Motor giderken stop ederse ne olur?
Reklamlar
-
Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.
Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?
Reklamlar
-
Aklına gelirse "Kelime-i Şehadet" getirilir.
-
-
Debriyajı çekince bazen stop eder. Karbüratör ayarsızlığı varsa tabii. Onun dışında 80'le giderken motor stop ederse de aniden durmaz. Seri bi şekilde debriyajı çekmeniz lazım. Benzin bittiğinde başıma gelmişti.
-
ankyra adlı üyeden alıntı
Demekki motorun stop etmemesi lazım... İsteiğiniz kadar yüksek viteste olun motor bir anda öne doğru yığılma yapıyor. O an aklınıza gelse debriyajı çekersiniz ama o küçücük anda ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Bunun içinde her an motor stop edecekmiş gibi hazı sürmek gerekir ki, bu pek mümkün olmaz sanıyorum.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
hızınızı her daim düşük tutun ki , gözlerinizin önünden film şeridi geçebilsin
-
Yakıt bitmesi hariç o hızlarda stop etmez.
Ederse de debriyaja basıp frenlersiniz usulca.
Ben debriyaja basıp yeniden çalıştırırdim heralde
-
düz yolda dengeli bir şekilde giderken stop ederse eğer ve ortalama devirlerde gidiyorsan herhangi birşey olmaz... motor stop ettiğinde kompresör ile yavaşlamaya başlar... bunun denemesini güvenli olduğunu düşündüğün anlarda ve düz yollarda stop anahtarı (kırmızı düğme) ile stop ettirerek yapabilirsin... ancak yüksek devirle giderken başına gelirse arka tekerlek kilitleyebilir, dengeni bozabilir, balık sırtı dediğimiz olay olabilir v.s... sonuç kötü olur yani... 150 cc motorun ilk 3 vitesi hariç böyle bişey olması zor bence...
virajlarda ise durum farklı bana göre.... hangi motor olursa olsun tehlikeli... yani motoru hafif de olsa yatırmışken başına gelirse debriyaja basarak kurtarabilirsin belki ama çok riskli... başıma geldi oradan biliyorum... apache ile 90 km hızla virajın tam başında hafif eğildiğim hatta eğilmeye hazırlandığım anda başıma geldi... benzin bitti... Allahtan tam vites değiştirme anındaydım... buna rağmen o saliselik zamanda bile arka tarafın zıpladığını hissettim... ben usta kullanıcıyım demiyorum tamamen şans eseri vites değiştirme anında olmamdan ötürü kurtardım diyorum... o heyecan o korku... çok şükür başıma bişey gelmedi...
ayrıca bu soruyu Bajaj pulsar sayfasında sorman daha doğru olur... o arkadaşlar kabul etmese de motorları hareket halindeyken stop ediyor ve her birisi bu konuda uzman usta kullanıcılar... herhangi bir sıkını olmayacağını iddia ediyorlar...
-
80 le giderken hiç birşey olmaz. 80 le giderken gazı bıraktığınızda ne oluyor ise o olur. Sadece birazcık daha kuvvetlice. Buda seni bozmaz sadece sollama falan yapıyorken başına gelirse sıkıntılı bir duruma düşebilirsin, bunun dışında hiç birşey olmaz. ANCAK! 1. veya 2 viteste ufak ufak giderken olursa motorun kompresyonu kuvvetli geleceğinden sanki sert fren yapmışsın hissi verir. Buda beklemediğin bir anda olacağından dengen bozulabilir. Sözün özü şu düşük viteslerde isen sert fren hissi verir, yüksek viteste isen gazı bırakmışsın hissi verir.
-
debriyaj ile motoru tekerleklerden ayırırsın scooter ise zaten krank milinden hareket gelmediğinde debriyaj çalışmayacaktır
bu durumda herhangi bir durum oluşmaz trafikteki konumunuzda çok öneml muhakak kornaya basıt çevredeki araç sürücülerini ikaz ezin en azından tepki verin ki traifk yavşlasın sizde sağa veya sola geçebilin asla ortada kalmayın vurur alırlar alimallah
-
-
Adl Belge adlı üyeden alıntı
Demekki motorun stop etmemesi lazım... İsteiğiniz kadar yüksek viteste olun motor bir anda öne doğru yığılma yapıyor. O an aklınıza gelse debriyajı çekersiniz ama o küçücük anda ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Bunun içinde her an motor stop edecekmiş gibi hazı sürmek gerekir ki, bu pek mümkün olmaz sanıyorum.
o nedenle dizler ile sürekli depoyu iyi kavramak birden öne gitmelere engel olacaktır.. eğer bacaklar depoyu kavramadan açık bir şekilde gidiliyorsa stop etmelerde motor devirli değil ise hemen arka tekeri kitleyecek ve siz de ivme etkisiyle öne gitmiş olacaksınız. ani durumlarda refleks olarak hemen debriyajı sıkma eğilimi göstermek biraz zaman alabiliyor sanırım. Yine de siz hep tetikte olun
-
Karacocuk adlı üyeden alıntı
80 le giderken hiç birşey olmaz. 80 le giderken gazı bıraktığınızda ne oluyor ise o olur. Sadece birazcık daha kuvvetlice. Buda seni bozmaz sadece sollama falan yapıyorken başına gelirse sıkıntılı bir duruma düşebilirsin, bunun dışında hiç birşey olmaz. ANCAK! 1. veya 2 viteste ufak ufak giderken olursa motorun kompresyonu kuvvetli geleceğinden sanki sert fren yapmışsın hissi verir. Buda beklemediğin bir anda olacağından dengen bozulabilir. Sözün özü şu düşük viteslerde isen sert fren hissi verir, yüksek viteste isen gazı bırakmışsın hissi verir.
Doğru motor devri yüksek değilse ciddi bir problem olmayacaktır. Devir yüksekse kendi devinim aralığına kadar geri çekme gücü uygulayacağından devir ne kadar yüksekte ters yöndeki kuvvette o kadar güçlü olacaktır.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
en fazla arka tekeri kitler tahmin olarak soyluyorum onun dengesini guzelce bozmadan motoru durdurabilirsin ha 140-150 de denk gelirse vay haline
-
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Benzin biterse , motor önce hafifçe teklemeye başlar, zorlanır gibi olur, 30 40 sn böyle devam eder, sonra motor durur, debriyaj, fren, kenara park etme, yedek depoyu açma ve yola devam. Sebepsiz yere 1 kez stop etti, 70km civarı hızım vardı, birden motor öne doğru aşırı yığıldı, debriyaj, fren , kenara park etme, biraz bekleyip motoru çalıştırıp devam ettim, sorun çıkmadı.
-
"10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı" hız arttıkça bu etki azalır. helikopterde değilsin. relax
-
scooterda başıma böyle bişey gelmedi hiç,scooter da nasıl oluyor durum
-
movibiker adlı üyeden alıntı
scooterda başıma böyle bişey gelmedi hiç,scooter da nasıl oluyor durum
Hiç bir fikrim yok ama debriyaj olmaması bana hep bir dezavantaj gibi geliyor. Debriyaj öyle bir güzellikli çok başın sıkışırsa basıyorsun ve düşünebiliyor musun motor gücünü dilediğin gibi lastiklerden ayırabiliyorsun.
Devrini kalkış sırasında dönüşte vs her yerde debirajla gazdaki hatalarını kapatabiliyorsun. Hata affetmeyen durumlar için debriyaj çok iyi bir şey.
Vitessiz motor şu africa twindeki gibi olmalı. Dilediğin gibi vitesi düşürüp yükseltebiliyor olmak önemli. Hep düşündüğüm gibi güç kontrolü sürücüde olmalıysa debriyaj veya manuel vites değiştirebilme ve dolayısıyla devri kontrol edebilme yeteneği sürücüde kalmalı.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
Adl Belge adlı üyeden alıntı
Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.
Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?
Bazen sabahları 1-2 dk motoru ısıtmam halinde evin 200 mt altında ışıklar var oraya giderken yokus assagı yavaslarken devriyaja bastıgımda istop ediyor bişey durunca tekrar çalıstırıyorum.
Muhtaç oldugun kudret,damarlarındaki asil kanda mevcuttur !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)