Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Artçı sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    merhaba mt üyeleri sizin sayenizde birçok şey öğrendim kendimi motor felsefesi olarak geliştirdim felan ama eğitimdede ve konulardada hiç görmediğim bir problem var artçı konusu .eğitim olarak sdr nin kapalı alan hakimiyet eğitimini aldım motoru aldığım 2. gününde (adac) kendim adına denged yor hayırda diyemiyorum buyuzden kask bile taşıyorum seminerden verdikleri bir ls2 kaskım var :D . herneyse denge konusunda şunu sormak istiyorum motordan anlayan ve kullanan arkadaşımla biraz uzun yolculuk yaptık 10 km kadar felan hiç eziyet olmadi durarken hissettim onun dısında hiç hissetmedim virajlarda felan hiç denge sorunu yaşamadım hafif ve kısa dönüşlerde dengem bozulmadı ama yavaşlayınca hissettim yani arkamda biri oturdugunu .motordan hiç anlamayan arkadşımı alınca 2 dakikalık yol eziyet gibi geldi dönerken haraket felan edip durdu dengem bozuldu binmeden hernekadar uyarsamda oldu . artçılı sürüşlerde nelere dikkat etmeliyiz şehir içinde özellikle ? frenleme gene aynı prensiplemi yoksa arka freni dahamı çok kullanmalıyız ? ve yavaş dönüşlerde ne gibi önerileriniz var şunu yap bunu yapma dengeni bozar düşersin felan ... şimdiden çok teşekkürler iyi forumlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    gokberk6426 bunu beğendi.

  3. #3
    ulassscannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Yanlış anlamadıysam özellikle düşük hızda sorun oluyor? Mesela tek başına kilit trafikte motor tam durmadan ayak basma ihtiyacı bile duymuyorken artçı varken motor çok dengesiz saçma bir hale geliyor. Veya tek başınayken ışıklara yaklaşıp durduğunda parmak ucunu hafif yere koysan bile dengede duruyorsun ama artçı varken iki ayağı da tam basıp motoru dik tutmakla uğraşıyorsun.( Benim başıma bunlar geliyordu yani ) Ya artçı ayrodinamik duracak ya da sen bu motor tek kişilik gülüm deyip gidecen
    gokberk6426 bunu beğendi.

  4. #4
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    cevaplar için saolun videoyu izlicem birazdan aeanın . aynen öyle yavaş hızlarda sorun oluyor ve motor bilmeyen biri binince baya sorun yaşıyorum acaba püf noktası felan olabılırmı ?

  5. #5
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Hocam aldığın artçı da çok önemli. Daha önceden motosiklet tecrübesi olan orta kiloda biriyse arkanda olduğunu hissettirmez bile sana. Ama bazısı var ki orası burası ayrı oynar. Onları almamaya çalış. Ver parası neyse gitsin otobüse binsin ikiniz için de daha hayırlı olur.
    gokberk6426 ve mostro bunu beğendiler.

  6. #6
    İllegalRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Elbet bir gün..
    Motosiklet hakkında bilgisi olmayan birini artçı alacaksan ona bunları söyle ; Motoru biz dengeliyoruz motorun üzerinde sadece kafanı oynat vücudunu hareket ettirmemeye çalış.Yavaşladıkça ve durunca,motorun dengesi dahada bozulur bü yüzden; ışıklarda dururken ve yavaşlarken buna daha çok özen göster.Aksi bir durumda zararı ikimizede dokunacak.
    gokberk6426 bunu beğendi.

  7. #7
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba mt üyeleri sizin sayenizde birçok şey öğrendim kendimi motor felsefesi olarak geliştirdim felan ama eğitimdede ve konulardada hiç görmediğim bir problem var artçı konusu .eğitim olarak sdr nin kapalı alan hakimiyet eğitimini aldım motoru aldığım 2. gününde (adac) kendim adına denged yor hayırda diyemiyorum buyuzden kask bile taşıyorum seminerden verdikleri bir ls2 kaskım var :D . herneyse denge konusunda şunu sormak istiyorum motordan anlayan ve kullanan arkadaşımla biraz uzun yolculuk yaptık 10 km kadar felan hiç eziyet olmadi durarken hissettim onun dısında hiç hissetmedim virajlarda felan hiç denge sorunu yaşamadım hafif ve kısa dönüşlerde dengem bozulmadı ama yavaşlayınca hissettim yani arkamda biri oturdugunu .motordan hiç anlamayan arkadşımı alınca 2 dakikalık yol eziyet gibi geldi dönerken haraket felan edip durdu dengem bozuldu binmeden hernekadar uyarsamda oldu . artçılı sürüşlerde nelere dikkat etmeliyiz şehir içinde özellikle ? frenleme gene aynı prensiplemi yoksa arka freni dahamı çok kullanmalıyız ? ve yavaş dönüşlerde ne gibi önerileriniz var şunu yap bunu yapma dengeni bozar düşersin felan ... şimdiden çok teşekkürler iyi forumlar
    valla ben babamı istanbuldan antalya a götürdüm eziyet ama ilk 100 km de viraj larda benim yarım kadar yat diye diye eğittim şimdi FİŞEK ama sana
    gelince eyer denge sağlayamadığında korkuyorsan ıslak zeminde show yapma düşersin eğitmeye bakacaksın baktın eğitilmiyormu o zaman BOŞ BİR ALAN BUL
    deli birini arkana al sola hafif yatsın sende onu dengele sonra sağa yatsın onu dengele sonra biraz daha hızlı dene bir bakacaksın vucut otomatik şekilde dengeliyor ama yinede bilmeyen adamla pis ıslak yerlerde dikkat derim...
    yani dengesiz kunlanmaya alışırsan denge senin için yürümek gibi kolay gelcek zor koşullara alışmalısın . BURASI TÜRKİYE
    gokberk6426 bunu beğendi.
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  8. #8
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    teşekkrü ederim yorumlar için bencede oyle arkana binen adamın motor bilmesi gerekli . virajlarda donerken artçımın benimle yatmasımı yoksa dikmi kalması gerekli ?

  9. #9
    mertky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 500 Cruiser
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkrü ederim yorumlar için bencede oyle arkana binen adamın motor bilmesi gerekli . virajlarda donerken artçımın benimle yatmasımı yoksa dikmi kalması gerekli ?
    artçının seninle aynı açıda yatması gerekir , bir bütünmüşsünüz gibi birde senin dizlerinle depoyu tuttuğun gibi artçınında dizleriyle seni tutması (sıkması) gerekir . deneyince farkı göreceksin .
    gokberk6426 bunu beğendi.

  10. #10
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Artçıya "Benimle aynı açıda yat" derseniz artçı yatar. Biz tam tersine bunu istemiyoruz. Motosikletin düşey eksenine dik kalsın istiyoruz. Bu yüzden "Benimle beraber yat" demek yerine "Dönüşlerde motorla beraber biraz yatacağız, bunu bilerek yapıyorum, endişelenme, normalde nasıl oturuyorsan öyle kal, içe veya dışa ağırlık vermene gerek yok" diyorum, zaten otomatik olarak benim vücudumla aynı hareketi yapıyorlar o zaman.

    Düşük süratlerde artçı selesinin yüksek olması ve doğal olarak artçının ağırlığıyla motosikletin ağırlık merkezinin yükselmesi normal. Düşük süratte dik duruşu mümkün olduğunca bozmadan seyretmek gerekiyor.
    gokberk6426 bunu beğendi.

  11. #11
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Alıntı mertky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artçının seninle aynı açıda yatması gerekir , bir bütünmüşsünüz gibi birde senin dizlerinle depoyu tuttuğun gibi artçınında dizleriyle seni tutması (sıkması) gerekir . deneyince farkı göreceksin .
    aman diyim adama yat dersin kalkmaz kalk dersin yatmaz bunları düşünmeden çoşturmayın benim başıma şımaran artçı olayı geldi adam viraj görünce benden önce yatıyor buda var çok show a gerek yok zaten 200 le gideceksen artçını iyi seç
    gokberk6426 ve mertky bunu beğendiler.
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  12. #12
    mertky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 500 Cruiser
    Alıntı kerem999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aman diyim adama yat dersin kalkmaz kalk dersin yatmaz bunları düşünmeden çoşturmayın benim başıma şımaran artçı olayı geldi adam viraj görünce benden önce yatıyor buda var çok show a gerek yok zaten 200 le gideceksen artçını iyi seç
    Şımaran artçı olayı iyiymiş çok şükür benim başıma gelmedi Buarada güzel bir taktik buldum öyle show yapmaya çalışanlara yada söz dinlemeyenlere motor kazalarından ufak ufak alıntılar anlatıp ,artçınıza küçük süprizler yapın

  13. #13

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Gökberk bence artçı almak için henüz yeterli tecrübeye sahip değilsin, en az bir 10 bin km yaptıktan sonra artçı almanı tavsiye ederim. Bazı arkadaşlar artçı da seninle yatmalı demiş, eğer artçın bir motosiklet sürücüsü ise doğru ancak tecrübesiz biriyse hareketsiz bir biçimde hiçbir yöne yatmadan sanki arkana büyükçe ve ağırca bir çanta bağlamışsın gibi düşün öyle davranması lazım. Arkana bağladıüın büyükçe ve ağırca bir çanta viraj yönüne yatamaz değil mi ?

  14. #14
    mertky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 500 Cruiser
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gökberk bence artçı almak için henüz yeterli tecrübeye sahip değilsin, en az bir 10 bin km yaptıktan sonra artçı almanı tavsiye ederim. Bazı arkadaşlar artçı da seninle yatmalı demiş, eğer artçın bir motosiklet sürücüsü ise doğru ancak tecrübesiz biriyse hareketsiz bir biçimde hiçbir yöne yatmadan sanki arkana büyükçe ve ağırca bir çanta bağlamışsın gibi düşün öyle davranması lazım. Arkana bağladıüın büyükçe ve ağırca bir çanta viraj yönüne yatamaz değil mi ?
    Çantanın içinde boşluk varsa içindekiler hareket edebilir ayrıca motor yattığı zaman çantanın ağırlık merkezi yatış açısına göre değişir . artçıya dimdik dur deyince motor yattığı zaman istemsizce zıt yöne hareket ediyolar .barkın abi söylemişti banada mantıklı geldi
    gokberk6426 bunu beğendi.

  15. #15
    BlackNaked - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    55 kilo üstü kim olursa olsun almam abi , eziyet resmen ya bi kere bir kız arkadaşımı almıştım evine birakacam kız 65 kilo bide arkada odun gibi duruyor kafasını sürekli sağa sola çeviriyor ulan delirdim az daha in bas git diyecektimde zar zor evine bıraktım. 50 kilo çıtı pıtı bir kız al azıcık da işi bilsin motorla ilgili, arkanda olduğunu bile unutuyorsun o kadar zevkli oluyor ki 👍
    gokberk6426 bunu beğendi.

  16. #16
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    7-8 sene önce lise yıllarımda cbr 125rr ile polisten kaçarken uçuruma yuvarlanmaktan artçım sayesinde kurtulmuştum, viraj keskindi ve yoldan çıkarsak aşağısı uçurumdu, ben motoru yatırdım ama yeterince yatmadı derken artçım sağolsun o da yatınca virajı son anda döndük, bu da böyle bir anımdır :d
    gokberk6426 bunu beğendi.

  17. #17
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    herkese teşekkür ederim evet tecrübem yeterli değil ama kısa mesafeler için kıramıyorum insanları ...

  18. #18
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    bazi salaklar var mesela.
    Kendini yunus saniyor kanimca (sol ayagi sol basaga basip arkaya ziplamak)
    Arabanin yanindan gecerken yuzunu surucuye cevirme (hadi yarisalim, yemedi mi?)
    Sola dogru virajda kendini saga atmalar (2. pilotumuzdur sagolsun)
    Yavas donuslerde ayagini yere koymaya calismalar (e adam bizi dusunuyo)
    Kaska gerek yok olm zaten 2 adimlik yer deyip inince 'gozumu acamadim ag' demeler (2 adimlik yerse yurumek lazimmis)

    Size salak artçı grubunun tanitimini yaptim, akliniza gelen seyler varsa ekleyebilirsiniz
    MimTolga ve gokberk6426 bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı seta34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazi salaklar var mesela.
    Kendini yunus saniyor kanimca (sol ayagi sol basaga basip arkaya ziplamak)
    Arabanin yanindan gecerken yuzunu surucuye cevirme (hadi yarisalim, yemedi mi?)
    Sola dogru virajda kendini saga atmalar (2. pilotumuzdur sagolsun)
    Yavas donuslerde ayagini yere koymaya calismalar (e adam bizi dusunuyo)
    Kaska gerek yok olm zaten 2 adimlik yer deyip inince 'gozumu acamadim ag' demeler (2 adimlik yerse yurumek lazimmis)

    Size salak artçı grubunun tanitimini yaptim, akliniza gelen seyler varsa ekleyebilirsiniz
    salak artçıya devam edeyim ben de;
    -korkudan beline deli gibi sarılıp nefesini keseni var,
    - virajda lan devriliyoruz diye panikleyen var,
    - bişeyler söylemeye çalışırken omzuna asılanı var,
    - sırtına yapışıp her frende kaskıyla kaskına tokuşturan var,
    - vizörünü açıp sigara içmeye çalışanı var,
    - seyir halindeyken çalan telefonunu cebinden çıkarmaya çalışırken telefonu düşüren var.
    Not: Hepsi tecrübeyle sabittir, birebir yaşanan olaylardır
    gokberk6426 bunu beğendi.

  20. #20
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    salak artçıya devam edeyim ben de;
    -korkudan beline deli gibi sarılıp nefesini keseni var,
    - virajda lan devriliyoruz diye panikleyen var,
    - bişeyler söylemeye çalışırken omzuna asılanı var,
    - sırtına yapışıp her frende kaskıyla kaskına tokuşturan var,
    - vizörünü açıp sigara içmeye çalışanı var,
    - seyir halindeyken çalan telefonunu cebinden çıkarmaya çalışırken telefonu düşüren var.
    Not: Hepsi tecrübeyle sabittir, birebir yaşanan olaylardır
    Oo 4. Madde hergun alirim bir dal.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)