Enduro Touring kullananlar içeri
Reklamlar
-
jacob34 adlı üyeden alıntı
hocam şöyle söylim tenere benim tam aradığım motor. versys kullanan arkadaş kendi motoru olduğu için övüyor belki ama kesinlikle tenere diyorum. ben burdan yalovaya tek marş karadan gitmiştim gece vakti.,(mondial xtreme max) yapıştır yapıştır dip gaz,, tabi inince beynimden vurulmuşa dönüyorum ayrı mesele, uzun yolda işim bittiğinde çıkıyorum esenköy tepelerine domuz avına
yani geçtiğim yollarda harbi öyle v-strom versys filan ilk 50 metrede tırtlar. atlıcam balıkesire hafta sonu seyahati filan orda dağ bayır gezeceğim. zaten 1-2 günlüğüne gidiyosun yolda vakit öldürmek mantıksız. çok güzel yerlerden geçerken yavaşlarsın ayrı ama otobanda ne manzarası Allahaşkına. dediğim gibi off road aracım da var daha önce ktm vs cross motor da kullandım epey. racing sevdası geldi geçti. şimdi hem yol olsun hem şehir içi olsun hem dağ bayır da çok extreme olmasa da üzmesin. ah şu tenereyi çift silindir yapsalar nolurdu yaw tek düşündüren yanı o. herkese bir örnek vericem. benim aslında aradığım motor tam anlamıyla ama tam anlamıyla Triumph 800 xcx veya xca. bununda markası ve fiyatı sıkıntılı. aynı paralara 2014 temiz super tenere, crostourer hatta abisi explorer bile alabiliyosun. 54bin tl nedir ya . 1190adv mi alıyoruz aga. dediğim gibi triumph 800xcx i bi düşün. 3 silindir (ne hararet yapar ne de titreşim), yüksek beygir(max200ün üzerinde), off road(tenereye yüzde90 yaklaşır diyorum), ufak hacim(şehir içi,dağ bayır sıkıntı yok). işte ama gel gelelim servis aralığı marka şüphesi fiyatı falan filan. ben tenereyi alıp bu işi kapatacağım yolda da artık 150-160 ne tutturursak baktım olmadı satar başka alırım napim. en kısa zamanda aldığım inşallah resim paylaşırım senle de buluşur brifing alırım hocam
Triumph tiger 800 xcx alıyordum ben tenereyi verip. Çok güzel motordur fakat şu triumphu Korlas getirdiği sürece o motora binmeyeceğim. Yoksa bayılıyorum o motora özellikle yeşil rengine...
Sebepleri ise çok basit ben 55 bin tlllik motorumu kötü ustanın ellerine teslim etmem... Kötü servis kötü satış... Deneyerek arıza bulunmaz.... Honda , kawasaki , yamaha , ktm , bmw salakmı ki yeni çıkardığı motor için ustaları kendi memleketlerinde eğitime sokuyor...
150 -160 tenerede yoracaktır haberin olsun. Ayrıca şimdiden hayırlı olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Erdost adlı üyeden alıntı
''Versys kullanıpta azariye girmeyen duymadım'' sözünüzün biraz altı boş gibi.Versys'in üretilme sebebi ve hitap ettiği kesim belli.Kawasaki'nin Kle 500 serisini Tenere ile kıyaslayabilirsiniz ancak Versys daha çok Touring sınıfına yakın bir motor.Yani asfalt motoru ancak hafif arazide de gitmem demez.Fakat genel anlamda bence Versys Tenere'yi her türlü döver, birtek arazi koşullarında fena dayak yer
.Türkiye şartlarında hangisi derseniz, arazi hobiniz yok ise kesinlikle Versys.Fakat işin içine araziyi karıştırdık mı adını çöl bölgesi olan tenereden alan, Tenere ile Versys'i kıyaslamak biraz bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor.
Heh işte benim yazdığımın özeti tam olarak budur... Kle 500 ile kıyaslansa zaten ağzımı açmam. Teşekkürler 1 sayfalık yazımı kısalttığınız için
Reklamlar
-
Sana güzel bir referans olacak yolculuk yaptım bu haftasonu. İstanbuldan çıktık otobandan düzceye kadar 150 nin altına düşmedik. 150 - 170 arasındaydım hep. 1 saat sonra mola vermek zorunda kaldım çünkü artık cidden titreme rahatsız etmişti.
Dönüşte ise 4 motor döndük bu sefer 140 - 170 arası geldik ve yine 1 saat sonra mola verdik.
Bu arada bilmem ama umarım yazan arkadaş buraları okuyordur çünkü kendi teziyle alakalı bir olay söyleyeceğim.
Bu hafta sonu bir enduro grubu ile kamptaydık. yaklaşık 25 motor falandık. bu kampta verys 650 de vardı araziye girdik.
Arazi dediğim ağır arazi. hepimiz bi kaç kez düştük tabikide o koca aletlerle. 1200 Gs adv - 1190 ktm - ktm 250exc - ktm 6days - f800 - transalp - africa twin yeni ve eski - super tenere - tenere - verys 650 - nc - 1200 GS - crf250 ve tabikide bu işin kralı 990 ktm. Bunlar bizim grupta olan motorlardı.
Arazi ciddi anlamda bir araziydi. Cross motorlarda dişli lastikler vardı ve hafifliklerini kullanarak 1 veya 2 kere düştüler KTM 990nın sahibi zaten deli birisi olduğu için tek düşmeyen o motordu.
Geri kalan bütün motorlar düştü hemde bir kaç kez. Zor oluyor arazide onları tutmak tabikide lastiklerimizde asfalttı.
2 NC ve verysin lastikleri yandan attı. Bu motorlar alüminyum jant olan motorlar...
İstanbuldan yeni lastik getirtmek zorunda kaldık dönebilmeleri için...
-
Ayrıca iç lastiğin tubeless e göre avantajlı olduğuna katılmıyorum özellikle arazi şartlarında. arazi şartlarında, lastik delinmekten çok, yarılır. ve yarılan lastiğe fitil bir işe yaramaz. tubetype da, ama iç lastiği değiştir devam et. değiştirmesi zahmetli mi evet. ama dağ başında tubless lastikli bir motoru bırakıp medeniyete doğru yürüyüş yapmaktan daha iyidir. şehir motorcusu isen yada safalttan çıkmam dersen diyeceğim yok. sonuçta her aksam bir amaca hizmet etmek için üretilmiş. mesela telli janta tubeless olmuyormu. olur neden olmasın. ama arazi konforunu artırmak için konulan telli janta tubeless lastik yerleştirirsen bir elinle verip diğer elinle almış olursun.
konu sahibi arkadaş racing den enduro ya geçebilmek tamamen gönül işi, karakter işi, mizaç meselesi, canım sıkıldı ona geçecem derseniz bu uzun sürmez. Hakikaten yapınız ve beklentileriniz ile alakalı. Enduro dediğimiz motosiklet türüde aslında ikiye ayrılıyor kabaca. birisi turing birisi off-road. anladığım kadarıyla her nekadar tenereye gönül verseniz de turing den devam edeceksiniz gibime geliyor. git gel Bulgaristan yapacaksanız size uzun yol motosikleti lazım. bu yol üzerindeki manzara ya gelecek olursak bunun için yoldan çıkmanız lazım. turing motosikletler genel yapı itibari ile oturuş pozisyonu titeşim sele konforu gibi detaylarla ayrılırlar diğerlerinden her ne kadar tenere tarzı motsikletlerinde oturuş pozisyonu aynı gibi görünse de motor karakteristikleri itibari ile aynı konforu veremezler. siz uzun yol yapayım yollar çabuk bitsin oturuş pozisyonumda rahat olsun diyorsanız. versys, crosrunner, crosrunner, v-strom, tracer, 800xrx tarzı motosikletlere bakmalısınız dahada güçlü olsun diyorsanız. 1000lik- 1200lük lerde var ve hatta illa enduro olacak değil adı direk turing olan makinalar bile işinizi görür.
-
15.000 cc Motosiklet olsa 10.000 cc lik Motosiklete bir kusur bulur 15.000 geçmeye çalışırız. Rakamların büyüklüğü statüyü gösterir. Statü için insanlar işde burda böyle hiç farkında olmadan saçmalarlar. Motosiklet dediğin iki tekerlek ve küçük bir motordan ibarettir.
Motorcuyu tarif etmiş arkadaşlar ama sen anlamamışsın ben de bir kez daha yazayım.
BAZILARI BİR YERE ULAŞŞMAK İÇİN MOTORA BİNER.
MOTORCULAR MOTORA BİNMEK İÇİN BİR YERE GİDER.
O yüzden motosikletinizin özelliklerinin hiçbir önemi yok.
Ama benden sana bir abi tavsiyesi. Varacağın yere ulaşmak için sakın acele etme. ( Ölüm kalım meseleleri hariç )
-
Ne tencere nede versys la ikisinide almayin madem konfor ve hiz ayni zamanda titresim olmasin diyosan benim xj6 diversion f den alabilirsin. 200 km hiza kadar saniyeler icinde cok rahat ciktigi gibi
Bu yuksek hizlarda bile titresim hic ama hic yok.
Konfor cok iyi sele alcak ruzgar almiyor amortisorler yumusak benzin az tuketiyor
titresimde yok
hizida iyi ayni zamanda o yuksek hizlarda bile guven veren aerodinamigi say say bitmez . hem sonra verys ve tencereden fiyat olarak daha uygun vs vs.
Al hayatini yasa. Huc bir kronik sorunu yok .33000 km dir kullanmaktayim hala ilk gunku heyecanla sifir motor alirsinda ilk surusunde heyecan zevki yasarsinya
bendeki o his hic bitmedi.
-
barodi adlı üyeden alıntı
Ne tencere nede versys la ikisinide almayin
madem konfor ve hiz ayni zamanda titresim olmasin diyosan benim xj6 diversion f den alabilirsin. 200 km hiza kadar saniyeler icinde cok rahat ciktigi gibi
Bu yuksek hizlarda bile titresim hic ama hic yok.
Konfor cok iyi sele alcak ruzgar almiyor amortisorler yumusak benzin az tuketiyor
titresimde yok
hizida iyi ayni zamanda o yuksek hizlarda bile guven veren aerodinamigi say say bitmez . hem sonra verys ve tencereden fiyat olarak daha uygun vs vs.
Al hayatini yasa. Huc bir kronik sorunu yok .33000 km dir kullanmaktayim hala ilk gunku heyecanla sifir motor alirsinda ilk surusunde heyecan zevki yasarsinya
bendeki o his hic bitmedi.
Rüzgarı napcaz ? Amortisörleri napcaz ? Teker boyutlarını napcaz ? Stabilize olmayan yolu napcaz ? 4 silindiri ve bundan dolayı olaşan düşük devirlerdeki tork kaybını napcaz ? Yakıt kapasitesi ve yaktığı yakıtı napcaz ? Konforu napcaz ? Yüksekliği napcaz ? Her dk altını vurcak mı korkusunu napcaz ? Çanta vs aksesuarları napcaz ? Artçıyı napcaz ?
Çok farklı bir sınıf motordan bahsediyorsun abi...
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
Rüzgarı napcaz ? Amortisörleri napcaz ? Teker boyutlarını napcaz ? Stabilize olmayan yolu napcaz ? 4 silindiri ve bundan dolayı olaşan düşük devirlerdeki tork kaybını napcaz ? Yakıt kapasitesi ve yaktığı yakıtı napcaz ? Konforu napcaz ? Yüksekliği napcaz ? Her dk altını vurcak mı korkusunu napcaz ? Çanta vs aksesuarları napcaz ? Artçıyı napcaz ?
Çok farklı bir sınıf motordan bahsediyorsun abi...
Touringden bahsediyor birde 200 kmm hiz istiyor birde titresim olmasin istiyor asfaltta 200 km hiz yapilabilir ancak bu sebeplede diversion f i onerdim. Yoksa arazi icin onermedim adama gulerler
-
barodi adlı üyeden alıntı
Touringden bahsediyor birde 200 kmm hiz istiyor birde titresim olmasin istiyor asfaltta 200 km hiz yapilabilir ancak bu sebeplede diversion f i onerdim. Yoksa arazi icin onermedim adama gulerler
Ama araziye gireceğim diyor.
200 km ile titreşim yapmayan motor yok. Yani varda yok. Alırız bir gs1200 yada ktm 1290 titreşimi min seviye indiririz.
Diğer sorduğum bir kaç sorunun ise arazi ile alakası yok abi.
Konfor , rüzgar , artçı vs gibi.
F güzel motordur beğenirim ben ama arkadaşın aradığı motor olarak değil maalesef abi.
Gidemezmi gider tabikide her motorla istediği yolu yapar ama yaparken eziyet çekmek mi keyif almak mı ?
-
Esasında Tenere çift silindir olsa harika olurmuş.
-
emc2 adlı üyeden alıntı
Ayrıca iç lastiğin tubeless e göre avantajlı olduğuna katılmıyorum özellikle arazi şartlarında. arazi şartlarında, lastik delinmekten çok, yarılır. ve yarılan lastiğe fitil bir işe yaramaz. tubetype da, ama iç lastiği değiştir devam et. değiştirmesi zahmetli mi evet. ama dağ başında tubless lastikli bir motoru bırakıp medeniyete doğru yürüyüş yapmaktan daha iyidir. şehir motorcusu isen yada safalttan çıkmam dersen diyeceğim yok. sonuçta her aksam bir amaca hizmet etmek için üretilmiş. mesela telli janta tubeless olmuyormu. olur neden olmasın. ama arazi konforunu artırmak için konulan telli janta tubeless lastik yerleştirirsen bir elinle verip diğer elinle almış olursun.
konu sahibi arkadaş racing den enduro ya geçebilmek tamamen gönül işi, karakter işi, mizaç meselesi, canım sıkıldı ona geçecem derseniz bu uzun sürmez. Hakikaten yapınız ve beklentileriniz ile alakalı. Enduro dediğimiz motosiklet türüde aslında ikiye ayrılıyor kabaca. birisi turing birisi off-road. anladığım kadarıyla her nekadar tenereye gönül verseniz de turing den devam edeceksiniz gibime geliyor. git gel Bulgaristan yapacaksanız size uzun yol motosikleti lazım. bu yol üzerindeki manzara ya gelecek olursak bunun için yoldan çıkmanız lazım. turing motosikletler genel yapı itibari ile oturuş pozisyonu titeşim sele konforu gibi detaylarla ayrılırlar diğerlerinden her ne kadar tenere tarzı motsikletlerinde oturuş pozisyonu aynı gibi görünse de motor karakteristikleri itibari ile aynı konforu veremezler. siz uzun yol yapayım yollar çabuk bitsin oturuş pozisyonumda rahat olsun diyorsanız. versys, crosrunner, crosrunner, v-strom, tracer, 800xrx tarzı motosikletlere bakmalısınız dahada güçlü olsun diyorsanız. 1000lik- 1200lük lerde var ve hatta illa enduro olacak değil adı direk turing olan makinalar bile işinizi görür.
hocam ebinm aradığım araç an itibari ile tam uygun bir şekilde tiger 800 xcx. hem abisi exp kadar iri değil hem 200 leri görüyo hem titreşim yok hem uzun yol hem arazi. kısacası nokta atışı. ancak fiyat 40bin üzerinde. o yüzden ya beklicem ya kredi çekicem yada tenere ile idare edicem. diğer arkadaşın dediği gibi ah keşke çift silindir olsa başka arayışa girmezdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
Sinan Er adlı üyeden alıntı
15.000 cc Motosiklet olsa 10.000 cc lik Motosiklete bir kusur bulur 15.000 geçmeye çalışırız. Rakamların büyüklüğü statüyü gösterir. Statü için insanlar işde burda böyle hiç farkında olmadan saçmalarlar. Motosiklet dediğin iki tekerlek ve küçük bir motordan ibarettir.
Motorcuyu tarif etmiş arkadaşlar ama sen anlamamışsın ben de bir kez daha yazayım.
BAZILARI BİR YERE ULAŞŞMAK İÇİN MOTORA BİNER.
MOTORCULAR MOTORA BİNMEK İÇİN BİR YERE GİDER.
O yüzden motosikletinizin özelliklerinin hiçbir önemi yok.
Ama benden sana bir abi tavsiyesi. Varacağın yere ulaşmak için sakın acele etme. ( Ölüm kalım meseleleri hariç )
eywallah hocam. ama sen de benim demek istediğimi tam anlamamışsın yada ben anlatamadım kusura bakma. kendime ait aracım da var. çok konforlu bir seyahat edebilme imkanım varken neden motorla gidip gelme isteği duyuyorum sizce? ben söylim ulaşabilmek için değil motora binmek için. ancak siz belki bazı hafta sonları bi yerlere atlayıp gidiyorsunuzdur. ben devamlı uzun yoldan bahsediyorum. ama gittiğim yerde de bir doğa tutkunu olarak çamurdan dereden güzelliklerden eksik kalmayayım diyorum. ben bi yere ulaşmak için motora binen birisi olsaydım satte 299km hızla giden bir makineden vazgeçmezdim. zaten benim motoru satamadım maddi sıkıntımda var bu aralar. yakın zamanda inşallah aldığım motoru paylaşırım. maddiyat işini çözersem tiger 80xcx. çözemezsem mavi 2013 tenere ve beyaz 2011 tenere var. birisini almak istiyorum inşallah.
-
jacob34 adlı üyeden alıntı
hocam ebinm aradığım araç an itibari ile tam uygun bir şekilde tiger 800 xcx. hem abisi exp kadar iri değil hem 200 leri görüyo hem titreşim yok hem uzun yol hem arazi. kısacası nokta atışı. ancak fiyat 40bin üzerinde. o yüzden ya beklicem ya kredi çekicem yada tenere ile idare edicem. diğer arkadaşın dediği gibi ah keşke çift silindir olsa başka arayışa girmezdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
eywallah hocam. ama sen de benim demek istediğimi tam anlamamışsın yada ben anlatamadım kusura bakma. kendime ait aracım da var. çok konforlu bir seyahat edebilme imkanım varken neden motorla gidip gelme isteği duyuyorum sizce? ben söylim ulaşabilmek için değil motora binmek için. ancak siz belki bazı hafta sonları bi yerlere atlayıp gidiyorsunuzdur. ben devamlı uzun yoldan bahsediyorum. ama gittiğim yerde de bir doğa tutkunu olarak çamurdan dereden güzelliklerden eksik kalmayayım diyorum. ben bi yere ulaşmak için motora binen birisi olsaydım satte 299km hızla giden bir makineden vazgeçmezdim. zaten benim motoru satamadım maddi sıkıntımda var bu aralar. yakın zamanda inşallah aldığım motoru paylaşırım. maddiyat işini çözersem tiger 80xcx. çözemezsem mavi 2013 tenere ve beyaz 2011 tenere var. birisini almak istiyorum inşallah.
Gel benim tenereyi satayım sana ama biraz pahalı gelebilir. Üzerine takacağın hiç bir şey kalmadı
Xcx güzel motordur bende çok beğenirim. Alırsan yeşilini al ama ona ayrı hastayım Var ilanlarda 41 - 42 lere falan istediğin rakamlara düşebilirsin belki.
-
-
jacob34 adlı üyeden alıntı
hocam pahalı kaçar senin motor ben 18 civarı aksesuarlı bakıyorum
17ye abs'siz var. sende aynı benim kafadasın anlaşılan. tiger xcx baktığına göre
Ben tiger zor alırım korlastan dolayı. Şu motoru korlas haricinde başka yer getirse düşünmem bile. Bu aralar benim kafamda AT var
Evet benimki pahalı kaçabilir 30 istiyorum ben çünkü.
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
Ben tiger zor alırım korlastan dolayı. Şu motoru korlas haricinde başka yer getirse düşünmem bile. Bu aralar benim kafamda AT var
Evet benimki pahalı kaçabilir 30 istiyorum ben çünkü.
herkes korlastan şikayetçi ancak ben o işe çözüm buldum. korlas çakallık yapıp 5 bin kmde bir servise çağırıyo insanları. ancak triumph firması bakımların 10 binde bir yapılması gerektiğini söylüyor. ben şahsen triumph alırsam korlasın kapısından bile geçmem. istanbulda çok güzel ustalar var.kafandaki at dediğin f800 sanırım. neyse hakkımızda hayırlısı
-
jacob34 adlı üyeden alıntı
herkes korlastan şikayetçi ancak ben o işe çözüm buldum. korlas çakallık yapıp 5 bin kmde bir servise çağırıyo insanları. ancak triumph firması bakımların 10 binde bir yapılması gerektiğini söylüyor. ben şahsen triumph alırsam korlasın kapısından bile geçmem. istanbulda çok güzel ustalar var.kafandaki at dediğin f800 sanırım. neyse hakkımızda hayırlısı
Hayır AT = africa twin. Kısaltarak AT diyoruz
Valla bana kalsa ben korlasın kapısından geçmem. Ben kendi garajımda herşeyini yaparım zaten. fakat mecburen gideceksin yoksa garanti dışı kalıyor. Arıza falan çıkartacak bir motor değilde çıkartırsa üzer adamı...
-
Versys sahibiyim ve şimdiye kadar hiç araziye girmedim kesinlikle de girmeyi düşünmüyorum.Bundan önceki motorum xt600e idi onunla çok ağır şartlardaki arazilere de girdim ama xt600 de yolda gitmiyordu.Kendimce arazi defterini kapadığım için versys tercih ettim.yani kısaca versys nin xt lerin arazide yapabilceklerine hiç inanasım gelmiyor.
-
insan elindeki ile yetinemiyor işte bence.tenere hayalim yani sürekli kız arkadaşım ile artçı takılıyorum çorlu da okuyor her hafta eve dağlardan uçmakdereden şarköy mürefteye köye zaten yollar orda taş çamur off road valla.bende YBR 125 var.max hız 115 falan ortalama 80 90 takılıyorum çık kamyon solla desen 1 saat 100 km üstünde rüzgarda vuruyor.ama navigasyon çantama telefon koyup gps açmamla uzun tur camımla 1200 gs gibi hissediyorum bence motorunuz gayet iyi takmayın sonuç itibari ile akıcı trafikte otobanda 130-170 bandında hiç bi sıkışıklığa maruz kalmazsınız.1000 km geziye çıksanız 8-10 saatte geze geze gidersiniz araziye girme de cabası.
-
krmzhr adlı üyeden alıntı
Versys sahibiyim ve şimdiye kadar hiç araziye girmedim kesinlikle de girmeyi düşünmüyorum.Bundan önceki motorum xt600e idi onunla çok ağır şartlardaki arazilere de girdim ama xt600 de yolda gitmiyordu.Kendimce arazi defterini kapadığım için versys tercih ettim.yani kısaca versys nin xt lerin arazide yapabilceklerine hiç inanasım gelmiyor.
Aynısını bende diyorum işte fakat anlatamıyorum Asfaltta versys tenereden üstün bir motor. Fakat işin içine arazi girdiği anda versys tenereden büyük dayak yer.
-
Arkadaşlar motor seneye geliyor, bende bu motoru bekliyorum.Teorik olarak, çok torklu az titreşimli, çift silindir 47 hp.En yüksek torkunu 4000 devirde veriyor bu yakıt tasarruflu konforlu ve arazi kabiliyetinin olduğunu gösteriyor.Ben sürekli birşey değiştirmeyi sevmiyorum.Bu motorun fiyatı ütopik olup hepimizi yatırmazsa tercih edilir.
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motor seneye geliyor, bende bu motoru bekliyorum.Teorik olarak, çok torklu az titreşimli, çift silindir 47 hp.En yüksek torkunu 4000 devirde veriyor bu yakıt tasarruflu konforlu ve arazi kabiliyetinin olduğunu gösteriyor.Ben sürekli birşey değiştirmeyi sevmiyorum.Bu motorun fiyatı ütopik olup hepimizi yatırmazsa tercih edilir.
http://i.hizliresim.com/E8NjbA.jpg
Benelli trk 502 değil miydi bu ? Bir kaç motorun karışımı gibi.
Tipi güzel bir motor ama şu egzozunu hiç beğenmiyorum , yakışmamış baya...
Şimdi gelmeden ve üzerine binip bi 50 -100 km yol yapmadan teknik bir şeyler artı eksi söylemek tabikide imkansız. Fakat kağıttaki verilerine göre güzel bir motor olacağa benziyor. Tabi fiyatıda çok önemli...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)