaz.
Almayı düşünen arkadaş için söylüyorum verys çok güzel motor fakat yol motorudur. Seyahatlerinde bu tarz yollarda gideceksen tercih edeceğin motor teneredir. Fakat hayır ben %75 asfalt %25 stabilize olmayan yol diyorsan verys güzel motordur. Fakat videolardaki yol stabilizenin daha sert halidir.