Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Uzun yol motorlarında cc büyütme nasıl olmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    çift silindir 600 cc ideal ama kullanabilirmisin bilmiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    cc den önce; teker, menzil, sadelik gelir.

  3. #23
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Doğru anladıysam 1,5 sene sonra almayı düşünüyorsunuz . O zamana kadar başka alternatifleriniz de olacak.Örneğin Benelli TRK-502. Honda cb500f hali hazırda var, belki 500x de gelecek. Sürekli Uzun yol yapılmayacaksa, en büyük enduro neye hizmet eder ...

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ Adl Belge
    Hocam, valla yazını okuyunca, ben böyle bir mesaj yazmamıştım ki bu konuya diyesim geldi
    Bire bir beni anlatmışssın.
    2013 yılında ilk motosikletim (hâlâ motosikletimdir) BMW F650 GS ile motosiklet dünyasına girdim.
    Daha önce motosiklet tecrübesini bırak, trafik tecrübem bile yoktu.
    Ama karakter olarak galiba bire bir uyuşuyoruz. Motosikleti aldığımda 32 yaşımdaydım, sakin yaratılışlıyım, hızla virajda yatmakla işim olmuyor. Biniyorum, sakin sakin (90 - 100 km) gidiyorum. Aynen yazdıkların gibi eğitimler aldım, acele etmedim.
    Çok şükür şimdiye kadar kazadır, tehlikedir yanıma bile yaklaşamadı.
    Motosikletin nasıl bir şey olduğunu göstermek için arkama aldığım yolcular, hemen motosiklet almak istediklerini, bu aleti çok tehlikeli zannettiklerini ama hiç de tehlikeli olmadığını söylediler Halbuki bu benim etkimdi biraz da
    Neyse, konu dağılmasın.

    Motosiklet, insanın karakteriyle ve imkanlarıyla çok ilgili bir konu. Deli divane bi adam bisikletle bile ölümcül kazaya karışır, kendini kontrol edebilen adamı 1200'lükle de başlatsan bir musibet gelmez başına. Ben bunu bilir bunu söylerim.

    ilker AVCI
    Mantikli, ben de 600cc cruiser ile basladim, ve guzel bir ilk motorsiklet oldu benim icin. Ama sanirim SS veya agresif naked deneyiminiz yok.

    Ben 2 sene sonra 600cc cruiser'dan 900cc naked'a gectim, SS bazli, fireblade motorlu bir Honda. Ve o motor kesinlikle "sakin binersem, akli basinda kullanirsam bisey olmaz" turu bir motorsiklet degil. 600cc SS'ler de ayni sekilde. Bu tip motorsikletler ulasim ve zevk'ten ziyade spor maksatli. Ona gore de ciddi egitim ve vakit istiyorlar. Binersiniz, vites degistirip kullanirsiniz, hiz ve ivme de yaparsiniz, ama bir gun kendiniz yahut baskasi kaynakli ufak bir sorun basiniza ciddi is acar. Cunku diger notorsikletlerde durum karsisinda verdiginiz dogal tepki SS'te kazaya sebebiyet verir.

    Nedenini nasilini anlatmak uzun. Fizik giriyor isin icine. Ama bizzat tecrubemden konusuyorum. Yaptigim 3 kazayi cruiser yahut normal mesrepli hic bir motorsiklet uzerinde yapmazdim, motor hacminden bagimsiz olarak. En son kazamin bir sebebi suspansiyon ayarlari ile ilgili. Bunlari olmasi gerektigi gibi ayarlamak bile basli basina bir is. Hatta agirliginiza gore yaylari degistirmeniz bile gerekebilir.

    Bir cogumuz sorunun guc oldugunu zannediyor. Guc hic onemli degil. Sag elinizi dikkatli kullanirsiniz, sorun ortadan kalkar. Motorsikletin dinamigi, suspansiyon tepkisi, geometrisi sorun. 1500cc ve uzeri cruiser biraz alisinca sorunsuz kullanilir. Ama 600cc ve yukarisi SS ve agresif naked oyle degil.

    Gerekli vakit ve egitim'i almayip sekil olsun diye yuksek hacimli SS kullananlar ciddi risk aliyorlar. Zaten genelde de onlarin kaza haberlerini aliyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------

    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro motorlar evet büyüktürler ama dünyanın en dengeli motorlarıdır yani o boyut sizi aldatmasın. Olduğunuz yerde ayaklarınızı yere koymadan çok rahatça 15 saniye durabilirsiniz. Buna göre dizayn edilmişlerdir. Araziyede uygun oldukları için buna mecburlar.
    Boyle birsey var mi gercekten? Lastiklerin yuzeyi mi duz? Kullandigim hic bir motorsiklet boyle degildi, Multistrada dahil. Sonucta lastik yuvarlak. Birkac saniye duruyor ama sonra dogal olarak bir yana yatiyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)