çift silindir 600 cc ideal ama kullanabilirmisin bilmiyorum
cc den önce; teker, menzil, sadelik gelir.
Doğru anladıysam 1,5 sene sonra almayı düşünüyorsunuz . O zamana kadar başka alternatifleriniz de olacak.Örneğin Benelli TRK-502. Honda cb500f hali hazırda var, belki 500x de gelecek. Sürekli Uzun yol yapılmayacaksa, en büyük enduro neye hizmet eder ...
Mantikli, ben de 600cc cruiser ile basladim, ve guzel bir ilk motorsiklet oldu benim icin. Ama sanirim SS veya agresif naked deneyiminiz yok.
Ben 2 sene sonra 600cc cruiser'dan 900cc naked'a gectim, SS bazli, fireblade motorlu bir Honda. Ve o motor kesinlikle "sakin binersem, akli basinda kullanirsam bisey olmaz" turu bir motorsiklet degil. 600cc SS'ler de ayni sekilde. Bu tip motorsikletler ulasim ve zevk'ten ziyade spor maksatli. Ona gore de ciddi egitim ve vakit istiyorlar. Binersiniz, vites degistirip kullanirsiniz, hiz ve ivme de yaparsiniz, ama bir gun kendiniz yahut baskasi kaynakli ufak bir sorun basiniza ciddi is acar. Cunku diger notorsikletlerde durum karsisinda verdiginiz dogal tepki SS'te kazaya sebebiyet verir.
Nedenini nasilini anlatmak uzun. Fizik giriyor isin icine. Ama bizzat tecrubemden konusuyorum. Yaptigim 3 kazayi cruiser yahut normal mesrepli hic bir motorsiklet uzerinde yapmazdim, motor hacminden bagimsiz olarak. En son kazamin bir sebebi suspansiyon ayarlari ile ilgili. Bunlari olmasi gerektigi gibi ayarlamak bile basli basina bir is. Hatta agirliginiza gore yaylari degistirmeniz bile gerekebilir.
Bir cogumuz sorunun guc oldugunu zannediyor. Guc hic onemli degil. Sag elinizi dikkatli kullanirsiniz, sorun ortadan kalkar. Motorsikletin dinamigi, suspansiyon tepkisi, geometrisi sorun. 1500cc ve uzeri cruiser biraz alisinca sorunsuz kullanilir. Ama 600cc ve yukarisi SS ve agresif naked oyle degil.
Gerekli vakit ve egitim'i almayip sekil olsun diye yuksek hacimli SS kullananlar ciddi risk aliyorlar. Zaten genelde de onlarin kaza haberlerini aliyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------
Boyle birsey var mi gercekten? Lastiklerin yuzeyi mi duz? Kullandigim hic bir motorsiklet boyle degildi, Multistrada dahil. Sonucta lastik yuvarlak. Birkac saniye duruyor ama sonra dogal olarak bir yana yatiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)