beyler yine mi 600cc alıyoruz, hadi hayırlısı
beyler yine mi 600cc alıyoruz, hadi hayırlısı
Kardeş yaşın yetiyor. Seni 600 felan paklamaz. Hayabusa lazım sana !
Şaka mısınız arkadaş ?
max. 300cc çift silindir daha ötesi ölüm
Delikanlı kardeşim ben 33 yaşındayım, 32 yaşında motosikletle tanıştım. Belki sana motosiklet hususunda tavsiye verebilecek kadar pişmedim ama hayatta elde etmeyi amaçladığımız her şey için belli başlı disiplinleri uygulamamız gerekiyor. İsteğin yüksek hacimli motorsa, Allah düşündüğünden daha da güzelini nasip etsin sana. Önemli olan seni tatmin edecek motor için çabalamak ve bundan zevk almak. A2 Ehliyet alırken motorum yoktu hep hayallerle çabaladım. Şimdi çoğumuzun burun kıvırdığı 125 lik kampanalı Acemle bulutların üzerinde uçuyorum niye mi? Benim motordan beklentim alışveriş ve ulaşım ihtiyaçlarımı görecek pratik bir alet olmasıydı. Cg ya da cub bakarken vitesli Ace kaymaklı kadayıf oldu. Tabi herkesin beklentisi farklı olabileceği için çeşit çeşit motosiklet var. 1200 lük makinede hevesim olsa emin ol ki küçük hacimlileri daha da eze eze çalışır motorun tam hakkını verir öyle yükseltirdim. Çünkü lafla, forumla öğrenilmiyor teknikler, bizzat sürmedikten ya da en iyisi eğitim almadıktan sonra. Mutluluk ona erişebilme çabasıyla başlıyor, kontağı kapatıp sağ salim motorun üzerinden indiğinde şahikasına ulaşıyor.
Bende bu sene tavsiyeler üzerine 125'lik scooter aldım . Bir süre sürüp tecrübe edinmeye çalıştım isteğim ve hedefim vitesli sürmek olduğu için çok fazla geçmeden sattım şimdi vitesli arayışlarındayım muhtemelen bajaj boxer alacağım şunu belirtmek isterim ki 125'lik scooter sürerken bile tedirgin sürüyordum . Trafikte gerçekten sakin ve sabırlı biriyim bir gözüm sürekli aynada her arabanın haraketini hesaba katıp sürüyorum ve motorun bana belkide sağladığı en büyük avantaj olan aralardan geçmeyi hiç yapmadım. Benim bu olaylara odaklanmamı sağlayan kesinlikle altımdaki motordu .
Amacınızın hava atmak ve hız yapmak olmadığını söylemişsiniz buna rağmen neden 600cc istiyorsunuz . 125 ve 150 cc sınıfında her türden çok güzel motorlar var beni yanlış anlamayın ama buradan bakıldığında arkadaşlarınıza 600cc'ye biniyorum diyerek ego tatmin etmek istiyorsunuz gibi bir görüntü oluşuyor . Bana ailem motor konusunda çok baskı yapıyor belki bu kadar dikkatli olmamın sebebi budur ama ben 150cc'lik bir motor almadan önce bile 100 kere düşünüyorum ve kendime güvenmiyorum . Motor kazalarının büyük bir kısmı kendine fazla güvenden kaynaklanıyor . Malesef forumdada 600cc ile başlamanın acılı örnekleri var
600cc'yi kullanırım diyosun ya yeni başlayan biri olarak benim 17 beygir çinli motoru bile hakkını vererek ve kaza yapmadan sürebileceğini sanmıyorum. 2. vitesten yukarı çıkmazsan belki olabilir Bisiklete 17 beygir motor takarsan nasıl olur düşün sürüşü aynı öyle işte.
Bir bitmediniz. Arka lastik kalınmış spor görüntü veriyormuş. Sesi güzelmiş. Artislik için istemiyormuş. Bilinçliymiş.
Ben olsam hayabusa alırdım. 600lük ne yaaa hayabusanın yanında ondaki de ses mi görüntü mü hah! Pardon hava atmıcaktık hız yapmıcaktık dimi hatta o motorun bizi gaza getirmesine asla izin vermicektik. Ergenlikten çıkalı 3 sene olmamış ama aklı başında son derece olgun oturaklı 1 ayda Rossi olacak erdeme sehip arkadaştı bahsekonu kişi? Usb 3.0ı destekliyormuydunuz? 2.0 da iş görür. Varsa bi girişiniz... Mevcut dökümanları kopyalayalım size boşverin kursu mursu dicektim. Ha pamuk mu? Giriş yoksa o da yakın zamanda olur demek istemiyorum... En iyisi siz şu videoyu izleyin... https://m.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0 Bakalım barkın abi ne demiş
formülü yazıyorum...
foruma üyeliği bir seneyi doldurmayan arkadaşların açtığı başlıklar moderatörler tarafından incelenip daha sonra yayına koyulsun sizde kurtulun bizde nasıl fikir
Frenlemeyi öğren ilk iş. Bilincini kafanı açık tutup, sürüşe dikkatini tamamen vermeyi öğren. Ve motosikletinin, kendinin sınırlarını öğren. Yandan bi araba çıktığını ama seni görüp beklediğini düşündüğün zaman seni yinede hız kes, yavaşla, kontrollü ol. Ve çok önemli bir şey daha sürekli aynandan arkanı kontrol et. Her uygun anda arkayı kontrol et. Çok önemli bu.
Bu iş için size tavsiyem
1- bu iş yurek işi değil, bilinç işi değil doğrudan doğruya tecrübe ve yetenek işidir.
2- kazalarda ana faktör hizdir. Sıfır km hızdan yukarı her hız birimi kaza riskidir. Yanı motosiklet, jiroskopik yapısı itibariyle de gazi açınca duz gidebilir. Mesele, duracagin yeri- zamani tesbit edebilmektir.
60 km hız ile giderken bir saniyede kaç metre yol yaptığınızı hesaplayınız. Ve bunu 100 beygiri zaptederken yapacaksiniz, tabii zaptedebilirseniz!
3- milletten Aferin alabilmek için yapiyorsan, motorcu adımızı kirletme olur mu? Karı kıza hava atacam diye benzin tüketip lastik eriteceksen o enerjiyi prezetatif kauçuğu eskiterek harca.
Her gün böyle onlarca konu ve yüzlerce yorum.
Bu iş fikir yurutmeyle olmaz arkadaşım, bir kere otur su seleye, aç bi gazi, hele bir farkedilebilmeyi becer trafikte.
Saniyormusun ki araba gibi yol verecekler sana? Geçiş üstünlüğüne bile saygı duyulmayacak. Bak işte bu derstir. Motoru ehliyet kullanmaz...
Gerçekten bilinçliysen h2 al bana kalırsa 600lük biraz bebe işi. Kask konusunda da ls2 ff351 bu motosiklet için yeterlidir. Gerçekten bilinçliysen al ama kendine güvenmiyosan hayabusayla başla.
fakesiniz ya da cahil.
tabı kı 13 yasında kı cocugun babası suclu agırlıklı olarak
hız yapmayacağım diyorsan honda cbr 125 yamaha 125 olarak başlayabilirsin 600lük gibi görünür ama başlangıç olarak racing düşünmezdim
Önemli yorumlarınız ıcın teşekkur ederım. herkese merhaba dün nete giremedğim için yazamadım Öncelıkle tekrar belırteyım kı amacım gercekten hava atmak vs degıl.Görüntü ve ses iyi bi düşünmeden sonra baslangıc ıcın sacma olacagından uzun bıre süre yuksek cc motoru erteledım Tek amacım motosıklet kullanmak yanı gönül vererek haftasonları spor salonuna gıderken yada sahıle fln gıderken. Evet benım kı bıraz fazlasıyla ön yargılı bır abartı istek oldu kabul edıorum 600 cc ıle baslama kararı. Obarey fake değilim cahilde değilim kardes sadece gerçeklesmeyen bir iş öncesi kendımı gereğinden fazla kaptırdım diyelim keşke bazı arkadaslar da dalgaya vurmasaydı her türlü eleştiriye açığım çnkü dogruya yönelmek için!
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
aynen öyle başlangıç da böyle aldanmalar bian olsun istekler konusunda uçmalar olabılır kendımde oldugu gıbı ama sızlerınde dedıgı gıbı uygulamada hemen hemen hersey farklı ve gorundugu gıbı degıl o yuzden 600 cc uzun bır zaman hayal benım ıcın
Yukarıda bir çok arkadaş gerekli bilgiileri vermiş önerilerde bulunmuşlar zaten, Sadece seni kimse şu konuda anlayamamış.. İnsanların ss motosiklete heves etmelerindeki en büyük etken egzoz sesi ve spor görünüşüdür seside beygirli 3 silindir veya 4 silindir motorlardan alabiliyorsun haliylede beygir yükseliyor, risk yükseliyor vs.. bu yüzdende tercihin güçlü motordan yana oluyor. inan ss motorlara binen herkes böyle hissetti böyle başladı. ilk başta bu motorlara binen herkes ego tatmin etmek için biner zaten, havalı olmak, farklı olmak, spor görünüm ses vs vs.. ondan sonra tutku haline gelir artık gözün çevreyi sana bakanları görmez egonu umursamızsın. Rüzgarı hissetmek istersin üzerine binip deşarj olmak istersin adeta motorunla sevişirsin.
Madem bukadar acelecisin. Bari riski asgari seviyeye indir.
İlk başta GS1 eğitimi al ve arkasından 250cc spor görünümlü bişey al onunla 5000km kadar yap, sonra GS2 eğitimini al 50-70 beygir arası bir motor al onunlada 5000km kadar yol yap, daha sonra 600cc ss motor kulanmaya başla, ama motoru ilk defa kulanıyorsun gibi düşünerek ve hissederek kullan yeni öğreniyormuşsun gibi dikkatli ol.
Bolşans.
tek veya çift silindir motorunada boşa egzoz takıp para harcama, istediğin sesi alamazsın sadece kulak tırmalayıcı pata pata ses çıkar. ve bir çok kişiyi bu ses rahatsız eder, abiyane tabirle (Pancar Motoru) sesi alırsın
Rica ederim, Honda veriyor Gis akedemi var, Vb.. bir kaç kuruluş var, 2 gün sürüyor eğitim kurumlara göre değişiyor gerçi, Hondanınki 2 gün teknik ve pratik eğitim alıyorsunuz, istersenizde birebir hocadan ders alabilirsiniz Murat Denizhan hoca var örneğin başarılıdır, sanırım gebzede oturuyorsun Hondanın eğitim yeri gebzede zaten şanslısın. Hondanın sitesinden detaylı bilgi alabilirsin.
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
hmm anladım tkrar teşekkur ederm artk ılk tecrubelerımı ılk motorumu zamanı gelınce sızlerle paylasacagm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)