Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

forza mı ? j300 mü ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Mart 2016
    selam. 2014 j300'ü 9.000km kullandım ve sattım. şimdi forza aldım 500 km yaptım. size aradaki farkları anlatarak, almak isteyen arkadaşlara kendimce yarıdımcı olmaya çalışacağım.
    j300, aslında kymco'dur.
    görsellik: j300 önden daha güzel. ama yandan ve arkadan forza daha hoş duruyor.
    göstergeler: forzanın daha okunaklı, yakıt ve hararet analog oluşu daha iyi.ama benzin uyarı ışığı yok.
    j300'de daha küçük, ekran camı bombeli olduğu için yansımalar yapıyor. benzin ikaz ışığı var
    gidon : forzada gidona aksesuar takmak mümkün. daha güzel duruyor. ayna kalite ve gösterimi daha kötü.korna yerine alışmak gerekiyor.j300 de elcikler çabuk kirleniyor.
    sele : forzanın sele kaplama kalitesi ve temizliği daha iyi ama j300 den azıcık sert.
    bagaj : forzada tam boy 2 kask alıyor. orta bölüm alçak olduğu için malzeme daha az konuyor ve aydınlatması yok.
    j300 de ise , 2. kaska yer yok. açık değil chopper kaskı bile ön kısma sığmaz. ama derin yapısı sayesinde bir çokşeyde sığıyor.kel kör de olsa aydınlatması var
    ön torpidolar : forza bu konuda çok iyi. sağdaki bölüm garaj kumandası ve sigara çakmak vs için ideal.soldaki bölümü ise box düğmesine basarak açılır ve kolum dirseğime kadar içeriye giriyor (neredeyse !)
    j300 de ise minnak dik tek bir bölüm var. içine bi şey koy. eldivenle zor alırsın.
    anahtar ve yuvası : j300'ün anahtar yuvası şıkır şıkır çalışıyor. direksiyonu kilitlemek daha kolay. motor çalışırken bagajı açmak mümkün. yuva kilit kapağı da mevcut. forza da iyi. ama kilitlerken direksiyonu biraz sallamak gerek. tek elle zor oluyor. çalışırkende bagajı açamazsınız.
    FRENLER: J300 de abs yoktu. ama çok hassas ve iyi frenleri vardı. ilk andan itibaren gücünü iyi hissettiriyordu. ve fren kol ayarı da mevcut. boya kaplı zamanla boyası gidiyor. bu forza da abs var. fren mesafesini kısaltmıyor. sadece kilitlenmesi önlüyor.arka fren ön frenle kombine. ön fren bağımsız.ilk defa abs kullandım. insana güven vermesi güzel bir şey. michelin power 2 hamurlu lastik aldım. çok daha iyi oldu.
    LASTİKLER : J300 de orj lastikler berbattı. forza da dunlop geliyor.ama dunlopta kötünün iyisi.
    JANTLAR: J300 daha kaliteli idi.
    KAPORTA : J300 de daha sağlamdı. forza da elle tutup oynayınca esneme ve ses yapıyor.tabi çarpma ve düşmede bu esneme avantaj sağlarmı denemek lazım !!! yani kırılması daha zor gibi. debriyaj kapak j300 de daha hoş.ama egzoz 2-3 kere sürtmüştü. forza da daha dar yapısı ile kaldırımlara sürtmek zor gibi.
    ENDAM BOY : benim boy 1.80. bacaklarım leylek tipi uzun. j300 de dururken bacaklarım motorsiklette duruyor gibi rahattı.ama bacak uzatma olmadığı için kullanırken sıkıntı yaratıyordu. bi avantajı var.çukurlarda ayaktan güç aldığım için bel ağrısı pek yapmıyor.forza da ise çok daha uzun ve rahat ayak alanı var.ama ayak pedi parlak malzemeden, ıslak olunca ayakkabılar kayıyor. j300 yerden daha yüksek. hiç bir kaldırımda altı sürtmedi. forza ise küçük kaldırımda bile arka sepha sürtüyor çıkamıyor.
    AMORTİSOR: J300'ün sele yumuşaklığından olsa gerek, arka taraf biraz daha yumuşak.ve ayarı elle bile yapmak mümkün ve kolay. forza da da arka ayar var ama anahtarı ile bile biraz daha zor yapılıyor. alışmak gerek.
    MOTOR&GÜÇ: J300 bir tık daha önde.ama çok titreşimli çalışması var. ön cam bile ses yapıyor. kalkışlar da deprem oluyor. temizlik yaptırsam bile yine de oluyor.yoğun trafikte sinir bozuyor.bzen tam gaz kalkışta 40km hızda gazı kesip açıyor. arada bir göstergeler inip çıkıyor. ama güç ve max hızı iyi. rüzgarsız hava da 155km yapıyor. bayır aşağı 160 gördüm ve motor gaz kesmeye başladı. aerodinamik yapısı sayesinde rüzgardan az etkileniyor. yüksek hızda kullanım rahat. forza ise daha az titreşim.trafikte daha rahat kalkış. daha yumuaşk gaz kolu.aynı şartlarda 145 km yapıyor. bayır aşağı ise 155 gördüm. aradaki fark 10km/s hız.forza rüzgardan azıcık daha fazla etkileniyor. orj ön cam çok kısa çok rüzgar alıyorsunuz. büyük cam taktım rahat ettim.j300 de ise tama ayarında ön camı vardı. evet kışın rahatsız etse de yeni cam alma ihtiyacı görmedim.
    YAKIT: forza da tam test etmedim. j300 de habire tapa gaz gittiğimden geçen sene km de 20 kuruş yakıyordum.
    SONUÇ : Kişisel görüşümdür. forza daha rahat kullanımı, yedek parça aksesuar avantajı. 2. el değeri ile j300 den daha iyi.bir daha j300 al deseniz almam. ama forzayı tekrar alırım. j300 ü anca sürekli şehirler arası yol yapsam alırım.(abs li alırdım ) ben aklıma gelenleri yazdım çizdim. yardımcı olduysam ne mutlu. ben j300 ü aldığımda yeni çıkmıştı. kimseye soramadım. ve kymco olduğunu bilmiyordum. bilseydim. downtown 300 u daha uygun fiyata alırdım.bu arada honda servisi daha kurumsal çalışıyor bu da hoşuma gitti. saygılar
    astrofizik, banno1957 ve Evrenalpar bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Ybr 125
    Başlığı okuyan gene şunu mu alıyım bunu mu gibi bir konu sanıp girmeyecek
    Eline sağlık.

  3. #3
    ernaltnts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul 03
    Motosikleti
    Honda pcx
    Paylaşımınız için teşekkürler birçok kişi faydalanacaktır.

  4. #4
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Downtown 300 aslında güzel ve performanslı bir motor,çok seveni var bende ona istinaden
    Çok almak istemiştim j300'ü bir sıralar ama kısmet olmadı
    Kymco, 2015'de downtown 350 yi çıkardı,bekledim gelir diye ama kymco türkiye yıl olmuş 2016 hala eski kasayı getiriyorlar,ee öyle olunca adam aptal mı eski kasaya para versin!!!
    Anlaşılan siz pek beğenmemişsiniz,
    Paylaşım harika,
    Teşekkürler..

  5. #5
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    sırf vergi dilinminden dolayı saçma sapan fiyatlara satılan aletlerdir. Forza da gözüm çok kalmıştır ama o fiyatı kesinlikle hak etmiyor. Yap şunu 250 cc xmax e rakip olarak sür ama nerdeeee

  6. #6
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Herseyini anlatmissin, super 👍 baslik olmamis ama bende ikilemde mi kalmis diye geldim :D

  7. #7
    72kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    d integra
    verimli bir yazı olmuş...

  8. #8

    Üyelik
    22 Mart 2016
    ılk defa bır forumda yazı yazdım hatalarım olabilir. forza yı mart 2016 da 15.500 tl ye 580 km de aldım.(2015 model) 10-12 bın tl ye downtown 300 de alınabılır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)