Yeni motorumu seçmekte kararsızım / troll konu değil gerçekten alacağım
Reklamlar
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Şahsen o tecrübeye aslında 600 cc motosiklet hiç önermemek lazım ama yaşınız da göz önünde bulundurduğumuzda gençler gibi kanınızın kaynamadığını apaçilik peşinde koşmadığınızı varsayarsak belki Kawasaki ER6-F yada N size uygun olabilir.2 silindir,yakıt tüketimi düşük,diğer 4 silindirli ruh hastası akranlarına göre kısmen daha sakin bir motosiklet,oturuş pozisyonu rahat sayılır...Tek sorun Kawasaki'nin klasik yedek parça sorunu.Yedek parçası pahalı ve az bulunuyor.Ama bence 600 cc bir motosiklete geçmeden önce 250 cc ile 15.000-20.000 km civarı bir deneyim kazansanız daha iyi olur.
Bütçenizi 20.000 TL civarına çıkartabilirseniz Honda NC 700 x öneririm hem cüsse olarak size uygun hem çok çok daha sakin kullanması kolay bir motosiklet.Yakıt tüketimi sakin kullanımda 250 cc lerden bile düşük.Servis,yedek parça ağı en iyi Japonlardan biri.(Honda)
Yada 250 cc den devam edeceğim derseniz ; Suzuki Inazuma derim.hem oturuş poziyonu rahat,hem altınızda küçük kalmaz hem de 2. eli Hondalar kadar olmasada haraketli sayılır.
çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Aynen öyle dediğiniz gibi 4000km 250cc tek silindir bir makinenin tecrübesi ile 600cc almak bir risk farkındayım ancak 12 yıldır aktif araç kullanıyorum ve uluslararası yollarda uzun tecrübelerim de var şehir içi trafiğine de oldukça hakimim. 600cc istememin sebebi mesela tatil zamanı eşimle beraber binip gezebileyim sahil hattı boyunca, aynı zamanda da şehir içindeki o gereksiz sıkıştırmalardan kurtulabilmek. Bu nedenler ve 120kg'luk bir bedeni göz önünde bulundurduğunuzda yeniden 250cc bir motor düşünmüyorum. Aslında 2004-2006 arası 98 beygirlik FZ6 Fazer çok cazip geliyor şuanda. Apaçilik çağımı çoktan aştım, CBR 250'de bile top speed neymiş vs hiç düşünmedim zaten sakince evden işe gelip gittim. Bu arada ilk motorumu almadan önce motor sürüş eğitimlerimi ve ekipmanlarımı tamamlayıp, bilinçli olarak başladım motora.
ER6-F hiç düşünmemiştim ancak mutlaka değerlendireceğim.
Reklamlar
-
ankyra adlı üyeden alıntı
Onun hakinda bilgim yok :(
-
yamaha fazer 6 arkadaşım kullanıyor gayet mutlu memnun isterse çantalarını takıyor çok basit şekilde sportouring oluyor gezilere katılıyor isterse söküyor supersport oluyor göstergesi duruşu oturuşu çok güzel vallahi fiyatlarda o civar
-
Her 600 cc aynı değildir.Cbf 600 deki güç ve sürat ile F650 arasında uçurum vardır.Onun yanında 250lik gibi kalır.
İkincisi o bütçeye malesef temiz bir 600cc motor bulamazsınız.Bulsanız da muhakkak masraf çıkaracaktır.Masrafları ile birlikte yine size en kötü 15 16 ya gelecektir, artı can sıkıntısı artı zaman kaybı.
Belki istemeyebilirsiniz ancak çaplı motor istiyorsanız yeni RX3 evoya bakabilirsiniz.Temiz bir Gs bulabilirseniz en kötü 2 3 lira masrafı gözden çıkartın.
-
-
ankyra adlı üyeden alıntı
Sevgili motor sever arkadaşlarım merhaba,
Ben size Ankara'dan yazıyorum. 30 yaşımdayım. Daha önce sadece CBR250 kullandım yaklaşık 4000km kadar. Motorumu daha yeni sattım ve elimde şuanda 13-14 bin TL gibi bir rakam var. Yapı olarak cüsseli bir insanım o yüzden yeni motorumu alırken bazı kararsızlıklarım var. Yardımınızı rica ediyorum.
Öncelikle 13-14 bin TL gibi bir rakama bir üst seviye olan 600cc bir makine alınabilir mi? Ya da alınmalı mı? İlla 600RR ya da R6 olsun demiyorum, mesela Fazer 6, ER6-F, f 650 GS vb. makineler de olabilir. Bu motorları kullanmak için erken midir? Eski bir 600cc makine almak her zaman risk teşkil eder mi?
CBR 250'mi gerek altımda küçük kalması, gerek de tek silindir olması sebebiyle sattım. Bazı arkadaşlarım ise 250cc'den devam etmemi ancak çift silindir bir makine almamı söylüyorlar. Elimde bir R25'e yetecek param yok ancak Hyosung 250R ya da Ninja 250R olabiliyor. Cüsse olarak hoşuma giden ama çok birşey bilmediğim Hyosung GT 650 R'lar da var piyasada ama en yenisi 2008 model ve ne derece doğru tercih olur bilmiyorum.
Siz benim yerimde olsanız 13-14 bin TL bir bütçe ile ne tercih ederdiniz? (Not: Ekipmanlarım tam)
Farkındayım daha önce milyonlarca kez konuşuldu bu konular öncelikle onun için özür dilerim. Ancak benim gibi boyu ve kilosu epeyce yüklü olan ve benim durumumda olan bazı arkadaşlara da yardımcı olabilmek adına bu konuyu açıyorum. Zaten daha önce de bir konu tartışması sonrasında sizlerin yardımıyla karar verip CBR 250'mi satın almıştım, yine siz düşüncelerine saygı duyduğum abilerim/kardeşlerimden yardım rica ediyorum. Şunu da belirtmek isterim ki vereceğiniz bilgileri gerçekten dikkate alacağım.
Hepinize saygı ve sevgilerimle
(Not: Helvam fıstıklı olsun gibi gereksiz yazılar yazmamanız dileği ile)
GT 650 R ve pazarlık bas geç parça ucuz tam gebermişleri pek yok HYOSUNG al fazer mazer derken kendini tamircide uzaklara bakarak sıgara içerken bulursun ah çekersin
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
-
Bakım maliyeti düşük,düştüğünde için acımaz.Motor bloğu ömürlük ben daha sağlamını görmedim desem yeridir.Yüksek hız ve ses merakın yoksa.
Yamaha Xt 660R şiddetle tavsiye ederim.
-
BMW parça/servis olarak maliyeti yüksektir, o bütçe ile alacağınız bmw'de sizi servisinizle ahbap eder.
Fazer ss değil fakat gaz tepkileri çok güçlü ufak gaz açışınızda veya vites düşürdüğünüzde arka teker driftçi hesabı bir o yana bir bu yana gidebilir, hırçın makinadır.
Honda CBF 600'ü seçenekler arasına alabilirsiniz, fazerla aynı segmentte olmasına rağmen biraz daha kalıplı ve sakin motor, fazerın affetmediği hataları tolere edebiliyor.
-
kerem999 adlı üyeden alıntı
GT 650 R ve pazarlık bas geç parça ucuz tam gebermişleri pek yok HYOSUNG al fazer mazer derken kendini tamircide uzaklara bakarak sıgara içerken bulursun ah çekersin
yanlış mı okuyorum yoksa Hyosung GT650R al mı diyorsunuz? Eğer öyleyse bir ilk olabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------
taediumvitae adlı üyeden alıntı
BMW parça/servis olarak maliyeti yüksektir, o bütçe ile alacağınız bmw'de sizi servisinizle ahbap eder.
Fazer ss değil fakat gaz tepkileri çok güçlü ufak gaz açışınızda veya vites düşürdüğünüzde arka teker driftçi hesabı bir o yana bir bu yana gidebilir, hırçın makinadır.
Honda CBF 600'ü seçenekler arasına alabilirsiniz, fazerla aynı segmentte olmasına rağmen biraz daha kalıplı ve sakin motor, fazerın affetmediği hataları tolere edebiliyor.
mutlaka değerlendireceğim satın alırken. Şuan için F650 GS, Fazer FZ6, ER6-F ve CBF 600 var yakından bakacaklarım arasında. Gidip motorların üzerinde oturup inceleme yapacağım ve kullanıcı yorumları bulmaya çalışacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------
sercan2667 adlı üyeden alıntı
Bakım maliyeti düşük,düştüğünde için acımaz.Motor bloğu ömürlük ben daha sağlamını görmedim desem yeridir.Yüksek hız ve ses merakın yoksa.
Yamaha Xt 660R şiddetle tavsiye ederim.
Hocam yorumun için teşekkür ederim. Yamaha Xt 660 R şekil olarak pek beğenmediğim bir motor. Arka tekerin öne göre çok küçük olması o motorun güzelliğini öldürüyor benim için. Xt 660 R sahipleri kızmasın sadece benim kişisel zevkim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
Erdost adlı üyeden alıntı
Her 600 cc aynı değildir.Cbf 600 deki güç ve sürat ile F650 arasında uçurum vardır.Onun yanında 250lik gibi kalır.
İkincisi o bütçeye malesef temiz bir 600cc motor bulamazsınız.Bulsanız da muhakkak masraf çıkaracaktır.Masrafları ile birlikte yine size en kötü 15 16 ya gelecektir, artı can sıkıntısı artı zaman kaybı.
Belki istemeyebilirsiniz ancak çaplı motor istiyorsanız yeni RX3 evoya bakabilirsiniz.Temiz bir Gs bulabilirseniz en kötü 2 3 lira masrafı gözden çıkartın.
Aslında 12000 TL'ye 0km alınabiliyor Rx3 Evo ancak klasik "çinli" önyargısı biraz uzak tutuyor sanırım, hatta canlısını gidip gördüm showroom'da ancak test motoru kullanma ya da kullanan birisiyle konuşma fırsatım olmadı malesef.
-
2004 sonrası fz6 serisi temizini bulmak zor .
Fabrikasyon Sorunları :
Arka amortisor tasarimindan dolayi sert frende kilitleme
Tps sorunu (gaz kolu tepkisi)
Ön frenin 2 piston olmasi sebebiyle yetersiz frenaj
( 2. Nesil fz6 ile hepsi giderildi ancak onlar da pahalidir)
-
anılbel adlı üyeden alıntı
2004 sonrası fz6 serisi temizini bulmak zor .
Fabrikasyon Sorunları :
Arka amortisor tasarimindan dolayi sert frende kilitleme
Tps sorunu (gaz kolu tepkisi)
Ön frenin 2 piston olmasi sebebiyle yetersiz frenaj
( 2. Nesil fz6 ile hepsi giderildi ancak onlar da pahalidir)
İkinci nesil dediğiniz S2 versiyonları mı oluyor?
-
ankyra adlı üyeden alıntı
yanlış mı okuyorum yoksa Hyosung GT650R al mı diyorsunuz? Eğer öyleyse bir ilk olabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------
mutlaka değerlendireceğim satın alırken. Şuan için F650 GS, Fazer FZ6, ER6-F ve CBF 600 var yakından bakacaklarım arasında. Gidip motorların üzerinde oturup inceleme yapacağım ve kullanıcı yorumları bulmaya çalışacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------
Hocam yorumun için teşekkür ederim. Yamaha Xt 660 R şekil olarak pek beğenmediğim bir motor. Arka tekerin öne göre çok küçük olması o motorun güzelliğini öldürüyor benim için. Xt 660 R sahipleri kızmasın sadece benim kişisel zevkim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
Aslında 12000 TL'ye 0km alınabiliyor Rx3 Evo ancak klasik "çinli" önyargısı biraz uzak tutuyor sanırım, hatta canlısını gidip gördüm showroom'da ancak test motoru kullanma ya da kullanan birisiyle konuşma fırsatım olmadı malesef.
bu site içerisinde mondial rx3 evo modelini kulanıp baya bilgi paylaşımı yapan arkadaşlar bolca mevcut hatta konu başlığını vereyim bolca okuyup kendin seçimini yapmış olursun konu başlığı Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı ben bu konuyu baştan sona okudum anladığım bu modelde pek bir sorun yok deniyor kulanıcıları tarafından ve endro oluşu rahatlığı söz konusu bide yaşadığın yerde mondiale ait güzel servis usta bulursan bizlere dua edersin
-
Tek silindir ama yinede bi mt-03e bak.O fiyata temiz sorunsuz olarak 600cc bulman biraz şansina kalmis ama mt-03 bulunur.
-
MeNGuC adlı üyeden alıntı
bu site içerisinde mondial rx3 evo modelini kulanıp baya bilgi paylaşımı yapan arkadaşlar bolca mevcut hatta konu başlığını vereyim bolca okuyup kendin seçimini yapmış olursun konu başlığı Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı ben bu konuyu baştan sona okudum anladığım bu modelde pek bir sorun yok deniyor kulanıcıları tarafından ve endro oluşu rahatlığı söz konusu bide yaşadığın yerde mondiale ait güzel servis usta bulursan bizlere dua edersin
Şuana kadar hep 600cc kulvarını konuşuyorduk, açıkcası 600cc motor hiç sürmedim. Üzerine dahi binmedim. O nedenle bilmiyorum aslında nasıl gidiyor o motorlar. Belki de düşündüğümden çok daha farklıdır mesela 98 beygirlik bir FZ6 Fazer. Ama dediğiniz gibi 250cc bir enduro alırsam yakıt olarak çok kar etmiş olurum, bir yandan da 0km olacak oluşu ve yedek parça vs. olarak. Ancak 250cc bir enduro trafikte kaçabilir mi tehlikelerden? ya da artçılı sürüşlerde yokuşlarda filan zorlanır mı? Maddiyat olarak çok güçlü olmadığımdan tekrardan satıp yeniden alacak imkanım malesef yok. O nedenle uzun süre kullanabileceğim bir motor arayışındayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
kahraman1 adlı üyeden alıntı
Tek silindir ama yinede bi mt-03e bak.O fiyata temiz sorunsuz olarak 600cc bulman biraz şansina kalmis ama mt-03 bulunur.
Mt03 kalıp olarak küçük kalmıyor mu biraz? Çünkü benim asıl sorunum motorların altımda oyuncak gibi kalması :/
-
Şu fazer ne tutuldu ülkemizde ne tutuldu... Neden? Ucuz ve çok beygirli. halbuki ne fren var, ne konfor var, ne viraj performansı var. Sadece gidiyor alet. Egzoz sesine motosiklet almayın türk milleti...
Tek silindirli 660 cc hacminde bir motor ki önceki motorum xt660x idi, yalnızca özel bir kitleye, tek silindir seven kitleye hitap ediyor. Çünkü bu mtosikletler 0-60 0-100 arası iyi hızlanır. yalnız ne son hız vardır, ne konfor vardır. titrer. 120-110 sabit gidemezsiniz titreşim yorar vs. Bence yakıt pek problem değilse temiz bir cbf500 gerek fren, gerek konfor, gerek viraj performansı açısından size hitap edebilir. Onlar da omazsa iyi bir kontrolden geçirelerek er 6 serisine bakılabilir. O paralara da fazla bir seçenek kalmıyor sanırım.
Hatta motosikletler hakkındaki fikirlerinize de bakınca ben kesinlikle 500 cc üstüne çıkmamanızı öneriyorum. Kaza vs değil fakat motosikleti kullanmayı öğrenirsiniz. Hız, ivmelenme ve patinaja alışırsınız. Bu motorların kullanımı 250 cc her motosikletten farklı oluyor
-
600 lük dediğiniz için cbf600 önerdim ama RX3 evo gerçekten beklentilerinizi karşılayabilecek bir motor. Sıfır alın garantisi vs herşeyiyle kafanız rahat olur. tecrübenize tecrübe katarsınız daha büyük cc için daha bolca vaktiniz var. Bütçenizi zorlamamış olursunuz.
-
ankyra adlı üyeden alıntı
Şuana kadar hep 600cc kulvarını konuşuyorduk, açıkcası 600cc motor hiç sürmedim. Üzerine dahi binmedim. O nedenle bilmiyorum aslında nasıl gidiyor o motorlar. Belki de düşündüğümden çok daha farklıdır mesela 98 beygirlik bir FZ6 Fazer. Ama dediğiniz gibi 250cc bir enduro alırsam yakıt olarak çok kar etmiş olurum, bir yandan da 0km olacak oluşu ve yedek parça vs. olarak. Ancak 250cc bir enduro trafikte kaçabilir mi tehlikelerden? ya da artçılı sürüşlerde yokuşlarda filan zorlanır mı? Maddiyat olarak çok güçlü olmadığımdan tekrardan satıp yeniden alacak imkanım malesef yok. O nedenle uzun süre kullanabileceğim bir motor arayışındayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
Mt03 kalıp olarak küçük kalmıyor mu biraz? Çünkü benim asıl sorunum motorların altımda oyuncak gibi kalması :/
hocam konu başlığı budur Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı burda kulanıcılar rx3 evo hakkında bolca fikir verimişler ve istediğin bilgilere ulaşabilirsin hatta kulanıcılar vidyoları gezilir rx3 evoya yapılan modifeyeler hakkında bir sürü bilgi ve deneyimi paylaşmışlar benim düşüncem ben ve siz gibi orta gelirli insanların maddi ve manevi pisikolojik sıkıntılar çekmemesi için bu tür modeler daha makbul olur onun dışında o saydığınız eski modeler gerçekten maddi ve manevi çok sıkıntılara sokabilir bu kaçınılmaz bir gerçek malesef
-
Bence Tercihini sağlamlık, rahatlık ve yakıt açısından çift/tek silindirli endurodan yana kullansan çok daha yararına olur.
Yamaha XT660 larada bakabilirsin enjeksiyonlu güzel makinalardır.
bmw F650GS de kolay kolay sorun çıkaran bir motor değildir.
Ama en güzeli biraz daha bekleyip bi şekilde V-strom alman olurdu.
-
Arkadaşlar hepinizin düşüncelerine teşekkür ediyorum.
600cc motora geçiş için ne kadar tam ekipmanlı ve motor sürüş eğitimlerini almış bir sürücü olsam da erken olduğuna karar verdim. 4000km 250cc racing makine sürüşü ve 1 yıllık trafikte "motor" olma tecrübesi sanırım bu büyük makinelere binmek için yeterli olmayacaktır.
Allah izin verirse baba da olacağım yakın bir zamanda. Bebeği daha doğmadan babasız bırakma niyetim yok Allah'ın izniyle =) Hem bu sebep hem de o fiyatlara alacağım 600cc makinenin potansiyel çıkartacağı sorunlara karşı ekstra bir bütçemin olmayışı nedeniyle tavsiyeleriniz ve görüşleriniz sonucunda 0km bir Rx3i Evo almaya karar verdim. Bu motor ile 2-3 sene binlerce km yol yaptıktan sonra 600cc bir enduroya geçebilirim sanırım. Şuan için 250cc kulvarı ideal
Tekrardan çok teşekkür ederim hepinize.
Sağlıcakla kalın
-
ankyra adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinizin düşüncelerine teşekkür ediyorum.
600cc motora geçiş için ne kadar tam ekipmanlı ve motor sürüş eğitimlerini almış bir sürücü olsam da erken olduğuna karar verdim. 4000km 250cc racing makine sürüşü ve 1 yıllık trafikte "motor" olma tecrübesi sanırım bu büyük makinelere binmek için yeterli olmayacaktır.
Allah izin verirse baba da olacağım yakın bir zamanda. Bebeği daha doğmadan babasız bırakma niyetim yok Allah'ın izniyle =) Hem bu sebep hem de o fiyatlara alacağım 600cc makinenin potansiyel çıkartacağı sorunlara karşı ekstra bir bütçemin olmayışı nedeniyle tavsiyeleriniz ve görüşleriniz sonucunda 0km bir Rx3i Evo almaya karar verdim. Bu motor ile 2-3 sene binlerce km yol yaptıktan sonra 600cc bir enduroya geçebilirim sanırım. Şuan için 250cc kulvarı ideal
Tekrardan çok teşekkür ederim hepinize.
Sağlıcakla kalın
Bence en doğru olanını yaptığına inanıyorum rx3 konusunda her türlü bilgiyle ulaşa bilir ve memnun kalırsın ve ayrıca geçenlerde rx3 evo 500kmrede 8.500 tl satanı gördüm 2 3 günü satıldı kismetine birde düşük kmrede bulursan 2 el keyfn iyice yerine gelir ondan sonra
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)