Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yeni motorumu seçmekte kararsızım / troll konu değil gerçekten alacağım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Sevgili motor sever arkadaşlarım merhaba,

    Ben size Ankara'dan yazıyorum. 30 yaşımdayım. Daha önce sadece CBR250 kullandım yaklaşık 4000km kadar. Motorumu daha yeni sattım ve elimde şuanda 13-14 bin TL gibi bir rakam var. Yapı olarak cüsseli bir insanım o yüzden yeni motorumu alırken bazı kararsızlıklarım var. Yardımınızı rica ediyorum.

    Öncelikle 13-14 bin TL gibi bir rakama bir üst seviye olan 600cc bir makine alınabilir mi? Ya da alınmalı mı? İlla 600RR ya da R6 olsun demiyorum, mesela Fazer 6, ER6-F, f 650 GS vb. makineler de olabilir. Bu motorları kullanmak için erken midir? Eski bir 600cc makine almak her zaman risk teşkil eder mi?

    CBR 250'mi gerek altımda küçük kalması, gerek de tek silindir olması sebebiyle sattım. Bazı arkadaşlarım ise 250cc'den devam etmemi ancak çift silindir bir makine almamı söylüyorlar. Elimde bir R25'e yetecek param yok ancak Hyosung 250R ya da Ninja 250R olabiliyor. Cüsse olarak hoşuma giden ama çok birşey bilmediğim Hyosung GT 650 R'lar da var piyasada ama en yenisi 2008 model ve ne derece doğru tercih olur bilmiyorum.

    Siz benim yerimde olsanız 13-14 bin TL bir bütçe ile ne tercih ederdiniz? (Not: Ekipmanlarım tam)

    Farkındayım daha önce milyonlarca kez konuşuldu bu konular öncelikle onun için özür dilerim. Ancak benim gibi boyu ve kilosu epeyce yüklü olan ve benim durumumda olan bazı arkadaşlara da yardımcı olabilmek adına bu konuyu açıyorum. Zaten daha önce de bir konu tartışması sonrasında sizlerin yardımıyla karar verip CBR 250'mi satın almıştım, yine siz düşüncelerine saygı duyduğum abilerim/kardeşlerimden yardım rica ediyorum. Şunu da belirtmek isterim ki vereceğiniz bilgileri gerçekten dikkate alacağım.

    Hepinize saygı ve sevgilerimle

    (Not: Helvam fıstıklı olsun gibi gereksiz yazılar yazmamanız dileği ile)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial x treme max
    abi bence 2 lira daha ayarla r25 al r25 diğerlerinden farklı ara bir segment gibi ona yok dersen duke 390 var fiyatlarını pek bilmiyorum ama kaliteli diyorlar bir alternatif sunayım dedim. hayırlısı olsun hangisini alırsan.

  3. #3
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Temizini bulabilirsen ikinci el enduro tavsiye edebilirim. Fiyatta biraz daha çıkabilirsen bakımlı/güzel V-strom'lar var mesela. Veya Transalp türü bir şey olabilir. Racingten sonra çok rahat gelecektir.
    ramcixx bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Alıntı guvenandac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bence 2 lira daha ayarla r25 al r25 diğerlerinden farklı ara bir segment gibi ona yok dersen duke 390 var fiyatlarını pek bilmiyorum ama kaliteli diyorlar bir alternatif sunayım dedim. hayırlısı olsun hangisini alırsan.
    Para biriktirmek gibi bir ihtimalim yok malesef elde ne varsa onu kullanmak durumundayım

  5. #5
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temizini bulabilirsen ikinci el enduro tavsiye edebilirim. Fiyatta biraz daha çıkabilirsen bakımlı/güzel V-strom'lar var mesela. Veya Transalp türü bir şey olabilir. Racingten sonra çok rahat gelecektir.
    Arkadaşımın yorumunda olduğu gibi Cüsseli ve cbr altımda kalıyor derseniz size bir dost 2004 - 2006 F650 GS, 650 V-Strom, Transalp, Fazer, Xj6 Diversion, ER6F, Cbf 600 gibi modellere bakabilirsiniz. R25 e hiç bakmayın madem böyle düşünüyorsunuz. R25 in selesi cbr dan da alçak. Yine altınızda küçük kalacaktır. Ne kadar çift silindir olsada barındırdığı cc ve beygir aşağı yukarı aynı olup sizi tatmin etmeyecek ve " Eeee ne anladım ben bu işten" dedirtebilir.

  6. #6

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temizini bulabilirsen ikinci el enduro tavsiye edebilirim. Fiyatta biraz daha çıkabilirsen bakımlı/güzel V-strom'lar var mesela. Veya Transalp türü bir şey olabilir. Racingten sonra çok rahat gelecektir.
    Transalp şekil olarak hoşuma gitmiyor, Vstrom için ise para biriktirme şansım yok. F 650 GS ve özellikle Fazer 6 hem alabileceğim aralıklarda hem de şekil olarak hoşuma giden makineler. Bilginiz ya da yorumunuz var mı bu 2 makine arasında seçim yapmamı etkileyebilecek?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımın yorumunda olduğu gibi Cüsseli ve cbr altımda kalıyor derseniz size bir dost 2004 - 2006 F650 GS, 650 V-Strom, Transalp, Fazer, Xj6 Diversion, ER6F, Cbf 600 gibi modellere bakabilirsiniz. R25 e hiç bakmayın madem böyle düşünüyorsunuz. R25 in selesi cbr dan da alçak. Yine altınızda küçük kalacaktır. Ne kadar çift silindir olsada barındırdığı cc ve beygir aşağı yukarı aynı olup sizi tatmin etmeyecek ve " Eeee ne anladım ben bu işten" dedirtebilir.
    teşekkür ederim dostum bilgiler için =)

  7. #7
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Alıntı ankyra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp şekil olarak hoşuma gitmiyor, Vstrom için ise para biriktirme şansım yok. F 650 GS ve özellikle Fazer 6 hem alabileceğim aralıklarda hem de şekil olarak hoşuma giden makineler. Bilginiz ya da yorumunuz var mı bu 2 makine arasında seçim yapmamı etkileyebilecek?
    Hocam babamda F650 GS vardı 1 hafta önce sattı. Tek Silindir ve tamamen Enduro dağa bayıra çamura toprağa girer çıkarım dersen macera arıyorsan birde eşek gibi yükleyeyim beni festivallere kamplara götürsün dersen çilekeş ama aynı zamanda her işi yapabilen bir motosiklet diyebilirm. Yakıt 100 km de 3.7 litre. Fazer de bu iki katıda çıkabilir. Yakıt maddi olarak sıkıntı değil dersen fazer de farklı bir bakış açısı.

    Fazer daha çok asfalt yarı sport, yarı touring bir motosiklet, 4 silindir olmasının avantajı var, bastığın zaman birkaç saniyede çok iyi hızlanırsın. 90 bg in sana verdiği adrenali fazer yaşatır. Kendine hakim olmanı ister. Bunu da yükler yol yaparsın ama sert arazilere gelmez. Daha çok asfaltdan gideyim farklı şehirler, farklı insanlar tanıyayım diyenlerin motosikletidir.

    Yani herşeyden önce senin bir motosikletten beklentin nedir? Bunu tespit edip kriterlerini belirlemen motosiklet seçimine daha mantıklı yaklaşmanı sağlar. İkiside farklı karakterlere sahip motosikletler.

    YAKIT DURUMLARI;
    BMW F650 GS (2000-2007)
    3.20 – 3.65
    lt / 100 km.

    YAMAHA FAZER 600 (2004-2007)
    5.25 – 6.32
    lt / 100 km.
    - - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -

  8. #8
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı ankyra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp şekil olarak hoşuma gitmiyor, Vstrom için ise para biriktirme şansım yok. F 650 GS ve özellikle Fazer 6 hem alabileceğim aralıklarda hem de şekil olarak hoşuma giden makineler. Bilginiz ya da yorumunuz var mı bu 2 makine arasında seçim yapmamı etkileyebilecek?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------



    teşekkür ederim dostum bilgiler için =)
    Parça sıkıntısı ve pahalılığından dolayı ben olsam elerdim bmw'yi. Sonuçta 11-12 yıllık aletlerden bahsediyoruz.

    Fazer da yanılmıyorsam 98 beygirdi. Gaz kolu biraz hassas diye hatırlıyorum. 4000 km tecrübeyle sıkıntı çıkarabilir sana.

    Altında küçük kalmasın, rahat olsun diye enduro diyorum. Yoksa ninja da alsan, r25 de alsan cbr250'den bir farkı olmayacak.
    Dıgıdık Dıgıdık..

  9. #9

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam babamda F650 GS vardı 1 hafta önce sattı. Tek Silindir ve tamamen Enduro dağa bayıra çamura toprağa girer çıkarım dersen macera arıyorsan birde eşek gibi yükleyeyim beni festivallere kamplara götürsün dersen çilekeş ama aynı zamanda her işi yapabilen bir motosiklet diyebilirm.

    Fazer daha çok asfalt yarı sport, yarı touring bir motosiklet, 4 silindir olmasının avantajı var, bastığın zaman birkaç saniyede çok iyi hızlanırsın. 90 bg in sana verdiği adrenali fazer yaşatır. Kendine hakim olmanı ister. Bunu da yükler yol yaparsın ama sert arazilere gelmez. Daha çok asfaltdan gideyim farklı şehirler, farklı insanlar tanıyayım diyenlerin motosikletidir.

    Yani herşeyden önce senin bir motosikletten beklentin nedir? Bunu tespit edip kriterlerini belirlemen motosiklet seçimine daha mantıklı yaklaşmanı sağlar. İkiside farklı karakterlere sahip motosikletler.
    Aslında 2 türlüsünü de deneyimlemek istiyorum. Gerek uzun yolda seyahatler olsun gerek de dağda bayırda sürmek. Ama çoğunlukla şehir içi kullanım olacaktır benimki çünkü ev-iş arasında günlük kullanım da yapacağım sürekli.

    Bunların dışında bakım, yakıt, parça fiyatı, servis ağı vs. açısından farkları var mıdır?

  10. #10

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    mt 25 fiyatı yükselmeden kaçırma asla zarar etmezsin!

  11. #11
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Fazer 600 al. 0-100 3.6 saniye

  12. #12

    Üyelik
    21 Mart 2016
    FZ6, FZ6 Fazer, FZ6 Fazer ABS, FZ6 Fazer S2, FZS 600, FZR 600 arasındaki farkları bilen var mı? Büyük ihtimalle 600'lük bir Fazer alacağım.

  13. #13
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Fz6 grenajsiz, fz6 fazer grenajli. Ayrica fzler 2004 ustu enjeksiyonlu, fzs ler ise 1998 -2004 arasi karburatorlu fzs lerin freni daha iyi tutar. Enjeksiyonlularda kronik enjeksiyon hatasi var. Garantiden degismismi sor. Bide benzin otomatigi bozuk bunlarin. Japon arabalarininki olur
    maktama bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Alıntı mustafa42121 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fz6 grenajsiz, fz6 fazer grenajli. Ayrica fzler 2004 ustu enjeksiyonlu, fzs ler ise 1998 -2004 arasi karburatorlu fzs lerin freni daha iyi tutar. Enjeksiyonlularda kronik enjeksiyon hatasi var. Garantiden degismismi sor. Bide benzin otomatigi bozuk bunlarin. Japon arabalarininki olur
    peki 2004 FZ6 Fazer ve FZR 600 arasında fark var mı?

    mesela aynı yıl 2 farklı model var nette

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...80032585/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...21164777/detay

  15. #15
    akbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Z one 180 - MT 07
    4 silindirli 10 yasinda makina. Her yuksek ihtimalle surekli masraf cikartir. İlla 600cc üstu bisi alacaksan 2 silindirli olanlara yönel hatta endurolara. Yada yeni 250cc bi makina al.

  16. #16
    porsuk_y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM RC250
    Ben de aynen motora başladığımda sizin gibi iri birisiydim (150kg) ilk olarak başlangıç için kanuni 170gt diye bir motor aldım fakat motorla hiç uyuşamadık ayrıca çok sorunlu çıktı kendisine 200km dayanabildim ve sattım yakın bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittim 50bin km de 2005 model bir honda cbf600 aldım. bu sırada eğitimler vs devam ettirdim. ve cbf600 ile çok güzel geziler yaptık güzel keyifli vakitler geçirdik. motorun kendisinden hiçbir zaman sıkıntı yaşamadım 1 kere aküden kaynaklı yolda kaldım aküm eskimişti ihmal ettiğim için cezasını yolda kalarak çektim.başka da en ufak sorun yaşamadım. cbf600 abs si olan diğer 600lüklere göre gayet sakin gerektiğinde çıldırabilen güzel bir motor tüm beklentilerinizi karşılar. sorunsuzdur. yeterki bakımlarını aksatmadan yaptırın. ben 50bin km de aldım ve 85bin km de sattım 35bin km de hiç sorun yaşamadım. size de kesinlikle cbf600 öneririm. bütçenize de uygun boyutlarınıza da uygun yaşınızada uygun bir motor. çok dengelidir konforludur.sorunsuzdur...hepinize güvenli sürüşler...

  17. #17

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Alıntı porsuk_y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de aynen motora başladığımda sizin gibi iri birisiydim (150kg) ilk olarak başlangıç için kanuni 170gt diye bir motor aldım fakat motorla hiç uyuşamadık ayrıca çok sorunlu çıktı kendisine 200km dayanabildim ve sattım yakın bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittim 50bin km de 2005 model bir honda cbf600 aldım. bu sırada eğitimler vs devam ettirdim. ve cbf600 ile çok güzel geziler yaptık güzel keyifli vakitler geçirdik. motorun kendisinden hiçbir zaman sıkıntı yaşamadım 1 kere aküden kaynaklı yolda kaldım aküm eskimişti ihmal ettiğim için cezasını yolda kalarak çektim.başka da en ufak sorun yaşamadım. cbf600 abs si olan diğer 600lüklere göre gayet sakin gerektiğinde çıldırabilen güzel bir motor tüm beklentilerinizi karşılar. sorunsuzdur. yeterki bakımlarını aksatmadan yaptırın. ben 50bin km de aldım ve 85bin km de sattım 35bin km de hiç sorun yaşamadım. size de kesinlikle cbf600 öneririm. bütçenize de uygun boyutlarınıza da uygun yaşınızada uygun bir motor. çok dengelidir konforludur.sorunsuzdur...hepinize güvenli sürüşler...
    detaylı bilgi için çok teşekkür ederim, peki bir CBF 600 kullanıcısı olarak başka bir 600cc enduro kullandınız mı? Görüşlerinizi öğrenmek isterim.

    şuan için Ankara'da bu var sadece:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...82518082/detay

  18. #18
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Bütçenin tamamını motora harcayacaksan ve gelirin iyi değilse hiç bulaşma. Olası masraflar için kenarda 1,5-2 bin lira olması gerek. O da iyi ihtimal.

  19. #19
    porsuk_y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM RC250
    arkadaşlarıma ait birçok farklı motor kullandım. 4 silindirli cbf600ün bence alternatifi yok. 4 silindir zehir gibi resmen sesi işliyor insana bir daha hiçbir motoru beğenmiyorsunuz ))) vstrom olabilir transalp olabilir bunları da düşünebilirsiniz.

  20. #20
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Şahsen o tecrübeye aslında 600 cc motosiklet hiç önermemek lazım ama yaşınız da göz önünde bulundurduğumuzda gençler gibi kanınızın kaynamadığını apaçilik peşinde koşmadığınızı varsayarsak belki Kawasaki ER6-F yada N size uygun olabilir.2 silindir,yakıt tüketimi düşük,diğer 4 silindirli ruh hastası akranlarına göre kısmen daha sakin bir motosiklet,oturuş pozisyonu rahat sayılır...Tek sorun Kawasaki'nin klasik yedek parça sorunu.Yedek parçası pahalı ve az bulunuyor.Ama bence 600 cc bir motosiklete geçmeden önce 250 cc ile 15.000-20.000 km civarı bir deneyim kazansanız daha iyi olur.

    Bütçenizi 20.000 TL civarına çıkartabilirseniz Honda NC 700 x öneririm hem cüsse olarak size uygun hem çok çok daha sakin kullanması kolay bir motosiklet.Yakıt tüketimi sakin kullanımda 250 cc lerden bile düşük.Servis,yedek parça ağı en iyi Japonlardan biri.(Honda)

    Yada 250 cc den devam edeceğim derseniz ; Suzuki Inazuma derim.hem oturuş poziyonu rahat,hem altınızda küçük kalmaz hem de 2. eli Hondalar kadar olmasada haraketli sayılır.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)