Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Enduro Touring kullananlar içeri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Evet mt ailesi üyeleri, forumda araştırdım konu açılmışmı bulamadım. Ciddi anlamda bir sorum olacak.
    Enduro veya touring kullanan arkadaşlarım, bi şehir dışı/yurtdışı turlarınızda yolda ortalama kaç km hızla gidiyosunuz. Bu arada hız göreceli bir kavramdır ancak ben şahsen bi yere çabucak varmayı isterim, zamanımın yolda ölmesini istemem. tabi bu manzarası güzel olan yollarda geçerli değil. örnek olarak xt660z tenere max 175 filan gidiyor (aşırı titreşimli diyolar). geçen sene bulgaristana gittim karanlık havada, arkadaş yol bitmedi 150 ile. arkadaşın birnde var multistrada birinde var supertenere ortalama 130-140la gidiyoruz diyolar.o zaman git 660 al niye 1200lük makina alıyosun diyip şaşırıyorum bende. ben mi çok stres yapıyorum bir an önce gideyim diye yoksa benim gibi düşünen varmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    660 bir süre sonra yetmiyor gibi oluyor. Ondan gidip 1200 alıyorlar.
    Bir de sadece motor olarak düşünmeyin. Jonfor farkı var, elektronik farkı var. Stabilite farkı var.
    1200 tenerenin yola oturuşu ile 660 in ki farklı.
    Genelde bütün gruplar racingciler hariç. 130-140 bandında yolculuk yaparlar.
    Bizim grupta 1200 de var, 1000 lik 4 silindir de var benim tenere de var. Sorun yaşamıyorum. Ama yine de bir süre sonra değişeceğim. Hız için değil.
    Değişiklik için, konfor için, başka motorlsr kullanmak için, vs vs.
    Ha bu isin sonu nedir peki?
    Bu işin sonu kuculmektir. Scooter A geçmektir. Saatte 70-80-100 ile 250 lik scooter gezmektir. Ben kendimi böyle görüyorum.
    Hızlı gitmek yorucu, yavaş gidip yolun ve manzaranın tadını çıkarmak lazım.
    Önemli olan yol.
    Yollar bize memleket.
    pnongrata ve berkcigdem bunu beğendiler.

  3. #3
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Ben nc700 x kullaniyorum 180/gordum fakat en rahat gidis 140 civari hem ruzgar yorar hem kontrol. O yuzden 140 iyidir . motor buyutme olayi zamanin ve paran varsa buyutursun ben bu motordan sonra dusunmem buyutmek coluk cocuk olursada aatip kucuk cc motosiklet alirim

  4. #4
    Esseruz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2015
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Siz bir yere gitmek için yol yapıyorsunuz. Biz yol yapmak için bir yere gidiyoruz. Bu durumda çok hız yapmadan yolun tadını çıkarıyoruz ve 600 veya 1200 konfor dışında çok fark yaratmıyor
    berkcigdem, oenaj, Salih_T ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    660 bir süre sonra yetmiyor gibi oluyor. Ondan gidip 1200 alıyorlar.
    Bir de sadece motor olarak düşünmeyin. Jonfor farkı var, elektronik farkı var. Stabilite farkı var.
    1200 tenerenin yola oturuşu ile 660 in ki farklı.
    Genelde bütün gruplar racingciler hariç. 130-140 bandında yolculuk yaparlar.
    Bizim grupta 1200 de var, 1000 lik 4 silindir de var benim tenere de var. Sorun yaşamıyorum. Ama yine de bir süre sonra değişeceğim. Hız için değil.
    Değişiklik için, konfor için, başka motorlsr kullanmak için, vs vs.
    Ha bu isin sonu nedir peki?
    Bu işin sonu kuculmektir. Scooter A geçmektir. Saatte 70-80-100 ile 250 lik scooter gezmektir. Ben kendimi böyle görüyorum.
    Hızlı gitmek yorucu, yavaş gidip yolun ve manzaranın tadını çıkarmak lazım.
    Önemli olan yol.
    Yollar bize memleket.
    kendi açımdan konuşuyorum. arazide beni üzmicek ama aynı zamanda yolda da yetmemezlik yaşatmicak bir motor alacağım inşallah. ama bakınıyorum 660 tenerede yeterli gelmicek gibi görünüyor. triumph 800 xcx markası bakım aralıkları 2.el değeri filan biraz sıkıntı. aga 4 silindir vfr şehir içi ısınma problemi, 1200ler çok aşırı büyük işletme maliyeti filan sorunlu. en mantıklı f800gs ama o da bi yerden sonra titreşim filan problem diyolar. yani bana 800-900cc 3 silindirli xt660z lazım hem arazide dev gibi durmicak hem yolda 180i filan rahat göreceğim. hem çamura dereye gireceğim. hem de şehir içi trafikte kolay gideceğim hem bakım aralıkları uzun olacak hemde sıfır fiyatı 29 bini geçmicek. kısacası hem pastam dursun hem karnım doysun nasıl

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

    Alıntı Esseruz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz bir yere gitmek için yol yapıyorsunuz. Biz yol yapmak için bir yere gidiyoruz. Bu durumda çok hız yapmadan yolun tadını çıkarıyoruz ve 600 veya 1200 konfor dışında çok fark yaratmıyor
    hocam ben sınıfımı buldum enduro alacağım. yani bende yol yapmak için bi yerlere gideceğim. şuanki motorumla bi yere gidemiyorum maalesef. eski bir ss kullanıcısıyım. tarz arayışı içersindeydim. ancak belirttiğim gibi bazen aksi durumlar olabiliyor. ben motoru günlük yaşamımda kullanıyorum. şimdi nasip olursa bulgaristana haftalık gidip gelme durumum olcak. bulgar yolu boyunca ben kayde değer bi manzaraya rastlamadım bunun gibi bir sürü örnek mevcut. şahsen dümdüz saçma sapan bi yolda 140la tın tın gitmek beni yoruyo. yada movistardan kalan gıcık bi huymu bilemedim.

  6. #6
    planet58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    sattı...
    Africa Twin tavsiye ederim, hem çok dengeli hem de uzun yolu çok rahat...Temizini bulmak biraz zor ama güzel makine. 750 cc...

  7. #7

    Üyelik
    15 Aralık 2005
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda 75cc>Honda Wave 110i>YBR 125>Versys 650-2016
    sen, kawasaki versys'i tarif ediyorsun. Hem uzun yol, hem arazi, hem stabilite hem sürat hemde konfor.. ee tabi bite çekirge gibi değil ;) 600 klasmanında en iyi olduğu hakkında pekçok kişi hemfikir. frense firen, tork ise tork. ayrıca çift silindir olduğu için titreşim sıfır yeni kasada. bir düşün derim, sonra birinde görürsün, motorunu değiştirmek istersin.

  8. #8
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    135-140 benim motorun konfor hızı, üstü stress oluyorum, aslında 100-110 ile etrafa daha çok goz atarak gezerek gitmek daha güzel, haldır haldır 200 basmanın alemi yok, TR yolları süprizlerle dolu..

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yasal hız sınırlrı için 150 cc de yetiyor daha büyüğü maddiyat keyif meselesi
    hız yükseldikçe ölüm riski artar yani hızlı gideyim derken tahtalı köye gidebilirsin,
    gofri bunu beğendi.

  10. #10
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı fatihkah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen, kawasaki versys'i tarif ediyorsun. Hem uzun yol, hem arazi, hem stabilite hem sürat hemde konfor.. ee tabi bite çekirge gibi değil ;) 600 klasmanında en iyi olduğu hakkında pekçok kişi hemfikir. frense firen, tork ise tork. ayrıca çift silindir olduğu için titreşim sıfır yeni kasada. bir düşün derim, sonra birinde görürsün, motorunu değiştirmek istersin.
    versys güzelde araziyle hiç alakası yok diyolar. hafif dişli bi lastik atsak nasıl olur acaba deneyen varmı? hocam sürekli gidip geleceğim ve yol yapacağım için ara ara 180leri filan görmem lazım. bi de gittiğim yerlerde mutlaka dağ bayır gezerim off road donanımlı külüstür bir jipim de var bu yüzden

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yasal hız sınırlrı için 150 cc de yetiyor daha büyüğü maddiyat keyif meselesi
    hız yükseldikçe ölüm riski artar yani hızlı gideyim derken tahtalı köye gidebilirsin,
    movistardan bu yüzden çıktım. hani hızlı gidiyosun saçma sapan bi dalkavuk yüzünden hayatın bitiyo mahvoluyo ya da kendin yaptığın anlık bi hata. ben demiyorum illa enduro ile 200ün üstüne çıkayım. yani bi grup gezisi olur etkinlik olur hep beraber 130la filan gidiyoruz zaten ancak benim olay biraz farklı. yol bitmiyo hocam iş koşturuyorum sonuçta. bende merak ediyorum benim gibi uzak yerlere iş için filan giden kişiler yolda kaçla gidiyolar ya da altlarındaki motor hız olarak yeterli kalıyomu, yoksa bendemi bi anormallik var anlamadım gitti.

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    660 lık motor bloğuna 130-140 bile çok. Motosikletin maksimum çevirdiği devire ve o hızdaki çevirdiği devire bakınca işler daha da netleşecektir.

  12. #12
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    660 lık motor bloğuna 130-140 bile çok. Motosikletin maksimum çevirdiği devire ve o hızdaki çevirdiği devire bakınca işler daha da netleşecektir.
    5000 rpm de 140, 6500rpm de 175, 7 bin üstü max 182 filan.

  13. #13
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı fatihkah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen, kawasaki versys'i tarif ediyorsun. Hem uzun yol, hem arazi, hem stabilite hem sürat hemde konfor.. ee tabi bite çekirge gibi değil ;) 600 klasmanında en iyi olduğu hakkında pekçok kişi hemfikir. frense firen, tork ise tork. ayrıca çift silindir olduğu için titreşim sıfır yeni kasada. bir düşün derim, sonra birinde görürsün, motorunu değiştirmek istersin.
    versyde tel jant olmadığı sürece o motor arazide iş yapmaz. o yüzden versysi arazi sınıfına sokmak yanlıştır. Stabilize olmayan yolda yapar eyvallah. ufak tefek girinti çıkıntıda yapar fakat güzel bir araziye girerseniz alüminyum jantı direk yamultursunuz orada kalırsınız. tubeless lastiğin yandan atması ise çok büyük ihtimal... onun dışında asfalta vs eyvallah çok güzel motor. 650 side 1000 ide

    Gelelim konuyu açan arkadaşa. bence çok yanlış yoldasınız , endurocuların çoğu ortalama 100 - 140 arası yolculuk yaparlar. anlık olarak evet hızlanırlarda. fakat siz baya otobana çıkıp 200 ile gitmek istiyorsunuz. Ben size söyleyeyim 1 saatten fazla gidemezsiniz bu hızla. Motordan dolayı değil insan vücudu dayanamaz.

    Hee diyorsanizki yok ben böyle istiyorum o zaman alacaksınız KTM 1190 - 1290 - Bmw GS1200 - Triumph 1200. bunlarla 200 lede gidersiniz 230 lada. Başka bir motor yok bunları yapabilen.

    Bir diğer alternatifiniz ise Tracer olabilir. yol motorudur ama araziye girdiğinizde ağlatır sizi.

    Tenere660 kullanıcısıyım. Tenere benim gözümde sınıfının en iyi motorudur fiyat olarakta. 600 sınıfındaki endurolar olarakta. Enduro dediğiniz motor sadece asfalt motoru olmamalıdır çünkü.

    Arazi dediğiniz anda işin rengi değişiyor. Neden dersen bir kaç sebep saymaya başlıyım.

    1- İç lastik ve tel jant olmalı bunların dışında ise ön ve arka tekerleriniz en az 19 inç civarlarında olmalı ki rahatça kuma , çamura girdiğinizde çıkabilin.
    2- Torku ciddi anlamda güçlü olmalı
    3- Hafif olmalı
    4- Tamiri veya anında değiştirmeniz gereken parçaların çok kolay sökülüp takılıyor olması gerekli.
    5- Yükseklik
    6- Arazide istediğiniz kadar uğraşın düşeceksiniz. O yüzden grenajı pek olmayan veya ucuz olan motor tercih etmek zorundasınız.
    Şimdi bunlar bir kaç ama önemli detaylar.

    Tenere bu grupta hafifliği dışında en üstün motorlardan birisi bu arada çoğu enduroya görede hafif ıslak ağırlığı 208 kilo. ( 22-23 litresi sadece benzin öle düşünün )

    Neredeyse grenaj yok gibi. o koca gövde olduğu gibi depo kolay kolay ezemezsiniz bile.

    torku zaten ciddi anlamda olan bir motor

    iç lastik ve tel jant mevcut ön 21 arka 19 inç.

    Ktm 990 adv den sonraki en yüksek enduro

    Bir motor tek silindir ise o motorda ister istemez titreşim olur. Tenerenin en keyifli yolculuk sürati ise 100 - 130 arasıdır. Mis gibi azcık bir titreşim yakıt tüketimi idealdir. 178 dir son hızı. ama 145 den sonra yormaya başlıyor.

    Bu arada yukarıda saydığım 1000 cc üzeri motorlarda ise ağırlık ciddi zorlayabilir arazide ve hepsi pahalı motorlardır. Grenajları kırıp bir ton para ödemek istemez kimse... Ama yolda 200 ile buyrun gidin...
    emc2 bunu beğendi.

  14. #14
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    versyde tel jant olmadığı sürece o motor arazide iş yapmaz. o yüzden versysi arazi sınıfına sokmak yanlıştır. Stabilize olmayan yolda yapar eyvallah. ufak tefek girinti çıkıntıda yapar fakat güzel bir araziye girerseniz alüminyum jantı direk yamultursunuz orada kalırsınız. tubeless lastiğin yandan atması ise çok büyük ihtimal... onun dışında asfalta vs eyvallah çok güzel motor. 650 side 1000 ide

    Gelelim konuyu açan arkadaşa. bence çok yanlış yoldasınız , endurocuların çoğu ortalama 100 - 140 arası yolculuk yaparlar. anlık olarak evet hızlanırlarda. fakat siz baya otobana çıkıp 200 ile gitmek istiyorsunuz. Ben size söyleyeyim 1 saatten fazla gidemezsiniz bu hızla. Motordan dolayı değil insan vücudu dayanamaz.

    Hee diyorsanizki yok ben böyle istiyorum o zaman alacaksınız KTM 1190 - 1290 - Bmw GS1200 - Triumph 1200. bunlarla 200 lede gidersiniz 230 lada. Başka bir motor yok bunları yapabilen.

    Bir diğer alternatifiniz ise Tracer olabilir. yol motorudur ama araziye girdiğinizde ağlatır sizi.

    Tenere660 kullanıcısıyım. Tenere benim gözümde sınıfının en iyi motorudur fiyat olarakta. 600 sınıfındaki endurolar olarakta. Enduro dediğiniz motor sadece asfalt motoru olmamalıdır çünkü.

    Arazi dediğiniz anda işin rengi değişiyor. Neden dersen bir kaç sebep saymaya başlıyım.

    1- İç lastik ve tel jant olmalı bunların dışında ise ön ve arka tekerleriniz en az 19 inç civarlarında olmalı ki rahatça kuma , çamura girdiğinizde çıkabilin.
    2- Torku ciddi anlamda güçlü olmalı
    3- Hafif olmalı
    4- Tamiri veya anında değiştirmeniz gereken parçaların çok kolay sökülüp takılıyor olması gerekli.
    5- Yükseklik
    6- Arazide istediğiniz kadar uğraşın düşeceksiniz. O yüzden grenajı pek olmayan veya ucuz olan motor tercih etmek zorundasınız.
    Şimdi bunlar bir kaç ama önemli detaylar.

    Tenere bu grupta hafifliği dışında en üstün motorlardan birisi bu arada çoğu enduroya görede hafif ıslak ağırlığı 208 kilo. ( 22-23 litresi sadece benzin öle düşünün )

    Neredeyse grenaj yok gibi. o koca gövde olduğu gibi depo kolay kolay ezemezsiniz bile.

    torku zaten ciddi anlamda olan bir motor

    iç lastik ve tel jant mevcut ön 21 arka 19 inç.

    Ktm 990 adv den sonraki en yüksek enduro

    Bir motor tek silindir ise o motorda ister istemez titreşim olur. Tenerenin en keyifli yolculuk sürati ise 100 - 130 arasıdır. Mis gibi azcık bir titreşim yakıt tüketimi idealdir. 178 dir son hızı. ama 145 den sonra yormaya başlıyor.

    Bu arada yukarıda saydığım 1000 cc üzeri motorlarda ise ağırlık ciddi zorlayabilir arazide ve hepsi pahalı motorlardır. Grenajları kırıp bir ton para ödemek istemez kimse... Ama yolda 200 ile buyrun gidin...
    hocam benim de sorunum aynı zaten. sürekli 200le gidilmez ama sürekli 130-140la gidip biraz üstüne çıkınca bi kamyon dayak yemişe dönmek de istemiyorum. kısacası kanımca benim istediğim motor tam anlamıyla: Yamaha veya KTM marka, 3 silindir, aluminyum jantlı xt660tenere boylarında, 800-900cc, civarlarında bişi istiyorum. niye çıkarmıyo bunlar ya şaka bi yana şimdilik param yetmediği için xt660z tenere abs'siz 2.el bi motor yapıcam. Hatta 2 kişiyle pazarlık aşamasındayım benim motoru isteyen biri var onu satıp alacağım. Maddiyatı çözdüğüm zamanda KTM 1050Adv sıfır alıp motor konusunu uzun ama çok uzun bir süre kapatmak istiyorum. yoruldum bunaldım harbiden. sana bir şey soracağım. tenere ile 150-160 ile gidersen 175 ile gittiğin hızla aynı titreşimi ve rahatsızlığı alırmısın. yoksa 150de titreşim son hıza göre biraz daha hafiflermi?yani konfor hızı dediğimiz 130un üstü ne olursa olsun aynımı ?

  15. #15

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Bence Suzukı nın v strom 650 ve 1000 i de sizin kullanımınız için idal olabilir.Hem hafif arazi hem yol endurosu görevini layıkiyle yerine getirirler.

  16. #16
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Size daha çok sport-touring Touring motorlar lazım gibi.Çünkü Enduro yüksek motordur, Aerodinamik tasarımı çok verimsizdir.Rüzgar yersiniz, motor hem fazla yakar hem de gereksiz zorlanır.Bence cbf 600 1000 tarzı motorlar sizin daha çok isteklerinize yatkın.

  17. #17

    Üyelik
    15 Aralık 2005
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda 75cc>Honda Wave 110i>YBR 125>Versys 650-2016
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    versyde tel jant olmadığı sürece o motor arazide iş yapmaz. o yüzden versysi arazi sınıfına sokmak yanlıştır. Stabilize olmayan yolda yapar eyvallah. ufak tefek girinti çıkıntıda yapar fakat güzel bir araziye girerseniz alüminyum jantı direk yamultursunuz orada kalırsınız. tubeless lastiğin yandan atması ise çok büyük ihtimal... onun dışında asfalta vs eyvallah çok güzel motor. 650 side 1000 ide

    Gelelim konuyu açan arkadaşa. bence çok yanlış yoldasınız , endurocuların çoğu ortalama 100 - 140 arası yolculuk yaparlar. anlık olarak evet hızlanırlarda. fakat siz baya otobana çıkıp 200 ile gitmek istiyorsunuz. Ben size söyleyeyim 1 saatten fazla gidemezsiniz bu hızla. Motordan dolayı değil insan vücudu dayanamaz.

    Hee diyorsanizki yok ben böyle istiyorum o zaman alacaksınız KTM 1190 - 1290 - Bmw GS1200 - Triumph 1200. bunlarla 200 lede gidersiniz 230 lada. Başka bir motor yok bunları yapabilen.

    Bir diğer alternatifiniz ise Tracer olabilir. yol motorudur ama araziye girdiğinizde ağlatır sizi.

    Tenere660 kullanıcısıyım. Tenere benim gözümde sınıfının en iyi motorudur fiyat olarakta. 600 sınıfındaki endurolar olarakta. Enduro dediğiniz motor sadece asfalt motoru olmamalıdır çünkü.

    Arazi dediğiniz anda işin rengi değişiyor. Neden dersen bir kaç sebep saymaya başlıyım.

    1- İç lastik ve tel jant olmalı bunların dışında ise ön ve arka tekerleriniz en az 19 inç civarlarında olmalı ki rahatça kuma , çamura girdiğinizde çıkabilin.
    2- Torku ciddi anlamda güçlü olmalı
    3- Hafif olmalı
    4- Tamiri veya anında değiştirmeniz gereken parçaların çok kolay sökülüp takılıyor olması gerekli.
    5- Yükseklik
    6- Arazide istediğiniz kadar uğraşın düşeceksiniz. O yüzden grenajı pek olmayan veya ucuz olan motor tercih etmek zorundasınız.
    Şimdi bunlar bir kaç ama önemli detaylar.

    Tenere bu grupta hafifliği dışında en üstün motorlardan birisi bu arada çoğu enduroya görede hafif ıslak ağırlığı 208 kilo. ( 22-23 litresi sadece benzin öle düşünün )

    Neredeyse grenaj yok gibi. o koca gövde olduğu gibi depo kolay kolay ezemezsiniz bile.

    torku zaten ciddi anlamda olan bir motor

    iç lastik ve tel jant mevcut ön 21 arka 19 inç.

    Ktm 990 adv den sonraki en yüksek enduro

    Bir motor tek silindir ise o motorda ister istemez titreşim olur. Tenerenin en keyifli yolculuk sürati ise 100 - 130 arasıdır. Mis gibi azcık bir titreşim yakıt tüketimi idealdir. 178 dir son hızı. ama 145 den sonra yormaya başlıyor.

    Bu arada yukarıda saydığım 1000 cc üzeri motorlarda ise ağırlık ciddi zorlayabilir arazide ve hepsi pahalı motorlardır. Grenajları kırıp bir ton para ödemek istemez kimse... Ama yolda 200 ile buyrun gidin...
    Dostum, versys kullanıpta araziye giremeyen duymadım. Aksine giripte hoplayıp zıplayanını çok gördüm. Arazide versysle jant yamultanı hiç hiç duymadım. Aynı şekilde yanaktan hava kaçırtıp arazide kala kalan da duymadım, görmedim, bahsine bile şahit olmadım. haa diyeceksin ki ben tenereyim girerim çıkarım eyvallah, ama bu kadar iddalıysan gerçek endurocuların 90-100 kg'lık ve 250'lilik makinelerle dişli lastiklerle araziye girdiklerini de bilmen gerektiğini düşünüyorum. 200 ve + kg arazi motoru olmaz, olamaz. Açıkçası versys alanın üzülüp, hay Allah aklım tenerede kaldı yaw dediğini de duymadım. Aksine, teeee nerelerden gelip versys'e binmeye başlayınca memnun olduğuna şahit oldum. vaktin varsa biraz araştır derim. zZten versys binenlerle konuştuğunda pek çoğunun tenereden dönme olduğunu göreceksin. Tenereden sonra, titreşim namına bişeyin kalmadığını, inince sallanmaya devam etmediğini söyleyecekler. Ayrıca 130 ve üstünde sana güven hissi veren makina, öyle kendinden geçmiyor. şamrelli lastik bana göre problem, patladığı an ortalıkta kaldın. Ama versyste arazide patladı mı, bas fitili devam et 2 dk da. sonra en yakın tamirciye git. Ne bileyim, tenere yüksek, akü desen depo altında. Ahanda bi problem yaşadın paşa paşa o depo sökülecek. versyste seleyi kaldır yeterli. hem arazi hem yol hatta kumsalda tek teker için bakınız : https://www.youtube.com/watch?v=t-6UaZisUwU elin hintlisi neler yapıyor

  18. #18
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı fatihkah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum, versys kullanıpta araziye giremeyen duymadım. Aksine giripte hoplayıp zıplayanını çok gördüm. Arazide versysle jant yamultanı hiç hiç duymadım. Aynı şekilde yanaktan hava kaçırtıp arazide kala kalan da duymadım, görmedim, bahsine bile şahit olmadım. haa diyeceksin ki ben tenereyim girerim çıkarım eyvallah, ama bu kadar iddalıysan gerçek endurocuların 90-100 kg'lık ve 250'lilik makinelerle dişli lastiklerle araziye girdiklerini de bilmen gerektiğini düşünüyorum. 200 ve + kg arazi motoru olmaz, olamaz. Açıkçası versys alanın üzülüp, hay Allah aklım tenerede kaldı yaw dediğini de duymadım. Aksine, teeee nerelerden gelip versys'e binmeye başlayınca memnun olduğuna şahit oldum. vaktin varsa biraz araştır derim. zZten versys binenlerle konuştuğunda pek çoğunun tenereden dönme olduğunu göreceksin. Tenereden sonra, titreşim namına bişeyin kalmadığını, inince sallanmaya devam etmediğini söyleyecekler. Ayrıca 130 ve üstünde sana güven hissi veren makina, öyle kendinden geçmiyor. şamrelli lastik bana göre problem, patladığı an ortalıkta kaldın. Ama versyste arazide patladı mı, bas fitili devam et 2 dk da. sonra en yakın tamirciye git. Ne bileyim, tenere yüksek, akü desen depo altında. Ahanda bi problem yaşadın paşa paşa o depo sökülecek. versyste seleyi kaldır yeterli. hem arazi hem yol hatta kumsalda tek teker için bakınız : https://www.youtube.com/watch?v=t-6UaZisUwU elin hintlisi neler yapıyor
    O zaman şöyle yapalım bir gün 2 tane profesyonel crosscu bulalım sizinle. Her iki motoruda en ağır araziye soksunlar bakalım neler olacak.Çünkü biz onlar gibi kullanamayız en azından ben şuan o şekilde kullanamam.

    Sizin araziden kastınız belirli limitler ise o limitleri versyde kaldırır başka enduro / touringlerde. Fakat benim dediğim araziler ciddi araziler. Bakın yorumu yanlış anlıyorsunuz. Versys çok güzel bir motordur fakat versysin asıl performans alanı asfalt yoldur. Ben asfalt yolda versys laf etmem çünkü ciddi anlamda gücü yerinde konforu yerinde olan bir motordur. Tenerenin kullanım alanı ise çok daha farklıdır. Tenere dağ bayır motorudur.

    Versysin girdiği her yere tenere girer ama tenerenin girdiği her yere versys giremez. Titretir veya daha az rahatsınızdır ama çok güzel gidersiniz. Versys kullandım bu arada merak etmeyin.

    Peki o zaman size ben başka bir soru sorayım bu motorların hepsi son model motorlar değil mi ? o zaman bu motorları üreten firmalar BMW , yamaha , ktm , honda bunlar neden enduro dediği motorlarda tel jant tercih ediyor ? gs1200 adv tel jant , tenere super tenere tel jant , ktm 1190 1290 tel jant , africa twin , crosstourer tel jant.

    Crossrunner alüminyum , ktm 1050 alüminyum , versys 650 1000 alüminyum.

    Sizce neden bunların bazıları alüminyum bazıları tel jant ?

    Sebebi basit bazıları ağırlıklı olarak asfalt diğerleri ise her ikisini yapabilen motorlar olduğu içindir. Tel jant atlamada zıplamada esner ama alüminyum bir jant belli bir payı vardır ve çat diye ya kırılır ya yamulur tamirini yapamazsınız. Size kimsenin jantı yamulttum vs diye gelmemesinin sebebi ise sizin bana yolladığınız videodaki gibi sürüşler yapıldığı için. Bunun daha ağırına girin taştan kayadan zıplayın nasıl yamulduğunu görürsünüz. Tel jant ise eğilen yada kırılan teli çıkartıp yolunuza devam edersiniz. Bu motorlar çöl geçebildikleri için bu tarz ürünler kullanırlar. Düşünün çölün ortasındasınız ve jantınız yamuldu...

    İç lastikde kolayca tamir edilir ama tabikide tubeless lastik daha kolaydır fakat tekrar söylüyorum ağır arazide bu lastik başa beladır.

    Tenere yüksek bir motor doğrudur. Yüksekliğinin avantajını bir yerlerin üzerinden geçerken karteri delmediğinizde anlayabilirsiniz. En başta dediğim sebeptendir bu Tenere araziye uygun olan bir motordur çünkü. Kısaca tenere dağ bayır çöl motorudur. verys ise yol motorudur.

    Tenerenin bütün tamirleri çok basittir. Ciddi anlamda basittir. verys buna göre biraz daha karışıktır. Karışık dediğim daha teknolojik olduğu için bazı şeylerine dokunamazsınız. Bunların sebebi dediğim gibi çöldesiniz sorun var mecburen yapacaksınız ki devam edin yola.

    Zaten cross motorları ayrıdır. 100 kg dan bahsediyoruz bunlar zaten farklı sınıf.

    Ben şunuda söylüyorum asfaltta kullanılacaksa versys tenereden üstün bir motor bu konuda çünkü ona göre herşeyi dizayn edilmiş zaten.

    Ayrıca abssiz modelde akü sele altındadır. Abslide depo altında. Depoyu sökmek içinde 8 tane vida söküyorsunuz. Evet uğraştırır mı uğraştırır seleyi açmak 5 saniye depoyu sökmek 10 dk.

    Tekrardan söylüyorum verys cidden çok güzel motordur laf söylenebilecek bir motor değil kesinlikle.

    Yolladığınız videoda kum ve stabilize olmayan yol var. Bu yolu gidemeyen büyük motor zaten olamaz. Bu yol hepimizin köylere giderken geçtiğimiz yollar zaten yani güzel bir örnek video değil.

    Buyrun ben size örnek bir kaç video göstereyim.

    https://www.youtube.com/watch?v=lj5niStVdP0

    https://www.youtube.com/watch?v=Zheh3n6giwY

    https://www.youtube.com/watch?v=R-ZBpZg5rGk

    https://www.youtube.com/watch?v=ikJ_WgvZBV4

    https://www.youtube.com/watch?v=8RBDcaNHXaA bu arada böyle videolar seviyorsanız bunu komple izleyin bu inanılmaz güzel bir gezi videosu çünkü.

    https://www.youtube.com/watch?v=8xVSIvqseoU özellikle bunu izleyebilirsiniz bir kaç tane motor var ama hiç biri verys değil. Çünkü burada verys olmaz.

    Almayı düşünen arkadaş için söylüyorum verys çok güzel motor fakat yol motorudur. Seyahatlerinde bu tarz yollarda gideceksen tercih edeceğin motor teneredir. Fakat hayır ben %75 asfalt %25 stabilize olmayan yol diyorsan verys güzel motordur. Fakat videolardaki yol stabilizenin daha sert halidir.
    emc2 bunu beğendi.

  19. #19
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman şöyle yapalım bir gün 2 tane profesyonel crosscu bulalım sizinle. Her iki motoruda en ağır araziye soksunlar bakalım neler olacak.Çünkü biz onlar gibi kullanamayız en azından ben şuan o şekilde kullanamam.

    Sizin araziden kastınız belirli limitler ise o limitleri versyde kaldırır başka enduro / touringlerde. Fakat benim dediğim araziler ciddi araziler. Bakın yorumu yanlış anlıyorsunuz. Versys çok güzel bir motordur fakat versysin asıl performans alanı asfalt yoldur. Ben asfalt yolda versys laf etmem çünkü ciddi anlamda gücü yerinde konforu yerinde olan bir motordur. Tenerenin kullanım alanı ise çok daha farklıdır. Tenere dağ bayır motorudur.

    Versysin girdiği her yere tenere girer ama tenerenin girdiği her yere versys giremez. Titretir veya daha az rahatsınızdır ama çok güzel gidersiniz. Versys kullandım bu arada merak etmeyin.

    Peki o zaman size ben başka bir soru sorayım bu motorların hepsi son model motorlar değil mi ? o zaman bu motorları üreten firmalar BMW , yamaha , ktm , honda bunlar neden enduro dediği motorlarda tel jant tercih ediyor ? gs1200 adv tel jant , tenere super tenere tel jant , ktm 1190 1290 tel jant , africa twin , crosstourer tel jant.

    Crossrunner alüminyum , ktm 1050 alüminyum , versys 650 1000 alüminyum.

    Sizce neden bunların bazıları alüminyum bazıları tel jant ?

    Sebebi basit bazıları ağırlıklı olarak asfalt diğerleri ise her ikisini yapabilen motorlar olduğu içindir. Tel jant atlamada zıplamada esner ama alüminyum bir jant belli bir payı vardır ve çat diye ya kırılır ya yamulur tamirini yapamazsınız. Size kimsenin jantı yamulttum vs diye gelmemesinin sebebi ise sizin bana yolladığınız videodaki gibi sürüşler yapıldığı için. Bunun daha ağırına girin taştan kayadan zıplayın nasıl yamulduğunu görürsünüz. Tel jant ise eğilen yada kırılan teli çıkartıp yolunuza devam edersiniz. Bu motorlar çöl geçebildikleri için bu tarz ürünler kullanırlar. Düşünün çölün ortasındasınız ve jantınız yamuldu...

    İç lastikde kolayca tamir edilir ama tabikide tubeless lastik daha kolaydır fakat tekrar söylüyorum ağır arazide bu lastik başa beladır.

    Tenere yüksek bir motor doğrudur. Yüksekliğinin avantajını bir yerlerin üzerinden geçerken karteri delmediğinizde anlayabilirsiniz. En başta dediğim sebeptendir bu Tenere araziye uygun olan bir motordur çünkü. Kısaca tenere dağ bayır çöl motorudur. verys ise yol motorudur.

    Tenerenin bütün tamirleri çok basittir. Ciddi anlamda basittir. verys buna göre biraz daha karışıktır. Karışık dediğim daha teknolojik olduğu için bazı şeylerine dokunamazsınız. Bunların sebebi dediğim gibi çöldesiniz sorun var mecburen yapacaksınız ki devam edin yola.

    Zaten cross motorları ayrıdır. 100 kg dan bahsediyoruz bunlar zaten farklı sınıf.

    Ben şunuda söylüyorum asfaltta kullanılacaksa versys tenereden üstün bir motor bu konuda çünkü ona göre herşeyi dizayn edilmiş zaten.

    Ayrıca abssiz modelde akü sele altındadır. Abslide depo altında. Depoyu sökmek içinde 8 tane vida söküyorsunuz. Evet uğraştırır mı uğraştırır seleyi açmak 5 saniye depoyu sökmek 10 dk.

    Tekrardan söylüyorum verys cidden çok güzel motordur laf söylenebilecek bir motor değil kesinlikle.

    Yolladığınız videoda kum ve stabilize olmayan yol var. Bu yolu gidemeyen büyük motor zaten olamaz. Bu yol hepimizin köylere giderken geçtiğimiz yollar zaten yani güzel bir örnek video değil.

    Buyrun ben size örnek bir kaç video göstereyim.

    https://www.youtube.com/watch?v=lj5niStVdP0

    https://www.youtube.com/watch?v=Zheh3n6giwY

    https://www.youtube.com/watch?v=R-ZBpZg5rGk

    https://www.youtube.com/watch?v=ikJ_WgvZBV4

    https://www.youtube.com/watch?v=8RBDcaNHXaA bu arada böyle videolar seviyorsanız bunu komple izleyin bu inanılmaz güzel bir gezi videosu çünkü.

    https://www.youtube.com/watch?v=8xVSIvqseoU özellikle bunu izleyebilirsiniz bir kaç tane motor var ama hiç biri verys değil. Çünkü burada verys olmaz.

    Almayı düşünen arkadaş için söylüyorum verys çok güzel motor fakat yol motorudur. Seyahatlerinde bu tarz yollarda gideceksen tercih edeceğin motor teneredir. Fakat hayır ben %75 asfalt %25 stabilize olmayan yol diyorsan verys güzel motordur. Fakat videolardaki yol stabilizenin daha sert halidir.
    hocam şöyle söylim tenere benim tam aradığım motor. versys kullanan arkadaş kendi motoru olduğu için övüyor belki ama kesinlikle tenere diyorum. ben burdan yalovaya tek marş karadan gitmiştim gece vakti.,(mondial xtreme max) yapıştır yapıştır dip gaz,, tabi inince beynimden vurulmuşa dönüyorum ayrı mesele, uzun yolda işim bittiğinde çıkıyorum esenköy tepelerine domuz avına yani geçtiğim yollarda harbi öyle v-strom versys filan ilk 50 metrede tırtlar. atlıcam balıkesire hafta sonu seyahati filan orda dağ bayır gezeceğim. zaten 1-2 günlüğüne gidiyosun yolda vakit öldürmek mantıksız. çok güzel yerlerden geçerken yavaşlarsın ayrı ama otobanda ne manzarası Allahaşkına. dediğim gibi off road aracım da var daha önce ktm vs cross motor da kullandım epey. racing sevdası geldi geçti. şimdi hem yol olsun hem şehir içi olsun hem dağ bayır da çok extreme olmasa da üzmesin. ah şu tenereyi çift silindir yapsalar nolurdu yaw tek düşündüren yanı o. herkese bir örnek vericem. benim aslında aradığım motor tam anlamıyla ama tam anlamıyla Triumph 800 xcx veya xca. bununda markası ve fiyatı sıkıntılı. aynı paralara 2014 temiz super tenere, crostourer hatta abisi explorer bile alabiliyosun. 54bin tl nedir ya . 1190adv mi alıyoruz aga. dediğim gibi triumph 800xcx i bi düşün. 3 silindir (ne hararet yapar ne de titreşim), yüksek beygir(max200ün üzerinde), off road(tenereye yüzde90 yaklaşır diyorum), ufak hacim(şehir içi,dağ bayır sıkıntı yok). işte ama gel gelelim servis aralığı marka şüphesi fiyatı falan filan. ben tenereyi alıp bu işi kapatacağım yolda da artık 150-160 ne tutturursak baktım olmadı satar başka alırım napim. en kısa zamanda aldığım inşallah resim paylaşırım senle de buluşur brifing alırım hocam
    berkcigdem bunu beğendi.

  20. #20
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    ''Versys kullanıpta azariye girmeyen duymadım'' sözünüzün biraz altı boş gibi.Versys'in üretilme sebebi ve hitap ettiği kesim belli.Kawasaki'nin Kle 500 serisini Tenere ile kıyaslayabilirsiniz ancak Versys daha çok Touring sınıfına yakın bir motor.Yani asfalt motoru ancak hafif arazide de gitmem demez.Fakat genel anlamda bence Versys Tenere'yi her türlü döver, birtek arazi koşullarında fena dayak yer .Türkiye şartlarında hangisi derseniz, arazi hobiniz yok ise kesinlikle Versys.Fakat işin içine araziyi karıştırdık mı adını çöl bölgesi olan tenereden alan, Tenere ile Versys'i kıyaslamak biraz bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor.
    berkcigdem bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)